Közkívánatra, valamint az újoncok és a forróbb fejű őstagok okulására az alábbi szösszenetet kéretik elolvasni mindazoknak, akik először járnak itt és azoknak, akik csevegni kezdenek friss topiklakóinkkal:
Beszallasilag a leggázabb a Renault Laguna volt, olyan "folden ulos" volt, jo melyen le kellett gugglni, aztan atpreselni a labamat az ules es kormany kozott, megkuzdeni a magas kuplunggal stb. Bennt ulve mar okes volt, na de addig komoly torna volt. Es a kilatas/korbelatas se volt belole a legjobb... Regi Fiat Multipla-t viszont imadtam, talan ketszer utaztam egyben, barmikor elfogadtam volna azonnal! :-)
Tavaly volt hogy mentunk tobben Manchesterbe ceges ugyben. Odaerve tobbek kozott kitargyaltuk azt is, hogy ki mennyi ido alatt ert oda. Egyik kollega Ford Mondeo-val nagyjabol ugyanakkor indult mint en, hasonlo helyrol, nagyjabol ugyanazon az utvonalon. A 190 miles uton nagyonjabol 10 percet vert ram... Volt akinek Jaguarral majdnem egy oraval tovabb tartott, egyszeruen mert masik (rovidebb egyebkent) utvonalon ment ahol viszont lassabb volt a forgalom, egy masik ha jol remlik BMW-s fel oraval tovabb tartott neki mert bar ment 80-al a megengedett 70 helyett (meg 60-nal 50-es korlatozasnal stb) kesobb indult mint en es jobban kikapta a delutani csucsot... Szoval Angliaban szerintem nem igazan autotol fugg hogy mennyi ido alatt ersz hova, hanem utvonaltol, forgalomtol, napszaktol. Itt a 120-as Skoda vagy ezerkettes Zsiguli se lenne sokkal lassabb mint egy csucs-Audi, HA az Audis is betartja a forgalmi szabalyokat.
Masik: haverom nagy Fiat orult, 750-es(!) (regi) Fiat Pandaval, negyen (ket felnott ket gyerek) 3x megjartak Budapest-Barcelona tavot az Alpokon keresztul. Es meg elveztek is, dacara hogy van vagy 30 loero :-) Egyebkent mi is jartunk 843cm3-as karburaturos 4 sebesseges 34 lovas Seat Marbellankkal minden magyarorszagi kozephegysegben, alacsony-Tatraban, osztrak Alpokban, elment az mindenhol :-) Ehhez kepest a mostani 65 loerom maga a kanaan :-) Nem veszem eszre hogy barhova lassabban ernek/ernenk oda mint anno az 1.8-as 110 lovas Toyota Avensissel... Csendesebbnek se volt sokkal csendesebb az Avensis (a dizel Mazda 2 meg korabban a dizel Vauxhall Astra na azok szornyu hangosak voltak), sot elol a hely se volt hu de sokkal nagyobb, a beszallas meg egyertelmuen a legkonnyebb a Splash-ban (illetve meg a Fiat Dobloba is nagyon konnyu volt a beszallas).
auto temakhoz nem akarok hozzaszolni, mert vegre egyszer az eletben nem kell egyikkel sem foglalkozni. Legkomolyabb gondom a smarttal volt: AA-t kellett hivni. 2 hetig beteg voltam, nem mozdult a draga. Azutan is csak 1-2 km (suli/kisbolt) majd 2 ujabb hetig.
Ennek kovetkezteben az aksi csak fogyott, de nem toltott. :) Es meg hideg is volt....
A nagy meg megy es nem kell szervizbe vinni :)
Azert a 160-200 km/h sebessegre kivancsi lennek - marmint a pontos utvonalra ahol nincsenek kamerak (nemeto-n kivul) :)
Kanyar. Van nekunk lampank, meg a kanyar kijaratanal a hidrol lejovoknek szolo lampa. Ha a mienk zold a masik mindig piros, ertelemszeruen. (volt vagy 3 honap mire megszoktam, h "piroson megyek at"... meg mindig fura kicsit, de mind1). Biciklis elottem. O kanyarodik elsonek. Siman atmegy a zoldon, majd a "piroson". Jovok en. 600m-el arebb ujabb lampa (en itt balra el hazafele). Az is piros. Megallok erre szol a biciklis, h ugye tudom, h piroson jottem at.
