META TOM:
Szeptember 25.-én Szegeden lesz a IV. Magyar Land Rover találkozó.
Szombati program:
9:00 Felvonulás konvojban Szegeden
10:00 Járműkiállítás a Széchenyi téren
13:00 Ügyességi verseny az ECO-parkban
18:00 Díjkiosztó
Bocs, valahogy elkerülte a figyelmemet, pedig ezt a topicot igyexem figelemmel kisérni.
Én Jászberényben lakom, tavalyelőtt a családdal voltunk a Zempléni Terepjáró Fesztiválon. (Mint egyszerű szgk tulajdonos (sajna) és néző). A fiaim azóta is rágják a fülem, hogy mikor megyünk megint egy ilyenre. A kérésüket szívesen teljesíteném, de a versenyek mindig távol vannak (A Wartyijaink nem állnak a helyzet magaslatán, ha nagy távolságot és/vagy hegyeket kell leküzdeni) de szívesen elmenénk valahova a közelbe. Nem lesz itt verseny valahol, nem tudod? Esetleg azt, hogy hol lehet ennek utánanézni?
META TOM:
Hetényegyházán a Mecsekben volt éjszakai futam, a szervezők rettegtek, hogy túl könnyű pályát írtak, mindenki leköpi őket, fél óra alatt lejárja stb...
Na a rajt megnyitásakor lezuhant az ég, úgy zuhogott, hogy nem láttam a lámpáim fényében, több falut elzárt az ár a külvilágtól, közben nekünk a sík egyenes földúton is probléma volt a haladás...
Végigmentünk, az első tízben benne voltunk, lejjebb írtam is részletesen.
Alfred!
Merre használod a Defendered? Mi a főcsapásirány, amiért megvetted? Amúgy nagon irigyellek érte! De a lentiekből úgy tűnik, hogy a tiéd aztán nem egy aszfaltbetyár típus!
Az igazság az, hogy az én igényeimet valszeg 80%ban teljesítené egy 4x4-es személykocsi is, de abból még a terepjárókál is kevesebb van a piacon. Ráadásul pont azt a 20%-ot nem tudják nyújtani azok sem, ami a legértékesebb volna számomra az autóhasználatban. (Magas üléshelyzet meg jól mutatnak rajta a pótlámpák és buknak rá a csajok, csak a nejem meg ne tudja... :-))))))))))))))))))) )
Sajnos a terepjárót luxusnak tekintik, és -még sajnosabb- egyre inkább divatcikk lett. az idé Ennek megfelelően az ára kezd az egekbe szökni. Az idén -életemben először- volt annyi pénzem hogy vehettem volna egy használt Samurait vagy egy újszerű Nivát. Sajnos a gázbevezetés fontosabb, mert én is fázós vagyok és megszűnik a távfűtés nálunk. Igaz, ebből kifolyólag az idén nem voltunk sem nyaralni, sem horgászni, ha lett volna terepjáróm, az idén csak aszfalton gurult volna.
T. asztaltársak!
Az új Lada Nivákról kinek van tapasztalata? Ugyanúgy szereti a benzint mint a régiek? Azt tudom, hogy az elsők fogysztása nagyon nagy. de milyen az 1.7-es? Az egyik ismerősnek volt, de még a 4 sebességes, de 1.5 év után a fogyasztott benzin árát+ a 1.5 ccm fölötti rész kötelező biztosítását hozzáadva a vételárhoz, kiderült, hogy többe van mint a barátja 10 éves Samurai 1.3-a, amin apróbb karosszériázás is volt a vásárlás után. (Óh, azok a boldog hoolandbelgasvejciautós idők...)
META TOM:
Perszepersze nem értettelek félre, nagyon jó kis autó, egyre többet adnak el belőle, és a te céljaidra különösen megfelelne.
Amúgy a terepen vezetést ugyanúgy meg kell tanulni, mint bármi mást. Tudod mekkorákat égek néha versenyen, mikor a csoda Defenderemet beteszem a patakba, úgy hogy a traktor is megizzad, mellettem meg a vén róka az Uazával lazán átmegy... aztán kiderül, hogy erdész, és napi 150km-t megy télen-nyáron az erdőben...
"szerintem lehetetlen olyan kocsit csinálni, ami kényelmes személykocsi, nagyon jó terepen, nem drágább és nem fogyaszt többet, mint egy hasonló kategóriájú személyautó."
Tényleg nem nagyon lehet, mert pl. országúton minél kisebb hasmagasság kell, terepen fordítva. A Pajeróban és Range Rover-ben lehet rendelni légrugózást, így e kettőben a szintszabályozást megoldották (de mennyiért?!).
Pethor Donneck:
Nem tudom mennyibe kerül utólag egy légkondi, szerintem az autó értékével kellene összevetni, és ha úgy nem túl torz, ezek a motorok lazán elbírják.
Arra azért készülj el, hogy
1.Nálunk_minden_terepjáró luxus, tehát még a légkoni beszerelés is várhatóan többe kerül mint egy személyautóba
2.A terepjárók belső tere nagyobb mint az átlag személyautóké, tehát biztos, hogy nem egy alaptípust fognak javasolni.
...és val'szeg inkább arra találták ki, hogy svájci pógár azérse ne Audi Quattrot vagy Merci 4Maticot (vagy hogyhíjják) vegyen, ha fel akar menni a dombon levô házára...
Szívemből szóltál, Lesliev...
És a BMW (különösen a kombi) úton-(és különösképp) útfélen odaveri az alját a talajhoz, imho ott az összkerék inkább a közlekedési lámkáknál tartandó gyorsulási versenyen előnyös.
Alfred!
Soha nem állítottam, hogy a Freelander ugyanazt tudja vagy ugyanarra volna kitalálva, mint mondjuk a Defender. Tény, hogy sem a felépítése, sem a motorja nem erre lett kialakítva. De pl. a kedvenc horgászhelyeimet lényegesen egyszerűbb vele megközelíteni, mert azok a helyek egy kis eső után személykocsival járhatatlanok (sajnos próbáltam, a Wartburg sem ment el ott), de a barátom Vitarája (V6, 2.0, tehát nem egy tipikus terepes motor)gyakorlatilag gond nélkül abszolválta a helyet, mert nem süllyedt el annyira a nagyobb kerekei miatt, ígynem ért le az alja, az összkerék miatt nem kapart el. Azon a terepen teljesen korrektül viselkedik, mert oda van kitalálva. De egy kiadós, 2-3 napos esőzés után ugyanott mások egy rövid Patrolban éltek át kellemetlen perceket, nagyon fel tud ázni a talaj és csak az erős, keményfelépítésű kocsi meg a vezető nagy gyakorlata mentette meg őket az elsüllyedéstől.
SZVSZ szerintem lehetetlen olyan kocsit csinálni, ami kényelmes személykocsi, nagyon jó terepen, nem drágább és nem fogyaszt többet, mint egy hasonló kategóriájú személyautó.
Aki terepre merészkedik, ismernie kell a kocsija korlátait, és az sem árt, a ha a terepet. Ha valaki eszetlenül megy terepre, könnyen az a szégyen érheti, hogy miközben a csörlővel bajlódik, egy Trabant fog elmenni mellette.
Egyszer az Ágasvári túristaházhoz bearaszolgattam egy Opel Kadettel, nem volt nagy élmény, de nagyon óvatosan be lehetett menni utasok nélkül. Viszont volt ott egy olajtócsa, ami egy UAZ difijének a tartalma volt: kicsit tépett a buksikám és felakadt egy kövön.
Viszont esőben meg sem próbálnék bemenni oda személykocsival, de egy Freelander vagy egy Vitara simán bemenne, szerintem.
Bocs, ha kicsit hosszú voltam, de ez egy jó topic, és amióta elköltöztünk, a terepjárós ismerősök messzire kerültek, csak ez az off road jut nekem.
Az eddigi áttekintések alapján úgy látom, hogy a Patrol, Pajero vagy egy fiatalabb Gallopper az, amelyiknél találkoznak a minőség, az ár és a külcsín paraméterei.
Még egy kérdés:
Ha mondjuk veszek egy 8-10 éves gépet, szabad-e/lehet-e klímát szereltetni bele ?
