Egy olaj sn, cf teljesitmenyszintbe(5w40, 5 w30,10 w40) jo a lianaba boven.A konyve olyan alacsony osztalyt ir elo, ami mar nem letezik, nem vasarolhato.
Nem rossz a 10 w 40----itt a lenyeg a jo teljesitmenyszint, de hidegbe jobb a 5 w 40, nagysagrendekkel gyorsabban feler, en ketszer cserelek egy evbe, igy nyaron ha van olcson 10 w40 az megy bele.Alapvetoen egyik felsorolt olaj sem birja a hidegen ha padlozzak a motort, en telen 5 w40-t is 5 percig jaratom.A 0 w30 asok, start stop autokba van, meg priusba, aminek neha menet kozbe beindul a motorja, de jellemzoen ezek dragak, en inkabb lenyomok ket olajcseret egy evbe 5 w40 el, arba meg mindig nem vagyok ott mint egysze 0 w30 al, aki kerdezi minek cserelek ketszer olajat, sokat megyek varosba, 8km alatt nem eri az olaj az optimalis ontisztulo kepesseget, a hutoviz hamar melegszik, de az olaj nem sajnos.
A kezelesi útmutató 105 ezernél írja a cseret. en megmegis rendeltem ezt az egyszerű szurot amit belinkeltel de szerintem nem ilyen való bele. Ez a tankba van egybe van allitolag a benzin szivattyuval.
Sziasztok mi lenne ha megprobalkoznek 0w30 as olajjal? 1.6 benzin lianaba. Lehet hogy ennė a tul vekony olajat? Most 10w40 van benne de -8 fokban indításkor eleg szar hangja van amig az olaj oda nem er mindenhova.
Én is pont most gondolkoztam a cserén, mert használtan vettem az autót, és már 240ezer k, volt benne. Evidens, hogy minden szűrőt, folyadékot, olajat cseréltem amint tudtam. De sajnos az üzemanyagszűrő tényleg a tankba van építve a szerelési útmutató szerint is. Ez nem csak egy szűrő, ahogy látom, hanem van benne más ketyere is, ha jól látom ez az, csatolom a képet. De ehhez le kell venni az EVAP szűrőt, a tankot.... szóval nem olyan egyszerű, de reménykedem benne, hogy ha ennyire eldugott, talán maga a szűrő is sokkal többet bír, mint egy mezei papírszűrő. Ami viszont nagyon érdekes, hogy Bárdin is, Kovács alkatrészeken is kidob ehhez a kocsihoz egy sokkal egyszerűbb szűrőt is.
Minap talaltam additivek, feljavitani pl a szervoszivattyut, ha csorog, mert nem csereltek benne olajat:
www.xado.de
itt van additiv, mindenhez, valtohoz, motorhoz, motorolajat nem rendelnek innnen, meert egy castrol, aral olaj alapolajkent jobb lehet, de pl olyan 15 euroert van szervo kormany additiv, meg valtohoz valo additiv.
Alá kene menni az autonak, ahol lehet esetleg szuro-suzi bontot is fel lehet hivni, ok ismerik a tipust:
Tehat ahol lehet ua.szuro:
1.rögtön a tartaly utan kvazi az eloremeno agba
2.motorterbe, mielott bemegy az ua.a az injektorokhoz.
Ha en mernok lennek(mert az vagyok) oda tennem, ha sehol nincs kivul lathatolag, akkor tapszivattyuval van egybe epitve.
Van a liqui molynak, injektor, ua. tsztito, folyadeka az jo lehet esetleg bontas nelkuli tisztitashoz, bar itt a kerdes uaz mint a motortiszttio folyadeknal, amit azt hiszem 500 km el az olajcsere elott kell beboritani a motorba, utana csere, ott mar volt olyan hogy annyi olajsart feloldott, hogy a kis oaljcsatornak betomodtek a motorba....regi autonal leveszika szakik a kartert, kitisztitjak, erdmes, olyan 165 ezer km utan erdmes, de utana kell uj tomites a visszaszelesehez.
En neha tankolok, e95 ot,abba van nemi alkhol, azt talan lemossa a szurot a tapszivattyuna, mast nem csinalok,meg talan azt hogy olyan kutnal kell tankolni, ahogy van forgalom, meg az hogy csak max felig engedni kiurulni a benzintartlyt, mindig ratankolni, igy a szivattyu hutese is megvan...
