Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Degeczi Creative Commons License 2006.09.18 0 0 1522
a rajz szerint csak a tompított relés, az országúti nem
Előzmény: bojo (1521)
bojo Creative Commons License 2006.09.18 0 0 1521

A tompitottal nincs semmi bajom. Jobban mondva, a világítással egészében meg vagyok elégedve. Csak találtam két 100 W-os izzót a refibe, és ha relézve lenne, akkor beletenném.

 

Pénteken elmentem a nálunk most nyílt fiat kereskedésbe. Gondoltam megvizslatom az úúj Multiplát. Sajnos nem volt kiállított darab. A kereskedő megkérdezte, hogy a régit be akarom számíttatni. Mondtam, hogy még tökéletes, nem akarok cserélni. De ha már így megkérdezte, akkor mondja meg nekem, mennyiért számolnák be az enyémet. 2000 évjárat, 1,6 Elx minden földi jóval. Amikor elkezdte böngészni a használtautók honlapot, gondoltam viccel, de azt mondta még nincs eurotax nekik. Végül kimondott egy nevetséges összeget, amire azt mondtam annyit még nekem is megér, nemcsak nekik. Az összeg 1,2 milla volt.

Előzmény: szenyor Lopez (1518)
szenyor Lopez Creative Commons License 2006.09.18 0 0 1520
Egy egyszerű teszt: nyisd ki a biztitáblát, tedd rá a kezedet a relékre és kapcsolgasd a világítást. Érzed, ha kapcsol.
Előzmény: bojo (1517)
Cső Lali Creative Commons License 2006.09.18 0 0 1519

Lopez: 2felnőtt, 2gyerek

akosli: 2 felnőtt, 3 gyerek

dez1 2 felnőtt, 3 gyerek

Kácsé: 2 felnőtt, 2 gyerek

Cső Lali: 3 felnőtt, 3 vizsla, 2 Multi

szenyor Lopez Creative Commons License 2006.09.18 0 0 1518
Elképzelhetetlennek tartom, hogy ne lenne relézve. Nem vagy megelégedve a tompítottal?
Előzmény: bojo (1517)
bojo Creative Commons License 2006.09.15 0 0 1517
Lenne egy olyan kérdésem, hogy nem tudja-e valaki, hogy a Multisokon a világítás le van-e relézve. Nagyobb izzót raknék bele, ezért érdekel a dolog. A kormánykapcsolót meg nem szivesen tenném tönkre a nagyobb áramfelvétellel.
bojo Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1516

kisqKta üzen: tudnivalók a szeptember 23-i X. Jubileumi Fiat és Olasz autós találkozóról (akit érint) :

 

Hello FIATalok !

 

