Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Alfred Creative Commons License 1999.09.01 0 0 91
és még ami lemaradt, de figyelemre méltó:
-Hyundai Galloper: Az első generációs Mitsubishi Pajero-ból fejlesztették tovább, de jóval olcsóbb, rövid 2 személyes tgk, a hosszú 7 személyes szgk, kicsit gyenge motor, viszont az ár mindenért kárpótőlhat.

elnézést blezer=blaser, bocsi

amadeus Creative Commons License 1999.09.01 0 0 90
Csak gartulálni tudok, nagyon jól összeszedted az autókat.

dee Creative Commons License 1999.08.31 0 0 89
van-e valakinek GMC Yukon-ja?
igaz hogy 12 literes?
Alfred Creative Commons License 1999.08.31 0 0 88
Pethor Donneck és amadeus:
1.A terepjárók két véglete mondjuk a Honda CRV, a másik a Land Rover Defender. Az előbbivel lemehetsz az épített útról, de már egy komolyabb bakhát leküzdhetetlen akadály lehet, a Defender mindenen átmegy, de a kényelmi felszerelések listája egyezik a Trabant 601-es alapkivitelével, és az országúti komfortja is vetekszik vele. Ha terepjárót akartok, be kell lőni a tervezett felhasználást.
2.Terepjáró van picike 2személyes(Suzuki), és van 9 személyes 3,4 tonnás Chevrolet Suburban. Hány utassal, mennyi terhet kell vinni?
3.A terepjárókat lopják. A régieket bontani, az újabbakat eladni. Nagyon viszik a Mitsubishi Pajerot, a Nissan Patrolt, a Merci G-t.
4.Nem mindegy, hogy tgk-ra vagy szgk-ra van vizsgáztatva, mert 2000 ccm fölött olcsóbb a kötelező ha tgk, visszaigényelhető az Áfa, új autó esetén nincs vám és fogyadó, viszont cseszegetik a rendőrök a rács miatt, az utasszállítás miatt, a kötelező menetlevél miatt.

