Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cicó Creative Commons License 2010.05.01 0 0 37669
Én szerencsére csak a sor végét láttam, pont ott volt ahol le akartam jönni a pályáról.
Előzmény: AFF-645 (37667)
AFF-645 Creative Commons License 2010.05.01 0 0 37668
A Szemerey Transport Zrt felvételt hirdet Herceghalom (Tesco) és Biatorbágy (Aldi) telephelyekre gépjárművezetőknek. Feltételek: digitális sofőrkártya, E kategóriás jogosítvány, környékbeli lakhely és minimum 1 éves nyerges vontatón szerzett tapasztalat.
Önéletrajzokat a dancsa.adrienn@szemereytransport e-mail címre várunk.

Nem itt dolgoztál???
Előzmény: husky610 (37650)
AFF-645 Creative Commons License 2010.05.01 0 0 37667
Nem járt valaki tegnap az M0-áson délután az 5-ös és az M5-ös közötti balesetnél???

Kicsit lezúzta a Volvo elejét az ürge,a másiknak a lyukas pótjára meg úgy tuszkolták vissza a rakományt. Picit durva volt.
Gasolin Creative Commons License 2010.05.01 0 0 37666
Ha 15 órás műszakot húz akkor az feltételezi, hogy napközben volt egy 3 órás összefüggő pihenője, ezért elég neki egy 9 órás pihi is nem kell 11 óra. Már ez (3+9 óra) teljes értékü pihinek számit. +2 órát feleslegesen pihen.
Ezért még továbbra is 3 csökkentett pihenője lehet a héten.
Előzmény: Há-gyé (37663)
Tibi2105 Creative Commons License 2010.05.01 0 0 37665
Igen.
Előzmény: lusta245 (37664)
lusta245 Creative Commons License 2010.05.01 0 0 37664
Sziasztok!

Ma kamionstop van az ünnepek miatt?
Há-gyé Creative Commons License 2010.05.01 0 0 37663
Igen az értelmezés a lényeg!

-szerintem ha 6-kor kezd 21-ig megy és másnap 8 kor indul az csökkentett pihi,hiába 11órát pihen,de ugyebár a 24órás periódus az 6-kor lejár és addig csak 9órát pihentél....ugy hogy akkor inkább 6kor kell indulni ha nagyon sietős:)...ezt nem is lehet másként érteni szerintem

-hajónál is a kép csak egy példa,a lényeg a sorokban rejlik...kétszer szakíthat meg és a kettő összege nem lehet egy óránál több ez a lényeg....tehát amit te írsz szerintem az is jó....rendőr sem köthet bele mert nincs kikötve hogy 30-30 perc lehet csak a leosztás szerintem

-napi és heti vezetési időnél is csak példákat mutat a könyv szerintem ott is van variálási lehetőség ha az időkereteken belül marad a gépész....a leosztás itt is változhat szerintem

Javítsatok ki ha tévedek!

Aztán ha van egy ilyen könyved még az orra alá is teheted a rendőrnek ha kekeckedik:)))...itthon mindenképp,de külföldön is lehet erre hivatkozni ha minden kötél szakad szerintem.
Előzmény: 95xf (37662)
95xf Creative Commons License 2010.04.30 0 0 37662
Erről beszélt Deps és Gasolin, hogy az értelmezéssel vannak gondok. Ráadásul van pár dolog a képek alapján ami pont ellentmond az eddig leírtaknak (pl én hsz-em tegnap).
Amit hibásnak találok:
-munkaidő, egy 24h-n belüli pihenőidő magyarázata: ha 6kor kezdek és megyek 21h-ig utána 8kor indulok akkor az milyen pihenő?
-hajózásnál nem 30/30 perc van, hanem össz 1h! Ha hajóra 50 perc, hajóról 5 perc az is jó. Ráadásul rendőre válogatja, hogy hogy fogadja el ezt a pihenőt (milyen osztásban)
-napi, heti vezetésnél miért ragaszkodnak a 4,5 és a 34/56h-hoz, miért nem lehet variálni? Pl 2h vezetés+1h egyéb+1h vezetés+2h pihi vagy akárhogy.