Bár a megnevezés ebben a formában csak részlegesen igaz, hiszen ez a mostani találkozó nem kizárólagosan a FIAT-ról szól, hanem az összes olasz járműcsodáról, mely valaha kigördült Itália autógyárából.
Már csak 10 nap választ el bennünket a találkozótól és már „full para” vagyok, hogy minden a legnagyobb rendben menjen. Az eddigiek szerint 181 különböző masina jelentkezett a találkozóra, ami nem semmi, ha azt vesszük, hogy az eddigi rekord 173 autó volt, és még több mint 1 hét van a jelentkezés lezárásáig, hiszen nagyon sok ismerős/ismeretlen nem adta még le a jelentkezését.
A regisztrációt egészen jövő hét szerda (20.) éjfélig megteheti, hiszen ekkor lezárjuk az ON-LINE jelentkezéseket és csak a helyszínen lehet feliratkozni. Itt viszont kénytelenek vagyunk emelni a díjakat, és így 3. 000 Huf ellenében kerülhet fel a résztvevők listájára.
Jelen pillanatban még úgy néz ki, hogy a Felvonulási téren lesz a gyülekező 7 órától (Főpolgármesteri hivataltól megkaptam az engedélyt) egészen 9 óráig, de a szeptember 23-ra tervezett politikai megmozdulás miatt lehetséges, hogy kényszerből át kell helyezni a gyülekezési pontot a Városliget túloldalára, a Közlekedési Múzeum parkolójához. Biztos, ami biztos alapon már tőlük is beszereztük a szükséges engedélyeket, de a valósággal csak szombat reggelén fogunk szembesülni.
A parkolóban mindenki készítse ki a részvételi díjat, ami a regisztráltaknak mindössze 2.500 Huf és keressen egy „zöld 7 személyes Fiat Dobló-t” vagy a zöld kukásruhások egyikét akik eligazítást adhatnak. Azok, akik a Hungaroring főbejáratához érkeznek, ott kell, hogy megváltsák a belépőt, miután a konvoj megérkezik Budapest felől.
A cserébe kapott kitűzőket mindenkinek KÖTELEZŐEN KELL VISELNIE.
Az indulást és a haladást 2 motoros rendőr fogja biztosítani a Hungária körúton keresztül a felüljáróig és onnan az M3 kivezetőig.
Az M3 autópályára matrica szükséges. Sajnálatos módon nem fogadták el benyújtott kérelmünket, így kénytelenek vagyunk pályamatricát váltani. Ennek költsége 4 napra 1.520 Huf; kérek mindenkit a gyülekező előtt azt beszerezni a közeli benzinkúton.
A program, a sikeres leparkolás után azonnal megkezdődik, tehát mindenki fegyelmezettségére számítok az érkezést és az indulást illetően.
Rövid eligazítás után, amelyet jómagam és a pálya mérnökei tartanak, megkezdődik a „vezetéstechnikai tréning”
A kitöltött jelentkezési űrlapon található sorszámok alapján, mindenki előre tudni fogja, hogy mikor és hol fog sorra kerülni. A pontos sorrend betartása azért szükséges, hogy mindenkinek lehetősége legyen letesztelni a vezetési tudományát. Ha valaki, pl. lekési a rántó-pados tréninget, annak későbbi pótlási esélyét nem tudjuk biztosítani, tehát ügyelnie kell az időbeosztásra. Csak így tudjuk garantálni, hogy mindenki részt vehessen, mind az elméleti, mind a gyakorlati oktatáson. A sorrendet/beosztást több helyen is ki fogjuk függeszteni.
Megpróbáljuk megoldani, hogy mindenkinek elegendő ideje legyen az „autó mustrára”, időt szánjon a szavazásra, részt vehessen az ügyességi versenyeken és az egyéb előadásokon (tesztvezetésen), és még a hasáról se feledkezhessen meg - finomságokat is fogyaszthat a szabadidejében. A cateringes cég isteni olasz finomságokat ígért és eredeti olasz Segafredo kávét a felfrissüléshez.
Nem tudom elégszer hangsúlyozni a pontosság fontosságát, tehát mindenkit kérek, hogy különös tekintettel legyen erre.
Azok, akik csak a helyszínen regisztrálnak csak a délutáni órákban, juthatnak a pályára, már ha jutnak, ezt nem tudjuk előre 100%-ban biztosítani, de igyekszünk tenni valamit az ő érdekükben. Egyébként maga a vezetési instrukciókat a tanpálya oktatói fogják rádió adóvevőn közölni. Aki nem követi az utasításaikat és többszörösen megszegi azokat, kizárjuk a rendezvényről.
Idén először fogunk nyereményeket sorsolni azok között, akik szavazatot adnak le a meghirdetett kategóriákra. Szóval érdemes lesz, ismét keresni a zöld Doblót a pálya szélén, ahol leadhatjátok a szavazatotokat.
Este 6 körül fogunk átvonulni a buli helyszínére, ahol a díjkiosztásra is sor kerül és csak ezután veszi igazán kezdetét a féktelen mulatság.
A jó időről meg gondoskodjatok TI! :-)

 

Üdv

kisqKta

Kácsé Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1515

október 14.

 

Lopez: 2felnőtt, 2gyerek

akosli: 2 felnőtt, 3 gyerek

dez1 2 felnőtt, 3 gyerek

Kácsé: 2 felnőtt, 2 gyerek

Előzmény: dez1 (1514)
dez1 Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1514

október 14.