Mivel hétköznapon második autóként gyakran szállítaná a kisDonneckeket is, így nem mellékes, hogy elbír-e egy légkondit...
META TOM:
Szeged messze van... tavaly még Landytlanul voltunk, akkor a Wallis hozott le egy bemutató autót, terepeztek is vele és így csúnyán tönkre is tették. Nem véletlen, a Freelander nem olyan szintű terepjáró mint a Defender, nem terepezésre találták ki.
Mellesleg aki a BMW-t jobban szereti, de szeretne kicsit földúton is autózni, az vegye meg a kombi összkerekes BMW-t, a ruha alatt a Freelander hajtáslánca, ABS-e és lejtmenet-vezérlése van.
Lesliev,
a zajról nem tudok hitelt érdemlően nyilatkozni, mert Wartburghoz vagyok szokva, de nem tűnt hangosabbnak, mint az Astra 1.7 TD (előző változat). Kétszer is vezettem, nekem nagyon tetszett, jobban éreztem magam benne, mint a Vitarában vagy a Ferozában, RAV4-est meg még nem vezettem. (az előzőeket igen) A dízel motor sokkal jobban megfelel az én vérmérsékletemnek, mint a kategóriatársak 16 szelepesei ...és SZVSZ terepen is jobb, mint azok. A próbaút (egy barát jóvoltából) tartalmazott egy, itt-ott mélyebb homokot is tartalmazó földutat. Ott egy percig sem volt kétséges, hogy nem akad el, pedig az út egyes részeit montival sem bírtam megtenni, mert tengelyig szaladt a homokba. (Azon a helyen már akadt el egy német vasárnapi terepjárós is, Pajeroval, személykocsival csak azok mennek arra, akik nem ismerik a helyet, mert igen könnyű meghasalni)
Én megfelelően kényelmesnek találtam, de ennek behatóbb vizsgálatához legalább 2-300 km-t kellene megtenni egyfolytában.
Összefoglalva (lehet, hogy az összefoglalás a mániám?) a hosszú Vitara kényelme és terepjáróképessége egy terepre sokkal inkább alkalmas dízel motorral. Ez hangsúlyozottan saját vélemény.
Alfred,
a Camel Trophyval kapcsolatban valszeg igazad, van, az utolsó egynéhány tényleg elqrvult.
Te jársz Landis találkozókra? Ott hogy szerepel a Freelander?
META TOM:
"Tudtommal az utolsó Camel Trophy-t Freelanderek is teljesítették, tehát a terepjárási képességei nem olyan rosszak."
És szó szerint az utólsó Camel Trophy volt, mivel annyira eltávolodott a terepjárózástól, hogy tovább nem kíván költeni rá a Land Rover. Amúgy térdig érő hóban, és havas utakon kellett autókázniuk a versenyzőknek, a felszerelést és a rendezőséget viszont Camel stílusú Defender 110-ek vitték.
META TOM !
Irigyellek ! Vezetted is, vagy "csak" utas voltál ? Mesélj ! Mennyire zajos a Tdi motor ? Egyébként családinak használnám, és néha földutakra. Nekem is nagyon tetszene... :-)
Alfred!
Szó sincs levillantásról! De mivel nekem csak Wartyim van, így van időm terepjárós újságokat bújni. :-) (Perfect off-road autó, annyi szent, amióta meg van többet van az út mellett, nyitott motorház tetővel, mint úton csukottal. :-/ )
Lesliev!
Én ültem Freelanderben, (4 ajtós, 2.0 D), addig csak tetszett, de azóta...a kedvenc járművem. Tudtommal az utolsó Camel Trophy-t Freelanderek is teljesítették, tehát a terepjárási képességei nem olyan rosszak. Ha nem akarsz friss szántásban haladni vele, maximum földúton és családinak szánod, szerintem perfekt. Arra nem hiszem, hogy alkalmas, mint pl. egy vízmosáson végighaladni hegynek felfelé 4 személlyel eső után, az inkább Alfred Defenderének való edzőterep. De amire készült (ld lentebb az összefoglalóm) abban a kategóriában a SZVSZ legjobb.
Alfred !
Köszi a választ. Az volt a félrevezető, hogy a többi tesztről nem jelent meg publikáció mo-on (vagy csak én nem talélkoztam vele). Azért gondoltam én is, hogy valami nem stimmel a közölt cikkben, a Landrover biztosan nem hozna ki életveszélyes járgányt a piacra.
Sajna "vételkényszer" egyenlőre nem fenyeget, de egyszer később talán használtan elérhetővé válik számomra.
Köszi, Lesliev
META TOM:
Szóval le akartál villantani?! Tényleg nem írtam a tojotanégyrunnert. ;-)
Teljesen jó az összefoglalód!
Gyorsan eldicsekszem vele: Ma rugót cseréltem, amitől vízszintes lett az autó (az eleje lógott a csörlő-csörlőtok-gallytörő hármastól), és még magasabb is 5 centivel! Nagyon dögös...
Lesliev:
Miután Skandináviában fölborították a kicsi Mercit, körbe kellett nézniük, kinek az eladási statisztikáit lenne érdemes kicsit lerontani. Na éppen akkor jött az új Land Rover, a Freelander, a Merci pedig akkor hozta Európába az M-osztályos telekjáróját, így pont kapóra jött a Landy. Gyorsan csináltak a független német autóslapok egy tesztet, amin -szerintük- a Freelander nem felelt meg. Nem sokkal később többször, többhelyen megismételték a tesztet, de hibát nem észleltek.
Vedd meg nyugodtan, biztonságos autó.
1. Azok a összkerekes autók, amik a személyautók vagy azokhoz állnak közel, inkább olyanoknak valóak, akik rendszeresen csúszós úton járnak, de inkább csak aszfalton. (Pl. símániások, egyéb, csapadékos helyen élők, szörfösök). Szintén jól használhatják azok, akik kisebb sárban megfordulnak időnként, és előny az utánfutó vontatásánál is. Autók: VW Golf/Passat/Jetta Syncro, Subaruk a Forester kivételével, Peugeot Partner 4x4, stb. (Szinte minde viszkokuplungos személyautó, aminek nincs "leültetve a kasznija)
2. Az emelt hasmagasság azoknál előny, akik hepehupásabb utakon, de még hangsúlyozottan utakon járnak. (Pl. rendszeresen horgászók vagy rendszertelenül horgászók. {Én}, valamint sárkányrepülők, siklóernyősök) Autók: Honda HRV,CRV, Daihatsu Terios, Panda 4x4, Subaru Forester, Golf Coutry, Volvo Crosscountry stb.
3a. Kisterepjáró kategória azoknak előny, akik néha rövidebb távon nehezebben megközelíthető helyekre is járnak, nem túl sok holmival (Pl. nem hivatásos vadászok, siklóernyősök, esetleg az országúttól nem túl távoli tanyákon élők) Autó: Suzuki Samurai/Jimny/Vitara, Daihatsu Feroza, Lada Niva, a "rövidek:" Pajero, Daihatsu Rocky, Merci G, valamint a Kia Sportage, a Freelander, a Jeep Wrangler, az Opel Frontera Sport stb.
3b. Az előbb felsorolt helyekre családdal, sok holmival járók, akik nem vetik meg az autó kényelmét sem. Autó: Nissan Terrano/Terrano II., hosszabb Pajero, Merci G és Rocky, Toyota 4Runner, Jeep Cherokee, Opel Frontera és Monterey, Suzuki Grand Vitara stb.
4. Expedíciós kategória. Cél kb. az Isten háta mögött, de a világ végén innen, lehetőleg szárazföldön. (Hivatásból erdőn, építkezésen, stb járók, felfedezők, világjárók) Autók: Toyota Landcruiser, Jeep Grand Cherokee, Land Rover Defender/Discovery/Range Rover, Nissan Patrol, Ford Explorer, Chevy Blaser, Hummer stb.
4.a Ugyanaz, mint a 4. csak még több holmival esetleg kevesebb személlyel. (Gazdálkodók, lótenyésztők, magányos felfedezők) Autó: Nissan/Mazda/Landy/Toyota stb. 4x4 Pickup, estleg dupla kabinnal.
