Kicsit OFF a kérdés, de a neten sehol nem találtam választ, gondoltam ti tudtok segiteni.
Adott egy autó reflektora, műanyag búrával. Nagy mennyiségű, kavics okozta felverődés, szinte homokfúvott. Amodent és vatta párositáson kivül mivel tudnám még a régi átlátszóságát visszavarázsolni? Lehetőleg valami olyan eljárást keresnék, amivel nem polirozok mondjuk dioptriát az "üvegbe".
A repülőmakettezés indult 1/72-ből, az az angolszász mértékegységváltás miatt van így, 1 láb = 12 hüvelyk 1 hüvelyk = 6 vonás, ez volt a vonalzójukon a beosztás, és ugye 6*12=72. Egyszerű volt a méretarányszámítás. Ha kontinentális mértékegységeik lettek volna, akkor 1:100, 1:50, stb. lettek volna ezek a méretek.
Az 1:87 már érdekesebb, ott valóban vannak érdekes váltások, az 1:87 az a H0, azaz Half Null, az 1:45-ös (0-áa, nullás) méretaránynak a "fele".:-) na most azért így a fele, mert a század elején még drága volt a bádog, és pont olyan szélességű méretben gyártották a bádogcsíkot, hogy az egyik (asszem angol) gyártó a vasúti kocsit pont így tudta beméretezni, hogy 1:87 volt a méretaránya, viszont a bádog teljes szélességét kihasználta.
Az N-es vasúti méretarány lesz a te barátod. Az 1:160-as, 10% eltérése van az 1:144-hez. modell.hu modellkitonline.com Bemész hozzájuk és ami szem-szájnak ingere.
Nézz körül a Guglin,accersories,supplies,airliner model,stb káromkodásokat kombinálva. Én multkor találtam így buszokat,embereket,vontatókat,stb/nem tudom már hol.../.
Lehet, h hülye kérdés, de az 1:87 és a többi "egzotikus", primszámmal alkotott méretarány honnét származik?
Ugye a 48, 72 , 120, 144 ugye a 2 és a 3 különböző szorzatai, a 32, 35, 160 is érthető valahogy, de hogyan ütött valaki a hasára, hogy pont 1:87 legyen egy mértearány?
Asszem, be kell üzemelnem az első vitrinemet, hiszen talán Október 4. kigördül a Pap Repülőgép Gyár első gyönyörű legyártott példánya.
Az avatási ünnepséghez szükségem lenne 1:144 méretarányú tereptárgyakra, vagy emberekre/autókra. Honnan lehet ilyet beszerezni? betonimitációra mi a legjobb megoldás??
Valami élethűnek látszó beton nézne ki jól a gépek alatt.
A 80*50*20 centiméteres virinben először az Australian Air Express foglalja el majd méltó helyét, majd helyet kap egy A321, és egy A 340. Bár utóbbi lehet nem fér melléjük, de ez még a jövő zenéje. De a méretarányok érzékeltetéséhez szükségem valami emberkére. A vasút modelleknél milyen méretarányú tartozékokat használnak??
A matricalapot lefújod fehérre,rányomtattatod,lakkozod,körülvágod.Táráámmm! Vagy kézzel festés. Újrakarcoláshoz "vonalzónak"-régebben kérdezted-acél mérőszalag darab,felveszi a görbületet.
Az Austrian Air Express masinához, adtak egy matricából készült ablakkeretet, aminn van egy ablaktörlő, és egyéb részletek.
namás most ez azért is, jó, maert a maszkolt ablak körül vannak hibák, illetve annak rajzolatát szinte lehetetlen tökéletesen maszkolni. Ezért egy kicsit takar ez a matricácska, és jobbá teszi az elülső ablakot. Ennek szoktott lenni fekete belsejű változata is, az afféle tömör ablakokhoz.
Na ezek hiányoznak több gépnél is, azaz ilyen matrica nincs bennük. ezt kellene csinálni, de úgy hogy fehér legyen. Na ez nem könnyű!!! Fénymásolni sem lehet fehéret!!! Matricaalap, meg átlátszó nem???
Én csíkokkal maszkoltam,szürkével festettem,és kész volt a Kabinüveg,olyan,mint amikor matricából adják,ahol kellett 5nullás ecsettel javítottam. Printer fehéret nem nyomtat.Üres matricalapra lehet nyomtatni,ezt már le is írtam. Vigyél matricalapot ,vagy egy darab szükséges méretűt,és másoltasd rá egy fénymásolóban,meg tudják oldani.
Van nékem egy Airbus keskeny törzsű gépcsaládhoz tartozó szévédőkeret matri cám. Hogy lehetne ezt sokszorosítani? fehéret hogy nyomtat egy printer??
Ki tud matricát nyomtatni jó minőségben??? Kellene pár dolog, de technikailag nem vagyok erre felkészülve. Ráadásul nem is érné meg a minimális nyomtatnivaló miatt.
Jah a hajszárítós dolog ismerős. Na én viszont nem szívtem meg vele!:-)
Nem utolsó sorban szélcsatorna tesztként is szolgált az A 310-es szárnyának. Viszont a meleg levegő megolvasztota a gép szárnyát, és megfelelő helyzetbe tudtam állítani őket.
Mikor összeragasztottam a szárnyat, szomorúan vettem tudomásul, hogy fikarcnyit sem hasonlít az igazira. Nagyon szárnyaszegett volt a madárka a két lefelé csüngő szárnyával. Sok képet megnéztem a gépről, és meghatároztam a szárnyak görbülését. Ekkor több kötetnyi könyv került az asztalra, amiből megíépítettem a görbítőpadot. 3 helyen alátámasztva a szárny, a törzs tetejére + 2 könyv, aki segít a gravitációnak. Na ekkor jött a meleg, majd forró levegő. A szárnyak a hő hatására gyengüli kezdtek, és felfelé hajoltak. Ennek következtében a törzs felfeküdt az asztalon, a megfelelő pozícióban felfelé görbítve a szárnyakat. 3 miliméterrel nagyobb magasságba emeltem a szárnyvégeket, mint kellett volna. Számítottam rá, hogy kicsit vissza fog állni a szárny eredeti helyzete felé. Így is lett. Kihülés után az Airbusz úgy virít felfelé álló szárnyaival, hogy öröm nézni!:-)))
Köszi, hogy leírtad. Amikor én tettem fel, hogy szint. hígítóval leszedhető a festék, meg a ragasztót is szétszedi (idővel), mindenki hülyének nézett. Ezek szerint mégsem vagyok az.
Ami a Revell hígítóját illeti, valszeg hasonlóan fog működni. Az alap összetevők u.i. kb. ugyanazok. Próbáld meg samponnal lemosni, utána tiszta víz aztán száradás . Nem lesz rövid idő, de hajszárítóval meg ne próbáld! Nekem egy gép farkincáját kellett kicserélnem emiatt újra.