Közkívánatra, valamint az újoncok és a forróbb fejű őstagok okulására az alábbi szösszenetet kéretik elolvasni mindazoknak, akik először járnak itt és azoknak, akik csevegni kezdenek friss topiklakóinkkal:
A fapadosakban nem volt szervó. A Kacsa eleve pille könnyű, virsli gumikkal. A Bogárnak könnyű az orra rendesen. De Az első Peugeot 309-es szívódízelem igen orrnehéz volt, mégis töredék erő kellett hozzá mint az Ezeröcsihez szervó nélkül is. Az egyetlen igazán kényelmes, nyugatias cuci autó a Dacia volt. Csak szegény ugye rossz szülőotthonban szaporodott. Az eredeti R12 sok-sok évvel korszerűbb volt a faros Skodáknál, Ladáknál. Olyanokról nem beszélve mint Moszkvics, ZáporJóska, vagy a csodás ARO.
Nem tudom te mivel versenyeztetted a Ladat, de legjobb tudomasom szerint sem a Kacsaban, sem a Bogarban, a Miniben meg tutin nem volt szervo. Golf-1 is szervotlan volt, emlekszem amikor kollega parkolt... Sot pl a mi 1993as Twingonkban sincs szervo, es a MiAutonk elso szeriajaban sem volt, sot talan seciné céges gombi-Astrajaban sem.
Nyilvan egy BMW-ben vagy Merciben volt, de azok ugye nem a Lada hanem inkabb a Volga versenytarsai voltak.
ez meg mindig nagy. Sokkal nagyobb valasztek kellene kicsi -ketszemelyes- varosi autokbol olcson. Irtozatosan sok kicsinek titulalt masodik auto van csaladoknal ahol eleg lenne anyucinak a smart-szeru is. De amig ilyen draga, addig kb luxus egy smart a csaladi auto melle :(
Mi is sokkal jobban jottunk volna ki egy regebbi golffal vagy hasonlo 3ajtossal. De nincs az az isten, h lecserelnem a smartot :D
a versenytarsakban volt szervo. 45 kilosan a ladat betenni a parkolohelyre majdnem megugorhatatlan feladat volt. Egyszeruen nem volt erom elforditani a kormanyt rendesen.
15mm-el hosszabb a telefonomnal, ami epp a hatarat surolja annak ami meg befer a zsebembe. Kozben nem szelesebb, mikozben szelteben van hely boven a zsebemben, es a kijelzon is sosem a vertikalis hely keves, hanem a horizontalis. Hol vannak a jo oreg 16:9-es vagy akar 16:10 telok? En olyant szeretnek. Nagy kezeimmel a vastag kavas Kindle eBook olvasot, sot a 10"-es Fire HD 10 tabletet is aterem...
Hát a Sony meg a Samsung most bejelentett/megjelent legujabb csucstelefonjait se nagyon vagod zsebre a 6.5" koruli 20:9-es meg 21:9-es keparányukkal...
Nem volt baj a szivodizellel. Apam szivodizel Ford Sierra-ja ment gyonyoruen, szazhuszat vitte kenyelmesen, nem fogyasztott sokat, nem romlott el, olcso volt a fenntartasa. Ja igen, 2.3-as volt, nem ezerakarhanyas-turbos mint a mostaniak. Nagyobb motor turbo nelkul, kisebb motor turboval, ugyanott vagyunk.
Meg papa oreg Skodajaban hegymenetben szuggeralni az autot, hogy "nem forralod fel a vizet, meg mindig nem forr a viz, nem forr a viz, mindjart fennt vagyunk, most mar kibirod vizfelforras nelkul" :-)
Sose felejtem el amikor Triestben a varba menet azon imadkoztunk a ferjemmel, h erjunk mar fel. A kocsi horgott, zorgott es kesz csoda volt, h megmaszta a "hegyet" :) na, ezt sem sirom vissza
Beszallasilag a leggázabb a Renault Laguna volt, olyan "folden ulos" volt, jo melyen le kellett gugglni, aztan atpreselni a labamat az ules es kormany kozott, megkuzdeni a magas kuplunggal stb. Bennt ulve mar okes volt, na de addig komoly torna volt. Es a kilatas/korbelatas se volt belole a legjobb... Regi Fiat Multipla-t viszont imadtam, talan ketszer utaztam egyben, barmikor elfogadtam volna azonnal! :-)
Tavaly volt hogy mentunk tobben Manchesterbe ceges ugyben. Odaerve tobbek kozott kitargyaltuk azt is, hogy ki mennyi ido alatt ert oda. Egyik kollega Ford Mondeo-val nagyjabol ugyanakkor indult mint en, hasonlo helyrol, nagyjabol ugyanazon az utvonalon. A 190 miles uton nagyonjabol 10 percet vert ram... Volt akinek Jaguarral majdnem egy oraval tovabb tartott, egyszeruen mert masik (rovidebb egyebkent) utvonalon ment ahol viszont lassabb volt a forgalom, egy masik ha jol remlik BMW-s fel oraval tovabb tartott neki mert bar ment 80-al a megengedett 70 helyett (meg 60-nal 50-es korlatozasnal stb) kesobb indult mint en es jobban kikapta a delutani csucsot... Szoval Angliaban szerintem nem igazan autotol fugg hogy mennyi ido alatt ersz hova, hanem utvonaltol, forgalomtol, napszaktol. Itt a 120-as Skoda vagy ezerkettes Zsiguli se lenne sokkal lassabb mint egy csucs-Audi, HA az Audis is betartja a forgalmi szabalyokat.
