242.K1 v. P1 - vajszínű, narancs elsőajtós, ikerfényszórós - GB 40-71 242.P2 - kétajtós, 37 üléses, helyközi kivitel - GB 86-59 242.P3 - a bordó, kocka- később kereklámpás. NDK-ban is tesztelték, Lipcsében kiállították. Egy cikk 242/63.69.01 típusként említi, ahol a 63 szerintem a P3-at jelölné, a többi evidens. Később ő átfényezve a GB 18-78.
A negyedik létező kocsi létezése továbbra is kérdés. :-)
Ez a lengyel kocsi a 242.P3, ezen kívül még K1, P1, P2 is létezett. Az egyik kétajtós (GB-86-59), a többi városi. Még két rendszámot ismerek: GB-18-78 és GB-40-71. A vajszínű, narancs ajtóval a 242.P2 (NDK demo) - szerintem..
Egy lengyel "kolléga" szerint annakidején felmerült egy olyan ötlet, hogy a típus licenszét eladták volna nekik, és ott gyártották volna ezeket a buszokat, de a dologból végül nem lett semmi. Tudja valaki, hogy mi lehetett ennek az oka? Egyébként hány darab készült ebből a típusból és mi lett a sorsuk? (A buszok.fw.hu-s írást elolvastam.)
Arra szeretnék megkérni valakit, hogy egy bizonyos Ikarus 256.50-es típusú BOP-351 rendszámú zöld hajlított csíkokal ellátott autóbuszt lefényképezne-e nekem? Az autóbusz tartózkodási helye: Székesfehérvár és környéke lehet, de az ország bármely területén felbukkanhat ! Sajnos a távolság miatt nem tudnám lefényképezni a buszt, de aki a közelben lakik és körbefényképezné nekem, annak nagyon örülnék! Illetve: ha valaki lefényképezne nekem egy liaz felnit pont szemből, hogy az egész keréktárcsa látható legyen mind az öt db hűtőlyukkal.
Előre is köszönöm szépen a segítségeteket. Üdv Ikarus 256.50 !
Na, ez királyság, ezt én sem tudtam, de jó hogy leírtad -állításod szerint sokadjára-, én április 22-e óta fórumozok, előtte is sokat nézegettem, de ilyen leírással most találkozok először.
Elég unalmas, hogy lassan hetente el kell mondani...
Az Ikarus repülőgyár egy része annó Zimonyba költözött, később a másik egyesült az államosított Uhri kocsigyárral és létre jött az Ikarus Karosszéria- és Járműgyár. Aztán a 60-as,70-es években a jugók gondoltak egyet és a zimonyi repülőgépgyárban elkezdtek buszokat gyártani Ikarus, majd Ikarus-Zemun néven. Ezt követően a két gyár megállapodott abban, hogy a magyar Ikarus használja tovább a nevet, a szerb gyár pedig Ikarbus néven tevékenykedik tovább. Később egy lengyel széria viszont Ikarus néven készült déli szomszédainknál, ebből kerekedett egy kisebb ügy, majd a zimonyi gyár ismét Ikarbus néven termelt és termel a mai napig. Szintén érdekesség, hogy megvették az Ikarus 405-ös licenszét és továbbfejlesztették azt. A típus most is szerepel a kínálatukban.
Vagy legalábbis valami hasonló...
VAGY
Tündérkirályfi gondolt egyet és alapított egy konzervgyárat a messzi Déli-sarkon, majd elnevezte Csudijónak, de mivel ez a név nem tetszett a fiának, ezért átkeresztelte Ikarusra, majd egy hirtelen ötlettől vezérelve a gyárat áttelepítette Jugoszláviába és áttért a buszgyártásra.
Hogy melyik történet a valós, annak mindenki utána járhat egy kis visszaolvasással...