Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Dokia Creative Commons License 2000.01.11 0 0 176
Alfred:

Hol lehetne ilyen felniket venni? Pontosaban milyen mintája van az eladó gumiknak.

Dokia

Előzmény: Alfred (175)
Alfred Creative Commons License 2000.01.10 0 0 175
Dokia:
Egy erős lemezfelni olyan 4-8.000,-Ft/db az eladó gumik pedig bruttó 22.000,-Ft/db.
Előzmény: Dokia (171)
Alfred Creative Commons License 2000.01.10 0 0 174
aronka:
Megtoldva joxy javaslatát, ha nem, vagy amikor nem jársz terepre, közúti személyautó gumikat szerelsz rá.
Előzmény: joxy (173)
joxy Creative Commons License 2000.01.10 0 0 173
aronka: Szereltesd át gázosra + járj vele keveset(terepen) Az átszerelés Kb:100E HUF
Előzmény: aronka (172)
aronka Creative Commons License 2000.01.10 0 0 172
HI!
Kerdesem a kovetkezo :Mit lehet tenni a LAda Nivaval , hogy ne fogyasszon olyan sokat?
Dokia Creative Commons License 2000.01.09 0 0 171
Alfred:

Kb. mennyibe kerülhe 4 felni és pontosan menyibe kerülne ez a 4 gumi.

Ha megírod továbbítom a srácnak.

Köszi

Előzmény: Alfred (170)
Alfred Creative Commons License 2000.01.08 0 0 170
Dokia:
Én a magas keskeny gumi híve vagyok, és van is eladó új, szolíd mintás, 750X16, Bronco gyártmányú, angol, szerkezetfelújított terepgumim.
Előzmény: Dokia (169)
Dokia Creative Commons License 2000.01.08 0 0 169
Sziasztok!

Ha én még nem is vettem semmit, de a tanácsot köszi.

Viszont barátom vett egy Merci terepjárót. A kérdésem az volna, hogy terepre milyen és mekkora gumit kéne vennie rá? Hol olcsó ha tudtok ilyet.

Köszi

Doki

Alfred Creative Commons License 2000.01.03 0 0 168
Dokia:
Végig olvastad a topicot? Írtam jellemzést a típusokról, az segít eligazodni.
Vedd meg a 4X4 magazint, akár fizesd is elő, nem drága de sok apróhírdetés van benne, és a hírdetők jellemzően terepre alkalmas terepjárókat hírdetnek benne.
A legnagyobb terepjárókkal foglalkozó kereskedés Budaörs Buda felé eső végén az Off Road Pro Center, sétálj ki, és nézegesd meg az autókat!
Előzmény: Dokia (167)
Dokia Creative Commons License 2000.01.03 0 0 167
Szevasztok!

Szeretnék egy terepjárót. 1 500 000,- a max pénzem. És rendszeresen használnám terepen és közúton is. Ha valaki tud tanácsot adni sokat segítene. Eddig Suzuki Samurait és Toyota LC-t láttam de nem ismerem a gyakorlatban ezeket a tipusokat.

Kösz

Doki

jpmaster Creative Commons License 1999.12.28 0 0 166
MINDEN KEDVES EDDIGI, ÉS EZUTÁNI OLVASÓNKNAK ILLETVE HOZZÁSZÓLÓNKNAK

SIKEREKBEN GAZDAG BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK !!!

jp

Alfred Creative Commons License 1999.12.16 0 0 165
Volt Landy klub találkozó, de nem beszéltünk meg semmit, szerintem szervezett kirándulás legközelebb januárban lesz.
Előzmény: Alfred (160)
Alfred Creative Commons License 1999.12.06 0 0 164
Amúgy van egy garnitúra eladó gumim, ősszel hozattam be, angol, Bronco Mud Slinger, szerkezetfelújított, félterep, 235/80R16.
A Defenderen ez a legnagyobb gyári méret.
jpmaster Creative Commons License 1999.12.06 0 0 163
leto- !

Mél nem jött, illetve ha lehet akkor a

jpmaster1@yahoo.com

Ide inkább jönnek.

Szoval gumi:

a 255/75x15 az tul. képpen a 31x10.50x15 -nek felel meg.
A guminomenklatura szerint 255 mm széles futó felület x 75% az oldalfala (191.25 mm) 15 inch (' = hüvelyk) az abroncs (felni) átmérő. Ez a radiál szgk gumi méretezése szerini meghatározás.
A terepjáró ill. kisteher gumik méretjelölése a SAE (USA) szabvány szerint történik, itt a következő a metodika: 31' a teljes átmérő, 10.50 a teljes szélesség, x 15 a felni. Igy, ha elfér a kerékjáratban rengeteg felni/gumi összeállitást lehet szereltetni a kocsira, az uthengertől a vasuti kocsikerékig. Mindkettőre van jó/rossz példa az utakon.