Mondjuk a semminél sokkal jobb:)
Ezt a németes precizitást variálhatná egy kis talján lazasággal
Előzmény: Há-gyé (37655)
95xf Creative Commons License 2010.04.30 0 0 37661
Szóbeli:
1. max proletár 5ös (2), 2. Megkérdem kollégám minden oké-e és körbesétálom (-1), 3. ez talán menne (4alá)
Vezetés:
1. ez ok (4), 2. ha "szűk" akkor bukta, mert én "kígyózom" (1), 3. jobbra hátra még egy jó napon is necces, ráadásul én ki is szállok, nem várom meg a recsegést (1 v 2), 4. ez talán 5ös, 5. ha van hely "utánamenni" akkor sima ügy, ha nincs akkor... (3alá), 6. én kihúzom előre és utána hátratolok. Ez megengedett? (1-4)
2ik szóbeli:
1. pár megy, de kit érdekel ha nem az a cím (3-4), 2. ez ok (5), 3. ez is (4fölé), 4. passz (1alá), 5. talán (3), 6. ok (4), 7. ok (4), 8. ok (4)
6-8ig az értelmezésben lehetnek eltérések
Orvosi: szélvédőn túl látok (állítólag)

Jelek szerint nem vagyok alkalmas a napocska árnyékában dolgozni:P

Remélem Deps, Gerob is osztályoz a "mai tudásukkal" (kíváncsi vagyok mit csinálnak ma másképp)
Előzmény: Sas023 (37654)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.30 0 0 37659
A furgonok közül elvileg csak a fuvarozáshoz használt vonóhorgos furgonok ( tgk, N1 ) tachográfkötelesek, ha a megengedett együttes össztömeg 3,5 T fölött van.

Haver használ a nem fuvarozó cégében egy vonóhorgos Mastert. Cibálja vele melóban a kéttengelyes futót, illetve maszekban alkalmanként a 2 tonnás lakókocsiját.
Műszakin valami nyilatkozatot kellett neki kitölteni, hogy a jármű nem végez közúti árufuvarozást, és így mentesül a tachográf beszerelése alól.
Sajátátu szállítás nem minősül fuvarozásnak.

Németeknél a lázlap 2,8 T fölötti össztömegtől kell, de szintén csak a fuvarosoknak kell húzniuk.

Előzmény: Kene80 (37648)
Pavel Creative Commons License 2010.04.30 0 0 37658
Imént az M3-on ment előttem egy román kamion oldalfüggönyös póttal.
A rakodást elszámolhatták, az utolsó sor 3x3 raklap vagy 20 centit kilógott a nyitottan rögzített ajtón, spani óvta őket a kieséstől.
100 körül tépett :)
Kene80 Creative Commons License 2010.04.30 0 0 37657

Mi is vettünk minden sofőrnek, + 2 db van bent nálunk, az irodában. NIT-nél 20 db felett 900-ért adták darabját! :D

Hasznos iromány! :)

Előzmény: Sas023 (37656)
Sas023 Creative Commons License 2010.04.30 0 0 37656

Szia

 

Nekem is megvan az a könyv. A Koroknai autósiskolánál vattem. Elég jó kis könyv minden benne van amit tudni kell.

Előzmény: Há-gyé (37655)
Há-gyé Creative Commons License 2010.04.30 0 0 37655
Sziasztok!

Sikerült szereznem egy jó kis könyvet a "mumus" dologról:-).Ebben a pár oldalban a vezetési és pihenő idővel foglalkozik.....íme hátha segít annak akinek nincs ilyen....de ezen kívül még sok hasznos infó van benne,és csak 1200ft volt.
Sas023 Creative Commons License 2010.04.30 0 0 37654

Sziasztok

 

Sokan kértéltek emailban, h mik a felvételi feladatok a wabinál hát leírtam.

 

Na az első nekem egy olyan szobeli vizsgaféle volt.

 Amit feltétlenül tudnod kell.:

 1. kérdés.: Milyen papíroknak kell lennie a gépben? (itt csak a gép-ről van szó)

2. Miket elenörzől a gépen mielőtt átveszed és elindúlsz velle? ( itt a gépes papírjainak az érvényeségét is mondanod kell, meg hogy nem-e sérült a gép meg a guminyomást stb.)

3. Hogyan kell a gépest és a pótott öszeakasztani . ( saját szavaiddal elmondod és kész)

 

Ezek után mentem vezetni.

 

1.-ső feladat.: elöre kell menni 150-200m-ert úgy hogy a pót és a gép a két vonal között maradjon. (semi extra csak egyenesen előre)

2. 150-200m-ert kell tolatni hátra úgy, hogy a pót és a gépes ugyancsak nem mehet át a két vonalon. ( itt sincs semmi extra csak egyenesen hátra)

3. jobra egy pót mellé halszálkában kell betolatni és amikor megál a gép a két vonal között kell legyen a gépes és a pot is lehetőleg középen. ( kb,: 120 fokban kell tolatni itt sincs semmi extra. 4szer lehet korigálni természetesen minden korigálásért hibapontot kapsz ha a 4.-se sikerül akkor 0 pontos a feladat.)

4. mened kel elörefelé egy kört a telephelyen úgy hogy felváltasz 4.-ig utána meg visza 3.-ig. ( semmi extra ha autót tudsz vezetni ezt a feladatot nevetve megcsinálod)

5. balra derékszögű tolatás egy pót mellé úgy hogy minnél közelebb légy az áló potkocsi melleti vonalhoz. ( na ez a legnehezebb feladat mert ha nagyon alászeded akkor csak csúszik a pót keresztbe és az istennek se akar oda menni ahová te szeretnéd, velem is ez történt, itt is 4 lehetőséged van ügyanazokkal a feltételekkel mint a halszálkás tolatásnál.)