Picik:
-Suzuki Samurai: Általában szgk, olcsó fenntartás, egyszerű szerkezet, jó terepjáró kényelmetlen személyautó
-Suzuki Vitara: Csak szgk, rövid-hosszú, átlagos személyautós költségek, rendelkezik terepváltóval, tehát akár terepezni is lehetne vele, bár kicsit alacsony, átlagos személyautós kényelemmel.
-Suzuki Jimny: Mint a Samurai, szépen frissítve, és mint a fentiek is max 4 személynek.
-Suzuki Grand Vitara: Nagyra nőtt Vitara, de inkább csak személyautósabb lett, 5-en is beleférnek.
-Toyota RAV4 mint a Vitara, én még nem láttam aszfaltról lekanyarodni... 4-5 személyes lehet, szgk.
-Lada Niva: Kemény munka autó, jó terepjáró képesség, jól bevált és ismert Lada-technika, 4 személynek olcsón nagy fogyasztással.
-Mahindra: Egyezik a háborús Willys-szel, de sokat frissítettek rajta, 2-4 személyes, általában tgk, kitűnő terepjáró, közúti kényelme leginkább nincs.
Nagyobbacskák:
-Honda HRV, CRV: Igazából nem terepjárók, inkább magasépítésű majdnem összkerékhajtású személyautók, terepváltó nincs bennük, arra jók, hogyha lekanyarodunk az aszfaltról nem veri oda a hasát, 4-5 személynek kényelmes (és szép).
-Jeep Wrangler: Nagyon dögös, nagy hagyományokkal, nagy árral, és ha benzines nagy fogyasztással, alacsonynak tűnő építése ellenére jó terepjáró, és országúton se vészes 4 személynek.
-Kia Sportage: Olyan mint a Vitara, de csak ötajtósban kapható, hercig kis autó, de véletlenül sem szabad komolyabb földútnak neki menni vele
Nagyok:
-Nissan Terrano, TerranoII: Terepen megbízható, közúton kényelmes, motortól és kiviteltől függően még fürge is, 2-5-7 személyes lehet.
-Toyota LandCruiser: Több generáció fut egymás mellett, több tengelytávval, a fapados kiviteltől a luxus kivitelig, szívósak, megbízhatók, terepen kitűnők (Nézni kell a tévéhíradót, minden puccsnál láthatók), 2-5-7-9 személyesek szgk, vagy tgk lehetnek.
-Nissan Patrol: Rövid és hosszú , 2-5-7 személyes, szgk, vagy tgk lehet, tágas, az újabbak igen kényelmesek, tiszteletet parancsolók, terepen elmegy , de nem igazán offroad autó, baromi szívósak, 15 év meg sem látszik rajtuk.
-Mitsubishi Pajero: Mint a Toyota vagy a Patrol, de szempont, hogy talán ezt lopják a legjobban közülük...
-Jeep Cherokee: A régebbiek, különösen a dízelek közkedveltek, kényelmesek, terepen is haszálhatók, 2-5 személyesek, 3-5 ajtósak lehetnek, az újakat és a Grand Cherokee-kat kicsit nagyon lopják, és még a márkakerskedőnél vett sem biztos , hogy nem lopott.
-Ssangjong Musso: Kényelmes nagy személyautó, terepváltó, robosztus felépítés, de nem igazán való terepre, jó az ára, 6-an beleférnek
-Korando: A fenti hajtáslánca rövidebb alvázon, 2-5 személyes, leginkább tgk, olcsó és izgalmas a formája, de ez is inkább közútra, és max földútra való.
-Mercedes M: Csupa luxus, erő, még terepváltó is van benne, de hát azért ez is inkább csak simább földútra.
-Mercedes G: Ódivatú karosszéria, benne a slagozható műanyag kárpittól kezdve a csúcs luxus berendezésig bármi lehet, kitűnő terepjáró, még a bőrös automatával is remekül lehet offroadozni, 2-5-7 személyes rövid, vagy hosszú, szgk, vagy tgk lehet.
-Isuzu Trooper: Mint a Patrol, de sokkal gyengébb kivitelben, különösen ami a terepjáró képességeket illeti, az újabbak igen kényelmesek, mint személyautó, 2-5-7 rövid-hosszú lehet.
-Opel Frontera: Isuzu Opel cimkével
-Chevrolet Blezer: Hatalmas autó, hatalmas motor, kissé teherautós fíling, 6 illetve a Suburban 9 személyes, kényelmes, igazi amerikai, és terepen is sokat bír (ha elakad, csak harckocsi húzza ki).
-Ford Explorer: A legsikeresebb amerikai szabadidő terepjáró, kényelmes, tágas, terepváltó is van benne, az ára is elérhető, 5 személyes.
-Land Rover Freelander: Nincs terepváltó, helyette trükkös elektronika lejtmenethez, 5 személyes, 5 vagy 3 ajtós kényelmes nagy márka kis autója.
-Land Rover Discovery: Vérbeli terepjáró alul, vérbeli luxus autó belül, néhány tgk van, de leginkább szgk, 2-5-7 személyes, kevés van magyarországon, és drága.
-Range Rover: A régiek akár húsz évesek is lehetnek, remek offroad autók de nagyon kényelmesek is, 5 személyesek, az újak már inkább luxus autók, de a felépítés továbbra vérbeli terepjáró, a legújabbak több tíz milliót érnek, főleg, ha a csúcs extrák is benne vannak.
-Land Rover Defender: Kevés van itthon, elnyűhetetlen, nagyon kemény terepjárók, átlag autós szemmel borzalmas kivitel, és "kényelem", leginkább tgk, rövid-hosszú, 2-3-6-7-9 személyes lehet.
-Aro: Problémás kivitel, de ha minden összejön jó terepjáró, átlagos kényelemmel, nagyon olcsó, bárhol kis költséggel javíttatható.
-Uaz: Mint harminc éve folyamatosan kemény terepjáró, olcsó fenntartás, nagy fogyasztás, a végtelenségig igénytelen, csak 5 ajtós, 7 személyes, ponyvás kivitel kapható.
Platósok:
Nissan, Mitsubishi, Mazda, Opel, Land Rover, Aro: Az első négy nagyrészt hasonló jellemzőkkel bír, a Landy, és az Aro pedig olyan, mint följebb írtam.

Törölt nick Creative Commons License 1999.08.31 0 0 87
köszi Alfréd a linket.

de jó hogy előbukkant ez a topic ! nekem is hasonló kérdésem van, amihez nagyon jó volna hozzáértőktől tanácsot kapni.

Úgy alakulnak a dolgaim, hogy célszerű volna egy terepjárót vennem.

Két lehetséges alternatívám van:
A.) verzió: Céges autóként veszem meg, ez esetben 4-6 mille között köllne valami magasépítésű gép, ami nem túl puccos (ui. nem zöldséges vagyok :-)) bírja a terepet, földutakat, nem hagyja ott a lökhárítóját az első járdaszegélyen, viszont városban is "lehet közlekedni" vele.
Ebben a verzióban leginkább a Hondára vagy egy Frontérára (használtan) gondoltam, de mivel ilyen járművekben nincsen tapasztalatom, ezek csak laikus módjára tetszenek nekem.