Szóval nemérdemes baromira belemerülni a dologba, mert egy jól megválasztott, az adott autóhoz/terephez való gumi, és vezetési gyakorlat
átsegithet ott, ahol a "nagymenő a szuperjárgánnyal" elakad.
Láttam már elakadva Hummert ott ahol a Daihatsu Feroza röhögve elment. Pedig a Hummer ugye nem pite, csak épp nem azt csinálta amit kellett volna.

Na a többire holnap, most megyek mert vár a girl.

JP

Alfred Creative Commons License 1999.12.06 0 0 162
leto-:
A Citadellánál a Landy klub mostani elnöke 110-es Td5-ös Defendere, a barátnője Lightweightje, és még egy kolléga 6,5 literes GMC motorral szerelt 90-ese szokott állni... :-)

Az diffizár ami a 4X4-ben van, az mereven összezárja a két féltengelyt, azaz 100%-ra zár, és a vezető kapcsolja. Nekem mechanikus, automatikus, 100%-ra záró hátsó, és 70-30%-ra záró első záram van. Ez a 70-30% azt jelenti, hogy nem zárja mereven össze a két féltengelyt, hanem mindíg engedi elpörögni az adott arányban az egyik kereket. Erre az én esetemben azért van szükség, mert nincs lehetőségem befolyásolni, hogy mikor kapcsoljon be, és ha mondjuk aszfalton elöl 100%-ra zárna, nem tudnék csak egyenesen menni...
Ilyen nem teljesen záró diffik vannak pl. a Nissan Terranoban és a Nissan PickUpban hátul. A Merci G-ben van elöl-hátul 100%-ra záró, bentről kapcsolható, a Mitsubishi L200-asban hátul van elektromosan kapcsolható 100%-os, a nagyobbik motoros Suzuki Samurajban van hátul kapcsolható 100%-os diffi. Hirtelen ezek jutnak eszembe.
Mikor kapcsol be? Ami belülről kapcsolható, azt a sofőr kapcsolja be, akkor, mikor már elpörög a kerék, és már nem viszi az autót. Ha előre várható, hogy baj lesz, akkor már az akadály elött be lehet húzni. Az a lényeg, hogy szilárd útburkolaton tilos használni, mert még féltengely törés is lehet belőle. Az én automata hátsó záram minden fordulatszám különbségnél összezár, de aszfalton rögtön el is old, majd újra zár, old... Aki nem ismeri, az döbbenten hallgatja a kattogást hátulról.

Előzmény: leto- (161)
leto- Creative Commons License 1999.12.06 0 0 161
Eppen a gumigyartok webjeit nezegetem, osszeirom mit talaltam magasat, hatha valakinek meg hasznos lesz.
Emelt Isuzut mar lattam. Szerelot megkerdem, majd maximum megkoszonom es szomoru leszek :)
Ok, majd ha lesz infod ird be, hatha osszejon. A Citadella setanyon szokott allni tobb land rover is, veletlenul nem egy klubban vagy a gazdijaval? Irigylesremelto, hogy van akinek tobb is van :))
Nagyjabol utolso homaly szamomra, differencialzar. Mitol teljes vagy nem teljes egy zar? Ami a mostani 4x4 magazinban van, az teljes, azt ertem. Ha jol veszem ki, gyarilag nem ilyet szokas beepitani a kocsikba. Viszont, akkor ami benne van diffizar, az milyen? Mikor kapcsol be, csak 4L-ben vagy 4H-ban is?

OFF: Alfred, mail ment egyeb temaban.

Előzmény: Alfred (160)
Alfred Creative Commons License 1999.12.05 0 0 160
leto-:
Hopp, most kissé zavarba hoztál, mert 15-ösben nem tudom a legmagasabbat, de gumis tud segíteni, ha mást nem katalógusból.
Egyelőre ne gondolkozz átalakításokon, mert egy egy hozzányúlás egész probléma-lavinát indít el. Nagyon nehéz okosabbnak lenni a gyári fejlesztőknél. Se Isuzuval, se Frontérával nem nagyon szoktak terepezni nálunk, így én még nem láttam egyikből sem megemelt változatot. Már egy hosszabb rugó is komoly beavatkozást jelenthet, mert megváltozik az autó úttartása, a lengéscsillapítókon kell módosítani, futóművet kell állítani, lehet, hogy kell szélesítő pogácsa a felnik alá, stb. A szerelő, akinek a telefonját megadtam profi, versenyautókkal is foglalkozik, tőle is kérdezz ilyeneket!

