Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.11.18 0 0 49009
De ha sport, akkor illett volna jobban fognia, de itt ez sem volt.
Előzmény: Octi19 (49008)
Octi19 Creative Commons License 2012.11.18 0 0 49008

Hát akkor nem tudom... az előfordulhat, hogy valamilyen sport betétet vettél aminek az anyaga másabb, ami eredetileg benne volt az meg egy általános teljesítményű darab volt. Látni kellene a gyártó cikkszámát, hogy eldöntsd.

Mindenesetre ezek a márkák amiket emlegettünk eddig, mind a nevesebbek közé tartozik és nem hiszem el, hogy ekkora különbség lehet ugyanazon termékeik között.

Minden, ekkora termékpalettával rendelkező gyártónak több, külsőre azonos terméke is lehet, adott esetben nagyon is eltérő tulajdonságokkal. Biztosan van egy általános használatra szánt termékcsoportja ami átlagos teljesítményt nyújt hossz élettartam mellett, és biztosan van egy, vagy több emelt teljesítményű is amik viszont nem olyan hosszú élettartamúak. 

Előzmény: Törölt nick (49007)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.18 0 0 49007
Mellétettem a betétet és döbbenetes módon ugyanolyan volt.
Mégis jóval előbb elkopott, mint a gyári.

Amúgy a Textar csak egy példa volt, mint gyári beszállító..
Előzmény: Octi19 (49006)
Octi19 Creative Commons License 2012.11.18 0 0 49006

Ezt nem jelenteném ki egyértelműen. Szintén biztos forrásból tudom, hogy a fékalkatrészeknél az ATE és a FERODO is beszállító. Láttam már olyan fékbetétet amin ATE márkajelzés is volt és ATE cikkszám is. Márpedig két azonos cikkszámú fékbetét esetén csak a vak véletlen dönti el, hogy melyikre nyomtatnak még egy VW, AUDI vagy Skoda logót is... Lentebb említettem, hogy az én autómban az első fékbetétek 90 ezer km után lettek cserélve amikor a kopóréteg vékonyabb volt mint a hordozó. A helyettük beépített FERODO-SL betéteket 200 ezer környékén cseréltem ki a Zimmermann szettre amikor még kb 2/3 vastagságúak voltak....

 

Azt honnan tudod, hogy azonos gyártó betétjére cserélted-e az eredetit, vagy azt hogy a tárcsa milyen gyártmányú volt?

 

Na, mindegy is. nekem változatlanul az a véleményem, hogy neves gyártó aftermarket alkatrészei is lehetnek olyan minőségűek mint a gyárilag beépített, vagy adott esetben akár jobbak is. Mindenesetre kijelenthető, hogy azoknak a megvásárlásakor legalább a márka forgalmazójának az árrését nem kell kifizetned. Azonkívül, például egy vezérműszíj, vagy egy feszítőgörgő olyan tucatalkatrészek amiket a gyártó is katalógusból rendel a megfelelő minősítések és az ár alapján, csak max ráteteti a saját logóját. 

Előzmény: Törölt nick (49005)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.18 0 0 49005
Mint ahogy a Textar a betétek szállítója.
Az emblémás pedig jobb, mint a Textar feliratú..
Előzmény: Octi19 (49004)
Octi19 Creative Commons License 2012.11.18 0 0 49004

Csak a GLO-s dolgot vitattuk meg. Ő mondta, hogy az emblémás csuklókat is a GLO gyártja.

Előzmény: Törölt nick (49003)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.18 0 0 49003
És mit mondott?
Előzmény: Octi19 (49002)
Octi19 Creative Commons License 2012.11.18 0 0 49002

Elfogadom és respektálom az álláspontodat! Legutóbb én is gyári alkatrészt vettem (féltengelycsukló porvédőt) és akkor beszélgettem Donival a dologról.

Előzmény: Törölt nick (49001)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.18 0 0 49001

Pár évvel ezelőtt pontosan ugyanazt mondtam mint Te!!

