Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Alfred Creative Commons License 2000.03.09 0 0 305
KRISZ:
"Nagy ARO-t lehet szerintetek még szerezni valahol? Zárt kasznisat nem is tudom, mikor láttam utoljára."
Cegléden van az a cég akik mind a mai napig importálják is, a rövid zárt nettó 2,5 millió körül van. Bár a románok tömegével hordták haza, de vidéken van még sok.
"A hosszabb tengelytávja nem zavaró?"
Minél hosszabb? Neked a rövid kell, hosszú ötajtós talán már nincs is magyarországon.
"Nem tudom pontosan, mi a különbség, ha tgk-nak van vizsgáztatva, gondolom azért van 1-2 kötöttség ezzel. Jól gondolom?"
A különbségek:
személygépkocsi - tehergépkocsi
korától függően 3-2-1 évente vizsga - elöszőr 2, aztán évente vizsga
ahány utas a forgalmiban annyi az autóban - annyi utas a fülkében amennyi a forgalmiban, plusz a raktérben ha van ülés akkor a járművön összesen max 8 személy
kötelezőbiztosítás bónuszmálusz - fix összeg, a raksúlyból számítva
50-80-100-120 km/ó - 50-70-70-80 km/ó
Egyebek, ha tgk: a csak személy határátkelőknél nem mindenütt léphet ki, párhuzamos közlekedés esetén szélső sáv, 3, vagy több sáv esetén a szélső kettő használható, lakotterületen belül nem vonatkozik rá az 50 fölötti korlátozás, és végül a menetlevél.

Előzmény: KRISZ (303)
rainforest Creative Commons License 2000.03.09 0 0 304
Engem a Niva rendszeres karbantartás mellett hagyott cserben négyszer.Karbantartás nélkül ez min.4x4 lett volna.Én rendszeres terephasználat mellett kb. kéthavonta mosatom az alvázat és hetente alánézek.Ami gyanús azt rögtön javítani kell.
KRISZ Creative Commons License 2000.03.09 0 0 303
Pilis, rainforest:

Kösz a rengeteg infót a Niváról, egyre jobbnak látom az orosz ipar remekét...

Egyébként az öreg autók nem zavarnak, a keletiek sem. Kimondottan barkácsolós típus vagyok, szeretem magam rendbetenni az autókat, amennyire lehet. Jó pár éve van egy Fiat Pandám remek állapotban (sajnos nem 4x4) és még nem látott szervizt (kivéve újrafényezéskor), pedig néha elég komolyan hozzá kellett nyúlni. :-)

Alfred, jpmaster:

Nagy ARO-t lehet szerintetek még szerezni valahol? Zárt kasznisat nem is tudom, mikor láttam utoljára. A hosszabb tengelytávja nem zavaró?

Alfred:

Nem tudom pontosan, mi a különbség, ha tgk-nak van vizsgáztatva, gondolom azért van 1-2 kötöttség ezzel. Jól gondolom?