6. megint egykör a telephelyen fel és leváltásokkal.

7. balra előre be kell álnod egy pót mellé halszálkában ugy hogy a pót és a gép a két vonal között középen legyen. ( ha nincs középen akkor hibapont)

A vezetésnek ezzel vége.

 

Mégegy szóbeli következett.

 

1.-ső kérdés.: mond egy pár országot tudnod kell a fővárosukat? (jobb ha az öszes európai ország fővárosát bemagolod)

2. kik a benelux államok és mutasd meg a térképen, hogy hol vannak? ( a térképet sem árt nézegetni)

3. kik tartoznak a skandináv országokhoz és mutasd meg a térképen hol vannak?

4.kik a balkán országok és mutasd meg a térképen hól vannak?

5.Milyen határátkelőket ismersz romániába, ukrajnába, szlovákiába, szlovéniába, szerbiába, horváth országba és ausztriába? (a felsorolt országok közül valamelyiket fogja kérdezni ezért nézegesd meg ezt is a térképen)

6. menyi a napi, heti és kétheti vezetési idő?

7.menyi a napi, heti és kétheti pihenőidő?

8. Mi a csökkentett pihenőidő és menyi időn belöl és hogyan kell pótolni a pihenőt?

 

Ezután jött az orvosi. (látás, hallás stb. a szokásos ceremónia)

 

Ezután felviszed nekik az orvosidat és akkor mondják hogy várólistárakerültél-e vagy egyáltalán nem kellesz a cégnek.

 

Én reggel 7 órára mentem és 3 órakkor végeztem. Még fel se száltam a nyugatiban a vonatra de már hívtak, hogy a speciális részlegen van hely és mikor tudnák kezdeni. Egész napos a dolog ugyhogy jó sok kaját és vizet vigyél magaddal.

 

Mindent leírtam és remélem tudtam segíteni.

 

Üdv.: Sas023

 

Taptünde Creative Commons License 2010.04.30 0 0 37653
Saját autó,csak saját árú szállítás:3,5 T+vontatmány,7,5 T-ig, alatt:Nem kell tachográf.Osztrák autópálya,matricás.Trélerrel való szállítás,csak saját néven,vagy tulajdonban levő jármű szállítása megengedett.Ha kontrol van,és kérik a tachot,akkor csak annyit kell mondani,hogy privát.Ez elég szokott lenni.(hatszámjegy vagyok)
Előzmény: liili (37651)
husky610 Creative Commons License 2010.04.30 0 0 37652
Köszönöm, rákérdeztem a górénál, úgy van ahogy mondtad. Majd odafigyelek és kapcsolgatom, metr idegesít, hogy állandóan kinullázza a vezetési időt.
Előzmény: scania01 (37619)
liili Creative Commons License 2010.04.30 0 0 37651
Akkor viszont én vagyok lemaradva agyilag!!:-)
Előzmény: Kene80 (37648)
husky610 Creative Commons License 2010.04.30 0 0 37650
én anno egy ducato maxival jártam, és volt rajta v.horog, tgk volt forgalmi szerint, és benne volt a tálcás korong, csak épp nem használtam soha...
Előzmény: liili (37635)
samydavisjr Creative Commons License 2010.04.30 0 0 37649
Nemzetközi gépkocsivezetőket keresünk Nyugat-európai viszonylatokra



Nyugat-európai viszonylatok, 4 hét munka 6 nap pihenő forgásban.

Alkalmazás feltételei: CE kategóriás jogosítvány, min. PÁV II alkalmassági vizsgálat, belföldi- és nemzetközi árufuvarozói vizsga, érvényes útlevél, digitális sofőrkártya

Angol, vagy német nyelv szakmai szintű ismerete feltétel!

Juttatások:
- 380.000Ft elérhető fizetés
- fiatal, modern gépjárműflotta
- Stabil háttér, tőkeerős cég, biztos megélhetés

Amennyiben ajánlatunk felkeltette érdeklődését, kérem

* jelentkezzen személyesen felvételre Tatabánya, Dankó Pista út 3. szám alatt a hét bármely munkanapján délután órákban,
* vagy érdeklődjön a következő telefonszámon: +36 20 570 14 03
* vagy jelentkezzen e-mail-ben önéletrajz elküldésével és a "KAMIONSOFŐR" jeligével a z.visegradi@eurodriverjobs.com címen.



Üdvözlettel,

Visegrádi Zoltán
Kene80 Creative Commons License 2010.04.30 0 0 37648

Üdv!

