Egyébként csak igy magamba jegyzem meg ha valaki 1millió forint alatt vesz MTZ-t az számitson arra ,hogy ha jó gépet akar a segge alatt tudni akkor ha elkezdi nézegetni othol és szét szedegetni akkor ott a pénztárcájába bele kell nyulni.
Hát az azt jelenti ,hogy 80-as motor tipus,de lehet 550 es motor is.A kettő közt a külömbség nagy vonalakban leirva:külsőleg semmi,belsőleg a főtengely és az adagoló,és a fordulat szám felső határ közti kulömbség.A 80-as 2200......az 550-es meg 1750. a fordulata.
Én csak azt akarom ehez az egészhez hozzá tenni,hogy a masinád igy a kép alapján nincs rossz karban,és szerintem enyit meg is ért de nem az számit ,hogy mit mondanak az a lényeg te legyél megelégedve a masinával.Ha belegondolsz egy bukócsöves 50 mtz ért is 500 ezret kérnek akkor egy panorámás ami nem rossz karban van.750ért.
Olyat keres, hogy 311293..... vagy valami hasonlót et 1993.12.31-re utal hasonlót keres. Legegyszerűbben a kuplungház oldalán a lépcső alatt található számsorból már a kuplungház kora megállapítható. Ugyanolyan számsorokat keres. Az évnek egyezni kell a hónap nap csak közelbe legyen.
Egy autocad és egy mérethalmaz még kevés lesz azt a 3 lemezt meghajtogatni.... préselve vannak a lemezek.
Hajduszoboszlón van egy bontó Szifarm kft a neve ott szerintem olcsóbban kapsz hozzá lemezt.
Az általad berakott képekből és hibákból kiindulva elég véres már a nyaka a gépnek. A IX-edik fogaskerék állapotából a motorgőzőlésből és a félkaszni hiányából kiindulva nem pár ezer Ft-os lesz a felújítás....
Mindenkinek igaza van. Na beszélgessünk egy kicsit erről az „öszvérről”. Gondolom ezt nem a jó tulajdonságok miatt alakították így, de nézzük csak. A váltóban egy-két fogaskerék nem ok az egy pár ezer forintos tétel. A motorgenerál sem egy nagy összeg. Igaz a munka nagyobb vele, de ha mi rendbe rakjuk akkor legalább tudom mi van belül. Ha valaki hosszabb távra tervez akkor érdemes lenne mindenbe belenézni alapba hogy tudjunk mire később mire számíthassunk. Amik a jó tulajdonságok, alapba van benne egy megbízható difizár és egy panorámafülke, amiben nem nyomorog az ember. Azt a pár lemezdarabot ami a fülkéről hiányzik én megcsinálom, egy egész tábla lemezből egy egész fülkét hajtogatok havégre valaki segítene a méretekben. Jah és kaptunk hozzá mint már valaki említette egy félkarú homlokrakodót ami kényelmesen felemeli a körbálát ami fontos nekünk. És mindezért az 500 ezer és az 1 M kölönbségét még megfeleztük. Egyébként a gép egyben van függetlenül attól hogy „öszvér”.
Na, majdnem talált. A silózó melletti és a pótkocsi előtt álló ugyanaz a traktor, 86-os évjárat. A silózós kép 2000-ben, a pótos 2008-ban készült.
A másik két képen is ugyanaz a traktor van, az 94-es. A villás kép 2001-ben, a permetezős 2004-ben készült. Pár apró módosítással már el is lehet csalni egy-két évet.
Hát szerintem ezek különböző évjáratuak.De ha képről kell akkor megpróbálom de lehet hogy hülyeséget mondok próba.:Hát a silózó melett álló az 86-os körüli.....Az eke meletti olyan 93 körüli...A villás az is olyan 93-94 körüli lehet......a potkocsi elötti az 88 körüli talán.....Hát ezek a tippjeim.............sach na mindegy elküldöm.....
Szia.Hát igen ezt én is tudom ,hogy az öntésekbent bent van,mert itt már én is kérdeztem atz hogy motort cseréltem az 50-es gépembe 80-ra és a motorszámmal mivan ha a blokk 240-es nem pedig a régi ablakos motor.Tehát én is tisztában vagyok a dolgokkal de itt egy alig látható képről alkottunk véleményeket páran.Persze Szabi egyből rutinosan vágta rá ,hogy a fődarabok minden elárulnak ami igy is van.Egyébként szerintem itt az árát saccolgatják a fiuk mennyi lehetet????????????valyon hát azt itt mindenki tudja ha panorámás egy masina legyen az akár milyen is az tuti ,hogy 700-800 ezer alatt nem igen adják,főleg ha még a gumik is türhetőek.Tehát én 750 ezer forintra tippelek anyiért vette.....
Hát igen a lentebb irtak azok igen mind azt bizonyitják ,hogy igazad van abban ,hogy a masinát ugy pakolgaták őssze eből is abból is,de tulajdon képp ha jó akkor megfelelő igy is.Hát igen a taposós difizár az olyan mint az egyszer egy ha bevan taposva akkor az biztos őszze van kapcsolva.
A kapaszkodó, a lámpatartó és a tető, meg az összes általad felsorolt dolog nem sokat számít a gép korának megállapításában. Úgy lehet megmondani a korát, ahogy Szaby leírta, vagyis az öntvényekben lévő számsorból.
Ha szétbontod darabokra lehet többet kapsz mint egybe. :) Mivel nagyjából már ismerjűk, a IX. fogaskerék szarrá kopva ami jó pár ezer üzemórára utal, a motorja gőzmozdonyként gőzől, fülke fele hiányzik. 500ezertől többet nem ér. De ha fogsz egy jó palimadarat akkor akár meg is duplázhatod az árat. Előtte moderáltasd ki a hsz-eket. :)
Ez valószínű valamikor kisfülkés 80-as vagy 50-es lehetett amire rádobtak egy panoráma fülkét, de még a fülke is két generációból van összerakva és szereztek egy panorámás 550E 93-as papírokat hozzá ami valamikor összetört leégett stb. Az alvázszámot vagy beütötték vagy a nyúlványt is cserélték. A motorszámot meg egyszerüen felszegecselték.
Legegyszerübben a fődarabokat úgy tudod ellenőrizni, hogy a motorblokkon az adagoló alatt van egy számsor benne az évjárat, a kuplungház oldalán a fellépő alatt megint egy számsor majd a váltón és a difin is kell keresni egy számsort. Mindegyikbe a gyártás éve hónap nap bele van öntve. Ha már az évek nem egyeznek vagyis nem 93 akármennyi hó akkor már úgy legózták össze a gépet. Egy 93-as gépnél még illik a fődaraboknak mindnek meglenni.