A tompitottal nincs semmi bajom. Jobban mondva, a világítással egészében meg vagyok elégedve. Csak találtam két 100 W-os izzót a refibe, és ha relézve lenne, akkor beletenném.
Pénteken elmentem a nálunk most nyílt fiat kereskedésbe. Gondoltam megvizslatom az úúj Multiplát. Sajnos nem volt kiállított darab. A kereskedő megkérdezte, hogy a régit be akarom számíttatni. Mondtam, hogy még tökéletes, nem akarok cserélni. De ha már így megkérdezte, akkor mondja meg nekem, mennyiért számolnák be az enyémet. 2000 évjárat, 1,6 Elx minden földi jóval. Amikor elkezdte böngészni a használtautók honlapot, gondoltam viccel, de azt mondta még nincs eurotax nekik. Végül kimondott egy nevetséges összeget, amire azt mondtam annyit még nekem is megér, nemcsak nekik. Az összeg 1,2 milla volt.
Lenne egy olyan kérdésem, hogy nem tudja-e valaki, hogy a Multisokon a világítás le van-e relézve. Nagyobb izzót raknék bele, ezért érdekel a dolog. A kormánykapcsolót meg nem szivesen tenném tönkre a nagyobb áramfelvétellel.
kisqKta üzen: tudnivalók a szeptember 23-i X. Jubileumi Fiat és Olasz autós találkozóról (akit érint) :
Hello FIATalok !
Bár a megnevezés ebben a formában csak részlegesen igaz, hiszen ez a mostani találkozó nem kizárólagosan a FIAT-ról szól, hanem az összes olasz járműcsodáról, mely valaha kigördült Itália autógyárából. Már csak 10 nap választ el bennünket a találkozótól és már full para vagyok, hogy minden a legnagyobb rendben menjen. Az eddigiek szerint 181 különböző masina jelentkezett a találkozóra, ami nem semmi, ha azt vesszük, hogy az eddigi rekord 173 autó volt, és még több mint 1 hét van a jelentkezés lezárásáig, hiszen nagyon sok ismerős/ismeretlen nem adta még le a jelentkezését. A regisztrációt egészen jövő hét szerda (20.) éjfélig megteheti, hiszen ekkor lezárjuk az ON-LINE jelentkezéseket és csak a helyszínen lehet feliratkozni. Itt viszont kénytelenek vagyunk emelni a díjakat, és így 3. 000 Huf ellenében kerülhet fel a résztvevők listájára. Jelen pillanatban még úgy néz ki, hogy a Felvonulási téren lesz a gyülekező 7 órától (Főpolgármesteri hivataltól megkaptam az engedélyt) egészen 9 óráig, de a szeptember 23-ra tervezett politikai megmozdulás miatt lehetséges, hogy kényszerből át kell helyezni a gyülekezési pontot a Városliget túloldalára, a Közlekedési Múzeum parkolójához. Biztos, ami biztos alapon már tőlük is beszereztük a szükséges engedélyeket, de a valósággal csak szombat reggelén fogunk szembesülni. A parkolóban mindenki készítse ki a részvételi díjat, ami a regisztráltaknak mindössze 2.500 Huf és keressen egy zöld 7 személyes Fiat Dobló-t vagy a zöld kukásruhások egyikét akik eligazítást adhatnak. Azok, akik a Hungaroring főbejáratához érkeznek, ott kell, hogy megváltsák a belépőt, miután a konvoj megérkezik Budapest felől. A cserébe kapott kitűzőket mindenkinek KÖTELEZŐEN KELL VISELNIE. Az indulást és a haladást 2 motoros rendőr fogja biztosítani a Hungária körúton keresztül a felüljáróig és onnan az M3 kivezetőig. Az M3 autópályára matrica szükséges. Sajnálatos módon nem fogadták el benyújtott kérelmünket, így kénytelenek vagyunk pályamatricát váltani. Ennek költsége 4 napra 1.520 Huf; kérek mindenkit a gyülekező előtt azt beszerezni a közeli benzinkúton. A program, a sikeres leparkolás után azonnal megkezdődik, tehát mindenki fegyelmezettségére számítok az érkezést és az indulást illetően. Rövid eligazítás után, amelyet jómagam és a pálya mérnökei tartanak, megkezdődik a vezetéstechnikai tréning A kitöltött jelentkezési űrlapon található sorszámok alapján, mindenki előre tudni fogja, hogy mikor és hol fog sorra kerülni. A pontos sorrend betartása azért szükséges, hogy mindenkinek lehetősége legyen letesztelni a vezetési