Hivatalosan senki sem fogja felvállalni a felelősséget egy talán jelentősen megsérült vezetékvégért vagy egy újrahasznosított WAGO-ért.
Nem hivatalosan:
- a bedugós WAGO acél+rugós szerkezetét akár tízszer is merném újrahasznosítani
- ha a kihúzáskor a vezető ér nem sérült meg nagyon (a keresztmeszet nem csökkent kb 5-10%-nál jobban), akkor szerintem a vezetékvég is nyugodtan újrahasznosítható.
Ha a Wagó-t mozgattad jobbra balra miközben húztad ki belőle a vezetéket, valószínűleg még használtató. A vezetéket blankold újra, mert ez pont semmibe sem kerül.
Az lenne a kérdésem, hogy valóban létezik egy úgymond "szolgáltatói zóna" és egy "tulajdonosi zóna" a villanyóra szekrényen belül? Deszkából épített, külső falba süllyesztett szekrényről van szó, ami egy deszkával vízszintesen ketté van osztva. Van lehetőség ennek az elválasztó deszkának az áthelyezésére, esetleg a szekrény fúrására pl. a "szolgáltatói részen" (ha van ilyen)? Esetleg valaki tudna linket küldeni ahol ez le van írva?
Mérőhelyet kellene készíteni. Jelenleg 1 fázis 16A van. Egy fázis 32A-re szeretném bővíteni. Valószínű a légkábelt is cserélni kell. Az EON oldaláról én is tudok választani. De olyan kellene aki már "bizonyított" valakinél.
Kérem ha tudtok ajánlani vki-t a környéken írjon. : opeltarcsa@citromail.hu
Teljesítmény bővítést szeretnék csináltatni illetve 1f-ről 3f-re szeretnék áttérni. Mekkora mértékű vagy hány %-i teljesítmény eltérést engedélyez a szolgáltató 3 fázis esetén a fázisok közt?
Na megmértem. 13.8 V egy óra autópályázás után fél órával. 12.7 V 3-4 órával később. 12.1 V gyújtáson világítással, féklámpával, kb fél percig volt így, aztán minden lekapcs és visszaállt 12.5 V-ra.
Indítózáskor sem esik 10 alá, azonnal beindult, 14.4 V a töltés alapjáraton is, magasabb fordulaton is.
Igen, a PEN ott van az elosztóban, ott van összekötve a szondával. Jó, akkor ezt túl is agyaltuk, 3p levezető lesz, mégis olcsóbb :D A T1+T2-esnél melyiket érdemesebb? árban kb. 10ezer az eltérés. 8kA vagy 12,5kA Iimp értékkel bírót?
"Többet is! Egyébként bármelyik olcsó multiméter képes rá merülő elemmel..."
Lehet, hogy félreértettük egymást, ezért még egyszer megkérdezem: láttál már több olyan DIGITÁLIS mérőműszert is, amelyek a merülő elem hatására 15 százalékot tévedtek? Nem két-három százalékról van, szó, hanem 15 százalékról.
Ha a PEN vezető az elosztóig megy, akkor van lehetőséged ott alkalmazni három részes túlfeszültség védőt: felülre megy a három fázis, alulra mehet a (földszondával megerősített) PEN.
Ha az elosztódba már szétválasztott külön nullvezető és földvezető érkezik, akkor kell a másik fajta (négy részes) túlfesz védőt vásárolni: felülre bekötöd a három fázist és a nullát, alulra a (földszondával megtámogatott) földelést.
"A szétválasztott nullavezetőnek érdemes valami varisztort esetleg berakni és 4pólusú levezetőt választani? "
A négy részes elosztó a nullát is védi (van bene varisztor a nulla számára is), tehát plusz varisztorral ne fáradj :)
Sziasztok!Horonymaró vásárlás előtt állok!100alatt van értelme nézegetni?(Makita sg1251j néztem,de nincs túl sok $) évi 4-5 kecó szokott lenni!!Csak barátom,akivel csináltuk kiköltözött külföldre és vitte az apparátust magával!És így fel kell magam gépesíteni!Esetleg ipari porszívót,ha még tudnátok ajánlani,megköszönném!
Az akkupólusok közepén mérj ( ne a sarun vagy messzebb).
Álló motornál itt legalább 13,5 volt inkább 14 fölött kell mérni) Önindítózáskor ez leesik, az első pillanatban, de utána emelkedni kell és vissaz kell térnie 12 Volt környékére még az indítózás közben, ilyen időben.
Járó motornál, de kicsit emelt fordulatnál (1500-2000/perc amikor már biztosan tölt is) 14 Volt fölött kell lennie (14,4 Volt névleg).
(némely japo autó pár tized Volttal kisebb feszültségen tölt, így 14 Volt közeli is lehet jó)
hazafelé megnézem pontosan és beszámolok, de emlékeim szerint töltés közben 13,8-14,3-ig mutat, de mondom nem hiteles (de attól még jó lehet: lemérem otthon voltmérővel)