 

Lopez: 2felnőtt, 2gyerek

akosli: 2 felnőtt, 3 gyerek

dez1 2 felnőtt, 3 gyerek

Előzmény: akosli (1452)
Csubakkka Creative Commons License 2006.09.08 0 0 1513
Azt h tudnak róla úgy értem, hogy a képvisetelnél. A márkaszervízeket ilyesmivel nem is próbáltam támadni, szvsz úgyis letagadják/elhajtanak vagy csak símán tényleg nem jut el az infó.
Előzmény: Csubakkka (1512)
Csubakkka Creative Commons License 2006.09.08 0 0 1512

Tudnak róla, de persze nem reklámozzák agyon. Az enyém belesik a megadott tartományba, lelkes új tulajként fel is hívtam a képviseletet (MOM park), vagyis nem márkaszervízt. A fickó, akivel beszéltem, korrekt volt, elkérte az alváz és egyéb számokat, majd kért egy pár óra időt, hogy utánanézzen. Amikor visszahívott közölte, hogy bár valóban beleesik, az én autóm az azonosító alapján nem hibás rugót kapott, így cserélni sem kell. Szerinte ugyanis a tartományom belül nem mind rossz. Erre persze nekem már nincs rálátásom, de én elhittem neki, mert egyfelől normálisnak tűnt, másrészt aztán emilben is elküldte az eredményt.

 

Egyébként, ha jól emlékszem, a népítéletesek között is van egy rugótörtött Multipla, de mintha az a 2001-es nagyobb frissítés előtti lenne még. Nem vagyok benne biztos, csak rémlik.

Előzmény: r.andras (1511)
r.andras Creative Commons License 2006.09.07 0 0 1511
Rugótöréshez visszatérve,
M.o.-n még tudtommal nem tudnak erről a visszahívásról, legalábbis a FIAT márkaszervízek.
Vagy van valakinek más tapasztalata?
Előzmény: Csubakkka (1510)
Csubakkka Creative Commons License 2006.09.07 0 0 1510

Persze. Asszem az angol listán olvastam, hogy többeknek volt gondjuk a kerékcsapágyakkal, ezért említettem. Lehet, hogy csak a koraiakra jellemző, mint annyi minden más is. Ott egyébként azt javasolják pl, hogy a kerékösszetartást 0-ra érdemes állíttatni, mert akkor az első gumikat sem zabálja annyira, mint egyébként. Mondjuk nem nagyon vágom fejből, mennyi a gyári érték egyébként. Mindent összegezve nekem az jön le, hogy az első tengelyen extra nagy a terhelés, főleg a dízeleknél. (rugótörések, csapágyak, gumifogyás). Télen kiderül... :)

Előzmény: dez1 (1509)
dez1 Creative Commons License 2006.09.07 0 0 1509
Rendesen el kell hordani szerintem futóműállításra.....
Előzmény: Csubakkka (1508)
Csubakkka Creative Commons License 2006.09.07 0 0 1508

Köszi, ez érdekes infó.

Azt azért hozzátenném - nem a Multipla-elfogultságom, hanem a tapasztalataim alapján - hogy a szerelők általában arról mondják a legtöbb rosszat, amit éppen szerelniük kell - dícsérni még nem nagyon hallottam semmit. Különösen, ha a kezük is piszkos lesz. Ha nekem 210e-ig kibírja egy olajjal a váltó és akkor esik szét 100k-ért, akkor tulajdonképpen oké... :)

A kerékcsapágy nagyobb szopás, mert azt állítólag tudja enni a Milupa.

Előzmény: Cső Lali (1507)
Cső Lali Creative Commons License 2006.09.07 0 0 1507

Mivel az olajkérdés nem hagyott nyugodni, visszamentem a szervízbe, hogy a 15w-40 helyett 10w-40-et töltsenek bele. Szó nélkül ingyen megycsinálták. De volt ott egy szürke JTD Multi váltóproblámával. Eléggé lesújtó volt a barátom véleménye róla.

Elment benne a 4. és 5. fokozat. Igaz volt már benne 210000 km. Kegyetlen vékony a görgőskosár az 5. sebesség alatt és elkopott. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a tulaj nem igazán figyelt a váltóolaj szintjére, sőt, ennyi km alatt nem is cserélte. Nem is hittem volna, hogy ilyen drága mulatság, több mint 100.000 a gyári új szett hozzá.  A kerékagycspágyat is cserélte és ha Ti is cserélitek, akkor nagy valószínűséggel az ABS jeladót is meg kell vennetek, mert belerohad, és törés nélkül nem lehet kiemelni a helyéről. Elég buzi megoldás, mert más autóknál egyszerűen ki lehet csavarni a Multinál nem. A Csiki-Begés szerelők is azt mondják, hogy ők is beletőrik, úgyhogy ki kell fizetni. kb 17000 pénz. De akkor is a Multi a legszebb.