+1. :-)))) Zenés-táncos összejövetel, csajozás, felvágás. (Pénzes úrifiúk) Autó: 2-4 pontban felsoroltak közül szigorúan a nyugati ill. Japán autók, kabrió előny, sok extra lámpával, alacsony partfalú nyári sportgumi krómozott felnin, dallamkürt, cowboycsizma esetleg kalap.
Tudom, hogy nem igazán off road, de nekem egy Freelander minden szempontból ideális auó lenne (persze csak vágyálom).
Az Auto Magazin egy külföldi fékteszben azt írta, hogy a belső hütés nélküli féktárcsáival az autó fékrendszere nagyon alulméretezett, gyenge. Az Autókatalógusban meg azt látom, hogy az első féktárcsák belső hütésüek! Most akkor mi az igazság?
Esetleg, ha van valakinek tapasztalata a Freelanderrel, főleg a turbodízel változattal, az ne kíméljen, minden érdekel vele kapcsolatban. Köszi.
Lesliev
META TOM:
Tényleg, kimaradtak...
-Daihatsu Terios: Mint a Honda CRV, nem terepezésre találták ki, 5 ajtó, 5 személy, közútra kényelmes személyautó
-Daihatsu Feroza, Rocky: Vérbeli terepjárók, koruktól, típusuktól függően akár extrákkal is felszerelt 3 ajtós 2 személyes tgk, 4 személyes szgk, a méretei alapján a Samurai, és a Pajero közé esik, főleg benzines.
-Subaru, Volvo, Golf, hát ezek a terepjáró skála személyautós végén helyezkednek el, terepváltó nincs bennük, a hasmagasságuk is csak pár centivel magasabb a kétkerekeseknél.
Uaz-ról, Niváról írtam. Van még egy LUAZ nevű kisautó, Zaporozsec motorral, diffi zárakkal, és kb 500 kilóval. A fazonja leginkább a Puch kisterepjáróra hasonlít, nem hiszem, hogy napi használatra venne valaki ilyet...
és még ami lemaradt, de figyelemre méltó:
-Hyundai Galloper: Az első generációs Mitsubishi Pajero-ból fejlesztették tovább, de jóval olcsóbb, rövid 2 személyes tgk, a hosszú 7 személyes szgk, kicsit gyenge motor, viszont az ár mindenért kárpótőlhat.
Pethor Donneck és amadeus:
1.A terepjárók két véglete mondjuk a Honda CRV, a másik a Land Rover Defender. Az előbbivel lemehetsz az épített útról, de már egy komolyabb bakhát leküzdhetetlen akadály lehet, a Defender mindenen átmegy, de a kényelmi felszerelések listája egyezik a Trabant 601-es alapkivitelével, és az országúti komfortja is vetekszik vele. Ha terepjárót akartok, be kell lőni a tervezett felhasználást.
2.Terepjáró van picike 2személyes(Suzuki), és van 9 személyes 3,4 tonnás Chevrolet Suburban. Hány utassal, mennyi terhet kell vinni?
3.A terepjárókat lopják. A régieket bontani, az újabbakat eladni. Nagyon viszik a Mitsubishi Pajerot, a Nissan Patrolt, a Merci G-t.
4.Nem mindegy, hogy tgk-ra vagy szgk-ra van vizsgáztatva, mert 2000 ccm fölött olcsóbb a kötelező ha tgk, visszaigényelhető az Áfa, új autó esetén nincs vám és fogyadó, viszont cseszegetik a rendőrök a rács miatt, az utasszállítás miatt, a kötelező menetlevél miatt.
Picik:
-Suzuki Samurai: Általában szgk, olcsó fenntartás, egyszerű szerkezet, jó terepjáró kényelmetlen személyautó
-Suzuki Vitara: Csak szgk, rövid-hosszú, átlagos személyautós költségek, rendelkezik terepváltóval, tehát akár terepezni is lehetne vele, bár kicsit alacsony, átlagos személyautós kényelemmel.
-Suzuki Jimny: Mint a Samurai, szépen frissítve, és mint a fentiek is max 4 személynek.
-Suzuki Grand Vitara: Nagyra nőtt Vitara, de inkább csak személyautósabb lett, 5-en is beleférnek.
-Toyota RAV4 mint a Vitara, én még nem láttam aszfaltról lekanyarodni... 4-5 személyes lehet, szgk.
-Lada Niva: Kemény munka autó, jó terepjáró képesség, jól bevált és ismert Lada-technika, 4 személynek olcsón nagy fogyasztással.
-Mahindra: Egyezik a háborús Willys-szel, de sokat frissítettek rajta, 2-4 személyes, általában tgk, kitűnő terepjáró, közúti kényelme leginkább nincs.
Nagyobbacskák:
-Honda HRV, CRV: Igazából nem terepjárók, inkább magasépítésű majdnem összkerékhajtású személyautók, terepváltó nincs bennük, arra jók, hogyha lekanyarodunk az aszfaltról nem veri oda a hasát, 4-5 személynek kényelmes (és szép).
-Jeep Wrangler: Nagyon dögös, nagy hagyományokkal, nagy árral, és ha benzines nagy fogyasztással, alacsonynak tűnő építése ellenére jó terepjáró, és országúton se vészes 4 személynek.
-Kia Sportage: Olyan mint a Vitara, de csak ötajtósban kapható, hercig kis autó, de véletlenül sem szabad komolyabb földútnak neki menni vele
Nagyok:
-Nissan Terrano, TerranoII: Terepen megbízható, közúton kényelmes, motortól és kiviteltől függően még fürge is, 2-5-7 személyes lehet.
-Toyota LandCruiser: Több generáció fut egymás mellett, több tengelytávval, a fapados kiviteltől a luxus kivitelig, szívósak, megbízhatók, terepen kitűnők (Nézni kell a tévéhíradót, minden puccsnál láthatók), 2-5-7-9 személyesek szgk, vagy tgk lehetnek.
-Nissan Patrol: Rövid és hosszú , 2-5-7 személyes, szgk, vagy tgk lehet, tágas, az újabbak igen kényelmesek, tiszteletet parancsolók, terepen elmegy , de nem igazán offroad autó, baromi szívósak, 15 év meg sem látszik rajtuk.
-Mitsubishi Pajero: Mint a Toyota vagy a Patrol, de szempont, hogy talán ezt lopják a legjobban közülük...
-Jeep Cherokee: A régebbiek, különösen a dízelek közkedveltek, kényelmesek, terepen is haszálhatók, 2-5 személyesek, 3-5 ajtósak lehetnek, az újakat és a Grand Cherokee-kat kicsit nagyon lopják, és még a márkakerskedőnél vett sem biztos , hogy nem lopott.
-Ssangjong Musso: Kényelmes nagy személyautó, terepváltó, robosztus felépítés, de nem igazán való terepre, jó az ára, 6-an beleférnek
-Korando: A fenti hajtáslánca rövidebb alvázon, 2-5 személyes, leginkább tgk, olcsó és izgalmas a formája, de ez is inkább közútra, és max földútra való.
-Mercedes M: Csupa luxus, erő, még terepváltó is van benne, de hát azért ez is inkább csak simább földútra.
-Mercedes G: Ódivatú karosszéria, benne a slagozható műanyag kárpittól kezdve a csúcs luxus berendezésig bármi lehet, kitűnő terepjáró, még a bőrös automatával is remekül lehet offroadozni, 2-5-7 személyes rövid, vagy hosszú, szgk, vagy tgk lehet.
-Isuzu Trooper: Mint a Patrol, de sokkal gyengébb kivitelben, különösen ami a terepjáró képességeket illeti, az újabbak igen kényelmesek, mint személyautó, 2-5-7 rövid-hosszú lehet.
-Opel Frontera: Isuzu Opel cimkével
-Chevrolet Blezer: Hatalmas autó, hatalmas motor, kissé teherautós fíling, 6 illetve a Suburban 9 személyes, kényelmes, igazi amerikai, és terepen is sokat bír (ha elakad, csak harckocsi húzza ki).
