Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Alfred Creative Commons License 1999.12.01 0 0 151
leto-:
Rács. Attól függ, mire akarod használni. Ha terepezgetni akarsz vele, előbb utóbb erdőbe érsz, és a bozótos nálunk gyakori növény-létforma. Ha jó rácsot akarsz, profit, egyedit, értelmes gyártótól ezt a számot kell hívni: 309346709. Vidd el az autót, aztán maximum mégse vele csináltatod, nem fog megsértődni.

Gumi. Ez megint attól fögg, hogy jellemzően hol akarod használni az autódat. Ami jó terepen az nem jó úton, ami jó aszfalton, azzal nem lehet egy métert sem menni sárban, tehát kompromisszum. Jó gumik vannak az Y2000-nél, de vedd meg a 4X4 magazint, abban vannak még cégek, meg apróhírdetések. Javaslom, hogy vegyél egy garnitúra közútra hangolt terepgumit, és szerez be négy használt lemezfelnit, és arra vegyél például pápai fenyőmintást, és hétvégi terepezéshez csak át kell cserélni.

Előzmény: leto- (150)
leto- Creative Commons License 1999.12.01 0 0 150
Ertem:))

Koszonom a valaszokat Alfred, jpmaster. Mindjart lenne tovabbi kerdesem is:> miszerint, a fronteran nincsen racs elol, van-e ra szuksegem, illetve ha csinaltatok, mikre kell ugyelni?
Masik: gumik. Rendesen kopott ami rajta van, viszont a sarki gumistol mindjart kis is dobtak amikor terepjaro gumik utan erdeklodtem :>
Egyaltalan, hol, es mik a valasztas szempontjai? Telen / nyaron egyarant szeretnem hasznalni, viszont egy szet felnim van termeszetesen.

Leto

jpmaster Creative Commons License 1999.11.28 0 0 149
leto- !

A dolog lényegét Alfred szaktárs jól leirta.

A "hub" maga a szabadonfutó, amit, ha kézi a kapcsolás, akkor egy nagy menetemelkedésű egyszerű szerkezet betól a féltengely ricnije (a bordázott rész a féltengely végén) és a kerékagy fogaskereke közé egy kivül-belül fogazott fogaskereket. (Nem olyan bonyolult , ha látod sokkal egyszerűbb.) Ez összezárja a kerék, féltengely, difi stb.... Tehát a hajtás lánc teljes lesz. Ezt egy amerikai Warn nevű bácsi találta fel és szabadalmaztatta, aki manapság a csörlőiről hiresebb inkább.
(Persze Alfred hidraulikus MM csörlője se pite!!!)

Ez csak a kapcsolható (command track) 4 kerék hajtású autókra van kitalálva.

Az "Auto locking hub" csak a kapcsolás (kivül-belül fogazott fogaskerék) odajuttatásában hozott ujat, nem kell kiszálni, és kézzel be-ki tekerni, hanem mechanikus/elektromos/vákumos eljárással, a kormánynál ülve kényelmesen elvégzi azt "magától", a 4x4 hajtás bekapcsolásakor.

De!
Amig a kézi változatnál a kapcsolásnál már egy fix hajtást kapunk, és utána - ha kell - az osztóművel ráadjuk a terhelést (4H, vagy 4x4) addig az auto l.h. egy hirtelen fellépő terhelést ad, (mint az öninditó a fogaskoszorúra) ezért a gyártók azt javasolják, hogy kapcsolás 7-10 km/h ill. 5 mph sebességtartományba essen. Ez kb. 2. alapjárat.
Tehát kapcsolni akkor kell, ha a következő utszakaszon várhatóan kell a 4x4. De csak lassú tempónál!
Képzeld el, ha valami nem kasa a dologban és pl. a 80 km/h-s tempónál forgó kerékagyba megérkezik egy álló fogaskerék.... Na az tréfás, csak drága lehet. Ez inkább az elektromos vagy vákumos rendszerre igaz, bár minimális az esélye.

A kikapcslás is automatikus, amikor kikapcsolod a 4x4-et, automatikusan ki kell kapcsolnia. Ha nem, akkor jöhet az oda-vissza kocsikázás amit Alfred már lentebb leirt.