Közben többször volt "problémám" gyári beszállítóktól vett alkatrészekkel + ajánlottam másoknak is, hogy ne gyárit, hanem beszállítós cuccot vegyenek:

konkrétan: A4 ATE tárcsa, ATE betét. Passat: Textar tárcsa, Textar betét. Mindkettő szidta a féket és mára visszatértek a gyári alkatrészekre.

Mára a VAG-nál már a gyári ablaktörlő-lapátok sem rosszak, mint régebben.. Abból is csak azt venném. Régen eszembe nem jutott volna a gyári.

 

Előzmény: Octi19 (49000)
Octi19 Creative Commons License 2012.11.18 0 0 49000

Látod, a tapasztalatok sokfélék lehetnek. Én most már csak kompletten cserélem a fékeket, ragaszkodva az azonos gyártóhoz a tárcsát és a betétet illetően is. Legutóbb Zimmermann szettet szereltem be és eddig nagyon megvagyok elégedve vele átlagos kopást produkál a betéteken és a tárcsákon is, a fékhatás teljesen jó és pontosan adagolható, nem nyüszít még nagy melegben sem. Előtte kísérleteztem, csak betéteket cseréltem elől, hátul meg össze vissza, de mindig volt valami ami nem tetszett. Most rátaláltam ezekre a Zimmermann cuccokra és ezek árban is nagyon kedvezőek, konkrétan a tengelyenkénti szett ára pontosan annyi mint 1-1db!! emblémás tárcsa ára.

Előzmény: Törölt nick (48998)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.18 0 0 48999

A kérdés már csak az étolajnál annyi, hogy mi történik vele a gyárkapun való kigördülés a polcra kerülés között.

Előzmény: superbfanatic (48993)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.18 0 0 48998

"Azonkívül például a FERODO-nak is több altípusa van, honnan tudható, hogy amit a gyár használ az melyik?"

 

Hát pont ezért veszem a gyári emblémása, mert annál legalább tudom, hogy mennyit bír.

A SuperbII-nél pl. 140000-nél cseréltem a gyári fékbetéteket. Bolond lettem volna 10000 Ft-ot spórolni egy bizonytalan futásteljesítményű, minőségű betétet venni, amikor ez már kipróbált volt.

Előzmény: Octi19 (48994)
superbfanatic Creative Commons License 2012.11.18 0 0 48997

:)

Előzmény: hicky (48996)
hicky Creative Commons License 2012.11.18 0 0 48996

Ezzel maximálisan egyetértek veled Szili!A gyári a gyári,az utángyártott meg az utángyártott.Nem hiába hangsulyozza ki a Skoda is,hogy csak gyári alkatrészt használjunk.

Egyébként van olyan,hogy a gyári olcsóbb is,mint az utángyártott.

Előzmény: Törölt nick (48973)
hicky Creative Commons License 2012.11.18 0 0 48995

A szervizfüzet nem tartalmaz időpontot,csak a 120.000km-es szerviznél írja a cserét.De időpont nincs sehol.A jó múltkor sem tudta senki,hogy mennyi is az idő,csak saccoltuk,hogy 6 év lehet.Hát nem annyi,7 év vagy 120.000km.

Előzmény: Airbag. (48964)
Octi19 Creative Commons License 2012.11.17 0 0 48994

Mert amire azt mondják, hogy gyári beszállító az nem biztos, hogy pontosan azt az alkatrészt is szállítja...

Nekem pl.: a GLO féltengelycsukó simán bírja több mint 120 ezer km óta. A FERODO fékbetét elől ~100 ezer km alatt kb.: harmadával kopott (míg az eredeti 90 ezernél vason volt és a fékhatáson nem lehetett észrevenni, hogy csökkent volna)

A skoda is több beszállítót használ. Lehet, hogy mondjuk egy FERODO tárcsához ha egy ATE betétet használsz, vagy fordítva, akkor az nem lesz olyan tartós. Azonkívül például a FERODO-nak is több altípusa van, honnan tudható, hogy amit a gyár használ az melyik?

