Keresés

Részletes keresés

BPO-105 Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63152
Na igen. Ha az a két busz ugyanaz, akkor sok mindent megmagyaráz, többek között azt is, hogy miért néz ki a "két" típus ugyanúgy...
E95 Express Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63151
Jajj, hát így már beugrott, köszi
Előzmény: ckg471 (63150)
ckg471 Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63150
Ikarus 415.83, orosz Dynamo elektronikás trolibusz. Később átalakítva autóbusszá.
Előzmény: E95 Express (63146)
trlpx Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63149
Azzal kellett volna kezdened; GSA topictárs nem véletlenül írta.
Előzmény: Dante001 (63147)
trlpx Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63148
Az én elképzelésemben:

242.K1 v. P1 - vajszínű, narancs elsőajtós, ikerfényszórós - GB 40-71
242.P2 - kétajtós, 37 üléses, helyközi kivitel - GB 86-59
242.P3 - a bordó, kocka- később kereklámpás. NDK-ban is tesztelték, Lipcsében kiállították. Egy cikk 242/63.69.01 típusként említi, ahol a 63 szerintem a P3-at jelölné, a többi evidens. Később ő átfényezve a GB 18-78.

A negyedik létező kocsi létezése továbbra is kérdés. :-)
Előzmény: Törölt nick (63143)
Dante001 Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63147
Tényleg nincs, megnéztem az Ikarusos könyvben.
Előzmény: Törölt nick (63145)
E95 Express Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63146
Igen, ezt már én is írtam, köszi a linket is, meglepődtem amikor megláttam az utolsó 415-öst, nem tudtam róla.

Amúgy tud valaki arról a gépről(KLM-792) valamit?

Előzmény: gategard (63136)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63145
A képen a 258.00 van, mondom, hogy nem létezik 257...
1
258
Előzmény: Dante001 (63144)
Dante001 Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63144
Létezik, noha csak 1 db készült belőle. A 256os jobbkormányos változata, légkondícionálóval.

Klikk
Előzmény: Törölt nick (63141)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63143
Ez a lengyel kocsi a 242.P3, ezen kívül még K1, P1, P2 is létezett.
Az egyik kétajtós (GB-86-59), a többi városi. Még két rendszámot ismerek: GB-18-78 és GB-40-71.
A vajszínű, narancs ajtóval a 242.P2 (NDK demo) - szerintem..
Előzmény: torqmatic (63140)
colossal404 Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63142
Tudtommal volt 257 is, a 256 jobbkormányos változataként.
Előzmény: Törölt nick (63141)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63141
Ikarus 257 nem létezik, 258 igen.
Előzmény: BPO-105 (63139)
torqmatic Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63140

Ikarus 242 1971-ben, Varsóban

 

Egy lengyel "kolléga" szerint annakidején felmerült egy olyan ötlet, hogy a típus licenszét eladták volna nekik, és ott gyártották volna ezeket a buszokat, de a dologból végül nem lett semmi. Tudja valaki, hogy mi lehetett ennek az oka? Egyébként hány darab készült ebből a típusból és mi lett a sorsuk? (A buszok.fw.hu-s írást elolvastam.)

BPO-105 Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63139
Üdv!

Valaki le tudja nekem írni, mik a különbségek egy Ikarus 257 és egy 258 között?
Ikarus 256.50 Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63138
Sziasztok Ikarus-os társaim !

Arra szeretnék megkérni valakit, hogy egy bizonyos Ikarus 256.50-es típusú BOP-351
rendszámú zöld hajlított csíkokal ellátott autóbuszt lefényképezne-e nekem?
Az autóbusz tartózkodási helye: Székesfehérvár és környéke lehet, de az ország bármely területén felbukkanhat !
Sajnos a távolság miatt nem tudnám lefényképezni a buszt, de aki a közelben lakik és körbefényképezné nekem, annak nagyon örülnék!
Illetve: ha valaki lefényképezne nekem egy liaz felnit pont szemből, hogy az egész keréktárcsa látható legyen mind az öt db hűtőlyukkal.

