Keresés

Részletes keresés

Vermate Creative Commons License 2013.07.15 0 0 28110

Szerintem is drága, de más gyártótól eddig nem találtam (nem jelenti azt, hogy nincs). 
Fűrészlánc élezőm nincs, de szerintem nem is lenne jó hozzá.

Úgy érzem, hogy egy egyszerű hengeres reszelővel is meg tudnám oldani a dolgot. A gyári élezés úgyis megvezeti a reszelőt és a kezemet. Nem hiszem, hogy gondot okoz, ha néhány fokkal eltérek a gyári élszögtől. Javítsatok ki, ha tévedek!

Előzmény: apii (28109)
apii Creative Commons License 2013.07.15 0 0 28109

Szerintem ennyiért drága.Biztos találni olcsóbban más márkában!

Fűrészlánc élező sablonja nem jó hozzá?

 

Előzmény: Vermate (28108)
Vermate Creative Commons License 2013.07.15 0 0 28108

Sziasztok!

Évente 2-3 hétig fogok napi 3-4 órán keresztül fűrésztárcsával bozótot irtani.

Szerintetek érdemes megvenni az alábbi linken látható élezőt, vagy értelmetlen kiadás lenne, mert egy 5,5 mm átmérőjű reszelővel és ügyes kézzel ugyanúgy megoldható az élezés?

http://www.erdo-kert.hu/index.php?page=termek&termek_id=480

Üdv.: Vermate

kriszbon Creative Commons License 2013.07.14 0 0 28107

Sziasztok!

Nem tudom hogy igazam van vagy sem, de ha minden igaz a csalónak ez lehet az újabb trükkje, mármint a családi okok miatti eladás olcsón.
Már láttam pár nappal ez előtt is ilyesmi hirdetéseket, csak ugye más Stihl kaszával amik olcsók voltak nagyon, meg nem túl idősek.
Az összes családi ok meg betegség, sérülés végett volt eladó olcsón.

http://aprod.hu/hirdetes/sthil-fs-350-fukasza-ID1gAnl.html#aed9a55742

http://aprod.hu/hirdetes/stihl-fs-350-elado-ID13cot.html

Tehát érdemes továbbra is odafigyelni ki mit akar megvenni olcsón.

De nagy mázlim volt hogy én nem csalóba futottam bele mikor megvettem olcsón az FS 400-at.  :roll:

tomsicslaci Creative Commons License 2013.07.14 0 0 28106

Na sikerült megcsinálni,igaz nem tudom mi volt a ludas,de a lényeg,hogy most jó.Kicseréltem az összes perselyt benne,plusz mérgemben az összes rudazatra felhegesztettem egy kicsit.Most simán,szépen vált megy,kaszál :)

Előzmény: apii (28098)
gnprofit Creative Commons License 2013.07.14 0 0 28105

Még egy kérdés: a gyertyát ha kiveszed és megnézed, milyen színű?

Ha őzbarna, akkor jó a beállítás.

Ha fekete akkor nagyon sok üzemanyagot kap

Ha fehér vagy világos, akkor viszont alig kap anyagot.

Előzmény: badubadu (28102)
gnprofit Creative Commons License 2013.07.14 0 0 28104

szia!

 

CSak egy ötlet... a kipufogót szedd szét, ha lehet és takarítsd ki! Amnnyeiben van benne, mellette, előtte szűrő, akkor azt vagy csere vagy drótkefe.

Ezt még nem olvastam tőled eddig... csak azért írom, mivel havonta de legalább két havonta idénybe meg kellene csinálni ezt  aműveletet is - rendes folytás lehet benne, ha ezt nem tetted meg eddig:-))

A karbin pedig - javaslom - állítsd vissza a tűszelepet, mert az nem szerencsés neki hosszútávon.

Egébként is, csak és kizárólag üzemmeleg állapotban szabadna állítani az értékeken. Tehát ha bemelegszik és leáll, az baj. Hidgeen minden paraméternek megfelel az egy dolog - mondhatni ez az alap. Melegen használja az ember legtöbbet, akkor kell neki a teljesítményt leadnia.

kérdésem, hogy a karbidon milyen állítási lehetőség van még? H és L csavarok vannak? Ha igen olvasd el légyszi, amit előzőleg írtam egy másik kérdésre válaszolva a beállításra vonatkozóan.

Üdv!

G

Előzmény: badubadu (28101)
gnprofit Creative Commons License 2013.07.14 0 0 28103

A franc...