Előzmény: Törölt nick (48991)
superbfanatic Creative Commons License 2012.11.17 0 0 48993

ÜdV!

Az élelmiszeripari tapasztalatom (Magyarország legnagyobb meg nem nevezett étolajgyára) kb 100(!) féle olajat csomagol ,de a csomagolósorig egy tegnológiát használ. Ennek ellenére nem tudtam meggyőzni a barátnőmet, hogy a Tescos olaj nem habozhat jobban.

Előzmény: Octi19 (48990)
superbfanatic Creative Commons License 2012.11.17 0 0 48992

Üdv!

A motorból kiszerelt görgőn és vízpumpán semmiféle VW csoport logó nem volt, ezért is lepődtem meg annak idején, hogy a noname termékkel megegyezik és persze nem úgy értem mint két M6-s anya. Viszont volt benne mindkettőben (újban és használtban) Made in Canada felírat. 

Más : Ami a legfurcsább amivel az SI-ben találkoztam Made in USA (valami érzékelő a légszűrő környékén) és a Made in Kína (hűtőventilátor előtét-ellenállása)

Előzmény: _Brazil_ (48989)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.17 0 0 48991

Elfogadom természetesen amit írsz.

Egy dolgot viszont továbbra sem értek: gyári beszállítónak nevezett, tök ugyanúgy kinéző alkatrész csak a ~felét bírja, mint a gyári emblémás. (árban meg mondjuk 20-30%-kal olcsóbb)

Saját számtalan példám igazolja. Az utóbbi időben pontosan ezért tértem át kizárólag a gyári alkatrészekre.

Előzmény: Octi19 (48990)
Octi19 Creative Commons License 2012.11.17 0 0 48990

Itt a nagy trükk nem az anyagon meg a gyártástechnológián van, hanem az ellenőrzési lépéseken. A sima aftermarket gyártásban valamivel nagyobb selejt kockázatot is bevállalnak, csak azért, hogy a költségeket alacsonyan tartsák, míg a gyártói beszállításban a megrendelő számos (és gyakran idiótábbnál idiótább) ellenőrzési lépés beiktatásához ragaszkodik, ezekre erőforrásokat, időt kell áldozni és nem mellesleg dokumentálni kell a folyamatokba. Ez egyrészt rettentően költségesé teszi a gyártást, másrészt általában a nagy verseny és az extra költségek miatt szinte nincs rajta nyereség, de marketing értéke óriási, ha egy gyártó valamelyik nagy autómárka beszállítója. Simán előfordul, hogy az (akár egy olcsóbb) utángyártott alkatrészen is nagyobb haszon van mint egy emblémázott alkatrészen, nem is beszélve arról, hogy ha a gyártója egyébként beszállítója is a márkának, akkor még keresik is.

Többnyire, az aftermarket alkatrészek ugyanazon anyagokból, ugyanazon technológiával készülnek mint az emblémázott darabok, csak bizonyos főleg ellenőrzési lépések kimaradnak ezáltal nagyobb a termelékenység, olcsóbb az előállítás és a kisebb árnyomás miatt általában nagyobb az eladási ár is. (még akkor is, ha a végfelhasználói ár akár jelentősen olcsóbb is)

A nagy aftermarket márkák termékei simán helyettesíthetik az emblémázott alkatrészeket, minimális kockázatot vállal velük az ember.

 

Van egy példám is: nemrég tudtam meg biztos forrásból, hogy a skodákban GLO gyártmányú féltengelycsuklók vannak és ha megnézed, akkor a GLO egyáltalán nem nevezhető drágának az aftermarket alkatrészek között.

