Olvasva a kis értekezést hankook ügyben. Szóval messze nem mindegy hogy 10 vagy 15 mm, amúgy csak 14 mm az induló mélysége. Múltkor egyszer bekéreckedtem a miskolci gumisnál, ahova járni szoktam, a raktárba, hogy megmérhessem a gumik induló méreteit, ott mértem meg ezt is. Akkor még sokkal jobb árban volt, 22-23 között valahol, gondolom bevezető ár, mert akkor új minta volt még viszonylag. Most meg 30 környékén van csak újban. Akkor szinte egy árú volt az insa turbokkal, ott egyértelmű a választás, hogy gyári és nem futózott.
Na mindegy, szerintem 42-ért a 4 db megéri ha azért van benne vagy 8 mm és igaza van a többieknek 5 alatt már nem sok szart ér, max aszfalton. De hiú ábránd szerintem az a 100e km, ebből is látszik, hogy az eladó nem sokat konyít a terepgumikhoz. Szerintem ennyit a bfg bírnak futni. Én is pont ezért számolgattam és emiatt nem veszek majd michelint hanem bf-et. A Michelin 12mm-ről indult míg a Bf 15-ről, az áruk szinte egyforma, sőt azóta a michelin kicsit drágább a Bf-nél(én még 25e-ért vettem). Viszont több forrásból is azt hallom, hogy a Bf milyen jól bírja, nem kopik, úgyhogy próba cseresznye az lesz, persze ha szembe jön használtban valami jó vétel akkor annak nem biztos, hogy ellenállok:))))
Minden csak matematika :) Ha egy szuperhiper megarambo 45 ezer ft/db áru gumi kibír 100 ezret, akkor ugyanott vagy, mintha a 25 ezer ft-os kibír 50 ezret. A 10e ft-os használt esetében 30e km-el már nyertél a 45 ezer ft-os új gumihoz képest is.
(Az megint más kérdés, hogyha a szándék a jó terepképesség, akkor az a bordák fogyásával nem lineárisan, hanem erősebben csökken. Persze mindenki szívesen tenne fel évente vadiúj BFG MT-ket, de erre nem mindenkinek van lehetősége.)
Kumho-ban újkorától számolva sincs 100ezer. Mondjuk kis jóindulattal tud újtól 0,5cm-ig 80ezret. Ha ezen már csak 1cm a minta, akkor abban van még 30-40ezer, és terepen már használhatatlan lesz.
Természetesen eltérhetnek a vélemények erről - én nem mernék, csak gyárit betenni. Túl sokba kerül egy ilyen eset javítási munkadíja ahhoz, hogy kockáztassak 15-20 ezer ft-ért...
Ebben most nem foglalnék állást de én valszeg megvenném 30.000 Huf-ért az új tengelyt.
Nem tudom,hogy mennyire kopik ez a tengely mert ez konkrétan eltörött!Az autó egyébként egy 130-as és sokat szolgál az erdőn amolyan fahordó verda kemény terepen!
Amúgy megoldódni látszik a dolog mert ma megrendelte a Dávidnál a tengelyt.
Örülök, hogy ilyen jó társaság gyűlt össze a hétvégén, a fiam is maximálisan meg volt elégedve, kell ennél több?
Sikerült megfejtenem, miért vánszorgott olyan nehezen a kocsi vége felé -> defekt :) Pont szombat reggel agyaltam azon, OK, hogy van sűrített levegő a kocsiban meg kerékújáshoz használatos cuccok, de sosem használtam, ez így nincs rendjén. Hát hazafelé 2x kellett fújkálnom a kerékbe, utána otthon olyan bénán parkoltam le, hogy oldalról már nem fértem hozzá a kerékhez. Aposom egy kicsit megijedt, mikor azt látta, hogy Jack-el megemelem a kocsi hátulját, majd egy határozott mozdolattal félrebillentettem a kocsit, így már mindenhez hozzáfértem :)
Tavaszi találkozót is szervezzük, amint van valamilyen infonk, azonnal felteszem a fórumra.
Igazából olyan drága a gyári (lehet persze, hogy nem mindenki így gondolkodik- mert én nem nagyon merném belerakni az utángyártottat, mégha valamelyik lehet, hogy = a gyárival, csak így messzeről nem tudjuk), hogy még a döglött váltó megvétele is komolyan felmerülhet, mivel abban azért van még jópár alkatrész... ehhez meg megint csak speciális tudás kéne, olyantól, aki szerel ilyen váltókat, hogy pölö nem kopik-e nagyon minden váltóban ugyanez az alkatrész.
A 113 font + Áfa + 20-30 font szállítás nem nagyon sokkal lesz az itthoni 60e alatt.