Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2019.03.05 -3 0 97320

Az még nem hiteles mérővel is kevés... (de egy új 9 Voltos elemmel tudod elég jól "hitelesíteni"a mérőd).

 

14 Volt körül kell lennie feltöltve vagy töltés közben az akkunak.

Előzmény: sylvanus67 (97314)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2019.03.05 0 0 97319

Egy teljesen egészséges akkumulátor feszültsége kb 10 és 13 V között bárhol lehet (pillanatnyi terhelés és pillanatnyi töltöttség függvényében) .

És a szar állapotú akkumulátorok többségének is van olyan állapota (magas töltöttség és ÉS csekély/nulla aktuális terhelés), amikor szintén ugyanebbe a feszültség tartományba esnek. Tehát csak azzal, hogy odasétálsz és mérsz gy feszültséget, azzal valószínűleg nem fogsz megtudni semmit az aksiról.

Ha megnézed, hogy mekkora az aksi kapacitása és végzel az üresjárati után egy terheléses mérést is (személyautónál kb 20-50 wattal), abból lehet valami halvány  elképzelésed az aksi állapotáról.

 

De ha le sem veszed a sarut, akkor soha nem lehetsz biztos abban, hogy VALÓBAN üresjárási vagy éppen terheléses mérést végzel-e. Mert az autó gazdája meg fog esküdni neked, hogy éppen nem működik semmi fogyasztó, miközben valójában folyamatosan 1 ampert zabál (kikapcsolt állapotban!) az új kínai akciós autórádiója/erősítője/riasztója/akármije .

Előzmény: Törölt nick (97318)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.05 0 0 97318

Köszi a válaszokat.

Annyit szeretnék megtudni hogy egy autó akkumlátora:

biztosan jó / biztosan rossz / nem tudni, méresse meg szaküzletben (ez utóbbi esetben nyilván automatikusan vetetnek vele újat)

Illetve ugyanígy a generátor / fesszabályzó állapotát mérném fel. ( jó / rossz / szervíz )

Már amennyiben ez lehetséges egy multiméterrel, ebédszünetben, a parkolóban.

Még csak a sarut sem szándékszom levenni.

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2019.03.05 -1 0 97317

Itt a teljes cikk:

https://xtronics.com/wiki/Sealed_Lead_Acid_Battery_Applications.html

tehát a vastag görbe nem C/10, hanem C/20 áram esetén érvényes ( tehát pl 40 amperórás aksi esetén 24 wattos terhelés mellett)

Előzmény: Mekk Elek ezermester (97316)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2019.03.05 -1 0 97316

"Rá kéne mérnem egy akkura"

 

Jó lenne tudni az okot, hogy mi miatt kell méregetni.

 

"Ha felkapcsolom a világítást, az mondjuk 120-170W terhelés, lehet-e bármilyen következtetést levonni abból, hogy ilyenkor mennyit esik a feszültség ettől?"

 

Ezt a grafikont nézegesd egy kicsit (villanyszerelő iskolában kötelezően oktatnám).

https://xtronics.com/wiki/images/Bat_volt.gif

- vékony kék vonal: akkumulátor feszültségek terhelés nélkül (kb egy perc pihenés után)

- vastag kék vonal: akkumulátor feszültségek valószínűleg normál áramú terhelés mellett (kapacitás egy tizede, tehát ha ez pl egy 40 amperórás aksi, akkor 4 amper, tehát 48 wattos terhelés mellett, 120-170 wattnál a vastag kék vonal lejjebb lenne)

 

Még valami: az akkumulátor feszültslgét közvetlenül az aksi kivezetéseim mérd, az autó távolabbi pontjain egész más (becsapós) feszültségek fordulhatnak elő, de  peches esetben terhelés alatt akár még olyan is előfordulhat, hogy az akkumulátor sarun is más feszültség van, mint magán az akkumulátor kivezetésein (butaság lenne azért venni új aksit, mert a saru nem jól érintkezik :)

Előzmény: Törölt nick (97310)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2019.03.05 -1 0 97315

"azt mondták nekem, hogy ha önindítózáskor 13 volt alá megy akkor cserés."

 

Ezt valószínűleg egy akkumulátor-kereskedő mondta neked :)

 

Normál terhelés (amperóra tizede, 0,1 C) mellett akár 10.5 V-ig lemehet és még akkor is lehet, hogy tökéletes az aksi állapota.

