Most 2-szer egymás után NEM töltöttem, mert elfogyott és én meg nem szereztem be. De!!! Eddig a dugóban araszolva minden oké volt...most 3 percenként hallottam(!) hogy bekapcsol a hűtőventillátor!!!
Pedig múlt héten is ilyen meleg volt kint!
Tehát a Spuri tényleg lentebb viszi az üzemi hőfokot!
Köszönöm, a XI-ben megtaláltam a Bartókot, egy kicsit drágább, de még volt egy palackja... Most már a Pajeróban parkol a flakon.... épp jókor, mert az előző végét most tettem bele.
nem tudom, a pesti dolgokban majd a többiek lesznek otthon, vagy olvass vissza. Érdekes nekem egyébként ez az egész, hogy pesten úgy kell keresgetni a boltokat, én egy kis tök faluban lakom, mellettünk 15 -15 km re mindkét iránban van egy 10ezres város, 3-3 autósbolttal, akárhová megyek mindehol kapni. egyikben 2000res matrica van rajta, de ide szokta adni a srác 1800ért. A másikba bementem véletlen, rákérdeztem, ő 2 hete már 2300ra mondta azt mondta felemelték az árát. De mondta hogy előtte ő is 1800ért adta. Aztán szépen mentem haverhoz, onnan sikerült elhozni az utolsót a polcról 1800ért, de majd kiderül, hogy tényleg emeltek -e. Remélem nem...
Nekem egyébként semmi látható vagy érezhető jele nincs a ladában, a CO-ja 0,13% lett, de előtte nemtom mennyi volt. Nem megy jobban, nem jár szebben, nem csinál semmit. Múltkor javítgattam a karbin, ezt azt cserélni kellett, akkor 1 alkalommal ráadásul futózva padlógázzal mértem 7,7es a régebbi szólós 8-9 ek helyett, rohadtul örültem. Most meg szólóban tojással a pedál alatt mértem 12 liter/100at, szóval ennyit az egyforma fogyasztásokról...
Használom a kéket is motorokban, az valami 4200/fél liter, ha valamin akkor a motoromon érezném, de nem :) se olajfogyasztás nem csökkent, se a benzin, se az ereje nem jött meg.
Pedig mostmár mindenhol tankolás előtt öntöm, mikor ehhez hozzáfogtam úgy nézett ki javult a dolog, de tévedtem :)
Ettől függetlenül ha keni az üzemanyaggal érintkező dolgokat, akkor nekem teljesen jó és nem is fogom abbahagyni. Úgy jutottam a Spurihoz, hogy ólompótlót kerestem a szelepeknek, de amíg elérhető árban lesz ez a lötyi nem fogom abbahagyni, és mindenkinek merem ajánlani! Lehet hogy csak az én agyamon képződik védő réteg, de a motorban semmi :)
Nagyon köszi, akkor keresek egy helyet, ahol kapni. Az első flakont valami 1800-ért hozta egy kollégám, de már nincs elérhető közelben. Bp XI-ker környékén, vagy Kistarcsán (ill. a kettő közt útközben) van valami jó forgalmazó? Vagy csak személyesen megy?
Ősz óta használok a 24 éves, soxázezer km-es (az órában csak 259e km van, de a moci AF-es...) Pajero 2.3td-be Spurit. Nem igazán fogyaszt kevesebbet (9-10), inkább egyre jobban megy, és a motor hangja (az van jó nagy) meg egyenletesebb, és szinte teljesen eltűnt a fekete füst... (ez nem vicc!). Egy fél literes flakon utsó harmadában járok, várható valami katasztrófa az adalék miatt? Tudtok valami komoly veszélyt? Én úgy veszem észre, mintha az öreg turbó is jobban pörögne... Ha nem rongálja a gépet, akkor nekem ennyit megér, és veszek egy második flakont is...
Le sem írom, hogy főként 90-es tempóval a 4-esen Debrecen és Dunaújváros között oda vissza átlagban mennyit kajált a 230 ezret már lefutott 130 pacis céges TDCI Mondeo, mert már népmesei számba megy.
Legyen annyi elég, hogy minimum 3-4 decivel kevesebbet, mint Spuri nélkül
Ne kimélj, mondjuk , hmmm.... 4,6-4,9-re tippelek. Talált ?
arra is felfigyeltem már hogy 90es tempónál többet eszik mint 110 nél. Aztán kiderült, hogy 10et csal a kilóméteróra felfe, tehát annyira nem is vagyok szabálytalan, na :)
én 1 éve ténykedek a spurival, de sztem meleg motorral számolni nem ér. :) Ha rendesen nézem, hogy hideg motor bla bla akkor 7,5, ha én is ilyet nyomok, hogy jól bemelegítem, kimegyek a kútra megtankolom csumira, elmegyek 120 kilómétert hazajövök és megint rátankolok csumira, akkor úgy mindjárt 6,45 re jön ki.