Remélem érthető, ha bármi van keress minket.
Sok sikert a "jószághoz"

JP

Alfred Creative Commons License 1999.11.28 0 0 148
elgépeltem, 2L helyett 4L értendő!, állandó
Előzmény: Alfred (147)
Alfred Creative Commons License 1999.11.28 0 0 147
leto-:
Adok egy kimerítő választ:-)
A terepjárók jellemzően hátsókerék meghajtásúak, így a tied is. Terepen kell/szabad csak használni az összkerék hajtást, ilyenkor a 2H-ból 4H-ba, aztán a lehetőségek mértékében 2L-be kapcsolsz. Viszont mikor közúton hátsó hajtással közlekedsz az út az első kerekeken keresztül álandóan pörgeti az elsőhajtást, a féltengelyeket, diffit, kardánt, osztóműkihajtást. Ez energiát emészt, tehát növeli a fogyasztást, valamint fölösleges kopást okoz. Ezért találták ki az első féltengely-kapcsolót, aminek az automata verziója az 'Auto locking hub'. Ez a két első kerékagyadra van szerelve, és mikor összkerékbe kapcsolsz a meginduló féltengely kapcsolja be. Kikapcsolni úgy kell, hogy mikor túl vagy az egésznapos terepezásen fölmész a szilárd útra, akkor kétkerékbe teszed, és egy lendületes rükverccel mész 4-5 métert. Ekkor hallasz egy kattanást, ez a kapcsoló. Ha bekapcsolva hagyod, csak annyi történik, hogy a fogyasztásodat megnyomja cirka egy literrel.

Előzmény: leto- (146)
leto- Creative Commons License 1999.11.28 0 0 146
Sziasztok :)

Egyelore papirmunka folyik, de jovoheten mar nalam lesz az uj csaladtag, egy '95-os rovid Frontera. Rovid, igazi kezdo kerdesem lenne: pontosan micsoda is az 'Auto locking hub'?
Miert es mikor kell azt nyitni-zarni?

Elore is,
Leto

jpmaster Creative Commons License 1999.11.25 0 0 145
Szia TOM!

Személy szerint nem volt, de az ismeretségi körben előfordult már... Normális emberek, nem olyan vetésben járó, kisfa letaposó barmok.
Sőt lovas (tereplovas) barátaimmal majdnem tettlegességig jajult a dolog párszor.
De ez inkább emberi probléma, vagy más az érdekük, a vadásznak az, hogy lelője a vadat. Ez meg nekem nem biztos, hogy tetszik.

JP

Előzmény: TOM (143)
Alfred Creative Commons License 1999.11.25 0 0 144
TOM:
Nekem még nem volt komoly problémám. De versenyeken elő elő fordul, hogy a kontroll pontot leverik a fáról, vagy a faluszélen lakó cigányok álltak ki az útra, hogy ne menjünk arra, mert nekik jogaik vannak...
Előzmény: TOM (143)
TOM Creative Commons License 1999.11.25 0 0 143
Hello!

Egy kerdes:nem szokott gondotok lenni a lelkes vadaszokkal, erdeszekkel,hogy megszolnak,hogy megis mit kerestek az erdoben???? En ma talalkoztam veluk es nehezmenyeztek,hogy elalltam az egy nyomsavos utat (hja kerem en is Offroadozom csak egyenlore Skoda Octaviaval,ami nem kimondott terepjarmu) mert ugye nem mertem lemenni a szuz hoba....Ja a nagyobbik gondjuk az volt miert jottem be amikor kint vann a behajtani tilos tabla...Megjegyzem mivel legalabb 10-szer jartam motorral/autoval eme uton tudom nincs tabla...Maskor is elkezdett pattogni egy ilyen zoldruhas hogy me' jottem be oda az erdo kozepebe,a tabla ellenere...Szegeny ember, csak rohogtem rajta mikor kinemtem azon az uton amin O gondolta,hogy jottem...Csakhogy en az ellenkezo iranybol a hegyeken keresztul a csak munkageppel jarhato erdeszeti uton jottem!!! Okostojas meg nem is gondolta...Sebaj,meg csiszolni kellene szlovak nyelvtudasomat hogy eme emberekkel eleggyek egy-egy (nem tudok tobb eszperentet) szoba...
Udv,Tamas KLX250&terepOctavia
Ui:terepjaro nelkul,mert igy is elzavarnak...

