A terepjárókat azért szerelik belsővel, mert a tömlőnélküli gumiknál a gumi benyomódhat/kő,tuskó,stb/ és akkor a nyomás elszökhet.
Én Pneus Service /spec. trac/ gumit használok a Land Rover Def.90-re.
leto-:
Erre már írtam neked, itt van:
"Alfred válasz erre | adatok | e-mail 1999-12-05 20:19:18 (158)
leto-:
Ha terepezni szeretnél, egyről le kell mondanod, a szép, karcmentes fényezésről. Az első akácos a legrosszabb, akármilyen óvatosan mész, hallod ahogy csikorognak a tüskék a lemezen, a lelki szemeid előtt látod amint az alapozó virít a mély árkok alján, közben elhatározod, hogy még ma este átpolírozod az autó oldalát, és még meg is győzöd magad arról, hogy ezt ezentúl minden este megteszed... Aztán az első adandó alkalommal kiugrasz, megnézed az autó oldalát, és kiver a víz, gyors kalkuláció, és kiderül, hogy az autó két perc, vagy nyolc méter alatt elvesztette értékének 10-12%-át. Este hazamész, és persze nem polírozod le, mert már ráér a következő hétvégéig, addigra meg megszokod a látványt.
Na erre föl kell készülnöd."
A festék:
"Jobb" kocsiknak van gyárilag (de egy esetleges átfényezéskor is megoldható) extra kemény lakk rétege ami nem keverhető össze a "mezei" lakkal. Ennek is van hibája (jóval drágább, nehezebben fújható, komolyabb sérüléskor nagyobb darab pattan ki) de jelentősen ellenáll a karcnak. Az olcsóbb +oldás, ha több réteggel a fényezés és polirozás után átfújják tiszta lakkal a kocsit és ujra polirozzák {ezt hivják clear coat-nak az USA-ban} pl.: a Mercedes, ezért van olyan csillogóan szép fénye. Az esetleges karcolódáskor-polirozáskor igy a lakkbol csiszol le a juzer, nem a festékből.
Csörlő:
Általános "szabály", hogy az adott kocsi összgördülő súlyának a 2x-esét vetik össze a csörlő terhelhetőségével. Szóval egy kissebb autónál, mint a Suzuki Samurai:
1000 kg az önsúly + 500 kg a terhelhetőség =1,5t x2 = 3t a minimum/+felelő.
Ez számít önmentő csörlőnek, ami ez alatt van, azzal inkább galyakat lehet huzogatni.
Pl. a Camel Trophy-n a LR110 Support Vehicle cirka 3,5 tonna volt, mit kezdett volna ezzel a csörlővel?
Jelentősen túlméretezni se kell, lehet, hogy a csörlő még bírná........
Marad 1/3 Suzuki csörlővel, 2/3 Suzuki vezetővel. :)))
Aruljatok el a titkot! :)
Atmentem az elso akacoson, persze a fel festeket elhagytam boaa
Hogyan szokas kezelni ezt a probelmat? (A suru karomkodasra mar rajottem, azon kivul lenne erdekes..)
jpmaster: irod lejjebb, csorlot meretezni kell a kocsihoz. mik a szempontok, kozelebbrol?
Alfred: lehet kinezek a be'ri jatek nappali szakaszara, osszefuthatnank
BANAGA: keress meg a verseny elotti napokban emailon, ha megyek kiviszlek szivesen
BANAGA:
25 vagy akár 70 bármennyi. Holnap jelentkezem, szállást foglalok és megkérdezem neked mennyi induló van már. Hogy érdemes-e? Ha szerencséd van látsz sirató falon hanyattesőt, vagy patakba fulladó milliós autót, ha peched van, csak gond nélkül patakátkelő versenyzőket nézhetsz.
BANAGA:
Mivel a rendezők ismerik jól a pályát, és folyamatosan mocorognak a versenyiroda és a terep között, ha odajössz a rajt körüli időben, és megkérsz egy rendezőt az kivezet egy elérhető speciálhoz. Aztán mindíg vannak nézők terepjáróval, némelyik helyismerettel is rendelkezik, így ha beférsz, átvisz másik ponthoz, szóval van lehetőség bámészkodni. De meleg ruhát vigyél!
elf:
Ez jól hangzik, logikus, lehet, hogy ezért. Amire én eddig tippeltem - mert az én új autóm is belső nélküli gumis,belsővel szerelve! - az az, hogy a Land Rover felnik lapos ágyazásúak, és emiatt kell belsővel szerelni. Azért csak tipp, mert eddíg senki nem tudta a valódi, gyári indokot.
Azt szretném megkérdezni, hogy az általad említett béri TROPHY speciáljai, érdekesebb szakaszai a nézők számára mennyire közelithetőek meg személyautoval? Sajnos nekem nincs terepjáróm,csak kocsival tudnék elmenni erre versenyre. A fesztivál jellegű versenyek ilyen szempontból problémamentesek. Tudom, hogy az útvonal titkos, ezért ha nem tudsz pontosan válaszolni a feltett kérdésemre, kérlek írd le, hogy más versenyeken milyenek a "körülmények"?
Azért pár km-t tudunk gyalogolni!
Kosz Alfred!
Lenne egy masik gumikkal kapcsolatos kerdesem is.
A mostani abroncsaim TUBELESS tipusuak, megis belsovel vannak fennt az auton.
