Igazad van valóban nem bír el két Rábát, az elektromossághoz semmit nem értek. Gondolom a 380-as jóval erőseb mint az egy fázisú de sajna nincs 400-ezrem be köttetni a 380-at azért köszönöm az infókat.
Köszönöm a válaszokat, csak azért gondoltam mert most 1100w-os Kínai motor hajtsa a 2hengeres Rábát. Laikusként gondoltam hogy akkor a 3000w-os simán elbírja a két kompresszort,igaz azt nem írtam hogy a villany motor gyárilag egy fázisú 3000w-os nem tudom hogy ez számít e.
Szert tettem egy gyári 2 hengeres, szíjhajtásos kompresszorra, már 15 éves (az előéletét nem ismerem). 2,2 kW-os motor van rajta, 50 literes a tartály . Elvileg 400L/perc-es szívott mennyiséget tud, de gyakorlatilag szerintem nem tudja. 0-ról 8 bárra több mint 3 perc alatt tölt föl. A korábbi 1 hengeres 1,5kW-os kompresszorom ezt pont 3 perc alatt megcsinálta.
Szóval ez így gyenge.
Mik lehetnek a lehetséges hibaforrások?
Dugattyús gépekhez nem értek. :) Vigyem egyből autószerelő ismerőshöz?
Ha tudnál tanácsot adni a Defém 1 hengeres kompresszoról hogy mit tud pl a 2 hengeres Rábához képes. Lég kulcs használatra szeretném összehozni, most van egy Rába kompresszorom 6 bárnál kapcsol be és igen sokáig tart még feltermeli a levegőt.250l tartályom van igaz ez több tartályból tevődik össze, ezen szeretnék gyorsítani egy kicsit ha lehet.
Ilyen kompresszort hoztak hozzám javításra . Ha jól tudom akkor ez Zil teherautó kompresszora . igazából nagyon jó lenne ha lenne ( hajtókarcsapágyas ) Mert amúgy a szelepek , a gyűrűk , a henger minden makulátlan . Csak hát olaj nélkül nem szeret a csapágy menni :) Kérdésem az hogy hol tudnák ehhez a szörnyeteghez csapágyakat venni illetve fel is kéne köszörülni a főtengelyt. Válaszokat előre is köszönöm !
Na akkor szétszedtem. Nem volt egyszerű, de nem azért mert túl van bonyolítva, sokkal inkább azért mert látszik, hogy régen más volt a tervezési szemlélet. Öröm volt látni, hogy régen "örök" életre tervezték a gépeket. Persze a mai piacgazdaság szemléletmódja alapján ez már kivitelezhetetlen, csak mégis ezt muszáj megjegyezni.
A hengerfejben a szelepek tökéletesek, sem sérülés, sem más egyéb hibára utaló nyomot nem véltem felfedezni. Viszont a dugattyú gyűrűkkel már más a helyzet. A felső kompressziógyűrű már egy kis mozdítás alkalmával eltört. Feltételezem, hogy repedt lehetett, mivel annyira minimális volt az erőhatás (szinte csak hozzá értem) máris elpattant. A másik kompressziógyűrű és az olajlehúzó simán lejöttek, nem volt probléma.
A henger fala sérülésmentes, patika állapotú. Alapos vizsgálat után sem láttam hibát a henger felületén.A dugattyú csapszeg kifogástalan, és a hajtókar csapágyazása is rendben van.
Ha már szétszedtem úgy döntöttem, hogy megnézem a villanymotor állapotát. (Imi villanymotor hajtja) Már a kompresszor levétele után, nem tudtam nem észrevenni a tengely kotyogását. Széthúztam és szembesültem a valósággal. A ventilátor oldalán lévő csapágy olyan szinten volt rozsdás, hogy nem hittem a szememnek. Elképesztő, hogy ennek ellenére működött a motor. Ami még durvább, hogy innét mint egy fertőzés terjedt végig rozsda, és az egész forgórészen észre vehető. Tényleg a forgórész "magjáról" miként lehet eltüntetni? Csiszolni gondolom nem nagyon lehet.
A kompresszor felöli dupla soros önbeálló csapágy viszonylag jó állapotnak örvend. Gondolom ehhez nagyban hozzájárul, hogy a kompresszor olajzása biztosítja a csapágy kenését.
Pár mérési eredmény.
Henger.
1. 49.8mm
2. 49.8mm
3. 50.0mm
4. 49.9mm
5. 49.8mm
Dugattyú.
1. 49.3mm
2. 49.2mm
3. 49.4mm
4. 49.4mm
5. 49.2mm
A gyűrűk vastagsága 3mm.
Itt van viszont a legnagyobb probléma. Van valakinek ötlete, hogy ezekhez a paraméterekhez megfelelő gyűrűket honnét tudok beszerezni? Mert még csak a dugattyú átmérőjének megfelelő szélességű lenne, de ebben a vastagságban (3mm) nem igen találtam még csak hasonlót sem. Mit lehet tenni?
Ami bennem felmerült, hogy esetleg a dugattyúval beballagok egy robogós szaküzletbe, és az eladó segítségét kérve annak megfelelően nézek bele egy új dugattyút gyűrűkkel együtt. Ez megoldás lehet?
Vagy ez nagyon nagy kapufa?
Megfúratni nem igazán szeretném, az csak mint végső megoldás jöhet szóba.
Minden építő jellegű megoldás érdekel, kérem aki tud segítsen.
Hétvégén szétszedem de bevallom őszintén tartok tőle. Pontosabban a közvetlen hajtás ami nekem idegen, nem tudom elképzelni miként csatlakozik a motor a forgattyús tengelyhez.
Megvan az új manométer. Hazamegyek és kipróbálom. Ha ezzel is remeg akkor nagy a gyanúm, hogy a szívás-sűrítéssel lesz gond, azaz valószínűleg a szelepek sem túl jók már.