Szabadtükrös lámpába ne tedd!!!
Nekem a H7 projektorban van Philips. Szép erös, de azért nem tökéletesen homogén a fény az autó elött. Projektor esetében ahova nem szabad, oda nem jut fény.
Tudod, hogy csináltam tesztet, láttad. Én nem tennék H4 halogén helyére LED-et. Nagyon feltűnő. Nagy, szabad tükrös lámpa, nem jellemző az ilyenre ez a hideg, erős fény. Projektorba még azt mondanám, hogy tedd, de ebbe nem.
Nálam van még ekowob olvtárs H4 Narvája, ha beleegyezik én odaadom próbára. Van neki telszáma a neve alatt, ha gondolod hívd fel, ha nem olvassa itt ezt.
Nem ismerem a lelküket ezeknek az új töltési szokásoknak...
Arra mondjuk én is rájöttem még réges régen, mikor Focusom volt, h bizony indítás után előfordult a 15 volt körüli fesz az aksin. Utána beállt a 14.4-re, de az elején megküldte a töltést.
Na ilyenek viszont azelőtt nem voltak, mikor még a feszszabályzó egy külön egység volt és nem volt alárendelve a motorvezérlőnek.
Nem tudok ehhez érdemben hozzászólni. Csodálkozom a motorfékes feszültségen, de rövid időre belefér. Igazából azt nem értem, h bemenő 15 voltnál miért csökken a fényerő.
Minőségben, árban, teljesítményben nagyon nagy ugrás volt. Üléspozíció, hely már nem annyira.
Amiket linkeltél elvileg jó stabok, nem is túl drágák. Mármint ha ennyi pénzért jót kapsz :) Bár nem egy nagy dolog egy ilyet megépíteni, akár még jóra is, szóval még haszonnal is ki kell jönnie ennyiből.
A Philips LED-nél azok a dobozok valóban az elektronikát képviselik, rá is van írva az oldalára a kimeneti 13.2 V. Sokkal biztonságosabb egy külső stabilizátor, mint ott bohóckodni a LED mellett, mert ott a hő miatt úgyis hamar megdöglik :)
OFF: Egyfelől nagy ugrás volt, másfelől meg csak kisebb. De ugrás volt :)
Túrom a Netet, de nem igazán találok itthon máshol.
Ezek közül valamelyik jó lehetne? Csak itt kevesebb a bizalom, az autó elektronika meg nem játék napjaink autóinál.
A teljes készlet így néz ki:
A két dobozban ha tippelnem kéne, valamilyen olyan elektronika lehet, ami éppen a fényforrásokat védi, épp a feszültség kilengésektől... Vagy tévednék? Itt talán több az infó.
Nincs meg az Accord, február óta Lexus van, LED-es lámpával :)
Nem világít rosszul, de az Accord xenonja valahogy egyenletesebb volt. Ez mondjuk erősebb...
Furcsa amit írsz, azt gondolná az ember, h egy elég tág bemeneti fesz tartományon belül a LED fényereje nem változik. Pláne, h motorféknél, amikor tölt, akkor gyengébb? Neked egy12 voltos stabilizátor elektronikára volna szükséged, ilyet próbálj meg keresni, vagy legyártatni valakivel. Ezzel a fényerőd állandó szinten maradna. Elvileg :)
Szép a vetítési képe, erős a fénye, annyi bajom van vele, hogy valamelyest hullámzik a fényereje.
Az autóban van Energy Smart Management rendszer, ami egyebek mellett igyekszik motorfék üzemben tölteni az akkumulátort, így például gyorsításkor a generátor nerm terheli a motort.
ESM (Energy Smart Management) is a system that allows the kinetic energy produced under deceleration/braking to be recovered by the alternator and stored in the battery. Functions which consume electricity (heater, lights, radio, etc.) are directly fed by the battery to ease the work of the alternator. Recovered energy is notably employed to restart the vehicle.
A leginkább erős fénye még indítás előtt van, míg mondjuk motorfék üzemben rendszerint halványul a fényszóró ereje.
Tudsz esetleg olyan eszközt, ami folyamatosan stabilan tartaná a feszültséget? Van ötleted, hogy mi lehet a jelenség oka?
