Nem kell őket postán megrendelned, mivel a németországi kiindulással használnád fel őket (nem úgy, mint pl. egy Budapest-Köln DB-jegyet). Vagyis a postával sem kell "szórakozni", elég kinyomtatni otthon és indulás :).
Ami a Budapest-Németország szakaszt illeti: ott meg eleve kedvezőbb, ha az ember MÁV-Start-jeggyel utazik.
Koppenhága esetében ugye kb. 18.000,- HUF a jegy a cseh vasútnál, szerintem itt is működik az, hogyha csatlakozásmulasztás van, akkor elmész a kevesebb mint egy órával később induló következő vonattal, hamburgi átszállással.
Ha ezt nem akarod/mered bevállalni, akkor meg megoldható úgy, hogy Prága-Berlin 9 ezer Forintért (DB vagy CD) + Berlin-Koppenhága kb. 14.000,- Forintért (DB). Csak párezer Forinttal több ez a megoldás.
Köszi! Akkor ez a német vasutakkal van párosítva. Ezek olyan jegyek, amiket postán kiküldenek, ugye?
Nekem prágai indulással a dolog, de egyelőre Koppenhága a szimpatikus valószínűleg az éjszakai kapcsolattal, a nappaliban nagyon rövid az átszállás - 10 perc, nem tudom ez elég-e a berlini főpályaudvaron.
Persze,beleszámoltam. Márc.15-re már alapból a menetrendi kereső is a vágányzári menetrend szerint írja: 5.55-ös indulás a Keletiből,22.02 érkezés Brassóba,ez 15 óra 7 perc...és Brassó csak 800 km...Csak úgy nagyjából érdekelne az átlagsebesség!Meg a kihasználtság. Köszi!
Sajnos a menetidő még hosszabb lesz tvasszal, mert a 100-ason vágányzár miatt egyes vonatok 1 órával korábban indulnak. Előtte nézz ennek utána, a váágnyzári hirdertmény már fent van a Start honlapon!
Márciusban Brassóba tervezek kiruccanást,a 6.40-es Hargita IC-vel. Ami érdekelne,a 800 km ellenére miért 15 óra a menetidő?Kb milyen sebesség jellemző a román szakaszon? Gondolom nem 150 km/h,mert pl. a Bp-Zürich 1100 km 11 óra alatt teszi meg.
Mennyire szokott tömött lenni a vonat? Valaki utazott már ezzel végig Brassóig?hol van határellenőrzés?jó az új típusú személyi oda??
Vagy Budapest-München-Hamburg-Koppenhága-Stockholm vagy Budapest-Hamburg-Koppenhága-Stockholm útvonalon. Aki kalandkedvelő, az megoldhatja egy szuszra is (esti budapesti indulás, másnap esti stockholmi érkezés), de egy pár napos hamburgi megállással pl. tökéletes. A "teljesen csóró" megoldás a 29 eurós Metropol-jegy Berlinbe, és onnan Europa-Spezial Schweden 49 EUR-ért (elvileg 39 EUR a legolcsóbb Schweden-jegy, de ez szinte kizárólag csak hamburgi indulással létezik). Ugyanez működik a Kálmán Imrével is, csak ott kisebb az esély, hogy nem két hónappal az indulás előtt történő jegyváltással megkapod ennyiért a jegyet.
A végig első osztályú lehetőség: Drezdáig MÁV-jeggyel 45 EUR, onnan pedig Europa-Spezial Schweden menetjeggyel 69 EUR (természetesen úgy is megoldható, hogy Drezdai tartózkodás nélkül rögtön végigmész Hamburgig - Drezdától már a svédországi jegyet használva). Ugyanez megintcsak érvényes Münchenen át, de jóval kisebb az esélye, hogy a legalacsonyabb áron van jegy, Prága-Berlinen át pedig nem nehéz találni.
Van, amire nem a vonat a legalkalmasabb. 1000 km fölött már igen kényelmetlen tud lenni, pusztán a hossza miatt is, ott már nagyon megfontolandó a repülés, mint alternatíva, még ha szeretjük is a vasutat.
Egyetértek Veled. Bár ugye mostanság mindent meg kell fontolni, mert jelenleg BCN is egy olyan város, ahova elég nehéz normális módon és nomális áron eljutni légi úton. De ennek ellenére a vasúti eljutás Barcelonába borzasztóan drága.
Ami engem most jobban érdekel vonattal és egy kis németországi megállással: Stockholm (mivel oda abszolút nincs "épkézláb" légiközlekedés február 3. óta). Oda már 78 EUR-ért el lehet jutni vonattal, és abszolút nem körülményes az út. Ha az ember nagyon kényelmes, akkor is kijön (kijöhet) egy útra 114 EUR-ból (első osztályon).
1989-ben még nem volt önálló Csárdás, ezek a kocsik a Hungaria részeként közlekedtek.
Köszönöm a javítást, pontosítást!
Akkor egy friss infó: Az ÖBB új EuroNight idényvonatpárt indít "Toscana Mare" néven 2012.III.30-tól Wien Meidling - Villach - Padova - Bologna - Firenze S.M.N. - Pisa Centrale - Livorno Centrale útvonalon.
Wien - Meidling - Livorno C. útvonalon III.30-tól IX. 28-ig közlekedik péntekenként, továbbá IV. 1.-én, 8.-án, V. 16., 27., VI.06, X.25.-én
Livorno C. - Wien Meidling útvonalon III.31- IX.29.-ig minden szombaton, továbbá IV.2,9., V. 17., 28., VI.7., X.27.-én.
Egy kis érdekesség a múltból :) Most találtam ezt a képet a DSO (Drescheibe Online) weboldalon Auslandsforum Classic topikban. A dátum 1989.06.22. és egy Trelleborg felől Malmöbe érkező nemzetközi vonat többek között 2 magyar vagonnal. Minden bizonnyal az egykori, megboldogult Csárdás nemzetközi vonat malmöi közvetlen kocsijai lehetnek. Belgrádi közvetlen kocsik is láthatóak a szerelvényben. http://www.drehscheibe-foren.de
hát, ha nem is minden napra, de pl. most 2 perc alatt találatam csütörtökre, vasárnapra 1. osztályra spar jegyet (igaz, 59-ért, de nem 299...), hétfőre meg másodosztályra is akad még jegy 39-ért.
2 hónapra előre felvásároltak a nappali zürichi railjetre minden sparjegyet,köszi Malév!!! 39 Euro helyett 299 euróba kerül a normál jegy. Robbanjon fel az egész reptér!
Volt valami különleges oka hogy tegnap a Hungráia nem a szokásos magyar kocsikból állt? (egy cseh kocsikból álló szerelvény ment, abban a felállásban amiben a kassai EC jár)
Interneten vennék jegyet Brassóból Budapestre és a 7.30-as Pannonia vonattal jönnék. Mi az o ka,hogy a Fortuna jegyet erre a vonatra nem ajánlja ki az ELVIRA?? Nem az az oka,hogy elfogyott,tuti,mert írhatok én áprilisi dátumot is,akkorra sincs jegy erre a v onatra. Pedig elolvastam, a Fortuna jegy a Pannoniára is váltható!!
Szem,élyesen vegyem meg,szóval csakj ez a netes jegyvásárlás lehet az oka?
"Újra foglalható hálókocsi a Budapest - München vonalon
Értesítjük kedves Utasainkat, hogy a Budapest és München között közlekedő Kálmán Imre EN (462/463) vonaton, a hálókocsi műszaki hibája elhárult, a hálókocsi a menetrend szerint meghirdetett módon közlekedik, és újra foglalható."