Ha nincs csavar, nem tudsz állítani, akkor csak a rugó marad, ami azt jelenti, hogy nem javítható, mivel nem tudod állítani manuálisan a befecskendezést.

Sajnos ebben az esetben a tömitésben lévő membrán is hiányozni fog.

Rossz hírem van, mert karbi csere lesz a vége.

Néztem neked győrben egy eladó gépet, google-ba beírod a géped nevét és utána az eladó megfogalmazást és megtalálod. csak a merevszár törött el, motorikusan egyben van a gép, legalávv lesz csere alkatrészed. 5000e ft, asszem kompletten, ennyit megér.

Ennél többet nem tudok hozzá tenni, a gépet távgyógyászatilag így nem lehet megjavítani, nem vagyok Gyurcsók J. :-))

Üdv!

G

Előzmény: Jannie (28100)
badubadu Creative Commons License 2013.07.14 0 0 28102

És még annyi, hogy kapott idén egy új gyertyát is. amúgy 9 éves a gép. Most az volt a gond, hogy 6-7 perc után leállt. Rántásra indúlt de le is állt pár másodperc utáűn. Ha húztam a gázt egyből leállt.  A motor tűzforró volt.

Előzmény: badubadu (28101)
badubadu Creative Commons License 2013.07.14 0 0 28101

Sziasztok!

Újra a fűkaszám miatt kérném a véleményeteket. Szétszedtem apró darabokra. Összerakásnál minden tömítést pasztáztam. Karbit kitakarítottam. Próbáltam állítani a tűszelepen is. Most úgy van beállítva, hogy a vízszinthez képest egy picit feljebb áll.  Miután összeraktam nyomogatás a gumidugó. 5. rántásra pöffent, 7.re szépen jár. Ha leáálítom rántásra indúl. De mindha nem akarna rendesen kipörögni, meg mintha erőtlen lenne. Mi a véleményetek.

Aki esetleg nem olvasta volna amikor előbb írtam róla: Partner B422x típus. Tavaly kezdte, hogy negyed óra meló után leállt és nem lehetett elindítani amíg ki nem hűlt. Tavaly kapott új gyűrűt, szimeringet, karbitömítéseket. Idén új gyújtás és egy újabb gyári gyűrű.

Jannie Creative Commons License 2013.07.14 0 0 28100

Köszi ezt a részletes leírást!

Viszont a karburátoron nekem csak 2 csavar van. Felül egy alapjárat, és lent egy másik, amin rugó van. Nincs L és H csavarom. Ez esetben hogyan tovább? A többi ötletedet is kipróbálom remélem segít!

Köszi

Előzmény: gnprofit (28096)
gnprofit Creative Commons License 2013.07.14 0 0 28099

Második rész: McCulloch B40B -vel

Bejáratás végén vagyok, egy teljes tank elment szinte alapjáraton - négy eset kivételével -  kb. 10-15perc kaszálással. A kaszálások időtartamát írtam, ezt kb. négyszer ötször tettem meg 10-15 perces pihenőkkel, akkor a gép leállítva pihent.

A gép most kezd el dolgozni, most érzem, hogy mi is van a kezemben. Eddig is érdekes volt használni.

Pozitívumok: eszméletlenül könnyen indul, nagyon könnyű a gép - igaz ez relatív, eddig egy 14kg os volt a hátamon, ez 7,8 kg.

A gép pörgős, mint általában a Husik, viszont ebben Komatshu japán motor dorombol.

Amiben különbözik a Husitól, az valószínű az alkatrészek tartóssága, minősége.

Amire nekem kell  - 1000nm arra tökéletes. A 2,1 LE érezhető, középkategóriás gép - fűnyírásra, bozótvágásra tökéletes.

Keverék:1:40 bár 1:50-t írják, én így fogom használni. Növényi gyári olajjal.

Szöghajtást még nem kellett zsiroznom, minden munkavégzést követően a gépet karbantartom, takarítom.

Az egy literes tankba félig tankoltak, én töltöttem rá szintén fél litert körübelül, látva, hogy 1L-rel meddig működik a kasza - brutális. Finoman használva - bejáratás milyen legyen? - szerintem tökéletes.

Hátrányok: eddig egy dolgot tapasztaltam - a meghajtó szár és a gép csatlakozásához beépítettek egy rezgéscsillapítót. Kicsit hiányolom a gumibakokat, amelyek a nagy gépeknél alap rezgécsillapítást adtak, itt is elfért volna legalább kettő. Bár ez az én véleményem - én a 165Rx, 64ccm-hez vagyok hozzászokva, ott nem voltak visszarezgések.