bagter Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1506
Én is annyira saccolom. Nekünk van egy 1.8-as diesel Mondink is és azon volt a komplet csere (szíjak, görgők) 70K. Mellesleg az itteni maszek, aki nagy májer hírében állott - a taxisoknak is ő szereli a vezérlést, adagolót stb. - nem vállalta, azt mondta vigyem szakszervizbe, mert a két vezérszíjas nem az Ő asztala.
Előzmény: dez1 (1505)
dez1 Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1505
Kb. 30-50 k lehet a teljes vezérlés szett...
Előzmény: r.andras (1502)
r.andras Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1504
Olajjal és olajszűrővel együtt, akkor az is ugyanúgy nagyon kedvező ár.
Akkor nem igazak a 100ezer Ft-os rémhírek.
Vajon JTD-nél is csak ennyibe kerül?
Előzmény: Cső Lali (1503)
Cső Lali Creative Commons License 2006.09.06 0 0 1503

Írtam régebben, hogy olajcsere mindennel, vezérműszíj + görgők cseréje 53.000 ft volt anyaggal. Az anyagokat ugyan én vittem és mindenből a legjobbat vettem.

Hungária krt-on van a szerelő, kb 4-5óra alatt csinálta meg. A munkájáért garit vállal.

 

Előzmény: r.andras (1502)
r.andras Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1502
Köszi a válaszokat.
Igen volt szerelőnél de egyelőre még csak árajánlatot kapott (ami ezek szerint tényleg nagyon korrekt ár). Csak 1 hét múlva érnek rá megcsinálni.
Kapott a srác korábban valami ismerős szerelőjétől árat a vezérműszíj-görgők cserére de. min.100ezer ft lett volna. Ezért tünt hihetetlennek az én ismerős szerelőm ára: kb 16.000,-os anyagdíj. A munkadíj 34ezer, de ebben benne van az összes korábban említett futómű... hibák javításának munkadíja is.
Csubakkka Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1501

Tényleg olcsó, de nem feltétlenül jelent rosszat. A szerelők sokszor kapnak nagy kedvezményeket a kereskedőktől (Bárdi, Hegyalja, Láng), ha így szerzi be, akkor elképzelhető ilyen jó ár. Nekem Hegyaljás ismerősöm van, nála időnként csináltam már ehhez hasonló üzleteket korábban.

Úgy általában márkanevet és származási helyet érdemes kérdezni az alkatrészről és aztán empirikus alapon dönteni... :) pl: a "Made in EU" általában inkább lengyel v. szlovák származású, mint német, francia stb., ill ami gagyi, annak már ez a csomagolásán is látszik általában.

 

Az alját mindenképpen érdemes lenne még a tél előtt rendbetenni, az tuti.

 

A kopogás mennyiben függ össze a hosszú állással? Az enyémről biztosan tudom hogy legalább egy évet állt szintén, de egyáltalán nem kopog (csak én most az asztalon, alulról felfelé:)

Előzmény: r.andras (1494)
dez1 Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1500
Azonnal vigye el egy jó szerelőhöz.....
Előzmény: r.andras (1494)
Cső Lali Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1499

 

 Na ez alaposan összakeveredett.

Cső Lali Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1498

Tegnap elvittem a békási Csiki-Begé-hez.

Azonnal fogadtak, 10 perc alatt megoldották a problémát (azt nem tudom, hogyan, de most minden rendben van) és egy fillért nem voltak hajlandók elfogadni. Vannak még csodák. Ma beviszek a szerelőnek egy üveg bort.

 

Én ezeket az árakat tudom.