Előzmény: jpmaster (142)
jpmaster Creative Commons License 1999.11.19 0 0 142
Kicsit felhozom a süllyesztőből, bár ha jól gondolom a topic tagtársai most adnak leckét a többi autósnak téli vezetésből. :))

JP

Előzmény: Alfred (140)
Aknot Creative Commons License 1999.11.04 0 0 141
Rá is akartam kérdezni az árra, mert annyiért még a hülyének is megéri, hát még nekem!
Bár nem tudom hirtelen mit kezdenék két terepjáróval, meg honnan töltenék le ennyi pénzt, de legalább egy kicsit felébredtem.
Előzmény: Alfred (140)
Alfred Creative Commons License 1999.11.04 0 0 140
Elnézést minden érdeklődőtől, de a tegnapi kapkodós napom végén ökörséget írtam ár helyett. A helyes irányár, alkura készülve, 4000000,-Ft!

A Discovery alváza, futóműve és hajtáslánca lényegében egyezik a Defenderrel, a karosszériája, és a belső kialakítása viszont kényelmes, nagy, személygépkocsi jellegű.

TOM Creative Commons License 1999.11.04 0 0 139
Szia Alfred!

Kuldtem emilt, de ugy latom nem vagy netkozelben,de azert remenykedem!
Udv,Tamas

Előzmény: Alfred (137)
TOM Creative Commons License 1999.11.04 0 0 138
Szia Afred!

Engem erdekelne,csak nem tul sokat tudok a tipusrol! Azt hiszem leg puritan felszereltsegu,nem?
Udv,Tamas

Előzmény: Alfred (137)
Alfred Creative Commons License 1999.11.03 0 0 137
Aknot:
Dícsérd csak a Samurait, én sem írtam rosszat róla lejjebb.

Eladó: Land Rover Discovery 200Tdi, három ajtós fekete, itt-ott csövekkel, állófűtéssel, belül néhány elektromos kütyü, tíz év körüli, 400E az irányára. Egy LR Klubtag árusítja, amint eladja egy 110-es Defibe ül bele!
Akit érdekel írjon, küldöm a lány telefonszámát.

Előzmény: Aknot (136)
Aknot Creative Commons License 1999.11.02 0 0 136
Sziasztok!

Itt egy 'bonsai-terepjáró' tulajdonos
Suzuki SJ410 (a Samurai 1000cm3-s változata.
Én NAGYON meg vagyok elégedve vele, bár a kényelem valóban hagy kívánnivalókat maga után.
Most bukkantam rá a topicra, hogy ismét feljött, most viszont be tudom tenni a 'Kedvencek' közé.
Néhány tapasztalat: A Nivának az erôátvitel a gyenge pontja, plusz a legtöbbet céges autónak hozták be és széthajtották, a többi irracionálisan drága.
Nem akarom dícsérni a kis Suzukikat (SLJ 80, SJ410, SJ413-Samurai), de nagyon a top-on vannak minden versenyben, könnyen átalakíthatók (difizár, bukócsô, stb.), a motorjuk elkoptathatatlan (20 év után sem kell köszörülni, csak gyűrűt cserélni) és megfizethetôk (és nem kell vesekô miatt sem aggódni, úgy ráz)
6-800ezerért már elég jókat lehet kapni.
Ja, és a haverom hosszú Patrolját számtalanszor ki kellett húznom, mert fennakadt. az enyém soha.
Na elég az ingyenreklámból!
Ha valakit komolyan érdekel Szentendre tele van terepjárósokkal. Igaziakkal. Ôrültekkel is. Suzukisokkal, Arosokkal és UAZ-osokkal is.
Ha valami kellemes terepgyakorlat adódik, engem érdekel.

Üdv Mindenkinek: Aknot

TOM Creative Commons License 1999.11.02 0 0 135
HellO!

En csak tervezgetek,ugyanis eddig enduroztam a hegyekben,de lassan tul hideg lesz...Namarmost ezert jott az auto->terepjaro 5let,de lehet,hogy halvaszuletett a tul kemeny terep miatt...Ja es ha en elakadok,akkor meg segitseget se nagyon tudok kerni...Igaz van 1-2 egyszerubb ut,de ha ho van,akkor az sem igazan jarhato...Szoval majd csak irigykedek Ratok!