Köszönöm a tartalmas választ. Ahogy írtad, a korábbiakat kipróbáltam. Egyedül azon filózom, hogy az erősebb izzót betetetni (nagyobb W-osat, átvetetékelés, relé, meg ami kell, mert a sima emeltfényű sem elég. De erre nem egy autóvillamosságis azt mondta, hogy fekete lesz tőle a foncsor (megégeti). Azzal is tisztában vagyok, hogy nem szabályos halogén helyett mást használni, de a lámpa fényereje nem jó (vettem új lámpákat is, azzal is botrányos) . A legtöbb burkolaton szinte semmi ereje nincs (bár szerintem ez sem véletlen, de ez már csak összeesküvés elmélet). Újabb autóra nincs pénzem, fizetésből élek. Ezért érdeklődtem, hogy hátha tud vki olyat ajánlani, ami minőségibb, és nem vakítja el a szemben jövőt.
No akkor megpróbálok egy értelmes hozzászólással válaszolni.
Tisztázzuk az elején. Nem vagyok híve a szabálytalanságnak, keressük meg a legális utat.
Miért nem látsz? Ennek kéne utánajárni. Gondolom a szemed jó, tehát marad a lámpa:)
Nézzük a lámpát. Több dolog okozhatja a fényvesztést. Öreg izzó. Ezt gondolom mellőzhetjük, mert kipróbáltad más izzóval is...
Kosz. Poros az üveg belülről. Ki kell takarítani. A por alattomos, nagyon le tudja fogni a fényt.
A foncsor. Megégett, koszos, bemattult. Melyik? Ha koszos, ki kell takarítani. Ha matt, vagy homályos, akkor csere, vagy felújíttatás.
Ha látszatra minden jó, tehát tisztának és fényesnek tűnik, akkor elektromos probléma is lehet. Ne szépítsük a dolgot, 20 éves autóról beszélünk. Meg kéne mérni, (járó motornál) hogy rendben van-e a töltésed, tehát az aksin olyan 14-14.4 volt van, és a lényeget, h amikor ennyi van az aksin, akkor mennyi jut az izzóra? Nagyon lényeges, h ne tűnjön el 3-4 tized V-nál több.
Ha itt is minden rendben, és kipróbáltál más izzót is (+100-as, 150-est) akkor marad a LED.
Itt maximálisan a saját felelősségedre vagy utalva. Szabálytalan leszel, balesetnél elővehetnek emiatt.
Valószínűleg erősebb lesz a fénye.
Valószínűleg nem lesz olyan egyenletes a fényeloszlás.
Valószínűleg a több szórt fény miatt zavarni fogod a szembejövőket.
Valószínűleg a fényszóród rosszabb lesz.
Valószínűleg nem fog tetszeni a rendőrnek.
Annyit tudok segíteni, ha mégis a LED-nél maradsz, kép alapján nagy eséllyel meg lehet mondani, h jó-e vagy felejtős, mielőtt megvennéd.
És most mondom, h a kereskedők az utolsó leheletükig ki fognak tartani amellett, az ő általuk kínált LED az bizony E jeles és szabályos.
Van egy 12v 55w halogén izzót működtető VW Sharan bódém. A bajom "csak" annyi, hogy nem látok vele normálisan. Gyenge a fénye. Az erősebb izzót nem ajánlják, mert állítólag befeketíti a foncsort. Ezért ledben gondolkodom, de nem tudom milyet kellene, mert amiket keresgéltem, azokra sok negatív vélemény volt.
Olyan érdekelne (a lámpa kialakítása végett), amiben egybe van a távolsági és a tompított.
Az értelmes hozzászólásokat és segítséget előre is köszönöm!
Konkrétan a távolsági helyére gondoltam így kompletten, vagy esetleg a ki nem épített ködlámpa helyére ha befér csak a szerkezet.
A dolog célja, hogy ezzel az egy izzóval megvalósított motoros váltású tompított/távolsági lámpával duplázott tompítottam legyen így mindenféle emelt fényerő, emelt színhőmérséklet, LED meg HID nélkül lenne nagy tompított fényerőm, amihez hozzátartozik hogy a gyári foncsor ezekben az autókban gyenge.
Tudom, hogy ez hivatalosan nem szabályos, de ha épp úgy kötöm be hogy az izzó is csak a távolságival együtt menjen, ne csak a motor, akkor szerintem igen. H1 marad az izzó típusa, ez nem változna. Xenont sem akarok bele tenni.