FIAT Multipla 1.6i 16V 2003, 1581ccm, 76kW, 103LE, mot: ,5seb maunális, tárcsa/dobfék, +PS, +AC alkatrész_1 alkatrész_2 alkatrész_3 gyátró gyátmány kisker nagyker olajszűrő w713/16 mann német gyári 1 500 1 100 olajszűrő li7100/16 unico német utángy 1 100 800 olajszűrő ELH4139 lautrette francia gyári 1 200 900 levegőszűrő c2498 mann német gyári 3 400 2 500 levegőszűrő ELP3665 lautrette francia gyári 2 900 2 100 benzinszűrő infó később 0 0 pollenszűrő cu3020 mann német gyári 6 200 4 600 pollenszűrő ELR7061 lautrette francia gyári 4 200 3 100 pollenszűrő P110 gielle francia utángy 2 500 1 800 pollenszűrő aktívszenes cuk3020 mann német gyári 8 400 6 300 motorolaj 10W40 4liter powertec castrol osztrák 8 800 6 600 hosszbordás szíj generátor 5pk940 gates német gyári 3 000 2 200 hosszbordás szíj generátor 5pk940 optibelt német utángy 2 500 1 800 hosszbordás szíj szervópumpa 3pk668 gates német gyári 2 300 1 700 hosszbordás szíj szervópumpa 3pk668 optibelt német utángy 1 600 1 200 hosszbordás szíj klímakompresszor 4pk960 gates német gyári 3 200 2 400 hosszbordás szíj klímakompresszor 4pk962 optibelt német utángy 2 100 1 500 vezérműszíj 5432xs gates német gyári 8 700 6 500 vezérműszíj hr99158x25 optibelt német utángy 7 600 5 700 vízpumpa ház nélkül 65887 ruville német utángy 23 900 17 900 gyújtógyertya (4db) bkr6ekc ngk japán gyári 7 000 5 200 fékketét garn. első 2328919005 textar német gyári 18 700 14 000 fékketét garn. első abs36894 abs olasz utángy 11 600 8 700 fékpofa garn. hátsó abs9057 abs olasz utángy 12 000 9 000 féktárcsa (2db) első 230.2363.00 zimmermann német gyári 26 000 19 500 fékdob (2db) hátsó 24022280181 ate német gyári 37 000 27 700 fékdob (2db) hátsó ima44242 imap olasz utángy 25 000 18 700 feszítőgörgő vezérműszíjhoz 531028010 ina német gyári 12 800 9 600 vezetőgörgő vezérműszíjhoz 532020910 ina német gyári 12 600 9 400 vezetőgörgő generátor 70x24,5 532043610 ina német gyári 9 000 6 700 vezetőgörgő klímakompresszor 80x23 532022910 ina német gyári 8 000 6 000 összesen 2006.07.31          

bojo Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1497
Általában a kormányhoz kapcsolódó szalagkábel szokta ezt a hibát produkálni. Le kell venni a kormány borítását, és megmozgatni a kábelt.
Előzmény: Cső Lali (1481)
bojo Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1496
Nem olyan drága az alkatrész, mert ez az 1,6-os motor van az összes Fiat-ban, elég elterjedt. A futómű alkatrész pedig a Fiat Marea alkatrészeiből tevődik össze. Én márciusban cseréltem a futóműben alkatrészeket, stabilizátos (kutyacsont) 4200 Ft/db (Ruville), kormányösszekötő gömbfej 2500 Ft/db volt akkor.
Előzmény: r.andras (1494)
bojo Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1495
A benzinesben MAP szenzor van, a jtd-ben pedig Bosch légtömegmérő. Érdemes alkatrészárak miatt felkeresni a fiatbravo.hu oldalon zolee nick név alatt irogató tagot, mert nagyon jó áron tud Láng-os alkatrészeket intézni.
r.andras Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1494
Benzines tulajokhoz lenne kérdésem.
Pár házzal arrébb az egyik szomszéd most vett egy 2002.12. havi Multit. Computer szerint 57ezer km van benne. Szükséges (többek között) a vezérműszíj, vezető görgő csere.
Az ismerős autószerelőnktől kapott árat: vezérműszíj 4.6xx,- Ft vezető görgők 11.xxx,- Ft.
Nem túl kevés ez?
Másik val.szeg legalább fél évet állt az autó (vagy többet), mert elképesztően kopog menetközben és kormányzás közben az autó. Az első féktárcsák teljesen berozsdásottak és sok csavar is rozsdásnak tünt. Téligumi van rajta és 50-60 fölött olyan hangja kezd lenni mint egy terepgumis Lada Nívának.
Nagyon sajnáltam szegény tulajt, mikor mentem vele egy kört, mert hát nem élvezet ilyen állapot autóval menni. Most költhetnek még rá rendesen.
A fentiek ellenére nagyon szeretik.
Csubakkka Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1493

sajnos nem. Bp.

Előzmény: Cső Lali (1492)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!