KRISZ

Zeddar Creative Commons License 2000.03.09 0 0 302
Alfred:
"A másik dolog, az állandó mosás, a terepjárók alja annyira zegzugos a személyautókhoz képest, hogy könnyebben beleül a sár, és kezdődik a korrózió."
Ez nagyon igaz, de lehet egy picit késleltetni, mondjuk egy "Hammerite"-os (!reklám! :-) ) precíz üregvédelemmel. Nálam egyelőre jól működik.
Előzmény: Alfred (301)
Alfred Creative Commons License 2000.03.09 0 0 301
rainforest:
"A Niva állandó törődést igényel,a leendő hibákat kell felderiteni és javítani ,ha nem akarsz az erdő közepén lerobbanni./nekem négyszer sikerült"
Aszthiszem, a terepen járó autók akármennyire kíméletesen is használják jóval nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, már csak az állandó csavaró, ütő erők miatt is. A másik dolog, az állandó mosás, a terepjárók alja annyira zegzugos a személyautókhoz képest, hogy könnyebben beleül a sár, és kezdődik a korrózió.
A Land Rovert is sokan megveszik, csak hajtják, hiszen "mindent kibír", karbantartás semmi, mondván "ez terepjáró, ezt nem kell félteni" aztán két-három év múlva ott állnak egy lepukkant roncs mellett, és mindenkinek fröcsögnek, hogy "na tessék, ez a híres Land Rover, annyit se bír mint az UAZ...". Szóval minden terepjáró állandó törődést igényel!
Előzmény: rainforest (300)
rainforest Creative Commons License 2000.03.09 0 0 300
Erdészként négy évig hajtottam egy Nivát,ezalatt kb. 70e.km.-t mentem vele,ebböl 40e. csak terepen.A javításról annyit,hogy a motor, váltó, hátsó híd kivételével mindent kellett javítani a négy év alatt.Terepjáróképessége viszont kiváló.Én csak gyári terepgumikkal használtam,ebből két garnitúra fogyott.Fő probléma volt még a korrózió, az autot évente hegeszteni kellett/köszöb,sárvédő,h.ajtó/
Ha nem riaszt el egy kis barkácsolás, a Niva jó lehet,de állandó terephasználatra nem javaslom.
A Niva állandó törődést igényel,a leendő hibákat kell felderiteni és javítani ,ha nem akarsz az erdő közepén lerobbanni./nekem négyszer sikerült/
Előzmény: KRISZ (296)
jpmaster Creative Commons License 2000.03.08 0 0 299
Haho!

Tom:
Én is gratulálok!
Ponyvát megkérdezem (egyébként komplett, tartókkal együtt van + 3 db gumi)

KRISZ:
Én inkább a nagy Aro-t venném.

Hali:

JP

Alfred Creative Commons License 2000.03.08 0 0 298
TOM:
Gratulálok a kisautóhoz! Remélem jól szolgál majd, mint típus nem volt rossz döntés, a Samurai igazi vérbeli terepjáró!
Az a péntek két hét múlva egy verseny! Trophy lesz nem messze Budapesttől, a meghívóban benne van minden, a kezdők olvassák el a verseny szabályzatot.

Ezen a versenyen lesz amatőr kategória, amiben öt kötelező tartozék van csak: vontatókötél, vonószem elöl-hátul, iránytű, elsősegélydoboz, biztonsági öv.

(A két link, hogy olvasható legyen, jó lassan jön le, készüljetek rá!)

Mindenképpen keresd meg Öller Józsit, levélben okis@mail.matav.hu címen, illetve telefonon a 309346709 számon. Ő kizárólag terepjárókkal foglalkozik, nem is annyira a szervizelésükkel, mint inkább a tulajok igényei szerinti felszerelések, vasalások, csövezések készítésével. Nézd meg a munkáit, beszélgess vele, kérj árajánlatot, aztán majd döntesz. Hivatkozz rám!

Pilis:
"A difizár csak félig igaz, nem vagyok szakember ..., ha jól tudom, csak keresztbe zár és nem tengelyt, ezt ne felejtsd el a nagy sárban, bár a semminél sokkal jobb."
A Niva állandó összkerékhajtású, ezért, hogy aszfalton ne szoruljon össze a hajtás, az osztóműben is van egy diferenciálmű. Terepen ezt kell zárni, különben előfordulhat, hogy mondjuk az autó feneke benne áll egy patakban, a hátsó híd áll az első kerekek pedig csak pörögnek... Egyébként a Landy is állandó összkerekes, és ugyan úgy van egy " központi difizár".

KRISZ:
"...én is gondolkodtam dízel ARO-n, pl. 243D. Ezeknek mennyi az átlagfogyasztása közúton? Az ARO 10-es elég nehéz gépezet, a dízelek még nehezebbek? Van akkora hasmagassága, mint egy Nivának?"
Ha nekem kellene döntenem, én biztos a nagy Arót választanám, az Aro10-es egy borzalom. Ha mégis azt veszel, szerintem nagyot fogsz csalódni.
A dízel Aro strapabíró, tágas, viszonylag olcsó az alkatrész hozzá, csak nem túl divatos.

