Corvin moziban voltak nemtommilyen napok még hónapokkal ezelőtt, mikor ingyen lehetett filmeket nézni, és mi pont erre ültünk be. Erre elkezdődik a film, és franciául megy, no felirat. Le is állították mondván, hogy nem érkezett meg a magyar felirat, helyette megnéztük a Kontrol-t. Örültem marhára... bár jó volt a kontrol, de másra készültem fel. :)
Azóta már láttam a filmet (egy-két jelenet kivételével), és nekem tetszett. Angol felirattal láttam, magyar az nincs.
Az a Titkok c. film micsoda? Ki rendezte, főszerepli, milyen nyelvű meg ilyenek. Megkeresném, csak ez egy elég általános cím, így nem fogom tudni megtalálni...
Előre is kösz.
BUÉK
Nagy segítség lenne ha valahogy Le tudnád nekem másolni a filmet.Írd meg az emilcímemre hogy hogyan tudnánk összehozni a dolgot.Akár el is megyek érte.Írd meg a számodat hogy fel tudjalak hívni ha nem veszed tolakodásnak ezt a kérésemet.És azt is ha valamiben én is segíthetnék neked.
Szia!
Nálam van egy 1CD-s avi változat angol felirattal, pár hónapja pedig leadta a királyi tévé, ez megvan VHS-es, de nem emlékszem, szinkronos volt vagy feliratok. Talán inkább az utóbbi. Ha még nem oldódott meg a dolog, írj, és megbeszéljük.
nem hiszem, hogy nagy segítség, de két hete láttam VArsóban vaamilyen újság mellékleteként....csak ezért nem vettem meg, mert csak lengyel felirattal volt elátva...
viszont most megyek Londonba és úgy látom a hmv-nél kapható 15 fontért...megvegyem?
Nagy segítség lenne ha valaki megmondaná nekem,ha valaki meg tudná mondani honnan tudnám beszerezni a Catherine Breillat rendezőtől a Romance című filmet.Az Öcsémet szeretném vele meglepni a születésnapján.Most szombaton lesz 30 éves és ez a kedvenc filmje.Bármilyen megoldás érdekelne.A válaszokat előre is köszönöm!
Nem, nem...ez most csak kimondottan kérés volt....egyébként párommal mostanában próbáljuk összegyűjtögetni a filmeket, amiket javasoltál. :) Már sikerült azóta az intimitást is megnézni, érdekes volt, nekem tetszett!
Kedves Sharon!
Sajnos ennyiből nem jöttem rá, ki lehetsz. Illetve 50/50%, nem merek tippelni.
Úgy látom, te egészen más szempont szerint keresgéled a filmeket, mint én - amennyire utána tudtam nézni, az általad felsoroltak egyikében sincs explicit szexjelenet. Ha kimondottan leszbikus témájú (vagy legalábbis ilyen jelenetet tartalmazó) filmeket keresel, szerintem böngészd át ezt az oldalt:
Titles with the keyword: lesbian-scene
Én se sokat ismerek, csak párat az említettek közül.
Jones
Már írtam neked, sőt listát is kaptam már tőled, csak más néven kértem, amit most direkt nem szeretnék felfedni (talán rájössz majd).
Szóval sikerült beszereznem néhány filmet a listádból. Kurva Amál nem tetszett nagyon. Túl fiatalok voltak nekem a lányok. :) Titkok viszont annál inkább, csak egy baj volt vele: hogy rosszul lett letöltve, és így a közepéből egy kis részt, és a legvégét nem láttam. :( A hibát próbálom korrigálni, de amit eddig láttam, az nagyon tetszett. (Romance X-et és az Intimitást még nem sikerült megnézni)
Kérdésem, illetve kérésem lenne: konkrétan most azokat a filmeket keresem, amikben két (vagy több) nő létesít erotikus vagy szexuális kapcsolatot. Amiket már láttam: Titkok, Kurva Amál, Better than chocolate, High Art, If these walls could talk 2, Fülledtség, Vad vágyak, Nincs kegyelem, Showgirls, Fiúk nem sírnak, Gia, Femme Fatal, Ha hallgattál volna, When night is falling.... hirtelen nem jut több az eszembe.