Be tudsz ülni, bár nálam hátul nincs ülés. Nem tudom, hogy mikor lesz legközelebb kirándulás, mostanában minden hétvégére esik egy. Kedden lesz klubtalálkozó, utána ideírom a következő kirándulás időpontját, és az indulás, illetve a célterület helyét

Előzmény: leto- (159)
leto- Creative Commons License 1999.12.05 0 0 159
Alfred, kisse ossze vagyok zavarodva. R15-osben 255/75nel magasabb gumit nem nagyon talaltam, de ez igy meg rem sze'les. Lehet ki kene csereljem a felnit 16osra.. Erdemes megemelni az autot, hosszabb rugok, stb? Nezelodtem a weben, fronterakrol nagyon keves infot talaltam. Tenyleg csak cimkeben kulonbozik az Isuzutol? Mintha ebben a motor teljesen opel lenne, es karosszeria se egyezik meg minden reszletben az Isuzuval. Kerdeztem az Opelt gyari konverzios kitek felol, kirohogtek, es aftermarket gyartokat ajanlottak, de konkret cimet nem tudtak adni.
Irigylem a Landy-dat, melyen fajlalom hogy nekem ez alkalommal nem sikerult Roverre szert tegyek :(
A kirandulasokrol: mielott vegkepp lemondok a fenyezesrol, nem lehetne hozzad, vagy barki magyarorszagi terepezohoz beulni utasnak vmikor?

No megyek vissza tolatoradart forrasztani..

Előzmény: Alfred (157)
leto- Creative Commons License 1999.12.05 0 0 158
jpmaster, mi az a tolovas?
ps: mail ment, linkelesi tudnivalokkal
Előzmény: jpmaster (152)
Alfred Creative Commons License 1999.12.05 0 0 157
leto-:
Gumi. Ha terepezgetni szeretnél, akkor ne gerjedj a széles, "dögös" gumikra, inkább keress minél magasabb gumit, persze csak akkorát amekkora a kerékjáratodba még éppen befér. Ez azért fontos, hogy az autód legmélyebb pontja, a differenciálház, minél messzebb legyen az úttól.

Ha terepezni szeretnél, egyről le kell mondanod, a szép, karcmentes fényezésről. Az első akácos a legrosszabb, akármilyen óvatosan mész, hallod ahogy csikorognak a tüskék a lemezen, a lelki szemeid előtt látod amint az alapozó virít a mély árkok alján, közben elhatározod, hogy még ma este átpolírozod az autó oldalát, és még meg is győzöd magad arról, hogy ezt ezentúl minden este megteszed... Aztán az első adandó alkalommal kiugrasz, megnézed az autó oldalát, és kiver a víz, gyors kalkuláció, és kiderül, hogy az autó két perc, vagy nyolc méter alatt elvesztette értékének 10-12%-át. Este hazamész, és persze nem polírozod le, mert már ráér a következő hétvégéig, addigra meg megszokod a látványt.
Na erre föl kell készülnöd.

A Land Rover klub szervez kirándulásokat, arra jöhet bármilyen "vendég" típus. A kezdő közli hogy kezdő, és onnantól kezdve nyugodt lehet, senki nem fogja cikizni, vagy belehajszolni egy olyan manőverbe, ami veszélyes lehet. Sőt, ha nyitott rá, sokat tanulhat, elleshet fogásokat, vagy ha kérdez akkor segítenek/tünk neki. Én például ilyen klub kiránduláson csörlőztem először, és igyekeztem elsajátítani a csörlőzés alapjait.
Ezeken a kirándulásokon aki szolidan autózik a sorral, annak nem amortizálódik a kocsija, ha elakad van ki segítsen.
Az önálló, "menjünk el este terepezni, tudok egy jó kis helyet..." típusú nekibuzdulásokat nem javaslom, mert általában hajnali traktor keresésbe, majd másnapi apróbb karosszéria munkákba fullad.

Előzmény: leto- (156)
leto- Creative Commons License 1999.12.05 0 0 156
A Frontera 2000res benzines, rovid, teljesen gyari. jelenleg 255/75 R15 elegge kopott gumikkal fut. Jol nez ki a Pasztoy fele Pirelli Scorpion a/t, kerdes tegyek fol akkorat mint ami most van rajta, vagy a telre valo tekintettel kossek kopromisszumot?

Racsos telefonokat majd hetkozben folhivom, beszamolok mire jutottunk egymassal.

