Csak épp minden esetben így adják meg, mivel a gyártó nem tudhatja, és nem is foglalkozik azzal, hogy józsibácsi a falu végén milyen motrot henkölt az autóba.
A gyár azt tudja, hogy adott alvázszámtól adott alvázszámig milyen motort és alkatrészeket építettek az autókba. És pl. vedd észre, hogy a JA, KA, MA, stb karakterek évente változnak, ugyanis az jelzi a modellévet. Az utána lévő hatjegyű szám egyszerűen a sorszám. (évváltásnál a betű változik, a szám viszont folytatólagos marad, nem nullázódik).
Érdekes. Valóban, az alvázszám vége. Ami, valljuk be, elég nagy hülyeség, mert ezek nem az alváz alkatrészei és az idők során mondjuk az alváz fölé más motor is kerülhet.
A feszítőgörgő meg ilyesmi.Ma elmentünk GBFGK autóját kipróbálni milyen lett az emelés és lengéscsillapító csere után.Viborg megmutatta a játszóterét azthiszem tisztelt LR-sek sírva könyörögnétek a helyszín után....mikor lehetne ott bűvészkedni...
Na szóval mentünk mendegéltünk kocsikáztunk,a detroit és arb tette a dolgát majd kitaláltunk,hogy most már ideje hazamenni. Megállás ,pisi,cigi,kacagás majd :
Jesszusom ez mi volt? Megállt a kocsi!Egy 300TDI!!!!!!!
Na mindegy hazavontattuk Viborg jelezte többször nem jön velünk sehova mert eddig soha nem volt semmi gondja.Múltkor meg lejött oszt ac pumpa kakukk,most meg ez:O)
Na hazament beidegelte magát oszt szétkapta:O)Na oszt ez lett belőle!
Köszi Pista a gyors reagálást!!!!!!(Azé jó ,hogy Grafomán vagy:O)
Még azon is törtem a fejem, hogy 5 sebességes automatát felhegeszteni valahogy, de letettem róla. (lehet minden egyébről leteszek) max. dieselgáz szettet, vagy hidrogén…
Legelső viszont a tőke összekovácsolása.. donor… Itt is benzines vagy diesel? VÁÁÁÁÁÁÁÁÁááááááááá
Namármost, ez úgy van, hogy a Range hajtását ambó dominó megtervezték a rettentő erős 270Nm-t leadó 3,5 karbis V8-hoz.
Képzelheted, milyen anyagok voltak akkoriban, hogy azért lett végül állandó összkerekes, mert a hátsó hidat folyton elcsavargatta a V8.
Na, ehhez képest a 3,9i lett 188 ló, meg 300Nm, a 4.2 200ló és 340Nm, a 4,6 meg asszem 220ló és 380Nm.
Egyrészt.
Másrészt meg újonnan még bírták is a gyűrődést az alkatrészek, de mire ezek az autók 18-20-25 éves korukra hozzánk kerülnek, és mi elkezdjük őket hatványozottan ölni terepen, ilyenkor egykettőre kijön az, hogy mennyit gyengült egy-két alkatrész a 3-4-500ezer km során, és hipp-hopp eltörik. Az új megint fogja bírni sok-sok évig - persze kicsit kevesebbig, mint az előző tulajoknál, hiszen feltételezzük, hogy általában véve 10 évesen a Range-eket még nem vitték annyira gyakran terepre, inkább exkluzív autó volt, mint offroader, mink meg ugye ütjük-vágjuk őket rendesen.
Aztán az automataváltó erre még rátesz egy lapáttal. Kéziváltóval legfeljebb lefulladsz, oszt jónapot.
Az automataváltóval sose fullad le a motor, ellenben folyamatosan terheli a homokban megakadt kerekeket adott esetben 6-700Nm-rel (amit számolj ki a váltóáttételek tekintetében). És nem fullad le, csak csavarja a féltengelyt, amíg az - vagy valami más - szét nem szakad. Vagy ha minden NAGYON erős, akkor elforgatja a felnit a gumiban. :)
Szóval amíg nem jutsz el oda, hogy 20 éves korára a teljes hajtásláncot felújítottad/kicserélted (váltó, terepváltó, keresztek, difik, féltengelyek, menesztőtárcsák), addig mindig fogsz tördelni valamit.
L332 Range Rovernek az ég világon semmi de semmi köze nincs a korábbi típusokhoz, se P38-hoz, sem semmihez. Nincs külön alváza, egybe van építve a kasztnival, gyakorlatilag a padlólemezbe van beépítve egy alváz-szerű zártszelvény-szerkezet, de nem különálló egység. Motorok is totálisan új fejlesztések, semmi de semmi köze nincs egyetlen korábbi motorhoz sem.
Tehát akkor hiába leszen erősebb váltóm, jön ismét a hajtáslánc többi alkatrésze, osztómű, difik, féltengely,kardánkeresztek... kihagytam valamit? :D A megállásról még szó sincs (csak Fejes kolléga aggódott)
Azt hittem a RR-ben több a terhelés ráhagyás
Mindig a leggyengébb alkatrész esik ki a hajtásláncból. De sosem tudtam eldönteni az a jobb, ha a motor fullad le, mert elfogyott az ereje vagy töri az alkatrészeket. ( Inkább törje)
Volt már,hogy az Érdi emelkedőn 60-al tudtam csak felaraszolni mert a copjuter vészállásba kapcsolt "felszaladt kicsit" a turbónyomás. (típusidegen otonál) :)
Tie! (vagy aki kenterbe vágja rajta kívül a RR-eket)
Aztatat nem tudod "véletlen" hogy a 2002 -es utáni RR-nek az alvázrácson ugyanazok-e a felfogatási pontok mint az előttieknek?
Vaaaagy a 2500ccm "D" es nek ill a 3000-ccm -es "D"motortömb ugyan az -e? ... (mergánál van egy típus aminek csak a vezérlése más a motortömb ugyan az) :)
Nem érted.
Gépkönyves versenyautónak gépkönyve van, nem forgalmija. Közúti közlekedésben való részvételre pedig a forgalmi jogosít.
Forgalmis autóban nem lehet keret. Tökmindegy, hány személyes.
Kűlső cső ugyanúgy műbizonylatköteles, mint a dögrács.
Csak épp dögrácsra (gyárira még csak-csak akad műbizonylat, ilyen kűlső csőre sose)
Azt esetleg meg tudod mondani, hogy az előírások lehetővé teszik-e, hogy egy gépkönyves verseny autóban, hivatalosan lehet-e két ülésnél ill. két személynél több szállítható személy ?
A defiken látható (gyári?) bukócső ami félig a kocsiszekrényen kívül fut, az vajon szabályos-e, vagy nem?
1. Akármilyen sufni bukócső nem építhető be. Értsd: CSAK jóváhagyási jellel ellátott, tervek alapján engedélyeztetett bukócső lehet. Ez gyakorlatialg annyit jelent, hogy ezen kritériumoknak nagyjából a gyári FIA keretek felelnek meg, a józsibácsi a fészerben hegesztett egy egyébként kibaszott jó keretet, az nem lesz jó.
2. CSAK gépkönyves versenyautóba szerelhető. Tehát utcai autóba, forgalmival NEM!
Én úgy tudom, hogy ha bukócsövet építesz be akkor a kocsit csak 2 személyes versenyautóként lehet vizsgáztatni , merthogy a szabványos bukócső támasztéka a hátsó ülés helyén van, nagyobb bukásnál pedig szükség van a hátsó kitámasztásra, hogy ne az eltörő cső szúrja át a testedet.