-Ford Explorer: A legsikeresebb amerikai szabadidő terepjáró, kényelmes, tágas, terepváltó is van benne, az ára is elérhető, 5 személyes.
-Land Rover Freelander: Nincs terepváltó, helyette trükkös elektronika lejtmenethez, 5 személyes, 5 vagy 3 ajtós kényelmes nagy márka kis autója.
-Land Rover Discovery: Vérbeli terepjáró alul, vérbeli luxus autó belül, néhány tgk van, de leginkább szgk, 2-5-7 személyes, kevés van magyarországon, és drága.
-Range Rover: A régiek akár húsz évesek is lehetnek, remek offroad autók de nagyon kényelmesek is, 5 személyesek, az újak már inkább luxus autók, de a felépítés továbbra vérbeli terepjáró, a legújabbak több tíz milliót érnek, főleg, ha a csúcs extrák is benne vannak.
-Land Rover Defender: Kevés van itthon, elnyűhetetlen, nagyon kemény terepjárók, átlag autós szemmel borzalmas kivitel, és "kényelem", leginkább tgk, rövid-hosszú, 2-3-6-7-9 személyes lehet.
-Aro: Problémás kivitel, de ha minden összejön jó terepjáró, átlagos kényelemmel, nagyon olcsó, bárhol kis költséggel javíttatható.
-Uaz: Mint harminc éve folyamatosan kemény terepjáró, olcsó fenntartás, nagy fogyasztás, a végtelenségig igénytelen, csak 5 ajtós, 7 személyes, ponyvás kivitel kapható.
Platósok:
Nissan, Mitsubishi, Mazda, Opel, Land Rover, Aro: Az első négy nagyrészt hasonló jellemzőkkel bír, a Landy, és az Aro pedig olyan, mint följebb írtam.
de jó hogy előbukkant ez a topic ! nekem is hasonló kérdésem van, amihez nagyon jó volna hozzáértőktől tanácsot kapni.
Úgy alakulnak a dolgaim, hogy célszerű volna egy terepjárót vennem.
Két lehetséges alternatívám van:
A.) verzió: Céges autóként veszem meg, ez esetben 4-6 mille között köllne valami magasépítésű gép, ami nem túl puccos (ui. nem zöldséges vagyok :-)) bírja a terepet, földutakat, nem hagyja ott a lökhárítóját az első járdaszegélyen, viszont városban is "lehet közlekedni" vele.
Ebben a verzióban leginkább a Hondára vagy egy Frontérára (használtan) gondoltam, de mivel ilyen járművekben nincsen tapasztalatom, ezek csak laikus módjára tetszenek nekem.
B.)verzió : Második autónak áll be a terepjáró, ami azt jelenti, hogy maxi 1-1,2 millerig jutok el, amiért kb. egy 10 éves Pajero, Nissan Patrol vagy Toyota az ami elérhetőnek tűnik (?).
Viszont akkor fontos, hogy nagy rakodóterülete legyen (hosszú, 5 ajtós).
A kocsi rendbehozatalához (karosszéria) van közeli ismerős, tehát van lehetőségem a gép fokozatos feljavítására.
Mit javasoltok ?
Tippek ? tanácsok ? Márkák ?
teljesen tájékozatlan vagyok...
Egy rövidke kérdés: tavasszal le szeretném cserélni az autómat. Mivel minden nap a hegyek között kell járnom és télen elég ciki személykocsival, arra gondoltam, hogy veszek valamiféle terepjárót, de igazából csak annyi pénzem van, mint egy egy éves opel astra szedán ára plusz másfél milka. Mit lehetne ebből venni?
Rövid élmény beszámoló a Pécs melletti Hosszúhetényből: Laza, hangulat alapozó éjszakai tájékozódási versenynek tervezték a szervezők a tétnélküli futamot a másnapi triál bajnokság előtt.
A nyolcórás rajt előtt azonban hatalmas szélviharral trópusi eső szakadt ránk, ami kitartóan zuhogott hajnalig. A földutak csaknem járhatatlanná áztak, sokszor kilométereket kellett szinte lépésben, keresztbe fordulva csúszkálni. A nagyobb, két tonna körüli terepjárókkal némelyik erdei kaptatón csak többszöri nekifutásra sikerült följutni. A szervezők az unalmas versenyt eredetileg két speciál szakasszal akarták földobni, az első egy patak átkelés, a másik egy harminc méteres ingoványon való átjutás lett volna. A speciálok bennt maradtak a programban, de jóval nehezebbé váltak az ömlő eső miatt. Szégyenszemre, nekünk se sikerültek a speciálok, mindkettőn büntető pontokkal sikerült csak átjutnunk: a patak átkelésnél már csak a Landy feneke volt a vízban mikor megcsúszott a hidraulika ékszíjam, így a csörlőmnek nem volt teljesítménye, a másodikon hiába csörlőztem végig kifutottunk az időből. A végeredménnyel ennek ellenére meg vagyok elégedve, tizedikek lettünk, de fontos megemlíteni, hogy a másik Land Rover Defender amelyik rendszeresen résztvesz trophykon (Gerő András) a negyedik lett.
Legközelebb szombaton lesz verseny Püspökszilágyiban, a nappali futam speciál szakaszaira érdemes nézőként is kimenni - versenyzőként meg pláne!
Szóval, jövő héten szombaton itt Budapesttől fél órányira offroad fesztivál lesz Püspökszilágyiban, ami Bp.-től észak-keletre található.
Lesz minden ami ilyenkor szokásos, de nem olyan monstre mint Somogybabod.
Ja, és a tájékozódási versenyre a nevezési díj csak 3500,-! Tessék beszerelni a bicikliórából eszkábált méterszámlálót és lehet rajtolni!
Mivel jpmaster átmenetileg nettelenkedik, noszogatom kicsit a topicot - bár mostanában én is ritkán vagyok.
E hónap 19.-én fesztivál lesz Vác és Gödöllő között, holnapra megnézem a pontos helyet. Mivel nincs messze Budapesttől, érdemes kinézni, ha szép az idő!
jpmaster:
Amíg én ott voltam, csak kisebb koccanások voltak, de barátaim mesélték, hogy szombat du kint a benzinkút előtt történt egy frontális ütközés, aztán a siratóról borult le egy német Suzuki. Állítólag árokba is esett egy autó, és alatta ketten, vagy hárman meghaltak.
Érthetetlen, hogy hogyan férhet össze az autózás a lerészegedéssel. Sajnos a versenyeken is többen - szó szerint - részegen vesznek részt, az éjszakai trophyn is volt olyan "sporttárs" aki elől menekültem az egyik patakátkelése alkalmával.
Alfi! :))
Itt a topic gazi, aki nem csak figyelmetlen, hanem qrvára elfoglalt is (sajna).
(a napi monitor-előtti állapot percekben mérhető)
A holnapi csigatévé (brrr) Plusssz.-ban lesz egy kis babodi off road, a tündéri Csisztu Zsuzsival (18.45)! Az előzetesben a "kis dagonya" (ami a főbejárattól balra kb.:1500 m-re van, a nagyhoz nem tudom eljutottak-e) volt benne, a jól kivehető elmegyenge, de szinjózan iszapfürdőzőkkel. :(
Hallom nem volt olyan sok résztvevő (a szervező 800 db-ot nyilatkozott, de hiteles források szerint max. 200 kocsi volt) mint korábban, amikor a német (főleg bajor) klubbokat szervezte a Heinz féle ORT.
Valami (szokásos, heveny italozásra visszavezethető) baleset is volt.
És baromi olcsó volt a kaja is.
Megvolt Landyka első versenye. A babodi éjszakai trophy hard verzióján indultunk, és most (a pontos összesítés előtt) úgy néz ki, hogy 46 indulóból 7.-ek lettünk. A karistoláson kívül egy db diónyi horpadással megúsztuk, szóval jó volt, nagyon.
Pethor Donneck:
Ez a rendező OMASE honlapja, pontos programmal, és sok korábbi verseny fotójával.
Végül is nem csak nézőnek megyek. Alfredné annyira be van már indulva, hogy neveztünk a 21.-ei éjszakai trophyra, tegnap is, és ma is a Landyt készítettem föl: amiket eddig lusta voltam ráépíteni, azt most három nap alatt kell...