Keresek bontott tapszivattyu kepet, lehet egybe van epitve a szivattyuval a szuro, mert ha igen, egybe kell oket cserelni.Egyebkent soha nem csereltem, nem is tervezem, csak ha osszeomlik az uza.ellato rendszer, ebben az uza. eelato rendszerbe, de ez igaz a tobbi benzinbefecsekendezos kocsira is(direkt irok benzinest), a lenyeg, nem szabad hogy leuruljon a tank, soha sem---ha leurul a tank, a tapszivattyu benzinnel hutott, ha keves a benzin, tulmelgedhet, es megszorulhat, a tankkijelzo nem kalibralt egy autonal sem, kvazi nem pontos, en mindig teletankolom, ha 3 vonast lemegy a vonas a muszerfalon.
Sziasztok 1.6 os benzines lianán hol találom hogy tudom az üzemanyagszűrőt cserélni? A könyv szerint 105 ezernél kell. Mennyire szokott ilyen futásteljesítménynél elhasználódva lenni? Gond ha még nem cserélem ki egy darabig? A tanktól fém csövön megy a benzin a motorhoz? Alánéztem elég rozsdás csöveket láttam azokat érdemes lehet cseréltetni?
Amit veszek flakon 1 literes ugyis, de biztos van fel literes automatavalto olaj is(Mol,Liqui Moly, stb).amit nem ertek, szervizek at tudnak mosni a rendszert, ha akarnak, de ahhoz kene olyan 3 liter olaj alaphangon--en leszivom, majd ratoltom az ujat-kicsit frissul a rendszer, de a faradt olaj nehezebb lehet mint az uj a femeszecskek miatt is, az biztos levan ulve kormanymu aljaba, ott mozoghat.Hutofolyadek leengedes utan desztillat vizzel kene atmosni a hutot, senki nem teszi, leengedi majd betolti az uj anyagot es kesz.
Előírt folyadék DEXRON-III, DEXRONR-II E vagy DEXRONR-II folyadékokkal egyenértékű A rendszer folyadékkapacitása Balkormányos kb. 0,86 liter gyári könyv
Veszek mintat belole olyan 5 havonkent, ha fekete a tartalyba levo, leszivom fecskendovel, meg gumiccsovel, miutan leurul a kormanyszervo kiegyenlito tartaly a szivattyu hangosabb lesz, mert csak 1 liter kering benne, ratoltom viszza az ujat, igy megvan az egesz oylan 15 perc alatt bontas nelkul.Olyan 9 euroert veszek bele 1 lliter automatavalto olyajt meguin markajut, ez a legolcsobb, minden dragabb ettol mar.
Szerencsére nem volt annyira fekete, de látszott már rajta az idő... Viszont szerintem rátöltöttek a kereskedésben, mert vásárlás után egy darabig szivárgott a kiegyenlítő tartályból (sokat töltöttek rá), és elég szép színe volt. De olvasgatva itt is kommenteket, inkább lecseréltem, szerintem megérte. Nem mosattam át teljesen: lecsatlakoztattam a visszafolyó ágat, és addig járattam a motort, míg el nem állt az olajsugár, és meg nem hallottam hogy a szivattyú üresen jár, ezt kb 1 másodpercig csinálta, azonnal leállítottam.
Nálam ez már keso, hamarabb lecsizoltam volna-elrontottam, kivulrol, meg alulrol, belul nem ferek hozza, fekete festes kell hozza, ivet meg nem kerestem.
Amit viszont tudok ajanlani, 280 ezer futott az 1,6 os M16A motor, most sikerult teletankolnom, nem 95 sel, hanem v power, meg minden kuton a legjobbal, pl totalnal exolimmal, olyan 50 liter korul lehet bennt meg benzin, viszont a kocsi megvaltozott, harap, gyorsul, a 95 os szerintem hiaba fogy a kuton nagyobb mennyisegbe, de rosszabb, vizesebb, kenesebb szerintem.Igy most mindig ratoltok, nem hagyom kifogyni, igy mindig olyan 10 kiter korul tankolok max.csak.
Mi most csináltattuk meg a bal hátsó ívet. Sajna nincs hozzá megfelelő javító ív. (sokáig kerestünk) Így maradt : alapos körbevágás, majd lemezhajtás, csiszolás stb.