Magam is sokszor választom a várost. 2 perc nyereségért nem autózom körbe a fél világot főleg késő este vagy hétvégén ha nincsenek durva lezárások (futóversenyre figyelni kell pl.)
Olyankor elég jól lehet haladni pl a rakpartokon is (egyelőre legalábbis...)
Durván nagy érdekellentétek vannak. A budaligetieket, remeteszőlősieket, a solymári Kökörcsin utca lakóit abszolút megértem, főleg azokat, akik már a 80-as években meglévő ingatlant laknak.
A TEN-T hálózatot szerintem őrültség ott átvezetni, akkor már inkább M10-M1133-M100. (a mostani 1133 felújítás nyomvonal alkalmatlan erre a célra! Amennyire értem, a helyi vezetőknek fontosabb volt az, hogy az állam finanszírozza a leendő ipari park bekötését...). Ez Piliscsabánál valamennyi alagútfúrást jelentene, jó eséllyel messze kevesebbet.
Az agglomerációs forgalommal, szgk. és kisteher főleg, attól függetlenül kell kezdeni valamit. Kb M0NY nyomvonalon egy szintbeni kereszteződés nélküli elkerülő út nagyon nem lenne hülyeség -- csak sokkal ügyesebben tervezett csopontokkal, a nyomvonalat szükség szerint az ideális csomópontkialakításhoz újraillesztve -- akár 2x1 sávon 2+1 szakaszokkal 70-es sebességre tervezve.
Budakeszi elkerülővel kezdve, ott szégyen, hogy 2x1 sáv se épült meg máig.
Szerintem elhanyagolható lenne az M0 forgalom-növekedése. Aki az autópályáról jön vagy valamelyik bevezetőn akar bemenni Budapestre, annak egyébként is van már matricája, neki nem számít. Aztán az M0 majdnem teljesen ingyenes így is, csak olyan "extrém" eset jut eszembe, hogy valaki a 11-es út felöl jön, az M3 bevezető lenne jó neki, de inkább a Váci úton jön be, hogy spóroljon éves szinten kevesebb, mint 10 liter benzin árát...
"Esetleg egy kimutatás arról is jó lehetne, hogy az M3 felől az M1 irányába utazók hány %-a megy át a városon, illetve kerüli el Pestet dél felől az M0-án."
Az útvonaltervező szerint 25 kilométerrel hosszabb, de csak éjszaka lassabb körbemenni. Azt számolgatom, hogy a városi magasabb fogyasztás miatt még az is kijöhet, hogy az M0-n kevesebb benzin megy el.
"Ha teljesen körbeérné a fővárost a körgyűrű, az is sok terhet levenne a déli részről, hiszen akkor nyilvánvalóan észak felől kerülnék meg a fővárost."
Viszont felmerül a kérdés, hogy jó-e az nekünk, ha 30 km nyereségért átfurkáljuk a Pilist és a Budai-hegységet, hogy az uralkodó szélirányba tereljük a forgalmat...
Mondjuk azért arra is kíváncsi lennék, mennyivel nőne az M0 forgalma, ha teljes egészében ingyenes lenne a használata. Sokszor így is káosz van, ezen csak rontana az ingyenesség. Véleményem szerint az alapvető probléma magának a kör félgyűrűnek is a szűkös áteresztő képessége. Esetleg egy kimutatás arról is jó lehetne, hogy az M3 felől az M1 irányába utazók hány %-a megy át a városon, illetve kerüli el Pestet dél felől az M0-án. Ha teljesen körbeérné a fővárost a körgyűrű, az is sok terhet levenne a déli részről, hiszen akkor nyilvánvalóan észak felől kerülnék meg a fővárost. De ez a fordított C betű csak amolyan fél megoldás. Tudom, már korábban szóba került hogy teljesen körbe venné a várost. De szerintem az lesz a második M4, ami a kálváriát illeti.
Ismertem olyan embert, aki autóval Rákosborzasztóról Káposztásmegyerre inkább jött Újpalotán keresztül, minthogy matricát kelljen vennie és jöjjön az M0-on. Szerintem nem értelmes döntés, de attól még létezik és ez tényleg olyan forgalom, amit az M0 fizetőssé tétele tart a városban. Ugyanakkor szerintem ez elhanyagolható az agglomerációból érkező forgalommal szemben...
A fórum tetején az autós oldalaknál cikkeket ajánlagtnak. Ott volt például a cikk, hogy: Karácsony Gergely szerint hibás döntés volt az M0-át fizetőssé tenni. Szerintem is, de most nem is erről akarok íreni. Azt írja a cikk írója, miután taglalta az M0-ás fizetős szakaszait, hogy országos pályamatricával és Pest megyei éves matricával 5000 Ft-ért igénybe lehet venni az elkerülőt. Minden bizonnyal elkerülte a cikkíró figyelmét, hogy a megyei matrica már nem 5000 Ft és ha jól emlékszek, már 2022-re sem ennyi volt, hanem egy kicsit több. Ezek szerint a cikkíró sem használ megyei matricát, különben tudta volna, majdnem 6000 Ft az az 5000.