Remélem jó lesz, majd mesélek.
Mert össze lehet hozni, de a motorhoz (nyomatékhoz és ford.számhoz) kellene "szinkronizálni" a váltót és a végáttételeket (difi).
Mechanikailag egyébként összeépithető, kell egy közgyűrű a váltó és a motor közé, de akkor még az öninditóval is kell szenvedni egy kicsit.
Azután a kormány-kipufogó-hűtés-motorfelfüggesztés stb.....
Szóval ez komoly meló, idő és elhatározás kérdése.
A fricceknél sokan csinálták a Merc.300D (W123) motoros Range Rovert, de erre szakosodott cégek előre gyártott alkatrészeiből.
LUCzI FERencz :
Létezik ilyen. Neked praktikus lenne lemenni Somogybabodra, és keresni ilyen átalakított autót a tömegben, aztán már címről címre járva a dokumentáció is megszerezhető.
Napi használatra (pl városba) nagyon spártai maga az UAZ, de ha dolgozol, vagy egyébként sokat kell terepen, rossz úton közlekedned tiszteletre méltó választás.
Elég, ha annyit mondok, hogy az a gyár ahol a CJ-t gyártották ott most a Hummert gyártják???!!!
Mert az AMC 1986-ban eladta a Jeep NEVET (!!!) a Chryslernek.
Szóval alapvetően más 99.99%-ban a 2 autó.
Wrangler van olcsobban is.
A japán TáDé-król később, most dolog akadt.
JP
Prof:
Irok néhány árat a 4X4-ből.
Öreg Isuzu 2.0 benzines plusz holmikkal 850E
Toyota Land Cruiser 2.5TD '92-es 2,6M
Mahindra CJ540 '93-as 1,1M
Mitsubishi Pajero 2.5TD 1,75M
Toyota Land Cruiser 2.4TD '88-as plusz holmikkal 1,66M
Range Rover '86-os 3000-es Merci motorral 1,15M
Ezeket a márciusiból néztem ki.
Autózz ki Budaörsre, nézd meg az Off Road Pro Center választékát, ma ők a legnagyobb terepjárókereskedés.
Mivel régóta a terepjárózásban élnek ismernek minden eladó autót, és árat.
Pic. [Topic OFF] Fene tudja. Lehet. Starthelyen mostanság ritkán vagyok (munka dögivel, meg ugye nincs mivel feljutni). Klub XCC, ernyő Swing Mistral. Radióamatőr hívójel meg 5cst. Klub MOM. [Topic ON]
Szal nehéz ügy. Egy milla környékén tudnék kinyögni valamit pár hónapon belül. Talán még nyár elején is. Ennyiért elvileg kapnék egy igazán jó Samirai-t, de arra nagyon nem fáj a fogam. Kis szöcskének jó a kispolák, és ugyanennyiért már egy nem terepjáróból nagyon pöpec darabot kapok.
Patrol hogy áll?
Franc aki megeszi. Így is szétdolgozom az agyamat, mi lesz még, ha kajakra rágerjedek egy négykerekes csodára... :-/
Prof,
lehet, hogy mi láttuk már egymást? Merhogy szintén siklóernyős/rádióamatőr...
Alfred-nek igaza van, a kaszni az alu, de az alváz nem. Láttam én már olyan Rovert ahol már nem volt mihez hozzácsavarozni a kasznit:)
Mellesleg - az én tapasztalatom szerint- a Range-hez sok utángyártott alkatrész van elég olcsón. Az biztos, hogy hegyre nem fogsz 17 liter alatt feljutni, de ugyanúgy felmegy 5 emberrel+16 ernyővel. (Ez biztos mert kipróbáltam:) )
2,5-ért Wranglert csak lestrapáltat kapsz, akkor már inkább CJ. (Ami - bár ebben jpmaster a szakértő - nekem legalábbis jobban tetszik.)
Egy biztos, ha Te is komolyan használod terepen, akkor költeni is fogsz rá az biztos. Summa-summárum Alfred-hez csatlakozva javallanék én is egy szívódízel Patrolt. Elmegy mindenhol, és elfogadható az alkatrész. Olcsóbban kapsz (1.6) Landcruisert, de abból a 2.5 TD hamar megadja magát, a 3.4-hez meg nincs alkatrész...
Prof:
Gondolkodtam rajta, nézzél rövid Nissan Patrolt, vagy a KR160-as spanyolt, vagy GR-eket olyan 2 millió körül. Azok még jóállapotban lesznek néhány évig, kényelmesek - civilizáltabbak sokkal a Landynál - strapabírók, szóval valószínűleg jól megfelelnének.
3.3-as, illetve 2.8-as turbódízel hathengeres soros motor van bennük, sokat bírnak.
Prof:
Ja, aki komolyabbat akar...
"...iszonyatosan igénytelen alvázilag (a karosszériára is csak a rozsdásodás miatt kell figyelni). "
Azért előbb rohad ki alóla az alváz. A tűzfal és az ajtók kerete kivételével alumíniumból van a kasznija a Defendernek.
Ha komolyan eldöntötted, hogy Defendert vennél hívjad föl a Baross utcában, a Landimexnél a Csörgő Lászlót, illetve sétálj el az Ajtósi Dürer sorra a Terep Járó boltba, az a Land Rover Klub vezetőjéé, neki is szoktak szólni eladó autók miatt.
Ha a Samurait nem találtad kényelmesnek, a Defendert sem fogod annak találni, különösen ha magas, vagy pocakos vagy...
Pontosan arról szólt a kérdés, hogy ugyan mennyi a „kis” és hol vala a már „elfogadható”.
Defener 90
Évjárat szinte mindegy (ne az első széria legyen). Bármelyik jó dízeles megjavítja, iszonyatosan igénytelen alvázilag (a karosszériára is csak a rozsdásodás miatt kell figyelni).
Viszont baromira nem lehet kapni. Az Expresszben látok 1990 utániakat. 2,5 millától. De ennyiért már inkább Wrangler. Viszont ennyi egyelőre nincs rá.
Szóval, mennyi is az annyi?
Samurai első elképzelésnek jó volt, amíg nem vezettem 20 km-en át. Elég volt. Ne többször. Kispolák terepjáró tulajdonságokkal... :-)
jo_lenne_tudni :
Kis pénzből megbízható autót nehéz venni, ha nagyot akarna és kényelmeset...
Ha jól tudom a siklóernyőt összecsomagolják, és akkor akkora mint egy csővázas hátizsák.
Lehet olcsón venni Patrolt, Isuzut, öreg Range Rovert, Uazt, Gazt. Az előbbieken már mindíg rossz valami, és egy vagyon az alkatrész, az utóbbi három viszont lezabálja a nadrágját, a két orosz pedig nem igazán nevezhető megbízhatónak, ha olcsón veszi meg.
Prof:
Vedd meg a 4X4 magazint, van benne vagy három oldal apróhírdetés, lehet csemegézni.
Prof:
Ne zárd ki a Lada Nivát, amire használnád kíválóan megfelel.
Ha nagyon nem akarod mégsem, akkor Suzuki Samurai, de abból is a zárt kasznis (mert az nem divat és olcsóbb), ami neked jó lehet.
JP mester toszogatott át ide a GPS listáról. Nem mintha ott nem maradtam volna áktív... :-)
Érdekes, érdekes, csakhát izé. Péndz kéne. És ha már itt tartunk. Ma mongyuk nem off-roadozni szeretnék, hanem mondjuk siklóernyővel starthelyre járni (off-road, csak nem versenyszerűen). Család nincs, méret nem lényeg (ha meg mégis lesz, majd valahogy összeszedem a nagy Yukonra). Városban nem használnám (csak alkalmanként). Mi az a minimum, amivel el lehetne kezdeni (Lada kizárva)?
Vélemények?
Prof
aki amúgy még: rádióamatőr, siklóernyő pilóta, off-road kerékpáros, amatőr fényképész, profi nyomdaipari szakember, amatőr sportlövő meg még egy csomó minden más... :-)
jpmaster:
Persze, hogy láttam a képeket nagyon szépek (egy igazi Land Rover tulajdonos nem felejti el, hogy a középkormányos, és a pre-széria első darabjai '47-'48-ban Jeep alvázra épültek), de az igazi már a sajátról készült képek lennének.