Ez azert jo, mert ha terepen kis kereknyomasra van szukseg, igy jobban "benntmarad" a levego a gumiban?
elf:
Igen, a 235/80R16-os gumi átmérőben egyezik szélességben is csak kissé nagyobb a 750R16-nál, szóval akár váltóméretnek is tekinthető. A széria Range felnire nyugodtan fölteheted a 235-ös gumit. Dögösen fog állni az autónak!
Kiderult hogy a Tarc Edge nincs 205/r16 (Range Rover) meretben. Grrrrrr
Helyette Long Trail javasoltak.
A gumis ceg embere szerint, ha a felni szelessege megvan 6 inch=125.24 cm (hogy ne lenne meg, 205-os gumihoz??), akkor felmegy ra 235-os Long Trail.
Most hogy van ez? Lehet kisseb felnire szelesebb/magasabb gumit szerelni?
Allia:
Rendben van, távolmaradásodat igazoltnak tekintem. :-)
Hogy kipróbáltad, sőt használod is, annak örülök, mert a Freelander végülis nem terepakadályok leküzdésére készült, hanem olyan utakra, ahol egy személyautó esetleg megsérülhet, vagy veszélyes helyzetbe kerülhet.
Angliában egyébként már terepralliznak Freelanderrel, bár van benne egy kis csalás, ugyanis általában egy Range Rover alvázat és futóművet applikálnak a kaszni alá.
Ha nem felejtem el, a legközelebbi kirándulás előtt az ímélbe teszek képeket becsövezett Freelanderről, csakhogy mutogathasd azoknak akik kételkednek az autód komolyságában! ;-)
Ami a be nem nézést illeti, arra van mentségem, mert beteg vagyok, és ritkán van kedvem gépezni.
Ami viszont a lejtmenetvezérlőt illeti, kipróbáltam már, hát hogy is ne tettem volna, amikor ott van a kocsiban, és tudni akartam, hogy mire jó. Elég érdekes élmény, hogy megyek lefele a lejtőn, nem kell pedálozni, és nem csúszik a kocsi. Határozottan biztonságosnak éreztem, amikor télen a lefagyott meredek utcán kellett lemenni. Komolyan jó.
A kirándulásra meg mégegyszer szívesen jelentkezem, de a vasárnap amúgy se lett volna jó. Legközelebb dobj egy mélt. Köszi. :-)))
Allia:
Egyszerű kíváncsiságból. Nem mindenki rendelte/kapta ezzel a felszereléssel a Freelanderét, és egyben meg akartam kérdezni, hogy ki próbáltad-e már, mit tapasztaltál, mint - feltételezem - nem gyakorlott terepezőnek segített-e, vagy inkább pedálozol nagy lejtőn?
Másrészt írtad, hogy érdekelne szolíd kirándulás, erre jól be se nézel a topicba, pedig én mindíg szólok, ha tudok hétvégi autózásról.
A tegnapi direkt jó lett volna neked, képzeld, délelőtt még a feleségem is utánam jött az autójával, pedig arra nagyon vigyázunk nehogy karcos legyen.
Kedves Alfred, elég régen jártam erre, azt hiszem, és nem igazán értem, hogy miért kérdezes, hogy van-e lejtmenet vezérlő a kocsimban, de a válaszom igen, van. Szóval miért is?
Folytattam tanulmanyaimat, a meredek emelkedok lekuzdesevel:)
kb 5-6 meteres 50+ fokos emelkedon siman foljutottam az uj gumikkal, a regivel nem sikerult.. parszor megcsusztam, de utana raereztem hogyan is kell, egybol ugyesebbnek erzem magam:>
rovid kerdes: hogy tapasztaljam ki a pocsolyabol valo kijovetelt elakadas nelkul?
Kirándúúúúlás!
Vasárnap reggel 9-kor a budaörsi Metró előtti MOL kútnál találkozik a Toyota klub, és onnan indulunk kirándulni, semmi terepezés, csak erdő, mező, virágszedés, kombi Zsigulival is járható útvonal!
Akit érdekel jöjjön (menjen) oda!
elf:
Én is jókat hallottam róla, a Landyra is lehet rendelni gyárilag, és a mintázatát használta a feleségem szerkezet felújított angol gumin, közúton, földúton jó volt.
Jokat olvastam a Bf Goodrich Trac(k?) Edge gumikrol. Megneztem egyet kozelebbrol, es eleg erdekes. A pereme fele nagy butykei vannak, a kozepe meg A/T jellegu. Vannak valakinek tapasztalatai errol a cuccrol?
Pilis:
Én a hidraulikus csörlőre esküszöm. Az enyém 4,8 tonnát húz, ma egy elhanyagolt kertben fákat húzgáltam ki vele a földből. Kicsit drágább mint az elektromosok, de megbízhatóbban működik és tartósabb.
Két éve hajtok Pneus Service (Mud Track) gumit. Másfél év vegyes használat: város + 1-2x180 km autópálya/hét + 1-2x terepezés (vadászat) tényleg kemény, hegyi terepen/hét (kocka Pajero).
Utolsó fél év: csak terep (UAZ)
Nekem nagyon bevált, előtte két évig terepeztem pápai fenyőmintással, a Pneus sokkal jobb. Aszfalton nem túl hangos, nem húz 120-nál sem. Igaz, hogy kopik, bár nem vészesen, de -gondolom- minden durva terepgumi kopik a betonon. Szerintem középút van, de olyan nincs, ami igazán penge aszfalton és terepen is. Ez az utóbbi, én tudom ajánlani.
Érdekelnének tapasztalatok csörlőkről, van-e jó kézi, vagy zsebbe kell nyúlni, mert csak a motoros az igazi. (Nem dísznek kell diszkógumi mellé!) Köszi