Udv,Tamas

Előzmény: jpmaster (134)
jpmaster Creative Commons License 1999.11.02 0 0 134
Hi TOM!

Hát oda akkor nem terepjáró kell, hanem valami más után kell nézni. Egy erdőgazdasági vontatóval ezen a terepen nem érdemes versenyezni, azt oda tervezték.
A terepjárózás 1. szabálya (by Én):
menni addig lehet amig a kerék az utra/talajra tapad.
2. megfelelő vonóerő van.
ezeket kell/lehet pótolni/feljavitani különböző trükkös dolgokkal, pl.: futómű átép.,spec. gumi, csörlő stb. Na és ez már a komolyabb pénz kérdés.
Egy "rosszabbat" jobban kell átépíteni, de pl az Unimog helyből átugorja azt, amit a Niva komoly felkészités után.
Mennyi utat ill. távot kell ilyen mostoha körülmények között +tenni?
Mert pl. 5 km-t végigcsörlőzni 50 m-enként elég vicces lehet, de erről Alfred szaktársnak vannak sokkal komolyabb tapasztalatai.

Apropo Alfred Merre Vagy ?

Ciao:
JP

Előzmény: TOM (133)
TOM Creative Commons License 1999.11.01 0 0 133
Hello Jpmaster!

Erosen gondolkodoba estem,ugyanis ahol en szeretnek menni osz vegefele es telen,azok erdei feltaro utak a Fatraban es az Alacsony Tatraban...Namarmost ha leesik a ho akkr az nem 10 cm lesz es ugye ott nem fogjak takaritani, es szerintem jarhatatlan lesz a terep,kiveve munkagepeket 1.5 meteres kerekekkel....:-(((
Szoval gondolkodom,de nezek autot azert...
Penz lenne tobb is,de talan egy Nivaval nem furdenek be annyira (olcso+alkatresz is olcso),mig ha vennek 800k 1M Ft kozott valami regebbi dzsippet azzal igen poruljarhatok szerintem....Ja es nem villogni akarok,hanem menni....
Udv,Tamas

Előzmény: jpmaster (132)
jpmaster Creative Commons License 1999.10.31 0 0 132
Szasz TOM!

Köszönjük érdeklődésedet, eléggé réteg topic ez ahhoz, hogy állandóan a top-on legyen.

Mire akarod használni a gépet?
Fontos a niva? Ha a keret (pénz) a döntő akkor jó arra, de sokmindent át kell/lehet alakitani rajta.

Alfred!

Ugy tünik vissza birtam térni a hálora.
A JEEP "alakul", de rossz vez.mű lánc jött, igy még mindig kint a motor.

JP

Előzmény: TOM (131)
TOM Creative Commons License 1999.10.29 0 0 131
Sziasztok Off-roadolok!

Felhozom a temat,mert kisse elsullyedt!!!

Epp terepjaro vasarlasan torom a fejemet, egyenlore LADA Niva a valasztott...Ha van valakinek elado,vagy van valami javaslata vasarlas teren es esetleg hasznos infokat tud adni a markarol, erossegirol,gyengeirol,ne habozzon irjon nekem ide vagy a kardos@pcb.sk-ra!