A srácnak, aki segített, nem tudom a nevét - szégyellem is magamat érte - a bece neve Gombi.
Odin:
Egy napra lemegyek, de csak bámészkodni.
Azért az egészet úgy képzeld el, mint egy igazi vidéki búcsut, amiben sokan terepjáróval császkálnak.
Sajnos sok a részeg német, és ordenáré módon viselkednek.
Alfred:
Gratula a csörlőzőhöz.
Csak nem valami Camel Trophy-s haverom segitett?(Bakonyi, Nagy D., Vigassy?)
Vigyázz ha csörlőzöl, én láttam elpattanni S.babodon, a Merci G. irtó ronda lett.
Van pár O.R. videó otthon, főleg CT, + némi saját archiv :))
(Emilt láttad?)
TOM:
Szeretettel várunk minden természetet szerető, és azt gépi erővel legyőzni vágyót 0-einkben
Odin:
Én ~12x voltam lenn és igy már "lepényevő verseny" szintre ment le nálam.
De aki mostanában kezd lejárni annak jó, érdekes program, csak very expenziv társak nélkül, IMHO füzz + barátokat, lányokat.
Ott van látványosság+túra lehetőség.... ilyesmi. Lehet, hogy +tetszik nekik.
Akkor en is hozzaszolok,hogy ne haljon ki a topic!
Off Road cool,csak en nem autoval,hanem enduro motorral uzom,illetve fogom amikor is kihozom a motoromat ide Besztercebanyara...Nagyszeru hegyi utak vannak errefele,igaz tobbseguk csak motorral jarhato,de vannak jo terepjaroval is jarhato utak (marmint szep utak). Ha erdelek Benneteket megnezhetem milyen fasza utak vannak itten...
Udv,Tamas
jpmaster:
Csörlő fönntvan a Landy orrán, és hétvégén ki is próbáltuk.
A Land Rover Klub szervezett kirándulást a Bakonyba, és néhány kilométer után már lehetett is csörlőzni. Nekem nagyon tetszett, főleg, hogy életemben most kezeltem először csörlőt. Szerencsémre egy srác, aki elég járatos volt a csörlőzésben, kezdettől fogva segített, igy nem tettem kárt semmiben-senkiben.
Alfred!
A GPS topic-ot át kellene hozni ide, mert mindkettő eléggé perifériája ennek a T. tasztalnak, hátha igy összejönne 1 hasonló érdeklődési 0-ő társulat (off road, GPS, tábortűz, erdőtűzoltás :)) stb. )
JP
Szasz pic!
Mi is az a Delta? (én igy nem ismerem)
Van 4 db 8x15-os acélfelnim a Korandora (a Full Size Blaserból maradt a gyári, állitólag jó rá + a Pajeróra) ha tudtok valakit, mert csak a helyet foglalja).
"a nagy melegben az ablakot is előrehajtom." Ja, és akkor jön a vidám motoros effektus, - teli van muslicával a fogad. :)))))))))
Én felteszem a Bikini Top-ot, mert a kopasz fejem qrva gyorsan leég. :))))
Alfred láttam ám a 4x4-ben a masnis képet. Megest nagyon tetszett.
Sajna most eladom a Rovert, a Delta azért megmarad - nekem amúgy is jobban fexik terepen a rövidebb tengelytáv.
Vettem egy Korando-t - amolyan fél város/fél terep használatra. Egy Roveres cimbi se szó se beszéd leköpött mikor megtudta :))). Hiába mondtam, hogy csak átmeneti állapot...
Egyszer csak összejön egy új(abb) Landy.
jpmaster
Először is kösz a topic-ért. Levett ajtó, ponyva rulez. Émmég a nagy melegben az ablakot is előrehajtom. 1x állított meg a rendőr ajtó nélkül és csak anyit mondott:
-Na ebben hiába mondom, hogy lassan nyissa ki az ajtót :)))
Én ott merem hagyni nyitottan is. Sok kárt nem tudnak tenni a fém műszerfalban, ha beülnek meg nem baj, túl sok meg itthon nem fut Deltából.
oRaNGe!
off
1, A fékút 15-20%-kal kissebb, mert optimális fékhatást biztosit az adott felületen és kormányozhatóságot, csak annyira mint a cruise, ami pont az adott sebességhez mérten vezérli (felülirja) a computert - injectort. Pont egy Orvissal tartottam bemutatot ezügyben.
2, A Wendy's nálam is játszik! :))
on
Az USA-ban mások az autóvásárlási szokások, de nem az átlagfizetésűek 2.kocsija a Grand. A papa feszit a Caprice Classic-ben.
A haverom is azért adta el a Gr.-t, mert nem akart belefejelni egy nem neki szánt ólomdarabba, csak mert szinre olyan mint a ..... + nagyon keresett biz. helyeken, (-2 időzóna).
A transfer case (osztómű) problémához: javitásra vitte be, nem cserére, se gari, se szavatosság. Az mutatja, hogy első körben "kidodták". És nő volt az illető, de vagány magának vette, NEM kapta! Egy YJ-t. Csipem az ilyen csajokat( bocs ezt offos lett).
Kellemes hétvégét!
JP
A DB-Ch- weddingről csak annyi a véleményem, oly kicsik vagyunk ehhez, mint ez a . a neten.
JP: Ezt irod: "Az a helyzet az ABS-sel is, páran azt hiszik, hogy jelentősen rövidebb a fékut. Ja 100 helyett 80 m." EZ TÉVHIT!!!
Semmivel sem rövidebb a fékút, az egyetlen, de nagy előnye az ABSnek, hogy az autó kormányozható marad! Arról ne nyissunk vitát ismét (lásd Autó és Stilus), hogy tükörsima jégen és havon, hogy viselkedik egy ABS-es autó.
Ez asszem Off topic úgyhogy inkább hagyjuk.
La Chambre - inkább erdo mint park. Ott lakom én is a közelben.
Én nem a modellpaletta csúcsán lévo Orvis-ról mondtam, hogy tömegtermék. De ha már a Gr. Cherokee-t emlitetted. Érdekes módon az USA-ban nagyon gyakran második autó az asszony számára (hogy biztonságban legyen ugye) mig Europában nézd meg, hogy kik járnak vele. A Mo-i Prisztásokról meg ne is beszéljünk. Bumm a fejbe…. Ez mind az ára miatt van. Orvis = 1évi US átlag fizetés (a hiteleket ne is vegyük számba), otthon meg két élet nem elég az ár kitermelésére. Nem mindegy, hogy mit fizetsz azért a darab vasért.
A váltót nem átverésbol vagy tudatlanságból cserélik. Poliszi: nem bonthatnak meg váltót. Ennek az ember addig örül, amig a garancia alatt történik valami mert akkor nem gányolják, hanem fodarab csere aztán ok.
Ha ezt tudja az ember, akkor a garancia lejártával automata váltóshoz viszi. Mellesleg általában el is szokták mondani Freyék ha nagy a baj, hogy XY utcai váltósnál kell próbálkozni.
Az alkatrész árakról tudom, hogy horror mert a pontos szorzót is ismerem. Ez van. Ameddig megveszik drágáért addig nem fog az ár csökkenni. Te se adnád a BigMac-et olcsóbban ha a sok hülye annyit kiad azért a müanyag szarért. Köztük én is. Hmmmm, egy jó kis Wendy's Burger azért hiányzik!!! Ch most már DC, de azért langyos.
Üdv
Csá!
Ott él a nagybátyám, valami de la Chambre(?) parkra néz a lakás.
"Ez kicsit erős..." ezt nem én találtam ki, hanem ott: a legfejlettebb piacgazdaságban az ár elég sok mindent +határoz. Pl.:Orwis Gr.Ch. ~35-40.000$ ennyiért nem kapsz Eddy Bauert!
Igen, vannak államok ahol a Ch. tömegautó.
