Keresés

Részletes keresés

seci Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104978
KawaBazsy Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104977

Ez baromság. Pont a dízelmotor értelmetlen turbo nélkül, mert az a hatásfokát növeli (több levegőt szív be), a fogyiját nem. A nagyobb szívónak meg még mindig jóval kisebb a nyomatéka, mint a kisebb turbósnak (Sierra 2.3 d: 139 Nm, Regata 1.9 Td: 172 Nm), arról nem is beszélve, hogy ez max érték, ami a turbósnál már 2000-től rendelkezésre áll, a szívónál meg csak jóval feljebb.

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (104950)
KawaBazsy Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104976

CSOK-os konjuktúrát már lekésted, idén év végéig 5% az áfa..

Előzmény: seci (104963)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104975

Jaj, azokat imadtam. Kicsit laposak nekem veztni/kozlekedni, de a design-juk nagyon bejon.

Előzmény: XANTIi (104972)
KawaBazsy Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104974

Lehet, hogy tervezésük időpontjában nem voltak annyira szarok, de utána túl hosszú ideig gyártották őket. 91-ben kezdtem vezetni, anyám 84-es Wartburg kombiját, ami egy akkora fos volt, h semmilyen mai autó mellé nem lehet odatenni. A pár évvel később beújított Fiat Regata TD kombi egy űrautó volt hozzá képest.

Előzmény: seci (104949)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104973

Apamnak egyebkent volt 353 "Limuzin" napfenytetos, botvaltos(!) (szo szoros ertelmeben bot, egy rud allt ki a padlobol :-)) Wartburgja, egybol 1000km-en belul le is rohadt ugy hogy motort csereltek benne, onnantol viszont jo volt amig meg nem valt tole (tobb mint 50000km ket ev alatt), gond nem volt vele. A kispolszki elotte megolvasztotta a gyertyakat es kepes volt tovabb jarni a motor a slusszkulcs kivetele utan is, gyakorlatilag le kellett fullasztani a leallashoz. Az 1200-es Zsigat szerttem minden imbolygasa ellenere, sosem hagyott ott sehol pedig 14 eves volt akkoriban.

 

Az igazi csucs sztar nalam a Seat Marbella volt, ami a regi Fiat Panda-n alapult, zsenialis kis auto volt, abszolut morbidul IMADTAM, koromfeketeben, teljes hosszusagu vaszontetovel ("targa"), legaprobb parkolhelyre-lukba be lehetett parkolni vele, hasmagassaga reven elment terepen ES Bp-n a legdurvabb legmagasabb legelvetemultebb jardaszegelyekre fel lehetett vele parkolni a 13 colos kerekei lelenere, ontomege 680kg(!) volt de elbirt 500-at (!), teljes egeszeben kiszedheto hatulso ulessoranak (!) es az igy kapott abszolut szogletes es sima padlos (!) helynek hala befert mindenfele trukkozes nelkul a full size donwhill mountain bike-om a 3.4 meteres autokaba (ezt csinalja utana barmelyik mostani!), teljes meretu(!) potkerekenek volt hely a motorterben(!) a motor tetejen, fenntartasa abszurd modon olcso volt, megbizhatosaga kiveteles, fogyasztasa 5.5 korul vagy alatt (oke, kis, konnyu auto, de szogletes es ember, 50-es evekben tervezett (FIat 850) karbuaratoros(!) motor volt benne 4 sebesseges valtoval), korbelathatosag kiveteles, nagyon egyszeru (ablaktorlo 1 darab, "kesztyutarto" egy muszerfal teljes hosszan vegigfuto ruddal tartott vaszon hajlat stb) stb stb. imadtam. (Egyedul a mostani autot szeretem jobban nala, nalam a rangsor a mostani Suzuki Splash, a Seat Marbella, a Fiat Doblo Cargo.) Na ilyen autot ma mar nem tudnak. Itt van par kep amit neten talaltam, sajnos akkoriban meg nem volt digitalis kameram, nem hiszem hogy van kep az automrol.

 

Feketeben, ilyen volt az enyem, matricak nelkul, viszont egy meteres vaszontetovel a "tetosinek" kozott:

 

Ilyen volt a csomagter a hatso ulessor eltavolitasa utan (kb 1 perces muvelet volt):

 

Es nini itt a teljes meretu potkerek a motorterben:

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (104971)
XANTIi Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104972

Gyönyörű! A másik csoda amit csak Angliában árusítottak az Nissan Figaro! Ezt a kontinensre nem is hozták sajnos.

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (104971)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104971

En gyujtom is a szep autokat - kepekben. Itt van tobb mint 300 (regisztralas nelkul csak par kepernyonyit enged latni): https://www.pinterest.co.uk/squirrelspider/old-cars/

Ami elott mindig ertetlenul alltam az a Wartburg formaterve. Hogyan sikerult ezt a szepseget:

igy eltolni:

Ez azert nem semmi "teljesitmeny" volt...