Szóval ha tudsz még ilyen filmekről (természetesen olyanról, amit láttál is), akkor kíváncsian várom őket!
Szex, erotika, meztelenség a művészetben.... és a játékban? 3 példával illusztrálok a www.puzzlebolt.hu-ról!
1. Las Senoritas De Avignon, Pablo Picasso 2. Istenek lakomája, Hendrik van Balen 3. Ulysses és a szirének
A fenti (és még sok más) a puzzle játékok megtalálhatóak a "Művészet" kategóriában! A részletgazdag képeken a kirakás közben csoda dolgokat fedezhetünk fel...
Azt hiszem, az is nagyon szubjektív, ki mit tart erotikusnak. Rám például nagyon erotikus alkotásként hatott Ingmar Bergman Persona című filmje, pedig abban még meztelenség sincs, csupán Bibi Andersson meséli el Liv Ullmannak egy tengerparti orgia történetét – elég szenvtelenül, tárgyilagosan. De a két szereplő egymáshoz való viszonya, tekintetük, csöndjeik számomra mégis erotikus filmet eredményeztek, mert olyan irányba mozgatták meg az ember fantáziáját, képzeletét (legalábbbis az anyémet). De erotikus filmként emlékszem Polanski Kés a vízben című filmjére is, pedig szexnek nyoma sincs benne. Jancsó filmjei meg hiába voltak tele meztelen nőkkel, mivel hol a kiszolgáltatottságot, hol a szabadságot jelképzeték, nem nevezhetjük erotikus filmnek egyiket sem (talán a Magánbűnök, közerkölcsök kivételével).
Igen, talán ezt nem is gondoltam végig, de Tinto Brass tulajdonképpen az én értékrendemben sem fér bele az olasz rendezők azon vonulatába, melyet Fellini, Visconti, Pasolini, Ferreri, Ettore Scola nevei fémjeleznek számomra. Ennek ellenére Brass filmjei számomra egyértelműen az elfogadható szórakoztatás kategóriáját képviselik, azaz nem tartom elvesztegetettnek a rájuk szánt időt. Furcsamód, én is a CALIGULÁ-t érzem a legnagyobb kakukktojásnak az életművében, bár egészen más okokból, mint Te. Szerintem a CALIGULA esetében lóg ki leginkább az otromba produceri szándék, hogy szexszel, erotikával, pornográfiával szórakoztassuk a közönséget, ahol a művészi igényesség fügefalevelét Caligula császár valóban hírhedt életútja, a nagy nevű főszereplők és technikai szakemberek kiválasztása jelenti. Talán még a rendező másik hírhedt botrányfilmje, a maga teljességében csak R1-es DVD-n kiadott SALON KITTY sorolható ide: ott is erősen érződik, hogy a hírhedett bordélyház – mellesleg a filmen a valóstól egészen eltérő – története csupán ürügy különböző szexuális attrakciók vitathatatlan tehetséggel tálalt, de a téma szempontjából lényegében mellőzhető bemutatásához.
A CALIGULA esetében úgy gondolom, a Guccione által forgatott hosszadalmas leszbikus jelenet Agrippina és Messalina között (Anneka Di Lorenzo és Lori Wagner) nem csak azért fölösleges, mert e két hírhedett nőszemély inkább férfifalóként lett közismert, s nem leszbikaként, hanem azért is, mert Caligula történetét, az ábrázolni kívánt kort semmilyen szempontból nem árnyalja nyalakodásuk. Hasonlóképpen feleslegesnek tartom azt az epizódot is, amelyben a palotabéli orgiajelenetben (az angliai hadviselésre készülődvén) közelképekben látjuk, amint két hölgy szorgalmasan dolgozik az egyik férfi statiszta hímtagján, egészen a végkifejletig. (Ez csupán a két legfeltűnőbb példa.) A CALIGULA legnagyobb hibájának éppen azt tartom, hogy a számtalan öncélú szex- és pornójelenet közepette elvész a lényeg, az, ami miatt valóban érdemes lett volna az őrült császár életét megfilmesíteni. Brass-Guccione mentségére legyen mondva, hogy míg esetükben legalább volt valami "lényeg", ami odaveszett, addig a Joe D'Amato-féle verzió esetében a művészi szándék gyanúja sem merül fel, s a minden szempontból olcsó produkció nem több, mint hol jobb, hol rosszabb ízléssel elkészített szexfilm. Jellemző, hogy nálunk – igaz, megcsonkítva – de a D'Amato-féle verzió jött ki hivatalos VHS-en.