1. ok, kedves akart lenni, ezt dijazzom
2. o siman atment. Mert ra nem vonatkozik az o konyveben
3. a k.eletbe, h ennyire nem tudja a kreszt!!
Komolyan gondolkodom, h kampanyba kezdek a biciklis jogsiert es a bicikli rendszamert! Es elsosorban a 2. pont miatt, mert azt naponta latom. Vagy mert o kivul all a kresz-en, vagy mert olyan hulye, h nem ismeri a kreszt. Either way: engem (is) veszelyeztet az o hulyesege.
Ma eloszor lattam (4 eve vezetek itt) indexelo biciklist!! (hulye volt mindketto, de legalabb indexelt).
Persze, hogy vezettek, amikor az akkori autok szama 1989-nem durvan 2 millio volt, most 3.6millio :)
Az altaluk orszaguton elert sebesseg is alatta volt a mostaninak (probaltal te mar 120-as Skodaval 100-al menni? :)) Ha utkozes volt, akar kis sebessegnel is, sokkal nagyobb aranyban volt sulyos es halalos kimenetel. Az egy dolog, hogy az emberek anno ezeket vezettek, mert ez volt. De motorozhatsz ketszazzal meztelenul is, ameddig nem buksz, addig mondhatod, hogy biztonsagos :)
A maiak már biztos egy szinten vannak a többi márkával. A régi darabok, amikből itthon még mindig rengeteg van, azok nagyon gyatrák. Angliában már talán teljesen kikoptak.
Na ez meg a masik. Nagyszeru egy nemet premium dizel (nem varosi hasznalatra persze :-)), de en az automat 21000 merfolddel 3 evesen £4600-ert vettem. Egy 3-as szerias 3 eves 21000-et futott dizel BMW also hangon £15000-tol indul. Az azert £10000 kulonbseg, aminek jobb helye is van mint az ertekvesztes...
Bocsi, ez jwdo-nak akart valasz lenni :-) Plusz: ha abszolut biztonsagot akarsz, akkor az ultimate solution a nyerges vontato :-) Annak csak a vonat art komolyabban :-) The king of the road :-)
Azert nem mondanam... Meg azert vezettek az emberek a hetvenes evekben is, Zsiguli, Kispolszki, Wartburg, vagy VW Beetle/Transporter, Audi 80, Peugeot 304 stb., es tulnyomo tobbseg tulelte, pedig ezek aztan jo ha egy csillagot kapnanak egy mai toresteszten. Elso Zsigulimban meg automata ov es fejtamla se volt, nemhogy legzsak... Hatvanas evekben meg még biztonsagi ov se volt.
En szemely szerint "szivesebben" karamboloznek egy Swift-tel 50km-nal mint egy BMW-vel 100km/h-nal... Az a baj, hogy a premium autok tulajdonosainak egy jelentos resze azt hiszi, hogy azzal hogy o beult egy nemet premium markaban most mar ra kevesbe vonatkoznak / tagabbak a fizika torvenyei, es tok jo hogy az autoja 20%-al biztonsagosabb mint egy Ford vagy Renault, de ha 40%-al gyorsabban vezet, akkor osszessegeben eletveszelyesebb a mutatvany számára, nem is beszelve a kozlekedesben resztvevo tobbiekre, akik viszont nem feltetlenul utaznak nemet premium autoban...
Sajnos a 90-es évek óta itthon gyártottak nagyon gyengék a biztonságban. Sok idős ember, főleg vidéken ha balesetezik nagyon sérülékeny. Nap mint nap látjuk a baleseteket, durván rossz a túlélés más autókhoz képest. Sok autón csodálkozunk, hogy mennyire péppé zúzódtak, de kiszállnak belőlük. A Mi Autónknál sajnos rosszabb a helyzet. Az akkori 7-800 kilós kasztnik alig védenek. Egy mai S-Cross biztos egyenlő szinten van a többivel, de a súly előnyük nincs is meg.
A Szigetországban persze a 20-30 éveseknek jóval kisebb aránya marad forgalomban mint itthon.
A Cw mutató is egy kitűnő cucc hülyíteni a népet. Mer általában nem tudják, hogy azt még meg kell szorozni a homlokfelülettel, s az így kapott értéktől függ a kocsi légellenállása..
Hat oszt azt meg hogy? Valami nagyon felrement a tulajnal. Hengerfejesre vagni egy motort azert ahhoz tudas kell. Vagy gyari hiba. De akkor meg garancialis a dolog.