jpmaster:
"Én a lengéscsillapitó utólagos barkácsolását nem igazán tartom korrekt tuningnak, mert, ha van "gyári", akkor inkább azt kell használni."
Én éppen ebből indultam ki, és azt mondtam, hogy a gyárinál nincs jobb, de ha 45 mm-rel lejjebb megy a futómű, akkor a lengéscsillapítónak is lejjebb kell mennie. A legegyszerűbb tehát megtoldani a menetes szárat. Ezzel nem avatkozunk be a működésébe, viszont továbbra is az optimális hosszal dolgozik.
Szabadna javasolnom, hogy térjünk vissza a a topic eredeti témaköréhez???
Tenkju!
Szoval:
A lengéscsillapitó-emelés témakörhöz:
Én a lengéscsillapitó utólagos barkácsolását nem igazán tartom korrekt tuningnak, mert, ha van "gyári", akkor inkább azt kell használni.
A drágább az olcsobb! (mondja az angol).
Tudjátok hogyan kell méretezni?
Ha vannak adatok, akkor kikereshetjük melyik másik modellé lehet jó az adott értékekhez.
Egyébként 1000$-ért KOMPLETT (4-6") Body Lift Kit-et kapni szinte minden kocsihoz. Old Man Emu-nál jobbat. 4 rugó+a 4 gátló és az ÖSSZES bizbaszt. A kissebb, 0-2" olcsóbb.
Alfred: He-he. Utánanéztem a gyári emelő kitnek. Old Man Emu-ban találtam ilyet, a Traubenhreiter(biztos nem így írják, nem tudok németül) Kft.-nál. Range Roverre a 4 rugó+a 4 gátló 280e Huf+Áfa. Ufffffff....
Holnap beszélek az esztergályossal...
Nna, látom, kezdünk tényleg off-ok lenni, hogy helyrehozzam a dolgot:
http://www.nissan.hu/download/Patrol/PAT6.JPG
http://www.nissan.hu/download/Patrol/PAT7.JPG
http://www.nissan.hu/download/Patrol/PAT8.JPG
http://www.nissan.hu/download/Patrol/PAT4.JPG
nem fogjátok kitalálni: Patrolok, igen. Gyönyörűek.
Van még egy csomó kép a nissan.hu-n, én csak a "legjobbakat" ragadtam ki.
Jó nézgelődést!
kezdunk offtopic lenni de nagyon :) En is beszallok:
Nagymaroson ahol felnottem, volt egy eromuepitkezes amit a magyarok akartak megcsinalni (azt jottek az osztrakok de az mas teszta). Az egyik haver oda ment dolgozni egy dozerre. nem tom milyen nem vagyok dozer orult:) de jo nagy darab vas volt..
szoval elbontottak egy helyen eleg rendesen a partot, majd a viz apad es elotunt a resz amennyire lementek a markoloval anno. latvanyra eleg jol kiszaradt stb... a fonok bekuldte ot a dozerrel, hogy egyengesse el a talajt o meg mondta be nem megy oda, mert elsulyed a jargany. A fonok kirugassal fenyegetozott, tehat bement... munkaundor rulez, tehat nekilatott egyengetni max sebesseggel be a kozepebe a gep megsulyedt ugy hogy a lanctalp egyaltalan nem latszott...
mondanom se kell 3 dozer 4 kamaz (akkoriban (talan 1982) voltak eleg uj gepek csodajara jartunk :) probalta kirangatni a dozert.. egy teljes napi muszak ment ra, mire kiszedtek... volt ott minden... drotkotelszaggatas, ugy hogy az egyik dozernek majdnem levagta a fulkejet a kabelkoteg
vegul bezavartak egy lanctalpas markolot (de csak ovatosan) az korbepucolta a duzert, utana kirangattak a markolot es a dozert
szoval szep kis kaland volt ezt tizenevesen vegignezni :))
Cseszheted, ott nem volt rakodógép, ahol billenteni kellett... Az a dzsuva meg olyan volt, hogy hiába pucoltad le teljesen a platót, akkor is beleragadt...
Húzkodásról: az se volt piskóta, mikor a hegybontó Nobas láncosnak kellett kihúzni a Tátrát... Le is tépte a fél elejét :))) Megjegyzem, az volt az igazi off-road, hogy mi a Skodákkal ugyanott dolgoztunk (derékig ért a keréknyom...) Igaz, a Tátrák póttal voltak, de még úgy is jobb volt a hajtásképletük...
Mi minden forduló után mentunk a kanalas Poclain rakodógép alá "hátat vakartatni" :) A Rábák nem dobtak hátast, elég nagy dögök voltak, hogy kibírják a "vakargatást", hja, régi szép idők...
Volt olyan extrém helyzet, hogy beragadt a kamaz a mocsárba. Ment a kis Allis, hogy kihúzza. (lánctalpas munkagép) Az is beragadt. Ment a nagy Allis, mert a két gép elvesztése már nagy érvágás lett volna, így aztán, mint a répamesében egymást húzták ki a dzsúvából a gépek. Nem kicsit volt durva...
