Folytattam tanulmanyaimat, a meredek emelkedok lekuzdesevel:)
kb 5-6 meteres 50+ fokos emelkedon siman foljutottam az uj gumikkal, a regivel nem sikerult.. parszor megcsusztam, de utana raereztem hogyan is kell, egybol ugyesebbnek erzem magam:>
rovid kerdes: hogy tapasztaljam ki a pocsolyabol valo kijovetelt elakadas nelkul?
Kirándúúúúlás!
Vasárnap reggel 9-kor a budaörsi Metró előtti MOL kútnál találkozik a Toyota klub, és onnan indulunk kirándulni, semmi terepezés, csak erdő, mező, virágszedés, kombi Zsigulival is járható útvonal!
Akit érdekel jöjjön (menjen) oda!
elf:
Én is jókat hallottam róla, a Landyra is lehet rendelni gyárilag, és a mintázatát használta a feleségem szerkezet felújított angol gumin, közúton, földúton jó volt.
Jokat olvastam a Bf Goodrich Trac(k?) Edge gumikrol. Megneztem egyet kozelebbrol, es eleg erdekes. A pereme fele nagy butykei vannak, a kozepe meg A/T jellegu. Vannak valakinek tapasztalatai errol a cuccrol?
Pilis:
Én a hidraulikus csörlőre esküszöm. Az enyém 4,8 tonnát húz, ma egy elhanyagolt kertben fákat húzgáltam ki vele a földből. Kicsit drágább mint az elektromosok, de megbízhatóbban működik és tartósabb.
Két éve hajtok Pneus Service (Mud Track) gumit. Másfél év vegyes használat: város + 1-2x180 km autópálya/hét + 1-2x terepezés (vadászat) tényleg kemény, hegyi terepen/hét (kocka Pajero).
Utolsó fél év: csak terep (UAZ)
Nekem nagyon bevált, előtte két évig terepeztem pápai fenyőmintással, a Pneus sokkal jobb. Aszfalton nem túl hangos, nem húz 120-nál sem. Igaz, hogy kopik, bár nem vészesen, de -gondolom- minden durva terepgumi kopik a betonon. Szerintem középút van, de olyan nincs, ami igazán penge aszfalton és terepen is. Ez az utóbbi, én tudom ajánlani.
Érdekelnének tapasztalatok csörlőkről, van-e jó kézi, vagy zsebbe kell nyúlni, mert csak a motoros az igazi. (Nem dísznek kell diszkógumi mellé!) Köszi
Szerintem joval nagyobb az esely arra hogy az auto oldalara borul, mint hogy "dob egy hatast".
Celszeru a jarganyt ugy kormanyozni, hogy minel kisebb legyen az oldaldoles. En meg zoldfulu terepezo vagyok, de ezt igy latom.
egy hasznos cim: http://www.offroadexperience.com/home.htm
Vilagos, kosznom :)
Tehat suspension meg body lift, es magas kerek.
Emekedore csak szembol jo folmenni? Lehetoseg szerint oldalrol inditani nem paktikus alkalomadtan? Annyival kevesbe borulna 'folfele' a kocsi, mint oldalra?
leto-:
A terepszög az a vízsintessel bezárt legnagyobb szög, aminek a hegye az első kerék talajjal érintkező pontjában van, a szára pedig az autó elejének (illetve hátuljának) legmélyebb pontját érinti. A gyakorlatban ez úgy nézki, hogy sík úton odagurulsz mondjuk egy gát oldalához, és ha beleakad a lökhárítód, akkor az a partfal nagyobb terepszögű autóval küzdhető csak le.
Ez a terepszög.
1,
A dolog szépséghibája, ha jol emlékszem, hogy a Pneus Service gumi az olasz, és FUTÓZOTT!
Mint a Colway is.
2,
A 14" felni nem terepjáró szabvány (DIN) ezért nehéz a gumi kérdés. Ha megtalálom otthon akkor
megnézem a Nagy német gumilexikonban van-e egyáltalán, ha nincs benne akkor maradhat a
"nemperes" téli szgk. gumi.
Allia!
Ne hagy magad heccelni, én speciel örülök, hogy
lány (asszony?) létedre normális autóval jársz.
Irtó derüs volt látni régebben egy ismert úr feleségét, amikor kiszállt a hosszú Nissan Patrol GR-ből a brutto 160 cm magas, törékeny hölgy.
:))
old biker!
Lásd Sir Lancelot(183) hozzászólását !!!
:))
csörlő felerősitési témához:
Magát a csörlőt méretezni kell még a vásárlás előtt a járműhöz és megfelelően rögziteni az alvázhoz vagy a főtartóhoz, mert ugye nem minden terepjáró alvázas.
Nos, megneztem kozelebbrol, es tenyleg. Ficsornal van ~22ezer korul futozott nehez terepre valo gumi, meg rendelesre ~35 korul vadi uj. Tenyleg meggyozoen nez ki, gyufasdoboznyi butykok oklomnyi szunetekkel tarkitva :) Aszfaltra tenyleg inkabb nem, ranezesre is latszik. Az en szempontjaimnak nem felelt meg, marad 36ezerert scorpion a/t, kompromisszum.
Ez discogumi?:)
Ficsornal arulnak Pneus terepgumikat, mit gondoltok rola? Nem is tul draga, tobbfele mintazat van, viszont a weben nem igazan talaltam semmit rola.
Ajanlott / nem ajanlott?
Egy barátom eladja (gyermekáldás miatti anyagi nehézségek...) Mercedes G -jét.
Adatai, amiket tudok:
-1980-as kiadású
-1987-es motor, váltó
-3 ajtós
-2500 turbó dízel
-automata váltó
-diffizár
-kiemelés
-csörlő
-Öller-féle kémény
-Öller-féle gallytörő+csörlőtok
-Öller-féle küszöb oldalt és hátul
-taxi méterszámláló
-kiegészítő fényszórók
-CB rádió
-utcára MT nagygumik könnyűfém felnin
-terepre traktorgumik lemezfelnin
-2 millió Forint az ára
Akit árdekel, íméljen!
Zeddar:
Valami türelmes gumishoz kéne bemenned, aki előássa a katalógusait, és végig tudod böngészni, én is így vadásztam annak idején idétlen méretű gumikra.
A hulye Románok azt hiszik, hogy egy 175-ös gumi elég. így a szabad hasmagasság kb. 18 centi. egy 215-ös gumi vagy 6 centivel megemelné. Azért, ha valaki tud nézzen utána kérem!!!!