Nem hiszem hogy forditva lenne, mert mikor nem használom akkor nem fújja a levegőt csak ha rákapcsolom hogy zárja össze a diffizárat akkor a kapcsolón van két pici lyuk amin vissza engedi a levegőt mikor lekapcsolom róla a levegőt és ott fújj kifele használat közben!
üdv. A magnó az tökéletes választás az mtz be:) a hangszórókat hová is akarod tenni? Mert ha nincs beépitve csak felakasztod valahová akkor csak cincogni fog. Nagy fülke v kicsi? Mert nekew a tetőbe van beépitve a ventillátorok mellé és az kellöen kiemeli a hangzását a hangszóronak:)
Látom megint előkerült az eke beállítás.... a "Szemi" és "mtz550E" tagok szériája után úgygondolom hiába tépjük mi itt a szánkat.... szántson mindenki úgy ahogy akar. :)))
A hangszóró tényleg 130 w-os ,kicsi de erős ! :) A rádió 4x40 w-os ,de ha összekötöm a kivezetéseket akkor lehet 2x80 wattos is (legalább-is én így gondoltam bekötni :).
Végülis jó hely az a rádiónak ,..de nekem van ott egy kis tárolódoboz amit nem szívesen vennék le onnan .
Alighanem a tetőre fogom majd szerelni ,de még egyenlőre meg sincsen ,csak a hangszórók vannak a karácsonyfa alatt :) ; 2 db. 130 w-os 2utas ,4"-os ,,az ajtókárpit felső részébe lesz berakva...
Sokan a láncokat azért feszítik meg, mert nem fog akkorát az első fej, vagy nagyobbat fog az első fej mint a többi. A lánccal feszegetik, hogy jó legyen..... Pedig 1 ekét 1x kell normálisan beállítani itt gondolok a nyomtáv és első fej fogásszélességén a többi meg adott.
Félig f. ekénél csak annyi mozgása van amennyit a csapok engednek, akármilyen földbe próbáltam, el farol az eke hátulja, beállítottam a gép és az eke közép vonalát, a stabilizátorok fixen vannak, hozzá állítottam az eke kerekét irányitó rudak hosszát, hogy egyenesen menjen a hátulja is, így tökéletes, kényelmesen viszi a gép.
A kékről csak a oldalsó stabilizátor tetszik nagyon, egy olyat elfogadnék az mtz-re is, csak eléggé drága cucc.
Ez azt jelenti, hogy a gúzsláncokat nem szabad megfeszíteni! A régebbi MTZ-ken azért van a gúzslánc tartófülben az állító csavar, hogy felemelt helyzetben ne lógjon. Akkor lesz feszesz a lánc. Az oldalirányu elmozdulásra utal a kezelési utmutató! Legtöbb traktoron hasonló megoldás található, mint az említett megoldás. Teljesen felemelt helyzetben a gúzsláncok megfeszülnek. Nagyobb gépeknél pedig a féligfüggesztett gépeket ajánlják.
Helló.Köszi a válaszokat mindenkitől.Az a baj a gép nem az enyém hanem nagyapámé és ha ő eladja úgy dönt akkor orrsúly le és mehet eladásra mert azt mi vettük rá.Ha nem adja el nekemadja úgy dönt akkor megmarad, ő már nem tud traktorozni mert most műtötték meg majd látom hogy dönt.Ha eladó lessz van olyan akit érdekelne?
"Az alsó függesztőkarok oldalstabilitása: Az alsó függesztőkaroknak a munka során nagy oldalmozgási lehetőséget kell biztosítani. A stabilizátorok vagy a feszítő láncok a munka során ne legyenek feszesek. A szállítás során az alsó függesztőkarok oldalmozgását korlátozni kell vagy teljesen meg kell szüntetni.:"
Rágcsálók ellen nem kell venni smmiféle spryt! Gázolajat kell permetezni a motortérbe egy keveset. Autó, tarktor, kombájn körül is beválik ez a módszer. Aki nem bírja a gázolaj szagát, használja csak a drága spryket. Autó motorterében is tökéletesen müködik. Nekem is okozott kellemetlenséget a nyest. Mióta használom a gázolajat, nem jelenik meg. Kb. 2 hetente egy ablaktisztítós flakonból permetezek pár köbcentit.
Köszi, hogy összefoglaltad az eke beállítást. :) Ugyanezeket írtuk le csak több hsz-ben. :)
Lehet ovális furatban szántani, úszóban és Z tengellyel egyszerre csak tudni kell a mankókereket elhelyezni....
Keresztirányba lógni kell az ekének..... ha fixre van állítva akkor a szántás olyan mint az ökörhúgyozás. :) Minden apró kormánymozdulatot észre vesz ha kifeszíted az ekét. Egy jó ekét felakasztod, a hossz és kereszt irányú feszességet beállítod, a feszítő láncokat lazán hagyod természetesen csak akkor ha a Z vagy egyenes vonótengely jól van beállítva azaz az első fej ugyannyit visz mint a többi akkor a világból ki lehet menni vele elengedett kormánnyal. :) Akkor van jól beállítva egy eke ha beleállsz a barázdába elindulsz a kormányt elengeded és végig tudsz menni a földön úgy hogy egy pillanatra se fogod meg a kormányt, ha tartani kell a kormányt akkor nincs jól beállítva az eke... :)
Z tengelynél sem lehet egyformára állítani a függesztőkarokat! A szántás mélysége befolyásolja az eltérés mértékét. Z tengelynél előfordulhat olyan helyzet, hogy egyformár lesz állítva, ami csak véletlen lehet. A bal oldali függesztő orsó gyári mérete a csaptól csapig 515 mm. Ha a jobb oldalin nem lehet állítani, akkor jöhet a bal oldali ákkítás. Oválfuratban szántani nem lehet! Billegni fog az eke. Ha uszóban szánt, emeléskor a jobb oldala fog előbb kiemelkedni. Ami az eke farolásához vezet. Keresztirányban a függesztett ekét fixen kell rögzíteni a traktorra! A hosszitánynál sem jó az ovál furat. Ha erőszabályzóval szánt valaki. A korszerü traktorokkal általában erőszabályzóva és nem uszóval szántanak. Uszóban történő szántásnál sem előnyös az oválfuratban való szántás. Függesztőkaron lévő oválfuratot a széles munkagépekhez kell alkalmazni!