De a legdurvább a gördülő betonbunker volt, ez egy sacc 4 méter átmérőjű vasalt élű betonhenger volt, amit egy Kraznak kellett volna kirángatni a "harctérre". Mondanom sem kell, hogy a tábor kijáratánál belesüllyedt a földbe, aztán a gigantikus rángatások miatt szépen letört a sarka, és méltóságteljesen elhasalt a szántóföldön :) Igazi honvédségi logika. Gördülő betonház. Nna ez az igazi off-road karikatúra. A szomorú csak az volt, hogy tényleg vki kitalálta, kivitelezték, és kipróbálták. Szörnyű az emberi butaság...
Már csak 1 kicsit hadd teherautózzak (nosztalgia rulez :)))!
A billentésről jutott eszembe: én is jártam úgy, hogy az egyik kerék "puhára futott", billent a gép, föl ugyan nem akart borulni, csak hirtelen útba lett a fölemelt platónak vmi faág vagy ilyesmi... (mármint nem tudtam leengedni :))
Meg az se volt rossz játék, mikor a jó kis agyagos, vizes -közvetlenül a tóból rakott- homok úgy összetömörödött, hogy nem ment bele a lapát -szakember amúgyse lapátolna :))-, és úgy ráragadt a platóra, hogy tolaztgatva-fékezve kellett "lelökdösni". Ha lement... ha nem, akkor jól emelgette a kocsi elejét. Volt, aki hanyattesett a Zillel :)))
Off:
Azt hiszem, az. Olyan, amilyennel a váci cementesek rohangáltak, amíg az "átkosban" orba-szájba nyomták az építkezéseket. Hihetetlen gépezet. A fokozatok jó "hosszúak" a zsiguli féle klasszikus elrendezés 1-2-3-4 helyett a köv. képpen vannak (1 fokozat csak full terhelésen emelkedőn induláskor használva): 2-3-5-4, vagyis a harmadik fokozat után a váltóval úgy kell kapcsolnod, mintha a ladán 2-ből 4-be tennéd a gépet, az 5. pedig a lada 3. fokozata helyén van... Nem tudom milyen logikából indultak ki de ha kicsit nem figyeltél oda, lehetett ám vad dolgokat kihozni a gépből...
On:
A topic kezd teherautóssá válni. Én inkább visszatérnék a cherokee-patrol infoszerzésekhez. weboldalak címeit kérném továbbra is, esetleg mail-ben a Land Rover Club köv. összejöveteléről némi infót.
Tényleg láttátok tegnap (06/19) az automániában az Off Road Forma1 beszámolót? Azért azok a gépek már tudnak vmit :)
"V12, 38800 ccm, ... A motor külső méreteit tekintve elég kicsi"
Hm. Azér' ez a "kicsi" elég viszonylagos. Emlékeim szerint kb. akkora, mint egy 600-as Merci :))
"hírek szerint valami 2. vh korábol származó amerikai (segélyként kapott) motor továbbfejlesztése. "
Na most mondd meg, melyik orosz motor nem így indult :))
"Volt az ezrednél egy harckocsi szálító tréler is (MAZ) ... egy három gangos automata kormányváltóval"
No, én ilyennel mentem. Csúcs az a 10 centis kis csutka... ide-oda lehet toszogatni, ahogy jólesik (majdnem...) Ja, és van hozzá 1 gomb a műszerfalon, az a felező.
Koszonom!
Ha jol ertelmeztem, akkor a toldas "farkanak" (ami belemegy hidon kialakitott helyebe), vastagabbnak kell lennie mint a gyari ertek, hogy ne szakadjon el.
Mas: mi a helyzet a Pocsikkal? Lattam a multkor a boltjan a "helyiseg berlete atado" tablat.
elf:
Az én hátsóm is nagyjából olyan mint a tied, az a kis szög nem érdekes.
A toldás valóban úgy néz ki, a fontos az, hogy ahol még tart a belső luk, de kívül már a váll, onnantól a kicsi átmérő van, ott a gyűrű alakú anyag legalább másfél milliméter vastag legyen, azalatt elszakad! A gumigyűrűk fölmennek a vastagabb szárra, de a rájuk támaszkodó tányérokat föl kell tágítani.
Én élvezem, hogy lengedezik az autó, olyan a rugózása mint egy amerikai autónak... :-)
Már nem tudom mennyi volt a rugó, a Pócsik hozta mindet, a harmadik garnitúra lett jó előre, a hátsókból egy sem jött be - még van négy darabb gyűrött hátsó - , végül is visszaraktam az eredit, és kaptam hozzá ajándékba névnapomra két piskótát.