tudományát. Ha valaki, pl. lekési a rántó-pados tréninget, annak későbbi pótlási esélyét nem tudjuk biztosítani, tehát ügyelnie kell az időbeosztásra. Csak így tudjuk garantálni, hogy mindenki részt vehessen, mind az elméleti, mind a gyakorlati oktatáson. A sorrendet/beosztást több helyen is ki fogjuk függeszteni. Megpróbáljuk megoldani, hogy mindenkinek elegendő ideje legyen az autó mustrára, időt szánjon a szavazásra, részt vehessen az ügyességi versenyeken és az egyéb előadásokon (tesztvezetésen), és még a hasáról se feledkezhessen meg - finomságokat is fogyaszthat a szabadidejében. A cateringes cég isteni olasz finomságokat ígért és eredeti olasz Segafredo kávét a felfrissüléshez. Nem tudom elégszer hangsúlyozni a pontosság fontosságát, tehát mindenkit kérek, hogy különös tekintettel legyen erre. Azok, akik csak a helyszínen regisztrálnak csak a délutáni órákban, juthatnak a pályára, már ha jutnak, ezt nem tudjuk előre 100%-ban biztosítani, de igyekszünk tenni valamit az ő érdekükben. Egyébként maga a vezetési instrukciókat a tanpálya oktatói fogják rádió adóvevőn közölni. Aki nem követi az utasításaikat és többszörösen megszegi azokat, kizárjuk a rendezvényről. Idén először fogunk nyereményeket sorsolni azok között, akik szavazatot adnak le a meghirdetett kategóriákra. Szóval érdemes lesz, ismét keresni a zöld Doblót a pálya szélén, ahol leadhatjátok a szavazatotokat. Este 6 körül fogunk átvonulni a buli helyszínére, ahol a díjkiosztásra is sor kerül és csak ezután veszi igazán kezdetét a féktelen mulatság. A jó időről meg gondoskodjatok TI! :-)
Azt h tudnak róla úgy értem, hogy a képvisetelnél. A márkaszervízeket ilyesmivel nem is próbáltam támadni, szvsz úgyis letagadják/elhajtanak vagy csak símán tényleg nem jut el az infó.
Tudnak róla, de persze nem reklámozzák agyon. Az enyém belesik a megadott tartományba, lelkes új tulajként fel is hívtam a képviseletet (MOM park), vagyis nem márkaszervízt. A fickó, akivel beszéltem, korrekt volt, elkérte az alváz és egyéb számokat, majd kért egy pár óra időt, hogy utánanézzen. Amikor visszahívott közölte, hogy bár valóban beleesik, az én autóm az azonosító alapján nem hibás rugót kapott, így cserélni sem kell. Szerinte ugyanis a tartományom belül nem mind rossz. Erre persze nekem már nincs rálátásom, de én elhittem neki, mert egyfelől normálisnak tűnt, másrészt aztán emilben is elküldte az eredményt.
Egyébként, ha jól emlékszem, a népítéletesek között is van egy rugótörtött Multipla, de mintha az a 2001-es nagyobb frissítés előtti lenne még. Nem vagyok benne biztos, csak rémlik.
Rugótöréshez visszatérve, M.o.-n még tudtommal nem tudnak erről a visszahívásról, legalábbis a FIAT márkaszervízek. Vagy van valakinek más tapasztalata?
Persze. Asszem az angol listán olvastam, hogy többeknek volt gondjuk a kerékcsapágyakkal, ezért említettem. Lehet, hogy csak a koraiakra jellemző, mint annyi minden más is. Ott egyébként azt javasolják pl, hogy a kerékösszetartást 0-ra érdemes állíttatni, mert akkor az első gumikat sem zabálja annyira, mint egyébként. Mondjuk nem nagyon vágom fejből, mennyi a gyári érték egyébként. Mindent összegezve nekem az jön le, hogy az első tengelyen extra nagy a terhelés, főleg a dízeleknél. (rugótörések, csapágyak, gumifogyás). Télen kiderül... :)
Azt azért hozzátenném - nem a Multipla-elfogultságom, hanem a tapasztalataim alapján - hogy a szerelők általában arról mondják a legtöbb rosszat, amit éppen szerelniük kell - dícsérni még nem nagyon hallottam semmit. Különösen, ha a kezük is piszkos lesz. Ha nekem 210e-ig kibírja egy olajjal a váltó és akkor esik szét 100k-ért, akkor tulajdonképpen oké... :)
A kerékcsapágy nagyobb szopás, mert azt állítólag tudja enni a Milupa.