Összességében egy hónapos géppel nagyon elégedett vagyok, 1500-2000 m2-t simán be leet vele vállalni, a gép bírni fogja , remélhetőleg hosszú távon.

Ár érték arányban szerintem az egyik legjobb konstrukció.

Végig néztem a piacot és bizony a társak hasonló gépei ugyan ilyen teljesítménnyel 40-50e Ft-al hosszabbak.

A következő bejegyzés kb. nyár vágáre érkezik részemről, addigra több tapasztalatom lesz.

Üdv!

G

Előzmény: gnprofit (27892)
apii Creative Commons License 2013.07.14 0 0 28098

Talán belül sérült, kopott valami.Azt nem mondom hogy tegyél vastagabb tömítést a két fél közé, mert az már a gyári megoldás módosítása.Felül a váltó belsejében van egy íves léptető rendszer, esetleg azzal történhetett valami.Csak tipp!

Előzmény: tomsicslaci (28092)
gnprofit Creative Commons License 2013.07.14 0 0 28097

Mégvalami!

 

A beállításhoz el kell indítani a gépet. Amennyiben egyáltalán nem tudod elindítani, egy régi - általam nagyon nem kedvelt, de működő - módszert javaslok.

Gyertya le, injekciós tűből egy kis üzemanyag közvetlenül a hengerfejbe, gyertya vissza és rántás.

A másik amit elfelejtettem megkérdezni, csak vélelmeztem, mivel a karbit kitakarítottad, hogy a lvegőszűrő és a hengeren lévő hűtőbordák mennyire tiszták? esetleg nem sérült-e, nem kell cserélni őket?

Végezetül még egy észrevétel -ez elektromos hibára hajaz, velem is előfordult és nagyn nagyot szívtam vele, mire rájöttem, hogy a pipaszár repedése miatt áthúz a henger felé a szikra és ezért nem tudja elindítani a gépet. Ideiglenesen szigeteleőszalag megoldotta, majd pipa csere kompletten.

Üdv!

G.

Előzmény: gnprofit (28096)
gnprofit Creative Commons License 2013.07.14 0 0 28096

Megvagy!

köszi a képeket, ez egy 30 ccm köbcentis, üzemanyagrásegítős - hidegindításnál pumpálni kell - fűkasza.

Átolvastam mindent mégegyszer és majdnem biztos, hogy a karbin lévő két csavart rosszul állítottad be - mondhatni pont fordítva, mint ahogy volt.

Mielőtt bármit csinálsz a géppel : Amit még megtehetnél az első körben egy gyertya csere, általában segíteni szokott a beállításnál. Gép könyebben indul és könyebb beállítani.

ELvileg a fordulatszám melegen felfpörög, hidegen nem akar indulni kategória, nálam azt jelenti, hogy az üzemanyagból kell egy, esetleg két milimétert állítanod a csavaron kifelé, több naftát kapjon a gép. Ha jól emlékszem az a H jelű csavar. Mellette az L jelűnek kell lennie.

Próbáld mind a két csavart ütközésig betekerni és onnan számítva két fordulatot kitekerni, majd elindítani.

Ha nem megy, akkor kell a H jelű csavart kifelé, milliméterenként állítani, de csak akkor tudod beállítani igazán, ha elindult és legalább üzemmeleg.

Amikor úgy gondolod, hogy megfelelően pörög a gép, van benne erő és leállítás után újra indul, vedd ki a gyertyát a helyéről és nézd meg, hogy milyen színű? Amennyiben őz barana, akkor az tökéletes.

ha fekete akkor nagyon sok üzemanyagot kap, ha fehér akkor keveset. Egyik sem jó!

 

 

Amennyiben ezek nem segyítenek, akkor jöhet a rugó cseréje - bagatel összegért vehetsz újat bármelyik kisgép boltban, ahol ilyen gépet árulnak, nincs értelme barkácsolni, másikat betenni stb. Elvileg, ha jól tudom a kisgépek esetében a rugó az alapjáratot segíti. Bár ebben nem vagyok teljesen biztos.

 

Amenyiben ezek egyike sem segít, akkora karbid szétszedése és összerakása nem jól sikerült.

A karbi felső részében a fedél alatti tömitésben van egy membrán - a régi gépekben volt, nem tudom, hogy a tiedben van-e? Amennyiben igen, a membránban kell lennie egy stiftnek, melyet bele kell csatlakoztatni a megfelelő helyre. Ha nincs benne a stift a helyén -ez egy 1,5mm átmérőjű kis gömb - akkor nem fog megfelelően működni a karbid - ergó az üzemanyag- levegő keverék befecskendezés mennyisége és minősége nem szabályozott, tehát lehet még ez az oka, hogy nem megy  gép.