"A dízelt csak tehergk.-nak lehet vizsgáztatni?"
Miért félsz attól hogy tgk?

A terepjárózás már önmagában költséges hobbi, ha ráadásul még valami megbízhatatlan kocsit szerzel be hozzá, csak a pénzt fogja vinni, de örömet nem okoz egy cseppet sem. Ha veszel egy Aro tizest, átalakítod nagykerekűre, kiemeled, megerősíted a futóművet, folyamatos működésre alkalmassá teszed a motort, állandóan karbantartod a fékeket, annyit költesz rá, amennyiből vehetsz egy jó állapotú Samurait, ami ráadásul már gyárilag terepjáró.

Pilis Creative Commons License 2000.03.08 0 0 297
Szia Krisz!

Nivát nyúztam rendszeresen két évig, átlagban heti 1-1,5 alkalom terepen. Pápai fenyőmintás gumival meglepő helyeken is elment, ezt előtte nem néztem ki belőle. A difizár csak félig igaz, nem vagyok szakember (sőt tök hülye vagyok az autószereléshez), ha jól tudom, csak keresztbe zár és nem tengelyt, ezt ne felejtsd el a nagy sárban, bár a semminél sokkal jobb. Vezetve magasabbnak éreztem, mint ránézésre, és nagy előnye, hogy rövid, nehezebben fekszik fel. Ha keménykedsz vele, szervízigényes lehet, de olcsó a cucc hozzá. Én kis köbcentis (2300-2500 alatti) dízelben nem gondolkodnék, szerintem terepen (főleg hegyin) gyenge. A haveromnak volt ARO-ja, általában én húztam őt!

További jó gondolkodást!

Előzmény: KRISZ (296)
KRISZ Creative Commons License 2000.03.08 0 0 296
Sziasztok!

Van aki esetleg Nivát nyúz rendszeresen? Érdekelnének a tapasztalatok, mert lassan felemészt ez a választás Niva és ARO között.

Melyiket olcsóbb eltartani összességében?
A Niva tényleg annyira veri az ARO-t terepen?
Dízel Nivában érdemes gondolkodni?
Mit jelent a fogyasztáson kívül, hogy egy motor benzin-gáz üzemű? Az jó terepezésre? Esetleg nem használ a motornak?

Bocs az esetleg igen kezdő kérdésekért.

KRISZ

TOM Creative Commons License 2000.03.08 0 0 295
Sziasztok!

Megvan a Suzuki Samurai 410 85-os, kb 150ekm, ponyvas, bordo es emelt...(fellepo az nincs kicsit nehezkes most a beszallas...) terepgumikkal...
Amiket csinalni kell most az kipufogo lyukas a hatso dob,olajcsere stb...Aki tud jo es elfogadhato aru szerelot az ne habozzon...Ja es egy ket cso sem artana,ezugyben is varom tanacsotokat...fellepo,elso,oldalso cso,kartervedo esetleg...
Ja JPmaster erdekelne a ponyva mibe kerul??? hard top teto is jo lenne,gondolom csendesebb es melegebb lesz az auto...

Eddigi tapasztalatok:
1. nem egy erogep a 60 70 meg kellemes igaz most nagy a hangja....ja jo lenne egy 5. fokozat
2. eddig sohasem ertettem miert kerulgetik a terepjarosok a godroket,most mar ertem...erdekes ahogy vagy fel meterrel arreb jovok ki a godorbol oldaliranyban...
3.zajos picit....

Alfred!
Mi lesz pentek este es merre???Elvesztem a beirasok kozott...
Udv,Tamas

KRISZ Creative Commons License 2000.03.08 0 0 294
Szia Zeddar!

Nagyon köszönöm az infót, én is gondolkodtam dízel ARO-n, pl. 243D. Ezeknek mennyi az átlagfogyasztása közúton? Az ARO 10-es elég nehéz gépezet, a dízelek még nehezebbek? Van akkora hasmagassága, mint egy Nivának?