Masik: haverom nagy Fiat orult, 750-es(!) (regi) Fiat Pandaval, negyen (ket felnott ket gyerek) 3x megjartak Budapest-Barcelona tavot az Alpokon keresztul. Es meg elveztek is, dacara hogy van vagy 30 loero :-) Egyebkent mi is jartunk 843cm3-as karburaturos 4 sebesseges 34 lovas Seat Marbellankkal minden magyarorszagi kozephegysegben, alacsony-Tatraban, osztrak Alpokban, elment az mindenhol :-) Ehhez kepest a mostani 65 loerom maga a kanaan :-) Nem veszem eszre hogy barhova lassabban ernek/ernenk oda mint anno az 1.8-as 110 lovas Toyota Avensissel... Csendesebbnek se volt sokkal csendesebb az Avensis (a dizel Mazda 2 meg korabban a dizel Vauxhall Astra na azok szornyu hangosak voltak), sot elol a hely se volt hu de sokkal nagyobb, a beszallas meg egyertelmuen a legkonnyebb a Splash-ban (illetve meg a Fiat Dobloba is nagyon konnyu volt a beszallas).
auto temakhoz nem akarok hozzaszolni, mert vegre egyszer az eletben nem kell egyikkel sem foglalkozni. Legkomolyabb gondom a smarttal volt: AA-t kellett hivni. 2 hetig beteg voltam, nem mozdult a draga. Azutan is csak 1-2 km (suli/kisbolt) majd 2 ujabb hetig.
Ennek kovetkezteben az aksi csak fogyott, de nem toltott. :) Es meg hideg is volt....
A nagy meg megy es nem kell szervizbe vinni :)
Azert a 160-200 km/h sebessegre kivancsi lennek - marmint a pontos utvonalra ahol nincsenek kamerak (nemeto-n kivul) :)
Kanyar. Van nekunk lampank, meg a kanyar kijaratanal a hidrol lejovoknek szolo lampa. Ha a mienk zold a masik mindig piros, ertelemszeruen. (volt vagy 3 honap mire megszoktam, h "piroson megyek at"... meg mindig fura kicsit, de mind1). Biciklis elottem. O kanyarodik elsonek. Siman atmegy a zoldon, majd a "piroson". Jovok en. 600m-el arebb ujabb lampa (en itt balra el hazafele). Az is piros. Megallok erre szol a biciklis, h ugye tudom, h piroson jottem at.
1. ok, kedves akart lenni, ezt dijazzom
2. o siman atment. Mert ra nem vonatkozik az o konyveben
3. a k.eletbe, h ennyire nem tudja a kreszt!!
Komolyan gondolkodom, h kampanyba kezdek a biciklis jogsiert es a bicikli rendszamert! Es elsosorban a 2. pont miatt, mert azt naponta latom. Vagy mert o kivul all a kresz-en, vagy mert olyan hulye, h nem ismeri a kreszt. Either way: engem (is) veszelyeztet az o hulyesege.
Ma eloszor lattam (4 eve vezetek itt) indexelo biciklist!! (hulye volt mindketto, de legalabb indexelt).
Persze, hogy vezettek, amikor az akkori autok szama 1989-nem durvan 2 millio volt, most 3.6millio :)
Az altaluk orszaguton elert sebesseg is alatta volt a mostaninak (probaltal te mar 120-as Skodaval 100-al menni? :)) Ha utkozes volt, akar kis sebessegnel is, sokkal nagyobb aranyban volt sulyos es halalos kimenetel. Az egy dolog, hogy az emberek anno ezeket vezettek, mert ez volt. De motorozhatsz ketszazzal meztelenul is, ameddig nem buksz, addig mondhatod, hogy biztonsagos :)
A maiak már biztos egy szinten vannak a többi márkával. A régi darabok, amikből itthon még mindig rengeteg van, azok nagyon gyatrák. Angliában már talán teljesen kikoptak.