Röviden ennyi, remélem tudtam segíteni.

Üdv!

G.

Előzmény: Jannie (28093)
gnprofit Creative Commons License 2013.07.14 0 0 28095

szia, kattints a nevemre és elvileg minden általam leírt hozzászólást látni fogsz, köztük a most vásárolt B40B-ről írt véleményemet is.

Előzmény: Bau88 (28094)
Bau88 Creative Commons License 2013.07.14 0 0 28094

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata a mcculloch fűkasza b40b elite gépröl?

Érdemes ien gépet venni ?

Jannie Creative Commons License 2013.07.14 0 0 28093

A képek:

Előzmény: gnprofit (28084)
tomsicslaci Creative Commons License 2013.07.14 0 0 28092

Fék kiemel,rudazat nem feszül,ezekkel kezdtem. Ha nincs össze huzatva teljesen,akkor minden jól működik,de ha összehuzatom rendesen akkor szorul

Előzmény: apii (28090)
apii Creative Commons License 2013.07.14 0 0 28091

Rudazat nincs kikopva?

Előzmény: apii (28090)
apii Creative Commons License 2013.07.14 0 0 28090

Csak tippelni tudok.

Rudazat nem tud megfeszülni valahol? O.k. hogy a váltóba minden rendbe szemre, de a bronzperselyek is idővel berágódhatnak, és a kerekek is, tengelyek is.Esetleg nem emel ki a fék,(ékszíjat ami leválassza a forgástól a váltás ideje alatt)

 

Zsírral nincs baj,ezekben az van.

Előzmény: tomsicslaci (28089)
tomsicslaci Creative Commons License 2013.07.14 0 0 28089

Régi partner gép.6 sebességes,2 késes.A hiba a következő:Első váltás után nem adja ki a sebességet,csak ha leállítom és mocorogtatom a váltó kart.Lebontottam a váltót róla,de abban minden ok.Semmi nincs letörve.Lebontva szépen lehet vele váltani,kézzel hajtva is folyamatosan kiadja/beveszi,de ahogy vissza rakom a gépre továbbra is baszakaszik....

Azon gondolkodtam,hogy túlságosan össze van huzatva a váltó 2 része és talán attól szorul meg valami,mert  a tengelyek nem csapágyakba vannak rakva hanem bronzperselybe,ami simán bele van rakva a váltóház 2 darabja közé.Semmi tömítés nem volt a 2 rész között és hátha azért szorult be.

Amugy váltóba mióta szokás  zsírt rakni?Mert ebben csak az van

 

Ugyanilyen a váltója mint a videón csak az enyém 6 sebességes:

http://www.youtube.com/watch?v=ucbJ3Y-q1_c&list=LLqyGAAyYXDtNQmdaz57J3tA

Előzmény: apii (28088)
apii Creative Commons License 2013.07.14 0 0 28088

Mi baj van a géppel?

Hátha jár erre valaki aki már látott! :-)

Előzmény: tomsicslaci (28079)
gnprofit Creative Commons License 2013.07.13 0 0 28087

Igen, én is teszteltem egy Hitachit és nagyon tetszett.

Kicsit szerencsés helyzetben vagyok, mert ár érték tekintetében elsőkézből kapom az infókat, és van lehetőségem a gépeket nem csak kézbe fogni, de kicsit használni is. Ezért voltam bátor beírni ezt a márkát is az ajánlatok közé. A motorja kiváló.

Nekem az nem tetszett, hogy nem adtak damilt és fejet a géphez, külön kellett volna megvenni - plusz egy tizes.

A McC-hez minden benne volt az árban, sőt még a próba után egy tank üzemanyaggal és egy liter olajjal tértem haza.

Bár ezt kereskedő válogatja, valaki ad, valaki nem.

Üdv

G

 

Előzmény: dokeee (28085)
gnprofit Creative Commons License 2013.07.13 0 0 28086

Szia!

 

Magán céllal vagy üzletszerűen - értsd: meg szeretnél élni belőle és vállalkozóként fogod használni a gépet - akarod használni?

Amennyiben magán céllal, akkor nem feltétlenül kell a védő, bár nem rossz dolog az, dehát megint jön a kérdés, mit, mekkorát és milyen sűrűn és hosszan fogsz vágni vele?