Hiszed, vagy sem, létezhet!

Nálunk van most egy bérbusz, rövid tengelytávú '97-es Ford Transit. Teherautónak van vizsgáztatva, van rajta vonóhorog, és bizony tachográfos órája van.

Van egy platós, 2006-os Transitunk. Azon nincs vonóhorog, ezért nem tachográfos, de a műszerfalon megvan a kártya helye!

Előzmény: liili (37635)
Tomy44 Creative Commons License 2010.04.30 0 0 37647
Ez így elég érthetően van leírva. :)
Előzmény: 95xf(2) (37643)
Tomy44 Creative Commons License 2010.04.30 0 0 37646
Köszönöm
Előzmény: Gasolin (37630)
AFF-645 Creative Commons License 2010.04.30 0 0 37645
Végre előkerültetek!!!! :))
marci3_ Creative Commons License 2010.04.29 0 0 37644
nem kell go-box, mert a szgk matrica 3,5t+futóra van, go-box meg tengelyekre.
Előzmény: Roadtrain (37638)
95xf(2) Creative Commons License 2010.04.29 0 0 37643
Idézet a nemlétező GYIK-ből (hála Depsnek):
"ott van a következő, ami sztem fontosabb mint a rakodás! az un aetr..... egyszerű és rövid leszek! sokan nicnsenek tisztában azzal, hogy mi a munkaidő és mi a vezetési idő!, de még a különbséget sem tudják! ez nemcsak kezdőkre vonatkozik! találkoztam már olyan kollégával, nem napos, hogy neki egy volt mindakettő.....

aztán meg csodálkozik a leendő kolléga, hogy miért is büntették meg.... nem fogja tudni! "

Tőlem hozzátétel:
Pihenőidő: napi 11h összefüggő pihenés, ami kivehető egy 3h és egy minimum 9h-s osztásban is.
Csökkentett pihenőidő: 11h-nál kevesebb, de legalább 9h egybefüggő pihenő. Ezt (is) lehet akár 3h munka/vezetés után is. Hetente 3szor lehet, de vissza kell pótolni minimálisan 12h-s pihenővel!!
Heti pihenőidő: 45h, ami csökkenthető otthoni vagy th-i pihenésnél 36h-ra.
Csökkentett heti pihenőidő: legalább 24h pihenés távol az otthontól, azonban ezt legkésőbb a harmadik hétvégén vissza kell pótolni (pl van 30h pihenőd, amihez 15h-t pótolnod kell majd)
Munkaidő: egy 24h-n belül minimum 9h egybefüggő pihenőnek kell lennie, azaz 24-9=15h a megengedett maximum.
A "normál" munkanap 24h-ja 11h-s pihenő esetén áll 13h munkaidőből ami "tartalmazza" a napi max 10h vezetési időt és a munkaközi szünetet (45 perc) valamint az egyéb munkát.
Vezetés: Napi 9h, ami hetente 2szer 10h-ra bővithető. FONTOS, hogy 9h01perc is 10h-s vezetésnek minősül ugyanúgy, mint a 9h59perc!!

Nem ártana összeszedni ezt egy rendes hsz-be, mert én csak összekapirgáltam:)


Előzmény: Gasolin (37629)
Pavel Creative Commons License 2010.04.29 0 0 37642
Köszi :)
Előzmény: cicó (37641)
cicó Creative Commons License 2010.04.29 0 0 37641
(Gratulálok) ;)
Előzmény: Pavel (37640)
Pavel Creative Commons License 2010.04.29 0 0 37640
Olvasgasd az AETR-t, a 3,5 már lehet nem aktuális, 2002-ben vezették be, de 2007-ben variáltak valamit, lehet, hogy felemelték 7,5-re.
Az hogy a kocsid 7,5-es az egész más tészta, tachonál biztos ,hogy a szerelvényössztömeg számít :)
Előzmény: liili (37637)
tuningoscsavo Creative Commons License 2010.04.29 0 0 37639
Sziasztok! Ez nem hirdetés! Az nézze meg akit érdekel, hogy kevesebbet fogyasszon a gépjárműve.

Ébresztő itt a 21. század!




Használt autó, teherautó, mezőgazdasági munkagép, a fogyasztáscsökkentés mindig hosszú távú hasznot, profitot eredményez.
.
Amit megspórolsz, azt nem kell kifizetni!

Hosszas kutatómunka, szabadalmilag védett technológiák, bizonyíthatóan működő dolgok, mindez az Ön szolgálatára lett elkészítve, hogy tudatos döntéseivel költségeit csökkentve Ön is haszonra tegyen szert általuk.
.
Tapasztalja meg a minőségi termékek által nyújtott előnyöket!

Válaszd ki autód márkáját és megmutatjuk az összes hozzávaló termékünket.

www.fogyasztascsokkentes.hu

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!