(Azt hallottam, hogy a benzinest is meg lehet kicsit emelni pár centivel.)

A dízelt csak tehergk.-nak lehet vizsgáztatni? Lehet még egyáltalán valahol zárt kasznis dízel ARO-t kapni az országban?

A Nivával az a probléma, hogy kb. 2x annyiba kerül, az étvágya is nagyobb és a biztosítása is sokkal több az 1.6 motor miatt. Szerelni pedig azt is jó sokat kell, ahogy ismerősöktől hallom.

Nekem az a célom, hogy kezdetnek egy olyan terepjáróm legyen, amit nagyon olcsón el lehet tartani. Szerinted jó erre egy ARO 10, vagy többet fogom a garázsban szerelgetni, mint járni vele? (Persze tudom, hogy ez típuson belül is változó.)

Ha más nem marad, rászánom magam egy Nivára. De ha egyszerűbb terepre az ARO is jó, akkor még mindig olcsóbb megoldásnak tűnik.

KRISZ

Zeddar Creative Commons License 2000.03.08 0 0 293
Szia KRISZ!

Bocsi, nem láttam a hozzászólásodat az előbb. A Niváról nincsenek tapasztalataim, de egy pár ARO megfordult már alattam :) A régi dízelesek nem olyan alacsonyak és a pénztárcádat is jobban kímélik üzemanyagilag. A benzines képes közúton 13-14 litert is megenni, és itt van a magasság problémája is: a szabad hasmagasság a hátsó difinél 17-18 cm.
Tapasztalataim alapján a rendszeres "terepezést" (földutak, vetés, szántás, tarló szárazon) a szilentek nem bírják; úgy 8000 kmenként kellett (kb.) cserélni. (évi 20000)
Ha van lehetőséged csináltass rá olyan kerékagyat amire 15-ös felni rámegy, így nagyobb gumit tudsz rátenni! Az alkatrészek olcsók, de viszonylag nehéz beszerezni. (Itt Békéscsabán van egy ember aki szokott behozni)

Összességében nem olyan rossz, de a Niva szerintem jobban bírja a terepet

Zeddar

Előzmény: KRISZ (289)
Zeddar Creative Commons License 2000.03.08 0 0 292
Köszi!

Egyébként az ARO nagyon jó autó lenne, ha nem a románok csinálnák :-)) , meg ha minőségi anyagból lenne.

Zeddar

Előzmény: elf (283)
elf Creative Commons License 2000.03.07 0 0 291
Van MÉG EGY gumikkal kapcsolatos kerdésem.
A veleményetekre volnék kiváncsi a Papp Gumi( magyar,futózott) abroncsaival kapcsolatban. Nem mindennapi használatra kellenének, hanem csak hétvégi terepezgetésre. Megéri ilyet venni? Ha igen, milyet? A "nehéz terep" fantázianevü csak 11400+ÁFA, de van kétféle traktormintájuk is.
Pilis Creative Commons License 2000.03.07 0 0 290
Alfred:

Köszi, most már biztosan beszámolok! (Most éppen szerelik a csapásmérőt, kicsit sok volt az 50 liter 100 km.-en)

Előzmény: Alfred (287)
KRISZ Creative Commons License 2000.03.07 0 0 289
Helló Mindenki!

Viszonylag kezdő terepes vagyok és saját járgányt szeretnék venni. Eddig Nivával és Haflingerrel próbálkoztam, de egyik sem volt saját.

A cél, hogy minél olcsóbban eltartható gép legyen (alkatrészár, fogyasztás), de azért ne legyen végzetes, ha lekanyarodok az aszfaltról. Az is fontos, hogy közúton is használható legyen és zárt kasznis. Nem igazából versenyzésre, inkább csak tereptúrákra kellene.

Hosszú márkaelemzések után a Niva és az ARO maradtak (sajnos, de most ennyit tudok rászánni).