B.)verzió : Második autónak áll be a terepjáró, ami azt jelenti, hogy maxi 1-1,2 millerig jutok el, amiért kb. egy 10 éves Pajero, Nissan Patrol vagy Toyota az ami elérhetőnek tűnik (?).
Viszont akkor fontos, hogy nagy rakodóterülete legyen (hosszú, 5 ajtós).
A kocsi rendbehozatalához (karosszéria) van közeli ismerős, tehát van lehetőségem a gép fokozatos feljavítására.

Mit javasoltok ?
Tippek ? tanácsok ? Márkák ?
teljesen tájékozatlan vagyok...

köszi

Donneck

amadeus Creative Commons License 1999.08.31 0 0 86
Hello 4x4-erek!

Egy rövidke kérdés: tavasszal le szeretném cserélni az autómat. Mivel minden nap a hegyek között kell járnom és télen elég ciki személykocsival, arra gondoltam, hogy veszek valamiféle terepjárót, de igazából csak annyi pénzem van, mint egy egy éves opel astra szedán ára plusz másfél milka. Mit lehetne ebből venni?
Alfred Creative Commons License 1999.08.14 0 0 85
Pethor Donneck:
Most ástam elő a topicot, sajnos elkéstél, 14.-én már elindultam Angliába a Billingre.
Itt találsz ismertetőt a Land Rover Billing Showról!
tesa Creative Commons License 1999.07.16 0 0 84
természetesen o-nélkül :)
tesa Creative Commons License 1999.07.16 0 0 83
toyota land crouiser rulz :)
Törölt nick Creative Commons License 1999.07.15 0 0 82
Sziasztok !
Tud itt valaki valami érdemi infót a 7végi Land Rover billing showról ?
Hol lesz ?
Júli 16-18, de mikor ?
..és egyáltalán mi az ? :-)

köszi

Előzmény: Alfred (81)
Alfred Creative Commons License 1999.06.13 0 0 81
Rövid élmény beszámoló a Pécs melletti Hosszúhetényből: Laza, hangulat alapozó éjszakai tájékozódási versenynek tervezték a szervezők a tétnélküli futamot a másnapi triál bajnokság előtt.
A nyolcórás rajt előtt azonban hatalmas szélviharral trópusi eső szakadt ránk, ami kitartóan zuhogott hajnalig. A földutak csaknem járhatatlanná áztak, sokszor kilométereket kellett szinte lépésben, keresztbe fordulva csúszkálni. A nagyobb, két tonna körüli terepjárókkal némelyik erdei kaptatón csak többszöri nekifutásra sikerült följutni. A szervezők az unalmas versenyt eredetileg két speciál szakasszal akarták földobni, az első egy patak átkelés, a másik egy harminc méteres ingoványon való átjutás lett volna. A speciálok bennt maradtak a programban, de jóval nehezebbé váltak az ömlő eső miatt. Szégyenszemre, nekünk se sikerültek a speciálok, mindkettőn büntető pontokkal sikerült csak átjutnunk: a patak átkelésnél már csak a Landy feneke volt a vízban mikor megcsúszott a hidraulika ékszíjam, így a csörlőmnek nem volt teljesítménye, a másodikon hiába csörlőztem végig kifutottunk az időből. A végeredménnyel ennek ellenére meg vagyok elégedve, tizedikek lettünk, de fontos megemlíteni, hogy a másik Land Rover Defender amelyik rendszeresen résztvesz trophykon (Gerő András) a negyedik lett.
Legközelebb szombaton lesz verseny Püspökszilágyiban, a nappali futam speciál szakaszaira érdemes nézőként is kimenni - versenyzőként meg pláne!
Alfred Creative Commons License 1999.06.09 0 0 80
Szóval, jövő héten szombaton itt Budapesttől fél órányira offroad fesztivál lesz Püspökszilágyiban, ami Bp.-től észak-keletre található.
Lesz minden ami ilyenkor szokásos, de nem olyan monstre mint Somogybabod.
Ja, és a tájékozódási versenyre a nevezési díj csak 3500,-! Tessék beszerelni a bicikliórából eszkábált méterszámlálót és lehet rajtolni!

Mivel jpmaster átmenetileg nettelenkedik, noszogatom kicsit a topicot - bár mostanában én is ritkán vagyok.

Alfred Creative Commons License 1999.06.01 0 0 79
E hónap 19.-én fesztivál lesz Vác és Gödöllő között, holnapra megnézem a pontos helyet. Mivel nincs messze Budapesttől, érdemes kinézni, ha szép az idő!
Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 78
Gyorsan, hogy kéznél legyen...

Szóval, ki mit látott Somogybabodban? (mert más is volt ott rajtam kívül.

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 77
Alfred!
Ne nekem ettől lett tele a hócipőm a babodi dologgal.

CT videókat mikor hesszintjük meg?