A gyari kivitelu Fronteraval botorsag lenne kemeny terepezesbe fogni. Hol lehetne kozelebbi ismerettsegbe kerulni a terepezessel? Szivesen beszallnek ha mast nem utasnak valahova egy korre :)
ps. vettem 4x4 magazin, csorgatom a nyalam :>

Leto

jpmaster Creative Commons License 1999.12.03 0 0 155
Üdv körünkben!

Látom ti arra használjátok a Nivát amire kitalálták.

Van pár régi 5let, hogyan lehet feljavitani, jobbá tenni a cuccot.
Mivel én is voltam néha Niva fárer, de akkor még csak ez, vagy UAZ volt. :(

JP

Előzmény: barbarians (154)
barbarians Creative Commons License 1999.12.02 0 0 154
Hello

Akit érdekel a Niva, lessen ide!
www.extra.hu/ladaniva/

Niva forever!

jpmaster Creative Commons License 1999.12.02 0 0 153
leto-

Ezt most találtam:

http://www.ppasztoy.hu/terep.htm

JP

Előzmény: jpmaster (152)
jpmaster Creative Commons License 1999.12.01 0 0 152
leto-

Rács nem kell, de jó ha van. :)))
Mire fogod a kocsit használni, mekkora a motor, felépités? (rövid, hosszu, gyári, már átalakitott?)
Ez azért eldönti, hogy muszály-e, vagy csak optikailag mutat jól.
Az árra és a kidolgozásra. Ez dönthet 1x.
Azután jöhet, hogy lámpatartó legyen rajta stb... De annyi helyen van már választék ebböl is.
Pl: vannak nagyon jó minőségű gyártók a német Delta, ma az ugy 2200DM, de van itthon is egy bácsi aki német alapcsöből gyárt úgy 100.000 alatt, csak az autóra jellemző felerősitő füleket hegesztik itt. Az összes a márkakereskedőnél kapható "gyári" csövet ök gyártják. Szal nem rossz. Vagy van a győri Monster Csőtech., na az meg német piacra szállitott pár éve, amikor ott jártam.
Gumi:
Ha megnézed mekkora van rajta (pl.: 215/70x15 és a felni szélesség, azt a gumis kb 20 mp alatt megméri) megmondom mit lehet rátenni.
A "nevesebb" gyártótól 30 körül indul, de inkább 40.
Az extém méret lehet akár 170 is, de azt nem hiszem, hogy a Frontera birná, ahoz állatira át kell alakitani.(meg még sok más kocsit is).

Spec. a Jeep-en tolóvas van (brutális) és a gumi: 31x10.50x15 General Grabbler MT. (kb. 275/75x15 -nek felel meg, csak az az amcsi nomenklatura szerint van. Az MT az meg kifejezetten nehéz saras-sziklás terep minta, olyasmi mint a traktor. Nagyon kemény gumi, nem kopik, viszont ilyenkor csuszik rendesen. Az AT az "civilizáltabb", olyasmi mint a szgk-n a jo téli gumi.)
Tavasszal viszont Yokohama Geolandar jön ugyan ebben a méret/mintával.

Ha emlékeznék akkor be tudnám linkeni, (pedig Alfred már 1x +tanitott :((( )
http://www.yokohamatire.com/04b3.html
http://jeepin.com/gallery/pic3.jpg

Csá:

JP

Előzmény: leto- (150)
Alfred Creative Commons License 1999.12.01 0 0 151
leto-:
Rács. Attól függ, mire akarod használni. Ha terepezgetni akarsz vele, előbb utóbb erdőbe érsz, és a bozótos nálunk gyakori növény-létforma. Ha jó rácsot akarsz, profit, egyedit, értelmes gyártótól ezt a számot kell hívni: 309346709. Vidd el az autót, aztán maximum mégse vele csináltatod, nem fog megsértődni.

Gumi. Ez megint attól fögg, hogy jellemzően hol akarod használni az autódat. Ami jó terepen az nem jó úton, ami jó aszfalton, azzal nem lehet egy métert sem menni sárban, tehát kompromisszum. Jó gumik vannak az Y2000-nél, de vedd meg a 4X4 magazint, abban vannak még cégek, meg apróhírdetések. Javaslom, hogy vegyél egy garnitúra közútra hangolt terepgumit, és szerez be négy használt lemezfelnit, és arra vegyél például pápai fenyőmintást, és hétvégi terepezéshez csak át kell cserélni.