Mivel úgy látom itt jóval tapasztaltabb terepesek vannak, kíváncsi vagyok a véleményetekre.

A Niváról már írtatok 1-2 dolgot, azt én is jobban ismerem, ARO-ról viszont még nem igazán esett szó (gondolom nem véletlenül :-).

Szóval a problémám az, hogy Nivát nem tudom, hol lehetne olcsón szerezni, elég drágának tűnnek a korukhoz képest. Pl. egy Niva árából majdnem 2 db ugyanolyan idős ARO-t vehetnék. Az ARO-t viszont senki nem isteníti a kis kerekei (ezáltal alacsony hasa) meg a minősége miatt. Mit gondoltok erről a két csodáról?

Bármilyen tanácsnak, segítségnek örülnék.

Köszönet:

KRISZ

elf Creative Commons License 2000.03.06 0 0 288
Most talaltam:
www.ppasztoy.hu/ pirelli gumik- terepjaro
A lap aljan vannak terepvezetesi tanacsok. Hasznosak az olyan kezdoknek mint en.
Alfred Creative Commons License 2000.03.06 0 0 287
Pilis:
"Áprilisban felszerelek egy parancsnoki UAZ-t 16-os felniken 8-10 cm. mintamélységű traktorgumival"
Aki ilyesmire vetemedik, az már nem amatőr! :-)
Előzmény: Pilis (286)
Pilis Creative Commons License 2000.03.06 0 0 286
Helló!

Volt egy 88-as Pajerom (TD), tavaly adtam el, 300-320 körül lehetett az órában, és semmi baja sem volt. Szakemberektől hallottam, hogy rendszeres szervíz mellett elmegy 350-500 ezret is komolyabb beavatkozás nélkül.Terepen és aszfalton is használtuk, nagyon meg voltunk vele elégedve. Másfél év használat alatt a legnagyobb gond egy váltó-fogaskerék (2. seb.) csere volt. Ez persze csak egy vélemény, minél többet szerezz be!

Más:
Áprilisban felszerelek egy parancsnoki UAZ-t 16-os felniken 8-10 cm. mintamélységű traktorgumival (valami lengyel kistraktor első kereke). Remélem durva lesz, ha érdekel valakit az eredmény, szívesen beszámolok.
Sziasztok:
1 féloffróódos amatőr!

Előzmény: Foxos (272)
Alfred Creative Commons License 2000.03.06 0 0 285
BANAGA:
"Kb mennyi terepjaró fog indulni? Mekkora az érdeklődés egy ilyen verseny után? Érdemes lesz-e ellátogatni?"
Beszéltem a rendezőkkel, az előnevezők száma meghaladta a negyvenet, helyszíni nevezésre is számítanak, olyan húsz körül, tehát hatvan autó biztos indul!
Pénteken este van az éjjeli rajtja. Ha kétpercenként indítják, akkor tízig rajt lesz, így valószínüleg reggelig fognak az erdőben autók kóvájogni...
A pontos menetrendet lejjebb belinkeltem, ha jöttök azt hozzátok magatokkal, hogy tudjátok mikor mi lesz.
Land Roveres kollégák voltak azon a környéken, és mondták, hogy jó verseny lesz, nem várható baleset, de sokat kell majd menni, szóval érdemes lesz kimenni nézőnek is!
Előzmény: BANAGA (264)
old biker Creative Commons License 2000.03.04 0 0 284
javallani tudom a BFGoodrich MT -t 50 ezer km. után is csak 4-5mm -t kopott a 12 ből és nagyon jó aszfalton is és terepen is..
Előzmény: elf (248)
elf Creative Commons License 2000.03.04 0 0 283
Zeddar keresett regebben 14-es felnire 205-os gumit. Epp most talaltam egyet. Itt van:
http://www.generaltire.com/catalog_tire.cfm?thetire=g-at
Ez ugyan csak A/T. De lehet hogy van M/T is ebben a meretben.
Nemtom lehet-e kapni nalunk ebben a meretben, de az biztos hogy eleg draga fajta. Persze mihez kepeset...
Egyebkent valami eszement tarsasag az USA-ba is importal ARO-kat. Felszerelik oket alufelnivel, bukocsovel es maris el lehet erte egy csomo penzt kerni. Orulet...
TOM Creative Commons License 2000.03.04 0 0 282
Kosz JPmaster.