Brassra visszatérve, úgy gondolom, a 80-as évektől készült filmjeiben téma és forma szerencsésebben illeszkednek egymáshoz, mint a CALIGULA vagy a SALON KITTY esetében.
Itt egyébként érdemes kitérni arra a kérdésre is, hogy vajon feltétlenül szükséges-e, hogy egy filmben élesben kivitelezett szexuális aktusokat lásson a néző? Én úgy gondolom, hogy nem: egyrészt köztudott, hogy a sejtetés gyakran jóval erotikusabb, mint a teljes megmutatás, másrészt úgy gondolom, egy mozgóképnek – akár kapcsolatos a témája a szexszel, akár nem – hagyni kell valamit a nézői fantázia számára is. Talán nem jó a példa, de említhetném Hitchcock PSYCHO című klasszikusának zuhanyjelenetét: egyetlen egyszer sem látjuk a kés behatolását a testbe (a tulajdonképpeni gyilkosságot), a jelenet ragyogó összevágása révén azonban egyértelmű, hogy egy borzasztó bűntény vizuális szemtanúi voltunk.
Valahol egyébként azt olvastam a szexuális témájú alkotásokkal kapcsolatban (ami akár az erőszakos filmekre is vonatkoztatható), hogy a megmutatást egy bizonyos határon túl már nem érdemes, és talán nem is kell erőltetni. Ha a ruhátlan szereplők, ha az élesben szeretkező szereplők látványa mindennapossá és megszokottá válik (tulajdonképpen már most annak mondható), akkor nincs mese, ismét fel kell öltöztetni a színészeket...
Pontosan erről van szó, John Cameron Mitchell olyan filmet szeretne csinálni, melynek teljesen adekvát, természetes része a szex, oyannyira, hogy nem csak hogy nem imitálják, de de nem is dublőrök hajtják végre.
De azért nem ez lenne az első ilyen film, már eddig is volt példa arra, hogy valódi színészek, akik korántsem az erotikus filmiparban dolgoznak, bevállalták ezt a kamerák előtt, mert - gondolom - egyetértettek a rendező koncepciójával. (Nem hiszem, hogy ilyen, többnyire kis költségvetésű független filmek, és ilyen, többnyire ismert és keresett színészek esetében a pénz lett volna a motiváció.) Például Chloe Sevigny a Brown Bunny-ban, Caroline Ducey a Romance X-ben, vagy Kerry Fox az Intimitásban. Ugyanakkor ez tényleg elég ritka, az Idiótákban vagy a Pola X-ben dublőrökkel vették fel a szexjeleneteket, a Le Pornographe-ban és a Baise moi-ban pedig pornószínészek (ill. utóbbiban egy pornószínész és egy prostituált) alakítják az ominózus szerepeket.
"És ezt tűzte ki célul John Cameron Mitchell is, aki éppen azt a kérdést teszi fel: miért kell a szexet mindig művészieskedő köntösben, erőszakos környezetben, stb. bemutatni, miért nem lehet végre olyan filmet csinálni, ami nem pornó, nem giccsfilm, rendes forgatókönyve van tisztességes történettel és karakterekkel, és a szereplők szexuláis aktusokat is folytatnak, melyek (mellesleg) erotikusak, és izgatólag hatnak a nézőre..."
Egy ilyen filmhez már nem pornófilmesek, hanem valódi színészek kellenének, akik talán nem is vállalkoznának valódi aktusok bemutatására. Persze, ez csak feltételezés...