Mivel az olajkérdés nem hagyott nyugodni, visszamentem a szervízbe, hogy a 15w-40 helyett 10w-40-et töltsenek bele. Szó nélkül ingyen megycsinálták. De volt ott egy szürke JTD Multi váltóproblámával. Eléggé lesújtó volt a barátom véleménye róla.
Elment benne a 4. és 5. fokozat. Igaz volt már benne 210000 km. Kegyetlen vékony a görgőskosár az 5. sebesség alatt és elkopott. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a tulaj nem igazán figyelt a váltóolaj szintjére, sőt, ennyi km alatt nem is cserélte. Nem is hittem volna, hogy ilyen drága mulatság, több mint 100.000 a gyári új szett hozzá. A kerékagycspágyat is cserélte és ha Ti is cserélitek, akkor nagy valószínűséggel az ABS jeladót is meg kell vennetek, mert belerohad, és törés nélkül nem lehet kiemelni a helyéről. Elég buzi megoldás, mert más autóknál egyszerűen ki lehet csavarni a Multinál nem. A Csiki-Begés szerelők is azt mondják, hogy ők is beletőrik, úgyhogy ki kell fizetni. kb 17000 pénz. De akkor is a Multi a legszebb.
Én is annyira saccolom. Nekünk van egy 1.8-as diesel Mondink is és azon volt a komplet csere (szíjak, görgők) 70K. Mellesleg az itteni maszek, aki nagy májer hírében állott - a taxisoknak is ő szereli a vezérlést, adagolót stb. - nem vállalta, azt mondta vigyem szakszervizbe, mert a két vezérszíjas nem az Ő asztala.
Olajjal és olajszűrővel együtt, akkor az is ugyanúgy nagyon kedvező ár. Akkor nem igazak a 100ezer Ft-os rémhírek. Vajon JTD-nél is csak ennyibe kerül?
Írtam régebben, hogy olajcsere mindennel, vezérműszíj + görgők cseréje 53.000 ft volt anyaggal. Az anyagokat ugyan én vittem és mindenből a legjobbat vettem.
Hungária krt-on van a szerelő, kb 4-5óra alatt csinálta meg. A munkájáért garit vállal.
Köszi a válaszokat. Igen volt szerelőnél de egyelőre még csak árajánlatot kapott (ami ezek szerint tényleg nagyon korrekt ár). Csak 1 hét múlva érnek rá megcsinálni. Kapott a srác korábban valami ismerős szerelőjétől árat a vezérműszíj-görgők cserére de. min.100ezer ft lett volna. Ezért tünt hihetetlennek az én ismerős szerelőm ára: kb 16.000,-os anyagdíj. A munkadíj 34ezer, de ebben benne van az összes korábban említett futómű... hibák javításának munkadíja is.
Tényleg olcsó, de nem feltétlenül jelent rosszat. A szerelők sokszor kapnak nagy kedvezményeket a kereskedőktől (Bárdi, Hegyalja, Láng), ha így szerzi be, akkor elképzelhető ilyen jó ár. Nekem Hegyaljás ismerősöm van, nála időnként csináltam már ehhez hasonló üzleteket korábban.
Úgy általában márkanevet és származási helyet érdemes kérdezni az alkatrészről és aztán empirikus alapon dönteni... :) pl: a "Made in EU" általában inkább lengyel v. szlovák származású, mint német, francia stb., ill ami gagyi, annak már ez a csomagolásán is látszik általában.
Az alját mindenképpen érdemes lenne még a tél előtt rendbetenni, az tuti.
A kopogás mennyiben függ össze a hosszú állással? Az enyémről biztosan tudom hogy legalább egy évet állt szintén, de egyáltalán nem kopog (csak én most az asztalon, alulról felfelé:)
Azonnal fogadtak, 10 perc alatt megoldották a problémát (azt nem tudom, hogyan, de most minden rendben van) és egy fillért nem voltak hajlandók elfogadni. Vannak még csodák. Ma beviszek a szerelőnek egy üveg bort.
Én ezeket az árakat tudom.