 

/ezek nem tényekre, hanem a saját tapasztalataimra és az innen-onnan összeszedett információimra alapulnak. Simán eltudom képzelni, hogy vannak olyan gyártók (főleg azok akik szinte nulláról állítanak elő alkatrészeket) akik a kezdeti folyamatlépésekben (öntészeti munkák, ilyesmi) keletkező esztétikailag nem kifogástalan alapanyagot is felhasználják az aftermarket gyártáshoz, de nem csak azokat/

Előzmény: Törölt nick (48987)
_Brazil_ Creative Commons License 2012.11.17 0 0 48989

Itthoni importőr/kereskedő ismerőseim voltak kint gyárakban (Sachs, Luk, ilyesmi). Ahol ők jártak, és amit ők láttak, ott ugyanaz a cucc került más dobozba. Nem mondom, hogy minden termék, és minden gyártó esetén ez van, csak azt mondtam, hogy _lehet_ ugyanolyan mint a gyári (= autógyártónak logózott) termék. Vannak termékek, amik gyengébbek, de olyanok is vannak, amik sokkal jobbak mint amit az autógyár beletesz, és itt valóban árban is megmutatkoznak ezek a dolgok.

(egyébként Sachs vásárlásnál tessenek az uraknak figyelni, tele van az ország hamisítvánnyal, és aztán mondják is a népek, hogy milyen szar lett. nem lett szar - az ereseti legalábbis...)

Előzmény: Törölt nick (48987)
Octi19 Creative Commons License 2012.11.17 0 0 48988

(...hát tényleg nem érted? ugyanaz nem lehet, csak maximum ugyanolyan...)

:-)

Előzmény: superbfanatic (48986)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.17 0 0 48987

Nem én mondom. Én is úgy hallottam.

A gyári emblémát csak a gyár által megadott előírások szerinti anyagból/technológiával stb. készített alkatrészekre nyomhatják.

Ami ezt a szintet nem üti meg, arra nem.

Persze logikusan ebből az következhet, hogy lehet ugyanaz, de akkor az árban sem feltétlen olcsóbb, vagy legalábbis nem jelentősen.

 

Nyugodtan megerősíthet/cáfolhat valaki!

(a saját tapasztalatom is az, hogy a gyári alkatrészek tartósabbak, mint az utángyártott cuccok. Pláne az olcsóbbak)

Előzmény: superbfanatic (48986)
superbfanatic Creative Commons License 2012.11.17 0 0 48986

Üdv!

Kifejtenéd bővebben!Mert most már tényleg érdekel, hiszen az öntési sorjától kezdve a cikkszámokig minden mm-re pontosan ott volt mint a gyárin. Persze nem tudom melyik volt a hétfői. :)

 

Előzmény: Törölt nick (48985)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.17 0 0 48985

Így van. De attól még nem ugyanaz.

Előzmény: superbfanatic (48984)
superbfanatic Creative Commons License 2012.11.17 0 0 48984

Rég nem dőlök be a csomagolásnak, hidd el ugyanabban a gyárban készült a két alkatrész!

Előzmény: Törölt nick (48983)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.17 0 0 48983

Majdnem ugyanaz lehet.

Előzmény: _Brazil_ (48982)
_Brazil_ Creative Commons License 2012.11.17 0 0 48982
De _lehet_ ugyanaz.
Előzmény: Törölt nick (48980)
_Brazil_ Creative Commons License 2012.11.17 0 0 48981
120e km egy ilyen autónál nem sok, de már előfordulhat, hogy nem csak azok az alkatrészek cserések, amik az időszakos szervíznél elő vannak írva. Alaphangon tehát min a vezérlés csere kompletten, meg amit találnak még :) Nálunk legutóbb az O2 120-as nagyszervíze volt, azt még a dsg időszakos szervíz is súlyosbította, aztán még kellett komplett féktárcsa meg betét csere, meg valami apróságok, de a márkaszervízt 300e felett leállítottam amikor elszámoltak még majdnem 500-ig... De a vezérlés cserét mindenképpen gyári alkatrészekkel, és garanciával csináltattuk, lehet, hogy kicsit drágább, de újabb pár évig várhatóan rendben a gép.
Az S2-nek még van kb 20e km a vezérlés cseréig, de az is márkaszervízes lesz, nyilván újra sok pénzért...
Előzmény: **corolla** (48970)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.17 0 0 48980
Tehát nem ugyanaz...
Előzmény: superbfanatic (48979)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!