A szervizről:mikor voltál utoljára ott? Nekem jópár ismerősőm csak azért viszi oda,mert céges a vas. Azután jól át is basszák őket, vagy tudatlanságból, vagy direkt az autóalkatrész-cserélő "szakmunkások". Pl.: 1996.-ban a '92 YJ Trans. case -> irtó szar hangja van. ->Frey, csere(!) akkor 540eFt+ÁFA+Munkadij. 3 hetig állt a cucc.
-Mondom a tulajnak hozza el a régit.
-Kidobtuk!
Veszekedés paláver, stb. pont +talalálták.
Elhozza nekem, end cover le, shift fork + spacer beteg. 75$ DHL 2nap és gurul. Volt egy tarcsi osztóműve. Szerinted???
Alkartész: 3-10x-es szorzó ??? az USA kisker árra???
Pl.: Kardan # : 21$ kontra 15400Ft 3x -
Body mount kit: 60$ kontra 96eFt+ÁFA + munkadij soxos ?
Ja, mi a Chr.dealer belső árát vesszük alapul (kardan# 47$) de az szerelve, munkadijjal annyi !
A rugókról: mind2nek van jó és rossz oldala.
A Cj-n 31x10.50x15 van 8" felnin, szerintem épp rá való méret.
Csak nem Ch. Eu. központ?
Pá:
JP
D, CH, USA. Egyik sem talált! B.
Milyen ékezeteim vannak? Bilgétsznek köszönhetően akárhol lehet keybhu.kbd!
"mit vár az ember az USA legrosszabb autógyártójától (Chrysler)" - hohohó
Ez kicsit erős, ne feledjük már el, hogy a három nagy amerikai elsősorban tömegautókat gyárt egy olyan piacra ahol a vásárlók elvárásai sokkal alacsonyabbak. Sajnos mire ezek az autók Európába kerülnek akkora már egy vagyont fizetsz értük (vám+áfa+stb.) és igy érthető módon többet vársz ugyanattól a terméktől.
A meghibásodásokról pedig az a véleményem, hogy ha a szervizek gyorsan, precizen orvosolni tudják a hibát + csereautó, stb akkor együtt lehet vele élni. Murhpy szerint ami Lromolhat az L is.....
A TJ-nek nem csak az az előnye, hogy új, de ne nyissunk vitát laprugókról! Sokaknak azért nem teccik a TJ mert kicsinek tűnik. Persze, a ballongumis CJ-k után! Ne érts félre, a CJ 5 + 7 nekem is tetszik, csak nem Monster Trucknak álcázva.
Csőcsavar
oRaNGe !
Merre? D, CH, USA?
Az Ernő tényleg ért hozzá mióta "kitanitottam", de Ő már régi motoros ott. :)))
Csak pénz kérdés, sokaknak céges a Gr.Ch.
AMC Jeep 4.2, pont ez van, és igy is van ahogy irod.
FIGYELEM: az New Process Gear által gyártott összes trans. case. tipushibás, (évek ota mondom, senki se akarja elhinni) de mit vár az ember az USA legrosszabb autógyártójától (Chrysler) ill. a beszállitójától, mert a Ch. Blaser-ekben is az van, ugyan azzal a hibával.
A TJ-nek az az előnye, hogy új.
CJ->YJ->TJ nálam a sorrend a tetszési indexben.
XJ 4.0 főnöki kiadás (összes luxus, összes extra, ma már nincs ilyen) az Very Fasza, 1989-ben 5 hónapig jártam vele, meghatározó élmény+luxus!!!!!
"Se tető, se ajtó. Ilyenkor ott mered hagyni valahol az utczán?"
Persze, csak jó közel kell maradni! :)) (8 éve megvan)
Ja és az én kocsim is agyon krómozott: a 2 kilincs + pótkerék stop (kaptam).
Szerintem D-ben vagy, ékezetek miatt :))
JP
jo_lenne_tudni !
Tök IGAZ!
Minden friss terepjárosnak az az első jótanácsom: csak addig jutsz amig a gumi tapad, mert még a gyengébben motorizáltak is a felezővel tudnak operálni. Második: menni baromi jól lehet, megállni ugyan ugy nem!
Az a helyzet az ABS-sel is, páran azt hiszik, hogy jelentősen rövidebb a fékut. Ja 100 helyett 80 m. De ha a kőfal csak 40-re van? Akkor elég közelről lehet +nézni a SRS-t (légzsák).
JP
Szeva!
Jelenleg külföldön dolgozom, de korábban kapcsolatban voltam az E.Freyékkel. Azt tudom, hogy sok a panasz az alkatrészesekre, viszont a szerelők jó része ma már!!! ért a járgányokhoz, mivel a Mo-i Gr.Cherokee-k kb. 70%-a oda jár szervizre. Ami a régebbi tipusokat (pl. AMC 4.2) illeti valószinüleg kevesebb tapasztalattal rendelkeznek. Nem védeni akarom Őket mert persze szakbarbárok, hozzánemértők mindenhol vannak.
Ami nagyon közel áll hozzám az a Wrangler TJ 4.0. Azt hiszem ha egy 4x4 autóm lehetne egy másik személyautó mellett akkor ez figyelne a garázsban. Ha viszont kompromisszumot kellene kötnöm magammal akkor Cherokee 4.0. Soros 6 rulez!
Talán a teljes Jeep palettát sikerült már vezetnem (5.9LX!!!), de ami a legjobb
élményem volt az a terepen való összehasonlitása egy 4 literes manuális és egy automata Wranglernek. Azt tudtam, hogy sok minden szól az automata mellett terepen, de igy volt a legjobb megtapasztalni.
Ami a városi terepjárókat illeti, egyetértek veletek, hogy ma Mo-n már csak az utak miatt is jobb egy magasabb épitésű autó. A kátyuk az egész országot egy nagy Off Road szekcióvá varázsolják. Ezen a versenyen a külföldi versenyzőkre is gondoltak akiket először a Hegyalja úton tesznek próbára!
Én különben csak azt mondom, hogy utálom a felcsicsázott játék terepjárokat! Minél több vadrács van rajtuk annál nevetségesebbek. Az sem tetszik ha valaki nem illik az autójába. Én a RAV4-et például csak nőknek tudom elképzelni a formája és a szinei miatt. AntiMachoMachine!!! :-)
JéPé: A félhalk villantásaid alkalmával nem félted a gépet? Se tető, se ajtó. Ilyenkor ott mered hagyni valahol az utczán?
A negykereknel nem a gyorsasag szamit nalam ilyen esetekben, hanem az, hogy el tudok jutni valahova. Lehet gyorsan menni egy ketkerekes autoval is hoban.
Megallni egyikkel sem lehet hamarabb....
Sajna én is keveset vagyok már a természetben a kocsival, de a példa jo:
most télen az első havazásnál mentek a pasik max.10-zel én + rendesen toltam a vasat (bocs acélt) baromira siettem. Mellettem az uj csaj majd ki esett a bugyijából, (iszonyúan félt szegény). Piros lámpa, anyázás dudálás stb.
Én ki a kocsiból, mellettem álló faszihoz mentem (aki a legrosszabb néven vett 1-2 mutatványt, egyik se paraszt, nyomakodos figura volt, csak megfelelő idejű sávváltás és kigyorsitás) és +kérdeztem:
-Tud annyival menni mint én?
-Nem !
- Akkor mert irigykedik?
Kocsiba be, zöld, én tovább.
És már öt anyázták miét nem indul.
A lánynál nagy sikert arattam, pedig nem vagyok már oly ifjú.
Csá:
JP
oRaNGe!
Szasz!
Csak nem valami Frey :(( féle cégnél nyomulsz? Van sok rossz tapasztalatom ott!
És milyen Jeep-pel fertőződtél (YJ, XJ, ZJ)
Ha csak telekre járna! De inkább a dizsi a +célzott terület !
Ezért félhalkan elárulom ez enyémmel is lehet villantani nyáron, se tető, se ajtó. Azután megállsz a lámpánál a W140 (600 Sec MAE tuning) mellett, és a barátnőn szép combját látja fejmagasságban. Akkor + bámul a pasi! Eddig 1x kérdezte meg "hivatalos szerv", hogy : hát esztet ho gondojja? - Megmagyaráztam.