FIAT Multipla 1.6i 16V
2003, 1581ccm, 76kW, 103LE, mot: ,5seb maunális, tárcsa/dobfék, +PS, +AC
alkatrész_1
alkatrész_2
alkatrész_3
gyátró
gyátmány
kisker
nagyker
olajszűrő
w713/16
mann
német gyári
1 500
1 100
olajszűrő
li7100/16
unico
német utángy
1 100
800
olajszűrő
ELH4139
lautrette
francia gyári
1 200
900
levegőszűrő
c2498
mann
német gyári
3 400
2 500
levegőszűrő
ELP3665
lautrette
francia gyári
2 900
2 100
benzinszűrő
infó később
0
0
pollenszűrő
cu3020
mann
német gyári
6 200
4 600
pollenszűrő
ELR7061
lautrette
francia gyári
4 200
3 100
pollenszűrő
P110
gielle
francia utángy
2 500
1 800
pollenszűrő
aktívszenes
cuk3020
mann
német gyári
8 400
6 300
motorolaj
10W40 4liter
powertec
castrol
osztrák
8 800
6 600
hosszbordás szíj
generátor
5pk940
gates
német gyári
3 000
2 200
hosszbordás szíj
generátor
5pk940
optibelt
német utángy
2 500
1 800
hosszbordás szíj
szervópumpa
3pk668
gates
német gyári
2 300
1 700
hosszbordás szíj
szervópumpa
3pk668
optibelt
német utángy
1 600
1 200
hosszbordás szíj
klímakompresszor
4pk960
gates
német gyári
3 200
2 400
hosszbordás szíj
klímakompresszor
4pk962
optibelt
német utángy
2 100
1 500
vezérműszíj
5432xs
gates
német gyári
8 700
6 500
vezérműszíj
hr99158x25
optibelt
német utángy
7 600
5 700
vízpumpa
ház nélkül
65887
ruville
német utángy
23 900
17 900
gyújtógyertya (4db)
bkr6ekc
ngk
japán gyári
7 000
5 200
fékketét garn.
első
2328919005
textar
német gyári
18 700
14 000
fékketét garn.
első
abs36894
abs
olasz utángy
11 600
8 700
fékpofa garn.
hátsó
abs9057
abs
olasz utángy
12 000
9 000
féktárcsa (2db)
első
230.2363.00
zimmermann
német gyári
26 000
19 500
fékdob (2db)
hátsó
24022280181
ate
német gyári
37 000
27 700
fékdob (2db)
hátsó
ima44242
imap
olasz utángy
25 000
18 700
feszítőgörgő
vezérműszíjhoz
531028010
ina
német gyári
12 800
9 600
vezetőgörgő
vezérműszíjhoz
532020910
ina
német gyári
12 600
9 400
vezetőgörgő
generátor 70x24,5
532043610
ina
német gyári
9 000
6 700
vezetőgörgő
klímakompresszor 80x23
532022910
ina
német gyári
8 000
6 000
összesen 2006.07.31
Nem olyan drága az alkatrész, mert ez az 1,6-os motor van az összes Fiat-ban, elég elterjedt. A futómű alkatrész pedig a Fiat Marea alkatrészeiből tevődik össze. Én márciusban cseréltem a futóműben alkatrészeket, stabilizátos (kutyacsont) 4200 Ft/db (Ruville), kormányösszekötő gömbfej 2500 Ft/db volt akkor.
A benzinesben MAP szenzor van, a jtd-ben pedig Bosch légtömegmérő. Érdemes alkatrészárak miatt felkeresni a fiatbravo.hu oldalon zolee nick név alatt irogató tagot, mert nagyon jó áron tud Láng-os alkatrészeket intézni.
Benzines tulajokhoz lenne kérdésem. Pár házzal arrébb az egyik szomszéd most vett egy 2002.12. havi Multit. Computer szerint 57ezer km van benne. Szükséges (többek között) a vezérműszíj, vezető görgő csere. Az ismerős autószerelőnktől kapott árat: vezérműszíj 4.6xx,- Ft vezető görgők 11.xxx,- Ft. Nem túl kevés ez? Másik val.szeg legalább fél évet állt az autó (vagy többet), mert elképesztően kopog menetközben és kormányzás közben az autó. Az első féktárcsák teljesen berozsdásottak és sok csavar is rozsdásnak tünt. Téligumi van rajta és 50-60 fölött olyan hangja kezd lenni mint egy terepgumis Lada Nívának. Nagyon sajnáltam szegény tulajt, mikor mentem vele egy kört, mert hát nem élvezet ilyen állapot autóval menni. Most költhetnek még rá rendesen. A fentiek ellenére nagyon szeretik.