Asconám és Astrám megvan, de most sogi Omegája a kérdéses. X20XEV motorral, egy fékjavítás után elkezdett hullámozni az alapjárata, és az emissziója se a legrózsásabb, kétszer visszadobták műszakin a svájciak. Kompresszió jó, új gyújtókábelek és gyertyák, kapott egy vezérműszervizt is.
Gyanúim: alapjárati szabályzó szorul vagy fals levegőt kap - mondjuk a devandernél. Azt kevéssé hinném, hogy a lambda tojta össze magát hirtelen. Ja, és a sárga lámpája se kiabál.
Holnap rádugják diagra, csak már szét kezd akadni a srác rajta, hogy ráköltötte a kinti értékének felét, és szar, meg még műszaki se lesz rajta, honosítva nincs, és nem is éri meg, szóval ha nem lenne rövid haja, már kitépte volna.
Kicsit tartok tőle, mert nem tudom, hogy mennyire igazak a mendemondák, miszerint el vannak öregedve a bolhák és leszerelés után már az egész zörögni fog.
Egy kis segítség kellene...:Opel calibra v6-om van, ma reggel a következöt produkálta az autó:Első indításra nem indúlt,csak másodszorra.Elmentem vele 20 kilómétert leállítottam.Az újjabb indításnál elindúlt egyből, de utána dadogva leállt.Kevés benzin volt benne ezért azt hittem hogy kifogyott az üzemanyag.Hoztam bele 10 liter benzint,de cseszett beindúlni.Ezután kicseréltem minden relét a motortérben hátha ott lesz a ludas....(Persze benzint is néztem,azt szépen küldte azzal nincsen baj)Utána kicsit megpiszkáltam a kábeleket és beindúlt(azóta is jó)Az lenne a kérdésem hogy ez lehet főtengely jeladó hiba??(máskor is szokta csinálni hogy nem indúl elsőre)
A tükörháromszöged vagy az ajtóburkolat? Az ajtóburkolatban nem tudom hogy pöcök van-e de úgy emlékszem az üveg alatt csak egy perem van és pár csavar tartja a helyén. Ha tükörháromszög akkor a műanyag "bolha" adta meg magát, vagy csak kipattant.
Még a végén én is megcsinálom rétegelt lemezből. Majd meglátom, hogy mennyire lesz kísérletezgetős időm...de ha jobb, mint a műanyag, akkor megéri.
Ezt a SAL - MNC kapcsolatot nem is tudtam.
Még valami: A bal oldali ajtóburkolatom (a tükör alatt valamennyivel) bizonyos hangerőnél nekiáll rezegni és zizegő hangot kiadni. Az lehet, hogy elkezdtek engedni a gyári tartópöckök?
A hangszóró takarókerete az ajtó belső levehető műanyagjába van illesztve, azzal eggyütt szede le és azzal eggyütt rakod fel. Én a kiemelőkereteket házilag szoktam csinálni fából, jobb minőség, mert nem olyan merev mint a műanyag. Én 8mm-es rétegelt lemezből csináltam, azokkal elfért. De ha jól emlékszem a gyári műanyaggal is el kell férnie, mert a hangszóró lényegesebb része a kiemelő mögött van, tehát csak a hangszóró pereme ami kiáll belőle. De lehet hogy az is süllesztve van a kiemelő keretébe, tehát a keret kb annyira áll ki mint a hangszóró pereme. De erre nem mernék megesküdni. Mérd le a távolságot és utána nézz meg egy kiemelő keretet hogy el fog-e férni, de sztem tuti.
A minőségellenőrzésen megbukott MNC-ket szokták sal néven forgalmazni.
Hát, a CAR 300 nem egy meleg hógolyó, de talán a 400-as egy fél fokkal jobb, már csak a hangszínszabályzás miatt is. Persze tudom, hogy ez sem csúcsmodell, de tetszik a kijelzőkezelése és a gyárias megjelenése, ezért kötődök hozzá.
Az ajtóban lévő gyári mélyeknek kissé doboz hangja van, a magasak pedig (az általad említett okok miatt) már az örök vadászmezőkön muzsikálnak.
Somogyiban én sem gondolkodtam, kissé barbár hangzásuk van. Nincs a listádon, de gondolom az M.N.C. is hasonló.
Blaupunktokkal szemeztem, a linkjeid alapján már tudok méretekkel kalkulálni.
Ha az általad is linkelt kiemelőkerettel beszerelek egy hangszórót, akkor vissza tudom elé tenni a takaró műanyagot?
Elöszőr is a car 300-nak nem a legjobb a hangja. De tudok mondani, minden ami a SAL fölött van. Blau, philips, JBL,magnat, pioneer. Kb ár szerint is növekszik de a tudásukkal arányosan. Ha pl mindkét első ajtóban mélyközép+csipogó párosod van, akkor oda a legjobb komponens szetteket venni, mert ezek tartalmazzák a mélyközép és a magas hanghszórót is, meg a hozzájuk való hangváltót. Ez egy felüláteresztő szűrő a magassugárzónak, hogy pl. csak a 15KHz feletti jeleket engedje át. Nem kapja meg azokat a mélyhangokat, amiket úgyse tudna kiadni, de fölöslegesen terhelné csak. Gyárilag ez úgy van megoldva, hogy az ajtóba az átvezetőben csak a hangszóró +- van,de a mélyről párhuzamosan van csak lekötve a csipogó, váltó nélkül. Nem a legjobb tervezői gondolat volt, de nem is hangmérnökök tervezték...
ne keverd össze a személyautókkal. terepjáróról van szó. És mivel hátul merevhidas, ott nincs féltengelygumiharang, ebből következtettem hogy 4 kerék meghajtású (bár ezeknél igen ritka a csak hátsó hajtás) és azoknál így néz ki az első futómű. Egyébként személykocsiknál a gumiharangcseréhez nem kell szétengedni a rugót, még a legelb..ottabb autótipusoknál sem!
Visszakanyarodva kicsit: Tudsz mondani hangszóró típusokat (nem feltétlenül a legdrágább kategóriában), amikkel helyettesíthető az ajtóban lévő csipogó - és a másik hangszóró? (CAR 400 esetén)
Mire válaszoltam megjött arajzod. Így márvilágos, csak én személyautóból indultam ki, ott meg elől nem túl gyakori ez a megoldás. Vagy igen? Mc phersonnal találkoztam eddig főleg.