Alfred tagtárs is olyan kocsit választott magának - velem együtt - ami inkább való vidéki földutra, mint a belvárosi parkolásra.
De azért védeném az utcai terepjárósokat (egy kis részét):
2 barátom is nagy, drága kocsival jár ('97 RR, '95 Toy. Hj8).
Nekik az tetszik, + praktikus sokat mennek vidéken télen-nyáron muszájból.
Nem kell annyira félni, ha reggel elindul, hogy esik-e a hó, ill. kitörik-e a futómű nyáron a lukaktól. Pl. H.CRX, Deawoo Matiz (2mm-es futómű).
A gazdasági helyzet miatt vettem 1 Golfot, azota rettegek én is eleget, de inkább az autós társadalomtól - mindenki egyforma magas velem - de ha beülök a Jeep-be akkor 1 m-rel magasabban vagyok és iszonyú biztonságérzetet ad.
A többi ismerősöm csak azzal tud hazamenni - ott van olcso telek ahol másnak nem kell.
csösz bisz morgen alle!
JP
En annak idejen jartam egy LandCruiserrel. A kemenyebb fajtabol. Soha nem hasznaltam kulonosebben terepen. Inkabb vontattam. DE!
Sokszor jol jon a mindennapi eletben egy terepjaro, es nem kell "igazi". Fel kell allnod egy magasabb patkara/parkolas, katyu, telen a ho. Nagyobb bennuk altalaban a hely is. Ezekre az altalanos celokra boven jo egy RAV4 vagy ilyesmi.
Persze most nem a vakitokrol beszeltem, hanem azokrol akik ilyet hasznalnak. Oket nem biztos, hogy le kell nezni. A vakitokat meg..... mindenki dontse el.
Kedves jópofamester!
Abban igazad van, hogy a mai terepjárók egyre inkább MPV-k. Sajnos.
Lásd az összes bohóc, divat telekjárót (RAV4, stb.), vagy akár az
általad is említett ABS, ASR, GPS, tolatóradaros M Classe Mercedest.
Sajnos az emberek többsége nem tud különbséget tenni hobbi autó és
terepjáró között. De legalább Ti ketten az Alfréddal nem ebből a táborból származtok és nem arról beszélgettek, hogy krómozott vadrácsot vagy inkább új alufelnit vegyetek a gépre.
Sajnálni tudom azokat akiknek a segge alatt egy jó terepjáró képességgel
megáldott autó van és nem használják semmi másra csak parasztvakitásra a diszkó előtt.
Ami engem illett, abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy cégautóval
járok ezért nincs ilyen vasam. Viszont a munkámnak köszönhetően gyakran
vezetek Jeep-eket. Szóval így fertőződtem meg.
JEEP, There’s Only One
Ösmerem, amcsi dolgokban "jo" vagyok, a Hummert is drájvoltam !!!! :))))))
Very fasza kocsi! 1x lessz és akkor csak szabályosan kocsizok majd.
Pumpa van?
Az új qrva drága, bontóból kellene lőnöd, szinte minden ami autón ua.
Fel tudjuk javitani.
JP
jpmaster:
Akkor most az örömhír. Megjött a Hungarocamion raktárába a csörlőm Angliából.
Mile Marker gyártmányú, 4,9 tonnás hidraulikus. Amerikában ismert inkább, a Hummer gyári felszerelésű csörlője. A különbség csak az, hogy az amerikai autókban baromi nagyteljesítményű a kormányszervó szivattyúja, a Landynak viszont híresen kis nyomású, így külön szivattyúval kell fölrakni.
Alfred!
Egyet se búsulj édes egy komám!
A te "alulfeszerelt" Landyd is kibir még 20-30 évet!
http://www.landrover.com/ biztos ismered :)
A Jeep ma vizsgázott Gyári Gömbfejekkel!
ÁTMENT !!! 3.400,- ért nem jatt, vizsgadij!!! ONLY!!!
Ja a kompresszio mind a 6 hengerben 9.2, akár a könyvben.
CSÁ:
JP
jpmaster:
Szégyen szemre a Landyban ezévtől kompjuteres motorvezérlés van, a napi használat megkövetelte a központizárat, a magasított ülés miatt elérhetetlenné vált kurbli pedig a motoros ablakemelőt.
De a többi extrát még hírből sem ismerem... :-)
oRaNGe:
Az elnevezés valóban onnan származik (II.WW), de már inkább MPV lett belőle. Neked van valami ide illő motorizált vasad?
A jp akár lehetne "jópofa" is, erre ugye nem számitottál. :)) Egyébként köszi.
META TOM:
12 évig hajtottam én is igazi O lámpás Zsigákat 1.2 l, 64 lógyenge stb.
A Jeep 86-os, de gyönyörő!!!!!!!!!!
Barracuda:
Bringáztam is, igaz "akkor" még nem voltak hegyi csak országuti modellek: Favorit váz, Shimano váltók, Altenburger fékek, Triplex áttétel stb...
Azután szombaton usgyi Bp-Balaton (fürdés-csajozás)-Bp (oxigénsátor).
vomit:
A niva 1 joképességű kocsi csak szerény gyári kialakitással.
Hajtottam azt is eleget, volt, hogy a "nagybajuszú német paraszt" elakadt a Nissannal ahol én elmentem, azután jött csodálkozni (haverkodni '88 S.Babod)
Alfred! (egyetlen hű társam :)) )
Van is mire irigykedni a T. tasztalnak a mi luxusautoinkon! Kb: annyira luxus mintha : UAZ by GB vagy UAZ by USA lenne ráirva.
:) A tied is rendelkezik ugye minimum az alábbi SZÉRIA Tartozékokkal: mot. ablak, cent. zár, 2 oldali auto. klima, ülés fűtés és HŰTÉS, tolató radar, cruise (tempomat), raintronic ablak, 4-6 légzsák, ABS, ASR, GPS navigáció, Tiptronic stb egyéb, marhafontos bizbasz, ami egy ipari műremek, kb. 26 millióból megáll az ilyen.
De csak 1x kelljen szervizbe menni akkor jön a következő szöveg:
1, hááát vagy a kompjuter (470eFt + ÁFA + beszerelés) vagy foggalmam sincs!
2, mér ide hoszta????
Na mert ezt lehet irigyeni, de a mienk az ezekhez képest egy kis öszvér.
Jól látom?
JP
Én csak nyálcsorgatni járok ide, mert a Wartburgos off-road valahogy nem az igazi. Szeretnék egy rendes terepjárót, de nagy valséggel soha nem lesz olyanom, mert pénzem sincs, és az autószerelés sem az erős oldalam, ami egy Aro vagy Uaz vásárlás alapfeltétele. De addig is olvasom, mitek van és sárgulok...
jpmaster:
Nem szalad a topic. :-(
Nem túl sok terepjáró tulajdonos van ám itt. Rajtunk kívül még pic Tasztaltárs rendelkezik egy ToyotaDeltával és egy Roverral.
A nagy többség inkább csak irritáló luxus autót lát benne, és ezt, még jó is, hogy nem mondja el itt.
Szasz Alfi!
Yo, hogy ide találtál!
a Hungária krt-n állt sokáig egy kék de a pasi lecser. egy Disco-ra.
Az enyém + szerdán vizsgázik.
Gyári gömbfejekkel, 350 eKm (+193000 mile) után a zöldkártyás annyit kérdezett: motorcserés volt? mert nulla az károsanyag kibocsátása!!!
Ja a mongol mérnökök....(+ a 3 utas kat. 85-ben !!!)
És van egy 15 éves d. Golfom is a városra. Kb az is ilyen jo.
(Most elég tré az inkaming hauszholdsz, meg az 1/4-ét tankolom)
Jeep 18-tol 91-es, Golf 5,5 d. fixen.
Csá:
JP
Holnap ~18-tol vagyok itt.
Itt vagyok, itt vagyok!
Ma lett kész a brutális terepező kerekem!
Ja, néhány hónapon belül, már nem az egyetlen kék Landy lesz az enyém, mert a 4X4-ben látva a masnis képet, újabb rajongó döntött a vásárlás mellett.