Előre is köszönöm szépen a segítségeteket.
Üdv Ikarus 256.50 !
Ikarus 256.50 Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63137
Hello Litlebubu !

Az Ikarus 260 Típusú model után érdeklődöm, hogy mennyiért válnál meg tőlle?
Még egy kérdésem lenne.
Ikarus 280 típust is készítesz?

Üdv: Ikarus 256.50 !
Előzmény: Törölt nick (61219)
gategard Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63136

most látom a gyári első irányjelzőt lecserélték

Előzmény: E95 Express (63077)
gategard Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63135
http://busztipusok.hu/415/415-1.htm itt van róla gyári fotó több idu759ként
Előzmény: E95 Express (63077)
cly-142 Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63134
Te meg mit rísz örökké...?
Előzmény: robbanómotor (63129)
cly-142 Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63133
Na, ez királyság, ezt én sem tudtam, de jó hogy leírtad -állításod szerint sokadjára-, én április 22-e óta fórumozok, előtte is sokat nézegettem, de ilyen leírással most találkozok először.
Előzmény: Snake-Mojzi (63130)
torqmatic Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63132
Ez hülyeség.
Előzmény: Törölt nick (63131)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63131
És több típusuknál is koppintották az IK400-asokat, valamint néhány EAG-gyanús gyártmányuk is van.
Előzmény: Snake-Mojzi (63130)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2010.06.20 0 0 63130
Elég unalmas, hogy lassan hetente el kell mondani...

Az Ikarus repülőgyár egy része annó Zimonyba költözött, később a másik egyesült az államosított Uhri kocsigyárral és létre jött az Ikarus Karosszéria- és Járműgyár.
Aztán a 60-as,70-es években a jugók gondoltak egyet és a zimonyi repülőgépgyárban elkezdtek buszokat gyártani Ikarus, majd Ikarus-Zemun néven. Ezt követően a két gyár megállapodott abban, hogy a magyar Ikarus használja tovább a nevet, a szerb gyár pedig Ikarbus néven tevékenykedik tovább. Később egy lengyel széria viszont Ikarus néven készült déli szomszédainknál, ebből kerekedett egy kisebb ügy, majd a zimonyi gyár ismét Ikarbus néven termelt és termel a mai napig. Szintén érdekesség, hogy megvették az Ikarus 405-ös licenszét és továbbfejlesztették azt. A típus most is szerepel a kínálatukban.

Vagy legalábbis valami hasonló...

VAGY

Tündérkirályfi gondolt egyet és alapított egy konzervgyárat a messzi Déli-sarkon, majd elnevezte Csudijónak, de mivel ez a név nem tetszett a fiának, ezért átkeresztelte Ikarusra, majd egy hirtelen ötlettől vezérelve a gyárat áttelepítette Jugoszláviába és áttért a buszgyártásra.

Hogy melyik történet a valós, annak mindenki utána járhat egy kis visszaolvasással...
Előzmény: ACH-445 (63128)
robbanómotor Creative Commons License 2010.06.20 0 0 63129
Könyörgöm, ne kezdd már megint. Egyszer már el lett magyarázva, nem?
Előzmény: ACH-445 (63128)
ACH-445 Creative Commons License 2010.06.20 0 0 63128
ACH-445 Creative Commons License 2010.06.20 0 0 63127
Én is felraktam a tegnap készített videóimat:
Ikarus 55 - 1
Ikarus 55 - 2
Előzmény: E95 Express (63116)
ujfigura Creative Commons License 2010.06.20 0 0 63126
:D:D:D
Előzmény: torqmatic (63123)
Csoki bácsi Creative Commons License 2010.06.20 0 0 63125
Ez kész!!

:DDDDDDD
Előzmény: torqmatic (63123)
Vuvuzela fan Creative Commons License 2010.06.20 0 0 63124
Na, le lehet szállni a seggemről!:D
Előzmény: torqmatic (63123)
torqmatic Creative Commons License 2010.06.20 0 0 63123
Előzmény: ujfigura (63120)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!