Udv,Tamas

Alfred Creative Commons License 1999.10.18 0 0 130
leto-:
A kétmillióból feltételezem, hogy a megvétel után nem áll korlátlan összeg a rendelkezésedre a karbantartáshoz, így egy alapvetően amerikai kivitelü autót - szerintem - nem praktikus megvenni. A Pajerokat és a Patrolokat eléggé lopják, és ötszemélyesben, mivel azok leginkább személygépkocsik, vagy nagyon öregek, vagy kicsit drágák.
Ha van lehetőséged vállalkozásban finanszírozni, én a helyedben lehet, hogy elgondolkodnék valamilyen nagyfülkés pickupban, olyan egyév körüliben, és márkakereskedőtől. Annál esetleg van lehetőség valamilyen finanszírozásra is.
Mindamellett, egy hosszú Patrol az én szívemet is megdobogtatja...
Budaörsön, az Offroad Procenterben áll is bennt vagy két Patrol, menj ki, nézz körül, sok autójuk van most!
Előzmény: leto- (129)
leto- Creative Commons License 1999.10.17 0 0 129
Sziasztok :)
Ugy alakult a helyzet, hogy van 2MFt keret venni egy terepjarot, azaz inkabb egy naagy kenyelmes kocsit, ami -ha adodik- minden foldutat kibir, es sok utast/csomagot tud szallitani. Neztem most egy nissan pathfinder, '90, full, ara nagyjabol kozelit az emlitett kerethez.
Szep allapotban van, de ki tudja er-e ennyit? Masik ketsegem: eleg sok terepjarot lattam ami benzin-gaz uzemu. A tartos gazuzem mennyire van rossz hatassal a motorra, illetve mit erdmes szemrevetelezni, vagy rakerdezni ezzel kapcsolatban?
Lehet, hogy jobban jarnek egy hasonlo koru hosszu Pajeroval / Patrollal?
META TOM Creative Commons License 1999.10.14 0 0 128
Nem sajnos... Nem volt idő komolyabb tesztelésre, tényleg csak egy kört mentem vele. Kívülről valóban remek, a kilátás talán még jobb, mint a Samurai-ból,de belül nagyon jellegtelennek találtam. Vagy csak azért, mert a Suzukik annyira egyformák belülről? Nem tudom... A rugózásán viszont sokat javítottak, bár én sosem ültem évesnél fiatalabb Samurai-ban, ez meg zsír új kocsi volt. A régebbi motorja talán "terepjárósabb" volt, de az országúti vezetéshez ez is jó, bár a tulaj szerint ezt jobban kell húzatni. (A tulajdonosnak is Samurai volt előtte)
Attól függetlenül, hogy csalódtam a belsejében, szerintem jó kis autó és nekem nagyon megfelelne...
Előzmény: Alfred (127)
Alfred Creative Commons License 1999.10.13 0 0 127
META TOM:
Pedig nekem tetszik az új kis Suzuki, kívülről nézve megtartotta a Samurai fő jellemzőit, és mindemellett korszerű is lett.
Terepen is tudtál menni a Jimnyvel?
Előzmény: META TOM (126)
META TOM Creative Commons License 1999.10.13 0 0 126
A cikknek biztos igaza van, a fílinget tekintve... de sajnos ez a Wartburg kombival nem müxik. :-/

A múlt hét végén volt szerencsém egy kis letéréshez: egy tanyán voltam egy Opel Frontera Van jószággal (2.8 TD, +2 ködlámpa+ 2 extra (Xenon?) lámpa, ami borzasztó jó fényt adott+ Uniroyal Laredo gumik), kb 25 km-t vezettem, harmadrészt földutakon, ahol sár ugyan nem volt, csak betonkeményre szikkadt traktornyom, elakadásveszély nem állt fenn, viszont meg kellett állapítanom, hogy a kényelem szinte nem is változott, amikor elhagytam az aszfaltot... Szuper volt!
Ültem egy új Suzuki Jimnyben is, hát elég vegyes érzés volt, ti. alig különbözött attól, amit a Wagon R+ vezetése okozott. A motor számomra túl pörgős volt (nem szeretem a 16V fílinget) A belső tér annyira szuzukis, hogy az már majdnem sux, szerintem ha valakit bekötött találomra szemmel beültetnek egy 1Suziba, és leveszik a kötést a szeméről, nem tudja megállapítani a modell mibenlétét... :-(