Ráadásul az önindítózás ráadásul nem norrál, hanem "pillanatnyi" terhelés, ahol más szabályok érvényesülnek, el tudok képzelni olyan rendszert is (pl dízel autó fagyos időben), ahol az aksi kapocsfeszültsége az indítózás első pillanatában 6 voltrra zuhan és ez ott teljesen normális, az az aksi ettől még tökéletes állapotban van.

Sokan nem tudják, hogy az önindító motor valójában nem egy 12 voltos villanymotor, hanem egy olyan motor, ami 6-7 voltra van tekercselve és amikor éppen indítózunk, akkor "túlfeszültséget kap", az üzemi feszültség 150-200%-ról dolgozik (éppen készül leégni., de szerencsére nincs ideje annyira felmelegedni a tekercseknek :)

Persze a start-stop rendszerű és egyes hibrid autók önindítója egészen más, ott már nem lehet arra számítani, hogy a motor tekercselésnek maximum csak öt másodpercet kell túlélnie :)

Előzmény: Lacivill (97313)
sylvanus67 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 97314

Nálunk önindítózás előtt 12,5 V (nem hiteles mérővel).

 

Újonnan is ennyi volt.

 

Szivargyújtóba dugható "voltmérővel".

Előzmény: Lacivill (97313)
Lacivill Creative Commons License 2019.03.05 0 0 97313

Múltkor azt mondták nekem, hogy ha önindítózáskor 13 volt alá megy akkor cserés.

Előzmény: Törölt nick (97310)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.05 0 0 97312

Mindegy ...ha már méregetni kell akkor annak már vége, pláne ha 2-3 évnél idősebb már.

 

Egyébként

- mérd meg önindítózás közben

- mérd meg a töltési szintet 2000 körüli fordulatnál

 

----

 

Mi a gond ami miatt mérni akarod?

Előzmény: Törölt nick (97310)
kunberci Creative Commons License 2019.03.05 0 0 97311
Előzmény: Törölt nick (97310)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.05 0 0 97310

Nem villanyszerelés, de legalább villamosság:

 

Rá kéne mérnem egy akkura, de csak egy multiméterem van, se műterhelés, se célszerszám, se semmi.

Meg tudom mérni álló motornál, járó motornál, az addig ok.

Ha felkapcsolom a világítást, az mondjuk 120-170W terhelés, lehet-e bármilyen következtetést levonni abból, hogy ilyenkor mennyit esik a feszültség ettől?

Nem kell pontos állapotfelmérés, csak kb. mi az a feszültség ami bizotsan rossz, mi az ami biztosan jó, a kettő közt meg bevitetem ezzel foglakozó szaküzletbe hogy mérjék meg.

sámli_ Creative Commons License 2019.03.04 0 2 97309

Nincs

Előzmény: satibi (97308)
satibi Creative Commons License 2019.03.03 0 0 97308

Sziasztok!

 

Új építésű házba szeretném megvenni a szerelvényeket. Helyi villamos boltban megnéztük a feleségemmel, az olcsóbbak közül Legrand Niloé és Schneider Sedna az ami tetszett.

Most beárazva a szükséges daranszámmal (az egyik webáruházban épp akciós is) a Niloé kb. feleannyira jött ki, mint a Sedna.

Minőségben hogy állnak egymáshoz képest? Van olyan komolyabb ok, amiért érdemes kifizetni 2x annyit a Sednáért?

 

Segítségetekért előre is köszönettel,

Tibi

Törölt nick Creative Commons License 2019.03.03 0 0 97307

Akkor elvileg beköthető egy fázisra is.

Jelenleg négy eresről működik.

Előzmény: Atis57 (97304)
RangerJoe Creative Commons License 2019.03.03 0 0 97306

Akkor nagy szerencsétek volt, hogy volt beépítve.

Előzmény: Törölt nick (97305)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.03 0 2 97305

80-as évek végén, az akkor 6-8 éves húgom dugott valami fém rudat (tán valami játékautó tengelyét) a konnektorba, amit csak úgy ért fel, hogy ráállt a radiátor alsó csövére, a felsőbe meg kapaszkodott.

Sikeresen összehozta a lehető legrosszabb helyzetet ami csak előfordulhat.

A fi relé lement, ő meg bőgött hogy valami mecsípte.