Előzmény: leto- (150)
leto- Creative Commons License 1999.12.01 0 0 150
Ertem:))

Koszonom a valaszokat Alfred, jpmaster. Mindjart lenne tovabbi kerdesem is:> miszerint, a fronteran nincsen racs elol, van-e ra szuksegem, illetve ha csinaltatok, mikre kell ugyelni?
Masik: gumik. Rendesen kopott ami rajta van, viszont a sarki gumistol mindjart kis is dobtak amikor terepjaro gumik utan erdeklodtem :>
Egyaltalan, hol, es mik a valasztas szempontjai? Telen / nyaron egyarant szeretnem hasznalni, viszont egy szet felnim van termeszetesen.

Leto

jpmaster Creative Commons License 1999.11.28 0 0 149
leto- !

A dolog lényegét Alfred szaktárs jól leirta.

A "hub" maga a szabadonfutó, amit, ha kézi a kapcsolás, akkor egy nagy menetemelkedésű egyszerű szerkezet betól a féltengely ricnije (a bordázott rész a féltengely végén) és a kerékagy fogaskereke közé egy kivül-belül fogazott fogaskereket. (Nem olyan bonyolult , ha látod sokkal egyszerűbb.) Ez összezárja a kerék, féltengely, difi stb.... Tehát a hajtás lánc teljes lesz. Ezt egy amerikai Warn nevű bácsi találta fel és szabadalmaztatta, aki manapság a csörlőiről hiresebb inkább.
(Persze Alfred hidraulikus MM csörlője se pite!!!)

Ez csak a kapcsolható (command track) 4 kerék hajtású autókra van kitalálva.

Az "Auto locking hub" csak a kapcsolás (kivül-belül fogazott fogaskerék) odajuttatásában hozott ujat, nem kell kiszálni, és kézzel be-ki tekerni, hanem mechanikus/elektromos/vákumos eljárással, a kormánynál ülve kényelmesen elvégzi azt "magától", a 4x4 hajtás bekapcsolásakor.

De!
Amig a kézi változatnál a kapcsolásnál már egy fix hajtást kapunk, és utána - ha kell - az osztóművel ráadjuk a terhelést (4H, vagy 4x4) addig az auto l.h. egy hirtelen fellépő terhelést ad, (mint az öninditó a fogaskoszorúra) ezért a gyártók azt javasolják, hogy kapcsolás 7-10 km/h ill. 5 mph sebességtartományba essen. Ez kb. 2. alapjárat.
Tehát kapcsolni akkor kell, ha a következő utszakaszon várhatóan kell a 4x4. De csak lassú tempónál!
Képzeld el, ha valami nem kasa a dologban és pl. a 80 km/h-s tempónál forgó kerékagyba megérkezik egy álló fogaskerék.... Na az tréfás, csak drága lehet. Ez inkább az elektromos vagy vákumos rendszerre igaz, bár minimális az esélye.

A kikapcslás is automatikus, amikor kikapcsolod a 4x4-et, automatikusan ki kell kapcsolnia. Ha nem, akkor jöhet az oda-vissza kocsikázás amit Alfred már lentebb leirt.

Remélem érthető, ha bármi van keress minket.
Sok sikert a "jószághoz"

JP

Alfred Creative Commons License 1999.11.28 0 0 148
elgépeltem, 2L helyett 4L értendő!, állandó
Előzmény: Alfred (147)
Alfred Creative Commons License 1999.11.28 0 0 147
leto-:
Adok egy kimerítő választ:-)
A terepjárók jellemzően hátsókerék meghajtásúak, így a tied is. Terepen kell/szabad csak használni az összkerék hajtást, ilyenkor a 2H-ból 4H-ba, aztán a lehetőségek mértékében 2L-be kapcsolsz. Viszont mikor közúton hátsó hajtással közlekedsz az út az első kerekeken keresztül álandóan pörgeti az elsőhajtást, a féltengelyeket, diffit, kardánt, osztóműkihajtást. Ez energiát emészt, tehát növeli a fogyasztást, valamint fölösleges kopást okoz. Ezért találták ki az első féltengely-kapcsolót, aminek az automata verziója az 'Auto locking hub'. Ez a két első kerékagyadra van szerelve, és mikor összkerékbe kapcsolsz a meginduló féltengely kapcsolja be. Kikapcsolni úgy kell, hogy mikor túl vagy az egésznapos terepezásen fölmész a szilárd útra, akkor kétkerékbe teszed, és egy lendületes rükverccel mész 4-5 métert. Ekkor hallasz egy kattanást, ez a kapcsoló. Ha bekapcsolva hagyod, csak annyi történik, hogy a fogyasztásodat megnyomja cirka egy literrel.

Előzmény: leto- (146)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!