Alfred Creative Commons License 1999.10.12 0 0 125
A Westel amúgy gyengécske magazinjában olvastam:
"MÁSFÉL TONNA SZABADSÁG
A pickupok gyártói látszólag nem vesznek tudomást arról, hogy a kocsi egyre inkább hobbiautóvá válik. Továbbra is nehéz alvázzal, kemény rugózással, nagy dízelmotorokkal építik ezeket a járgányokat, tálcán kínálva az alaphangulatot.
Praktikus tárgyak ritkán teremtenek divatot. Korábban így volt ez a pickuppal is: amíg az amerikai farmerek trágyát meg takarmányt hurcoltak vele, nem volt egyéb, mint használati eszköz. Ám azonnal divattá vált, mihelyt olyan emberek kezdtek vásárolni, akik semmit sem szállítottak a platón, és szinte sosem használták a négykerékhajtást. A pickup a ki nem használt lehetőségek autója, s éppen ez a csábító benne. Egy ilyen autó vezetőjét szinte bizsergeti az érzés, mi mindenre lenne képes az autójával: úttalan utakon bolyonghatna, derékig érő vizeken gázolhatna át, megmászhatna meredek partokat, vagy mély sárban dagonyázhatna - ha akarna. A legtöbben viszont nem akarják: a pickup-tulajdonosok jó része szinte sosem hagyja el autójával az aszfaltot. Nem mintha ez baj lenne, hiszen bakancsot sem azért visel az ember, mert mindennap hegyet mászni készül, vagy olajfúró telepen dolgozik. Bőrdzsekit sem csak azok hordanak, akik motorral járnak; léteznek tárgyak, amelyek pontosan körülírható életérzést sugároznak, s közéjük tartozik a pickup is. A platós terepjárók, megjelenésében van valami hányavetiség, nemtörődömség, amit a visszafogott design és az autó leplezetlen munkaeszközjellege sugall. A pickup vizuális üzenete: elpusztíthatatlan vagyok, erős és szabad. Hat ilyen dolgok járnak az ember fejében, amikor először kerül egy pickup közelébe. Aztán beindítják a kocsit; a nagy dízelmotor ketyegni kezd, és valami olyan érzés kerít hatalmába, hogy ez a motor az életben nem fog többé leállni. A dízelekre sok rosszat lehet kiabálni, el lehet mondani őket hangosnak, lomhának meg mindenfele másnak, de egy dolgot nem lehet eltagadni tőlük: ezek a világ végéig elmennek, és jószerivel csak baltával lehet kárt tenni bennük. Meg még egy-két aprósággal, például ha a hosszú érdi lejtőn a csúcssebesség fölé hajszolják a nehéz kocsikat, ami igen hatékony módja a motor elpusztításának. Ám ha az ember elkerüli az efféle butaságokat, akkor elvezettel fogja hallgatni a dízel szolid kerregését, a turbótöltő elnyújtott füttyét, és talán azt is élvezi majd, ahogy indításkor a nagy motor első robbanásai megrezgetik a kocsitestet. Azután kettesbe kapcsol - a rövid első sebességet csak az amatőrök használják - és a másfél tonnás jószág komótosan elindul. A nagy kerekek közömbösen bakkannak bele a kátyúkba, a túlméretezett futómű fel sem sóhajt egy átlagos járdaszegélytől, és a meglehetősen testes autóról percek alatt kiderül, mennyire könnyen kezelhető. És az is hamar kiderül, hogy ez bizony teherautó. Nemcsak azért, mert platója van, hanem mert a hátsó futómű pattogós laprugókra támaszkodik, a motor pedig alaphelyzetben a hátsó kerekeket hajtja. A 4x4-es üzemmód a terepváltó rövid karjával kapcsolható; egy pickuptól senki ne várjon állandó öszkerékhajtást, hiszen az efféle drága és bonyolult technika inkább illik egy Honda CRV-hez, mint egy munkagéphez. Az automataváltótól, a viszkokuplungtól és más divatterepjárós szerkezetektől azonnal elveszne a pickup varázsa, akárcsak attól, ha a vezető öltönyben, nyakkendőben ülne a kormány mögé. Pickupot farmernadrágban, bakancsban kell vezetni, kiszálláskor pedig nem komótosan kimászni, hanem kiugrani illik a fülkéből. Néhány lépés távolságból pedig kötelező visszanézni a kocsira; akit a sáros karosszéria, a brutális kerékdobok látványa nem tölt el jóleső melegséggel, az azonnal adja el a pickupját. Vagy eleve meg se vegye.
Balla Márton"
Alfred Creative Commons License 1999.10.08 0 0 124
Hétvégén Land Rover kirándulás a Börzsönybe!
Aki úgy érzi, hogy Landyja van, jöjjön!
Alfred Creative Commons License 1999.09.29 0 0 123
jpmaster:
Te jó Ég! Megkaptam, aztán, hétvégén akartam válaszolni, mire jól elfelejtettem. :-(
Bocsi, beszéljünk meg valamit!
Előzmény: jpmaster (122)
jpmaster Creative Commons License 1999.09.29 0 0 122
Alfred !

Offtopic:
Fussunk ossze, ha raersz.
Az SMS-t +kaptad?

Ontopic.

JP

Előzmény: Alfred (121)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!