JP

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 76
jpmaster:
Amíg én ott voltam, csak kisebb koccanások voltak, de barátaim mesélték, hogy szombat du kint a benzinkút előtt történt egy frontális ütközés, aztán a siratóról borult le egy német Suzuki. Állítólag árokba is esett egy autó, és alatta ketten, vagy hárman meghaltak.
Érthetetlen, hogy hogyan férhet össze az autózás a lerészegedéssel. Sajnos a versenyeken is többen - szó szerint - részegen vesznek részt, az éjszakai trophyn is volt olyan "sporttárs" aki elől menekültem az egyik patakátkelése alkalmával.
Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 75
Szaktársak!

itt van az amiről asziszem Alfred tagtárs 1x szólt.
Camel Trophy
Hogy a Land Rover kiszáll a rendezvényből

JP

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 74
Alfi! :))
Itt a topic gazi, aki nem csak figyelmetlen, hanem qrvára elfoglalt is (sajna).
(a napi monitor-előtti állapot percekben mérhető)

A holnapi csigatévé (brrr) Plusssz.-ban lesz egy kis babodi off road, a tündéri Csisztu Zsuzsival (18.45)! Az előzetesben a "kis dagonya" (ami a főbejárattól balra kb.:1500 m-re van, a nagyhoz nem tudom eljutottak-e) volt benne, a jól kivehető elmegyenge, de szinjózan iszapfürdőzőkkel. :(

Hallom nem volt olyan sok résztvevő (a szervező 800 db-ot nyilatkozott, de hiteles források szerint max. 200 kocsi volt) mint korábban, amikor a német (főleg bajor) klubbokat szervezte a Heinz féle ORT.
Valami (szokásos, heveny italozásra visszavezethető) baleset is volt.
És baromi olcsó volt a kaja is.

JP
Tschüs bis morgen

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 73
jo_lenne_tudni :
A speciál szakaszok idejét értékelik, aztán meg az ellenőrzőpontokon kell pecsételni, és ezeket összesítik.
Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 72
Gratula!!!

Bar ugy tudom itt nincs helyezes. A lenyeg, hogy mindenki vegigmenjen a palyan.
Vagy megis? Hogy van ez?

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 71
Meg van a pontos eredmény, a másik Landy, akivel együtt mentünk lett a 7., mi a 9.-ek lettünk. Nem baj, az első 9-ben benne vagyok... ;-)
Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 70
A topicgazda figyelmetlen... :-)

Megvolt Landyka első versenye. A babodi éjszakai trophy hard verzióján indultunk, és most (a pontos összesítés előtt) úgy néz ki, hogy 46 indulóból 7.-ek lettünk. A karistoláson kívül egy db diónyi horpadással megúsztuk, szóval jó volt, nagyon.

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 69
Pethor Donneck :
Sötétkék Land Rover Defender Td5, rövid, fekete tető csomagtartó, fekete gallytörő, csörlő.
Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 68
Hello!
Offtopic: ha itt van az a partizán, aki vett egy motorhibás Isuzut a nejének, aztán mire megcsinálták, összetörte a szerelő, dobjon 1 mélt!
Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 67
Köszi !
de ha minden igaz kerekedünk fel a pereputtyal és viszem a kölköket megnézni az ilyesmit közleről...

miről ismerünk fel ?

:-))

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 66
Pethor Donneck:
Ez a rendező OMASE honlapja, pontos programmal, és sok korábbi verseny fotójával.
Végül is nem csak nézőnek megyek. Alfredné annyira be van már indulva, hogy neveztünk a 21.-ei éjszakai trophyra, tegnap is, és ma is a Landyt készítettem föl: amiket eddig lusta voltam ráépíteni, azt most három nap alatt kell...
Remélem jó lesz, majd mesélek.
Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 65
sziasztok.

Tudtok valamit a hétvégi somogybabodi offroad buli programjáról ?

Valamelyik rádió (Danubius ?) szponzorálja is. Ha tudtok hozzá linket azt megköszönném..

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 64
LF!
Mire akarod használni?

Mert össze lehet hozni, de a motorhoz (nyomatékhoz és ford.számhoz) kellene "szinkronizálni" a váltót és a végáttételeket (difi).
Mechanikailag egyébként összeépithető, kell egy közgyűrű a váltó és a motor közé, de akkor még az öninditóval is kell szenvedni egy kicsit.
Azután a kormány-kipufogó-hűtés-motorfelfüggesztés stb.....
Szóval ez komoly meló, idő és elhatározás kérdése.
A fricceknél sokan csinálták a Merc.300D (W123) motoros Range Rovert, de erre szakosodott cégek előre gyártott alkatrészeiből.

Irj, ha gondolod.

JP

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 63
Hát benned biztam Alfred!
JP
Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 62
Hogy a nagy kavarodásban ne vesszen el ez a "rétegtopic".

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!