Amikor előző bejegyzésemet írtam, csak megvastagítással jeleztem, hogy lenne itt "látnivaló"
másfelé is:az M49-en a Mátészalka–Csenger (45 kilométer) szakasz 2029-re, ezt jelezte a
2022 novemberi híradás.
Alig több, mint 4 hónappal később az ország "rossz rendőre" Mr. Petike, aki már majdnem minden országot-kormányt megsértett, kimegy kedden Bukarestbe és belehazudja a román kollégája szemébe: Most a "jó rendór" vagyok, hidd el nekem:
"korábbi célkitűzéseik alapján öt évente újabb gyorsforgalmi útkapcsolatot adnak át a két ország között. Ez sikerült 2015-ben és 2020-ban is. Illetve előkészítés alatt van a 2025-ös siker is, amikorra összekötik a felek a magyarországi M3-as autópályát a Szatmárnémeti körüli gyorsforgalmi úthálózattal."
és nem szakadt le plafon...
A szatmar.rocikkének folytatásában ugyanis ott a cáfolat is: "A Magyar Építőkközel egy évvel ezelőtt számoltak be arról, hogy a Szatmárnémeti felé gyorsforgalmi kapcsolatot teremtő fejlesztést az M3-as autópálya és Ököritófülpös között a Duna Aszfalt Zrt. fogja megvalósítani nettó 138 milliárd forintos, azaz jelenlegi árfolyamon több mint 365 millió eurós szerződéses értéken."
Tehát: 1 éve szerződést kötöttek a kivitelezővel, de még el sem kezdték. Több épített szakasz átlagában 3 év szükséges az építéshez. Már túl is lesznek a 2025, éven!
DE akkor még csak félúton lesz az építés...
Jelentős eltérés van a két ország építési ütemezésében is: "Cristian Pistol (CNAIR igazgató) tájékoztatása szerint egy határátkelőhely is kialakításra kerül majd, melynek 2024-ig kell elkészülnie."
Akár merről nézhetjük, a miniszter 4 évet "előre" hazudott.
Az M4-et pillanatok alatt leállították az O1G ügy miatt, és nem számított, hogy 5-6-7-8 évet csúszik, nem számított, hogy mindent elölről kellett kezdeni, mert az eső elmosta, elrohant... de jóvanazúgy a 2/3-nak...
Bár én voltam a leglelkesebb (legtürelmetlenebb), ha az M4 említésre került,
most már nem tudok lelkesedni.
Észrevettétek, hogy befagytak a konkrét hírek? (PR kímélős)
Egyik utolsó hír: 2022.11.23
Az állam is aktív maradhat
A koncessziós társaság mellett az állam sem áll le a fejlesztésekkel, de ennek kapcsán bizonytalanságra ad okot, hogy beruházási stop van érvényben a még meg nem kezdett projekteknél. Mindenesetre bővítés lehet az M0-s–Bicske szakaszon, amely 2027-re készülhet az M1-esen 2-szer 3 sávon. Az új építéseknél
az M6-os országhatárig való meghosszabbítása 2024-re,
az M44-en a Szentkirály–Lakitelek (39 kilométer) szakasz 2024 és 2026-ra,
az M4-en a Törökszentmiklós–Kisújszállás (36 kilométer) szakasz 2026-ra,
az M49-en a Mátészalka–Csenger (45 kilométer) szakasz 2029-re,
az M34-en a Vásárosnamény–Záhony közötti 36 kilométeres rész 2027-re várható.
Egy frissebb: 2023.01.20. Indul az M4 gyorsforgalmi út építése az újabb szakaszon – közölte hivatalos közösségi oldalán Kisújszállás, hamarosan elkezdődik a Törökszentmiklós Nyugat – Kisújszállás Kelet közötti gyorsforgalmi út építése. Pénteken át is adták a munkaterületet a kivitelezőnek. A kivitelezési szerződés tavaly december 23-án lépett hatályba, 36 hónap áll a kivitelező cég rendelkezésére a 34,29 km hosszúságú út építésére. A tényleges építési munkák tavasz végén, nyár elején kezdődnek a törökszentmiklósi térségben.
igen, pont úgy, ... nem hülyének nézik az embereket, hanem az akkor kötött KONCESSZIÓS szerződésen nem tud a kormányzat változtatni, vagy nem akarja a brutális változtatási díjat kifizetni ... azért mert eltelt 16 év, még nem járt le az akkori koncessziós szerződés, és így igen azok a felelősek, akik megkötötték ... valószínűleg megvárják a lejártát, így sokkal olcsóbb ...