T-próbát mindenképp számolj rá, hogy lássuk, szignifikánsak-e a tapasztalt fogyi eltérések :)))
Semmi komoly számítás nem áll megettem.
A szél sebességét (és irányát) figyelmen kívül hagyva, közel azonos (+-20kg) terheléssel és külső hőmérséklet mellett, KÖZEL azonos tempóval és előzésszámmal az 580 km-es távon, azonos tojásmennyiséggel a pedál alatt, szó szerint nyakig tankolva indulásnál és érkezésnél ugyanannál a kútnál. És indulásnál is meleg motor mellett.
A kompjúter szerint 4,2-es átlagot produkált a gép, de a kútnál nyakig öntve lelombozó 4,69-es átlag jött ki. (kb. 30-35km-es dunaúj(bel)városi, 2-3km-es szakaszokból összeálló tönymörgéssel együtt)
Komolyra fordítva a szót, tény, hogy nehéz (=nem lehet) pár tankolás eredménye alapján fogyicsökkenésről beszélni.
Lehet, hogy a jobb lábam volt még óvatosabb, mint eddig. Ettől függetlenül istenítem a löttyöt. Ha az érte kifizetett ezer valahányszáz forint sarkall arra, hogy még ügyesebben tereljem a verdát az anorexia irányába, már megérte. :)
és ez hogy működik egy modern autónál? mindig pont ugyan annyit eszik? Nem szóródnak az eredmények? nekem 3-4 deci fogasztás csökkenést ki sem lehetne szúrni, apropó dokumentálod az eredményeket? Hogy szoktál fogyasztást számolni?
Most nekifekszek előveszek valami régi statisztika tankönyvet és számolok már az eredményeimre szórást, meg minden marhaságot ami eszembe jut és ide vág. :) hátha okosabb leszek. Van kb 2 évnyi tankolás vs megtett kilóméternyi adatom.
Le sem írom, hogy főként 90-es tempóval a 4-esen Debrecen és Dunaújváros között oda vissza átlagban mennyit kajált a 230 ezret már lefutott 130 pacis céges TDCI Mondeo, mert már népmesei számba megy.
Legyen annyi elég, hogy minimum 3-4 decivel kevesebbet, mint Spuri nélkül.
Tudom, ez nem nagy szám, de én örültem neki, mint majom a farkának :)))
Az opelesek között az a tapasztalat, hogy ha rendszeresen spurizol, akkor néha ha elhagyod, akkor 1 tankot kibir, és nem megy fel a fogyasztás/nem lesz hangos a motor. De 2-3 tankolásnyi szünet után visszaáll a motor a korábbi állapotára.
Én a TDCi-be minden második alkalommal szoktam öntögetni és beválik
Nem adom fel. De a spuri még mindig csak egy erős lelki támasznak tűnik :D de azért jó :) majd belekukkantok már az üzemagyagszűrőbe is, hátha az utolsó nézés óta meghozta a várva várt takarítást, bár nem koszos egyáltalán az üza. rendszer a vadgépben :)
Hóban 9 körül evett, gyújtás állítás után lett 8 rá pár napra (ma tankoltam) 7,5 viszont tavaly egész nyáron spurizva, spuri nélkül 7,5 körül volt, ez még nem nagy vaszisztdasz. Viszont most erőnlétileg jobbnak tűnik. Na majd meglátom mit hoz még az idei globális felmelegedés, szerintem 7,5 alá nem megy így vegyesbe futó nélkül ahogy mindig is mérem. Ha vége lesz a vizsgáimak kap egy karburátor revizitet, úgytom a szerelőnk régebben kisebbre cserélte a főfúvókákat a gyárinál, azóta olvasgattam sokat a ladaklubot, hátha összejön egy erősebb motor nagyjából ilyesmi fogyi és nem tűzfalba ékelt gázpedál mellett :D
hát világos, de úgy voltam vele, hogy akkor még nem tudtam mennyit fogok tankolni. Általában nem mindig pl 2000 ért teszek bele, hanem teli. Egyébként tényleg jó a gép, de szerintem csak azért mert melegebb van. Majd az utánfutó megdöbbentve adja ki hogy milyen is :)