Ha csak alkalmanként, eseti két hetes megoldásra kell, vegyél és tedd fel. Baj nem lehet belőle.

Amennyiben üzletszerűen fogod használni, akkor nem kérdés: kötelező!

Ha nincs tapasztalatod dikics kés használatában, megint azt mondom, tedd fel és úgy használd.

100 óra után úgy is látni fogod, hogy kell vagy nem. (általában nem fog kelleni.)

Rövidre zárva, mert vissza olvasva ennek se eleje se vége: vedd meg, ha van rá pénzed, és használd. Egy pár hektár levágása után látni fogod, hogy ven-e értelme vagy nincs.

Ha nincs, az nagyobb baj, mint ha van, viszont nincs fent! Mert bármikor felteheted...

Üdv!

G

 

Előzmény: crisis (28049)
dokeee Creative Commons License 2013.07.13 0 0 28085

Tavaly én is hasonló célra kerestem valamit, végül egy Hitachit vettem, szerintem otthonra teljesen jó. 

Előzmény: ksyy (28083)
gnprofit Creative Commons License 2013.07.13 0 0 28084

Szia!

 

Kérlek egyben készíts képet több oldalról, hogy lássam, mid van, hol lehet a gubanc.

Külön a karbi nem fog mondani semmit, ha csak nem szétszedve akarod lekapni:-))) Nem dehogy vicceltem!

Egyszer nézzük meg a felvételeket, hátha tudok valami okosat mondani.

Üdv!

G.

Előzmény: Jannie (28081)
ksyy Creative Commons License 2013.07.13 0 0 28083

Köszi az infót,én se igazán bízok egyikben se,tartok kicsit tölle,hogy milyenek. A zsebbem tartalma eldönti,de azért szétnézek még rendesen. Köszi. Üdv.

Előzmény: gnprofit (28082)
gnprofit Creative Commons License 2013.07.13 0 0 28082

ok, értem.

Teljesítményben elég  a 30 ccm körüli berendezés.

Ahogy előzőleg is írtam, nem vagyok híve ezeknek a márkáknak - ez nem degradálás, egész egyszerűen nem bízom bennük. Nem egy kisgépszervízt látogatok és látok amit látok. Javítani való ezekből a márkából tevődik ki kb. 65-70%-ban.

Magyarul, amit megspórolsz egy ilyen készüléken árban, azt majd pár hónap esetleg év múlva kifizeted a szervízben alkatrészként.

Hosszútávon mindig bejön -ez nálam axióma.

Továbbra is azt javaslom, nézz körül a középkategóriában és ott is a 300ccm körüli gépeknél.

Áltlalam javasolt középkategóriás márkák: McCulloch - én is ilyet vettem most

esetleg Oleo Mac, Hitachi vagy Kavasaki -bár Kava alkatrész ellátása nehézkes és nem mindenhol van szervíz hozzá, bár nem is nagyon kell.

Oleohoz országos szervíz hálózat van és van alkatrész mindig, mindnehol. McCulloch Husi leányvállalat, csak olcsóbb kivitel és kicsit gyengébb alkatrészek - ezért közép kategória.

Amire neked kell életre szólóan ezek közül szerintem bármelyik gond és probléma nélkül megfelel az elvárásaidank és hosszútávon.

Amennyiben még is maradsz az eredeti elgondolásnál és veszel egy ... hadd ne írjak márkát, nem szeretnék senkit megsérteni - szóval ahhoz sajnos érdemi infót tapasztalat hiányában nem fogok tudni adni.

A fent leírtakból idézve mégegyszer - kisgépszervízbe folyamatosan járok a munkámból adódóan. Rendszeresen beszélgetek a szervizessel és az eladókkal is. Amit fentebb leírtam az általánosság, mindig vannak kivételek, de a kivétel erősíti a szabályt.

Természetesen pénztárca függő, én pedig nem szereténék senki zsebében turkálni.

Hogy melyik az a márka, ami a barkács kategóriában a legstrapabíróbb? Hááát ezt még senki nem tudta hitelt érdemlően megmondani. Én is megkérdeztem már nem egy szakitól, de mindenkinek egy kicsit hazahúzott a szive a vélemény formálásnál. Jelen esetben a fő márkának az al márkáit emelték ki... stb.

Üdv!

G.

 

Előzmény: ksyy (28068)
Jannie Creative Commons License 2013.07.13 0 0 28081

Szedjem le a karburátort, vagy magáról a masináról kellenek a képek?

Köszi, hogy segítesz

Előzmény: gnprofit (28066)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!