Előzmény: VeraVictoria (104966)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104970

Trukk: nem allo helyzetben tekerni a kormanyt, hanem megindulni egy picit es ugy tekerni. Mar 1km/h-nal joval konnyebb tekerni mint allo helyzetben. :-)

Előzmény: Caitlin (104960)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104969

Igen. Kisautonak ugy lenne ertelme, ha az ara is alacsony lenne. Mondjuk ha egy 3.5 meteres Toyota Aygo vagy egy 3.6 meteres Ford Ka indulo ara £8500, akkor egy 2.7 meteres akarmilyen markaju ketszemelyes varosi autocskanak nem szabadna tobbnek lennie £5500-nel, de mondjuk £6000-nal ha jol felszerelt... Nekunk a Smart-tal a problemank nem a helykinalat (csak ketten vagyunk, es bele is ferunk egy Smart ForTwo-ba), nem is a csomagtarto merete (ugyanakkora mint a mostani autonke), hanem 1) az ara £11000-tol, most komolyan? 2) fogyasztasa ami valodi korlmenyek kozott 47mpg korul mozog ami marhara nem jo egy ilyen kicsi autonak 3) megbizhatosaga (vagy inkabb megbizhatatlansaga), nehezkes szerelhetosege, fenntartasi koltsege. Ha £5500-ba kerulne, 60mpg-t produklana, es olyan megbizhato lenne mint mondjuk egy Suzuki mar mennenk is venni. (Na jo, most nem mennenk, mert tok jo a mostani, de amikor a Mazda 2-t lecsereltuk, akkor mentunk volna...).

Előzmény: Caitlin (104958)
VeraVictoria Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104968

"A német cégnél rákérdeztek a bunkók, hogy ugye én csinaltam?"

 

Hehehe, ez jo volt!

Előzmény: XANTIi (104964)
XANTIi Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104967

Nekünk meg a levetett, 4.-5-ik gazdás rogyogák jutottak.

Előzmény: seci (104965)
VeraVictoria Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104966

Az otthoni Trabantrol beszelsz? Egyebkent ki gyartotta mert fogalmam sincs rola.

Apad koraban nagy dolog volt hogy egyaltalan autoja volt az embernek, de mennyi embernek volt Trabantja, a Skoda, kesobb a Lada  az nagy emelkedes volt mar.

Itt egy regi auto arveresen lattam meg veletlenul a Trabantot/ vagy 20 eve/, vajon hogy kerult ide? Csak lattad volna hogy mennyi csodaloja volt, nem leszolo, inkabb furcsanak, erdekesnek tartottak hogy ilyen kicsi, ilyen kulso es a furcsasagaban is tetszhetett mert gyorsan el is kelt. Kombi tipus volt.

Nekem akkor mulatsagos volt ahogy kinezett/ bar lett volna otthon nekem is/ a sok hatalmas regi auto kozott de mas nem annak tartotta, illetve  tetszett ez a furcsa kis micsoda amit Europaban hasznaltak.. Azota sem lattam tobbet.

No letemre, / a nok ugye nem valami nagy auto maniasok/ szoktam nezni itt egy adot ami auto arveresrol szol kizarolag. Hogy micsoda furcsagokat lehet latni, illetve fantasztikusan szep regi autokat. Az angol kinalatot nem eri el mert lattam itt meg mashol fotokat az angol autokiallitasokrol, nahat, micsoda  nagy kinalat volt ott europai kocsikban es sok milyen gyonyoru, azok a 40-es evekbeli meg kesobbi kocsik. Itt azert a felet sem latni azoknak.

Előzmény: seci (104963)
seci Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104965

Nekunk mindig 3 evnel fiatalabb trabink volt. Amikor megjott a kovetkezo (a kiutalasra, rendesen 3 evre, ahogy kell), akkor altalaban a 3 eveset ugyanannyiert (vagy tobbbert) lehetett eladni a piacon. Igy aztan megvolt mindig a kovetkezo elofizetesre valo is. Es apu igen sokat bringazott vele (no jo, most a 70-es/80-as evekrol beszelunk), 3 eves korara lett olyan 40-50ezer km benne, de soha nem hagyta cserben az uton a trabi. Igaz, hogy karban volt tartva (muszeresz volt az oreg), amit meg o nem tudott megolajozni, azt csinalta a szerelo.

 

-seci

Előzmény: XANTIi (104964)
XANTIi Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104964

Az biza elromlott mindig. Hol ez, hol az. Ha 2 hétig nem kellett valamit buherálni, már gyanús volt. 2000-kmenként zsírozni a futóművet, kormányművet. De valóban egy kombináltfogóval és egy kalapáccsal javítható volt. Anno " egy seggel" elmentem vele Pestről Münchenbe, még a 80-as évek elején. 80-al az Autobahn-on. Csak tankolni álltam meg többször. A német cégnél rákérdeztek a bunkók, hogy ugye én csináltam?

Előzmény: seci (104963)
seci Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104963

Trabi rulez :) az atomegyszeru volt, sosem romlott el vagy ha megis az arokparton fellelheto ezzel-azzal megfixalhato volt ott helyben.

