Na és akkor mi a helyzet, honnan kell venni, vagy felújíttatni? A kínaiaknál félünk az alkatrészhiánytó. Az MTZ alkatrészellátása lesz olyan, mert nem lkesz normális alkatrész kapható. Még az is lehet, hogy kínában gyártatják, aztán a kínaiak direkt kitolnak az oroszokkal, hogy kivezessék a piavról az MTZ-t a rossz alkatrésszel.
A harmadik ok meg hogy rakás sz@rok a jelenleg kapható kuplungtárcsák, érdekes régen szinte szegecsig kopott a ferodol akkor is jó volt a közepe. Most meg... néztem a made in beloruszt a szegecsek fele hiányzik, egy katasztrófa az egész, ezenkívül meg van a HBRami kinézetre jobb meg kivtelre is tűrhető csak a közepe biliacél meg a gumik is sz@rok ( megjegyzem ezt árulja a keletagro mint MMM minőség). A múgy ami a ferodolok alatt volt régen rugalmas acéllemez , na az sincs már bennük.
Ha majd találkozol néhány kiemelővillatöréssel, vagy nehéz a kuplungot benyomni.
Ezeket okozhatja, ha nagyobbra van állítva a hézag.
A kiemelővilla helyzete közel függőleges gyári értéken. Ha hátrébb kerül, emelni is kell neki a kinyomocsapágyon lévő két csapot. Ami előbb- utóbb megfeszül. Volt rá példa, hogy a csapágyházon lévő fül törött le. Mindezek a kuplung brállítás hibájából.
Minden kuplungot ugy terveztek, a holtpont közelében legyen a kiemelővilla.
Dettó, hamarabb megy szét a gumi csillapító meg nyírja el a szegecset, mint a ferodolon látszodjon kopás...
Nekem egy munkatársam mondta már 40 éve ezzel foglalkozik, a tsz-be az 1, kuplungozásomnál is 33 mm re állítatta be velem igaz akkor minden újatt kapott az a gép.
Jó oké a főleg a csapágyhézagot. De az enyém most 9 éves, és nem 3ezer van benne, de hogy le ne kopogjam semmi baja, de tudod mikor fogom ezmiatt bontogatni. Már csak kabalából sem, mert ha azt beállítanám hétszentség hogy nem sokra rá lenne valami nagyobb baja. De ezt szerintem más sem csinálja.))
Az meg már majdnem sok, ha kopik a tárcsa nehogy elfiogyjon az állítási lehetőség, bár mondjuk ezeknél a fasza tárcsáknál amiket mostanába lehet kapni az elképzelhetetlen hogy elkopjon mert a közepe előbb ki megy .)) Én egyszerűen nem értem hogy a f@szba nem tudnak normális tárcsát csinálni, szétmennek a tehermentesítő gumik egyszerűenn sz@rrá megy az egész közepe, most is amit cseréltem nem a ferodol miatt kellett, de előtte 3.5 éve akkor is ez volt a gond.
Igen, több féle van belőle. A műszerfal alatti burkolatok formájához van alakítva. Én ezért nem veszek újat, hanem gumiszőnyeget méterben, és bevágom magamnak.
Vásároltam egy gumiszőnyeget MTZ 550E-be. A boltos csak annyit kérdezett, hogy panorámafülkés? Gondoltam nagy különbség nincs. Hát nem passzol bele. Szerintetek is több féle lehet?
Szántásnál hogy lehet kiküszöbölni hogy a barázda eleje ne menjen mindig elfele? Mert nekem az ekén a 3.pont míg elmegy balra munka közben addig a barázda elején mindig kevesebbet visz!
Szevasztok,segítsetek ha tudtok. A haverom 1025mtz-je megmakacsolta magát. Egyszer csak nem akart kanyarodni. 4-5öt kell fordítania a kormánykeréken mire megmoccan egy kicsit a kerék. Olaj van,csövek jók. Mi lehet vele?