Elolvastam,megprobalom megerteni,megjegyezni,feltetlen beszamolok a tortentekrol....
Kiegeszitok ugyeben majd ertekezunk...
Meg1szer kosz...
Tamas

Előzmény: jpmaster (281)
jpmaster Creative Commons License 2000.03.04 0 0 281
A kritikus dolgok mint egy másik autónál:
Rozsda, kompresszió, kormány holtjáték, gömbfejek, fékek, stb...
Azután esetleges repedések az alvázon, szal jobb, ha autószerelő haverral mész, azak az általános, közforgalmi követelmények.

Felező:
1.
Első kerékagyat (szabadonfutó) zárni (ha nem automata)(lock v. 4x4).
2.
Lassú gurulásnál behuzni 4wd-be (4H)
3.
stop
4.
Áttólni 4L-be (ez a felező). Kicsit lehet, hogy "játszani kell a karral".
5.
Min. 2.-3.-ban indulj, óvatosan!, mert irtó meglepő, ha még nem mentél igy! Olyat ugrik mintha a vonat hátulról beléd menne. :)))
Az 5. "padlo" a fele a normálisnak, ~60kph.
Figyeld a "hangokat", kicsit "sirni" fog a difi, mert ugye nem fix 4kerékhajtású.
Kormány ide-oda, ha nem szervós akkor nem szabad ropognia (nagyon), de "lökdösni" fog, ha van benne sper(difizár). Ha szervos akkor a kormányvégértéken komolyan felsirhat, mert leszabályoz a határolószelep. (410-ben ritka a szervós)

Difizár:
1 kerék (hátsó) aszfalt, másik laza talaj (padka) gáz, azután elkapar vagy elindul. (nem egyszerű igy "utcán" tesztelni, mert attól függ milyen "zárásra" tervezték.

Van hozzá gyári komplett ponyvája a havernak, megmaradt az eladásból. + 3 gumi.
Ez a reklám helye volt.

Hali:

JP

Előzmény: TOM (280)
TOM Creative Commons License 2000.03.04 0 0 280
Hello Mindenki!

SOS!!!

Ma nezek meg egy SJ410-et,mondjatok mik a kritikus dolgok???? Felezot,difizarat hogy tudom ellenorizni hogy jo e????

Kosz elore is\1!!!!

Tamas

jpmaster Creative Commons License 2000.03.03 0 0 279
Innen elindulhatsz:

http://www.fleet.ford.com/get_started/alternative_fuel_vehicles/f-series_ded_ngv.asp

És nem 5,7 csak 5,4 :)))

Egyébként 5-7 hét a hajó.

JP

Előzmény: foozy (277)
jpmaster Creative Commons License 2000.03.03 0 0 278
foozy!

F-150 az full size, 5,7 V8 benzines!
egyről beszélünk?

JP

Előzmény: foozy (277)
foozy Creative Commons License 2000.03.03 0 0 277
Mennyiért, mennyi idon belül lehet behozni egy Ford F-150-est.
Előzmény: jpmaster (276)
jpmaster Creative Commons License 2000.03.03 0 0 276
Hahó!

Itthon jobb a Mitsu., bár az Usa-ban 1999-ben 2,4 millió db-ot adtak el a F.Rangerből.(Igaz szinte ming benzines, ott az az olcsóbb, környezet védelem stb., Az amik nem jók a "kis" dieselekben.)

Én ebből a 3-ból a Ford F150(250,350)-et venném.
de ami jobb Szvsz, emelkedő sorrendben: Mazda, Mitsu., Nissan, Toyota.

Hali

JP

Előzmény: foozy (273)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!