 

Jut eszembe meg mindig megvan apu trabija a garazsban, lassan tul kellene adni rajta, meg a telken is, amig ilyen CSÓKos konjunk-túra van!

-seci

Előzmény: XANTIi (104962)
XANTIi Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104962

A fapadosakban nem volt szervó. A Kacsa eleve pille könnyű, virsli gumikkal. A Bogárnak könnyű az orra rendesen. De Az első Peugeot 309-es szívódízelem igen orrnehéz volt, mégis töredék erő kellett hozzá mint az Ezeröcsihez szervó nélkül is. Az egyetlen igazán kényelmes, nyugatias cuci autó a Dacia volt. Csak szegény ugye rossz szülőotthonban szaporodott. Az eredeti R12 sok-sok évvel korszerűbb volt a faros Skodáknál, Ladáknál. Olyanokról nem beszélve mint Moszkvics, ZáporJóska, vagy a csodás ARO.

Előzmény: seci (104959)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104961

Hát igen... ez is volt a különbség. Sem a Ladában, sem az Escortban nem volt szervó, oszt mégis az Escorttal lehetett rendesen parkolni.

Előzmény: seci (104959)
Caitlin Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104960

94-ben szereztem jogsit vegul (2. nekifutasra...elsore a ladaval nem lett meg es meg ossze is tortem a vizsgan). Emlekeim szerint opel astra volt. 

Utana egy kispokom lett es abban sem volt szervo, de ott nem volt gond

Előzmény: seci (104959)
seci Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104959

Nem tudom te mivel versenyeztetted a Ladat, de legjobb tudomasom szerint sem a Kacsaban, sem a Bogarban, a Miniben meg tutin nem volt szervo. Golf-1 is szervotlan volt, emlekszem amikor kollega parkolt... Sot pl a mi 1993as Twingonkban sincs szervo, es a MiAutonk elso szeriajaban sem volt, sot talan seciné céges gombi-Astrajaban sem.

Nyilvan egy BMW-ben vagy Merciben volt, de azok ugye nem a Lada hanem inkabb a Volga versenytarsai voltak.

-seci

Előzmény: Caitlin (104957)
Caitlin Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104958

ez meg mindig nagy. Sokkal nagyobb valasztek kellene kicsi -ketszemelyes- varosi autokbol olcson. Irtozatosan sok kicsinek titulalt masodik auto van csaladoknal ahol eleg lenne anyucinak a smart-szeru is. De amig ilyen draga, addig kb luxus egy smart a csaladi auto melle :(

Mi is sokkal jobban jottunk volna ki egy regebbi golffal vagy hasonlo 3ajtossal. De nincs az az isten, h lecserelnem a smartot :D

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (104948)
Caitlin Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104957

a versenytarsakban volt szervo. 45 kilosan a ladat betenni a parkolohelyre majdnem megugorhatatlan feladat volt. Egyszeruen nem volt erom elforditani a kormanyt rendesen. 

Előzmény: seci (104949)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104956

https://www.gsmarena.com/sony_xperia_1-9543.php

15mm-el hosszabb a telefonomnal, ami epp a hatarat surolja annak ami meg befer a zsebembe. Kozben nem szelesebb, mikozben szelteben van hely boven a zsebemben, es a kijelzon is sosem a vertikalis hely keves, hanem a horizontalis. Hol vannak a jo oreg 16:9-es vagy akar 16:10 telok? En olyant szeretnek. Nagy kezeimmel a vastag kavas Kindle eBook olvasot, sot a 10"-es Fire HD 10 tabletet is aterem...

Előzmény: Zlot (104955)
Zlot Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104955

A Note8-mat siman hordom a zsebemben, egy 2 centi vastag teglat tuti nem hordanek ;)

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (104954)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104954

Hát a Sony meg a Samsung most bejelentett/megjelent legujabb csucstelefonjait se nagyon vagod zsebre a 6.5" koruli 20:9-es meg 21:9-es keparányukkal...

Előzmény: Zlot (104953)
Zlot Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104953

Csak behajitod az ovtaskadba es utra kesz vagy :)

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (104951)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104952

Volt Escort III-asom (a 81-es kiadás), háááát... más volt mint a Lada. Hidd el nekem.:-)

Előzmény: seci (104949)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104951
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104950

Nem volt baj a szivodizellel. Apam szivodizel Ford Sierra-ja ment gyonyoruen, szazhuszat vitte kenyelmesen, nem fogyasztott sokat, nem romlott el, olcso volt a fenntartasa. Ja igen, 2.3-as volt, nem ezerakarhanyas-turbos mint a mostaniak. Nagyobb motor turbo nelkul, kisebb motor turboval, ugyanott vagyunk.

Előzmény: KawaBazsy (104947)
seci Creative Commons License 2019.02.28 0 0 104949

Bocs, de miert voltak azok a szoci kocsik igazabol sokkal rosszabbak, mint mondjuk a brit avagy mas europai "versenytarsaik"?

Azok is hasonloan megbizhatatlan, par ev alatt szetrohado autok voltak.

-seci

Előzmény: KawaBazsy (104947)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!