Nálunk akkoriban nem volt nagy divat a fi relé, faterom áldotta a villanyszerelőt amiért rádumálta.

 

Ezzel együtt én nem szoktam ellenőrzésképp megfogni hogy megráz-e.

Előzmény: RangerJoe (97303)
Atis57 Creative Commons License 2019.03.03 0 0 97304

Szia!

 legalább a bemenő kábelból látszik ? 3eres   4eres ?

 Mert a bekötések ilyenek lennének; (s ez mindkettőhöz hasonlit )

 

illetve 3f esetén 

Előzmény: Törölt nick (97302)
RangerJoe Creative Commons License 2019.03.03 -1 0 97303

Szerintem egyértelmű, hogy mitől véd meg. Van akiknek egyértelmű volt...

Előzmény: ötfelezős (97300)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.03 0 0 97302

Ez a motoron található a fedelet levéve ahova bemennek" a vezetékek.

Sajnos nincs rajta adattábla. Egy elszívó venti.

Előzmény: Atis57 (97301)
Atis57 Creative Commons License 2019.03.03 0 0 97301

Szia!

 ez csak egy kapocstábla --hol a motor?

 remélem 42V 150Hz -s felirat van a kapocstáblán ?

Előzmény: Törölt nick (97298)
ötfelezős Creative Commons License 2019.03.03 0 0 97300

tényleg megvéd-e?

 

Mitől? Megfázás? Érelmeszesedés? Táppénz miatti anyagi összeomlás? Nem kívánt gyermekáldás?

Én ugyan a megrázásra és következményeire gondoltam volna, de mivel nem írtad, sőt, aztán vissza is utasítottad, hogy az lenne, hát más is lehet a kérdés mögött.

 

Előzmény: RangerJoe (97279)
ötfelezős Creative Commons License 2019.03.03 0 0 97299

Ha a cikkben elolvasnád az ábra feletti mondatot, kiderülne, miért gondolod rosszul.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (97272)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.03 0 0 97298

Sziasztok.

Beköthető-e ez a villanymotor 230V. Ra?

Köszönöm.

Atis57 Creative Commons License 2019.03.03 -1 0 97297

Szia!

 A városi villamos  egyenáramú ! Ott nincs Fi relé. De a sin a visszavezető szál .

 

 A vasúti trafóállomások (48db )  régebben 20-ban volt Fi relé , gondolom azóta nőtt ez a szám.

 

Na ott 6v dc +khz vezérlő jelek mega vontatatási 400--750A  visszafolyó árama.

 

De a lényeg nem ez volt --más kérdés van elbujva benne!

Előzmény: Mutual Friend (97296)
Mutual Friend Creative Commons License 2019.03.03 0 0 97296

Viszonylag kevés FI relé biztosítja a villamos vagy vasúti síneket. :)

Előzmény: Atis57 (97293)
Mutual Friend Creative Commons License 2019.03.03 0 0 97295

Eldöntendő kérdés esetén : IGEN.

Előzmény: RangerJoe (97287)
Atis57 Creative Commons License 2019.03.03 -1 1 97294

Szia! 

 szándékosan nem !

A véletlen; igen kb 5 x      -a könyökömig jutott el a" rázás érzet"- s lekapcsolt !

 

Régi öreg kollégáim azért előadtak ilyet ; 

 Megfogta a fázist -----

utána megnyálazta az ujját -----

 s szólt nekem fogd már meg te is! Nem érzem ,hogy be van-- e kapcsolva ?

 

 Persze én nem ástam,kapáltam,kaszáltam annyit.(kérges ujjak )

Előzmény: RangerJoe (97292)
Atis57 Creative Commons License 2019.03.03 0 0 97293

Szia!

 A városi villamos sin , vasuti sin stb még nem rázott meg--pedig rálépek  !

 De 1-1 busz, tartálykocsi földelése mindig szikrázik ilyenkor ? 

Előzmény: Mutual Friend (97285)
RangerJoe Creative Commons License 2019.03.03 0 0 97292

Szia!

Akkor ezek szerint véletlenül már "kipróbáltad". És szándékosan?

Előzmény: Atis57 (97290)
sámli_ Creative Commons License 2019.03.03 0 1 97291

Ha nem 3 fázisú szimmetrikus terhelésű  hálózat, persze, hogy folyik :)

Előzmény: cosomega (97289)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!