Alfred: Kosz, a kovetkezo talakozoig valoszinu mar meglesznek a toldasok. En valami JOVASTAG, JOEROS megoldas hive lennek, meglassuk mit mond ra szerdan a szerelo. Az elso gatlo az sima ugy, annyival toldjuk meg amennyivel a piskota megemeli. De hatul nem McPherson rugostag van, a gatlo szoget zar be a rugoval (legalabbis a Range-en, a Defin is? Eleg ha geometrialilag kiszamolom mennyit kene hozzaadni, vagy meg valami extra dologra is szukseg lehet? Nem problem az hogy mas iranybol is hatnak erok a toldasra?
Tenyleg, te miert tettel hosszu rugokat elolre? Nem valtozott meg igy az auto rugozasa hatranyosan? Mennyi volt a par rugo? (nehogy azt valaszold hogy egy par rugo :) )
En valami olyan toldast tudnek elkepzelni, ami tulajdonkeppen egy henger, kb. a gatlo atmerojevel megegyezo nagysagu, benne menetes furat(ebbe jonne a lengescsilapito), es a vegen a gatlo "farkval" megegszezo meretu menetes csap.
Velemeny? A te toldasod milyen atmeroju? (persze nem mm pontosan,csak ugy kb)
Koszonom
elf:
Igen, sikerült eltalálni a megfelelő méretezést.
A következő összejövetelre hozzál sublert és vegyük le a külső méreteket, a belső méretet meg a menethosszt legjobb az aktuális lengéscsillapítóhoz méretezni. Egyébként 45 mm van az enyém alatt, elől hosszú rugóm van, hátul az eredeti rugók 45-ös piskótával.
Se a farmer színére, se a szobára nem emlékszem. Folytassuk kizárásos alapon: keresztneved nem János és nem Antal. Ugye? Kérek még támpontokat!
Szia! J. Kriszti
OFF
Na végre visszaengedtek a géphez
ON
Na, akkor :
Köszi mindenkinek, aki infót adott a MAZ motorjáról. Ezek szerint jók a hivatalos adatok, csak arra gondoltam, hogy magyarok kicsit megbuherálták őket. Én úgyis a Kapos Javító Zászlóalj vontatójáról hallottam, ott pedig buheráltak mindent. Volt olyan dobozos uazuk, ami vitte a 120-at. Persze fogyasztást nem merték megnézni.
Sintér!
Kíváncsivá tettél, hogy milyen lehet, biztos,hogy az MAZ? A honlapomon elvileg minden MAZ szerepel.
Happy_Hunter!
Nem, soha nem történt velem ilyen. :-)
Igaz,hogy soha nem is vezettem MAZt. :-(
Amúgy az 500-as típusról beszélsz? 4 kerék, régifajta gömbölyded fülke?
En en vagyok! :)
Szurke farmer volt rajtam, hatul osszefogott barna hajam van, barna szemem, es 25 eves vagyok(bar van aki szerint kevesebbnek latszom.. :) ). Harman voltunk, 2 fiu es egy lany, egy szurke 5 ajtos Range Roverrel. Valamelyik emeleti szobaban laktunk.
Alfred, ha jol tudom neked is meg van emelve az autod. Az enyemen meg valamelyik elozo tulajdonos(a Pocsik Laci asszem) csinalta meg az emelest. Beraktak a rugok fole egy-egy "pogacsat". Eddig stimm, csak a gatlokkal nem csinaltak semmit, igy azok az utolso harmad ban dolgoznak, es ez nem tul egeszseges. A szerelom azt javasolta megoldasnak hogy esztergaltassunk a lengescsillapitok vegebe egy toldast.
Ha jol tudom Neked is voltak hasonlo problemaid. Talatal megoldast?
V12, 38800 ccm, 5ooakárhány LE ha jól emlékszem. Élettartam tankban pár ezer km. De állítólag éles helyzetben úgysem ér meg 100-nál többet.:-(((
A motor külső méreteit tekintve elég kicsi, hírek szerint valami 2. vh korábol származó amerikai (segélyként kapott) motor továbbfejlesztése.
Hidegen is indul elektromosan, ha jó a motor, de inkább a kombinált indítást (levegő+villany) preferálják. Nagy hidegben meg ott az előmelegítő. (Ettől szoktak leégni a vagonok.)
Nagy baja a rendszernek az, hogy a beépített csöves rádió(k) úgy 30 A körül zabálnak, egy éjszaka alatt 0-ra írják az aksikat. Akkor meg már az előmelegítő sem megy.
Volt az ezrednél egy harckocsi szálító tréler is (MAZ) abban ugyanaz a motor volt, egy három gangos automata kormányváltóval, a' la Jeep.
Ennek a V12 motornak a fele soros 6-os motorként is szerepel sok helyen, ilyen van pl. az UHK-ban és valamelyk BTR-ben is. (úszó HK)
Tényleg elég nagy árkülönbözetek vannak... Pedig azt hittem, hogy a jeep baromi húzós, főleg "ami" miatt.
Van az Emil Frey-nél egy volt osztálytársam (autószerelő) hát, nézegettem még anno ilyen dögös gépeket a műhelyben, mesélte a srác, hogy egy krómcsőgarnitúráért majd fél millát kérnek (és még így is elmegy!) de az biztos, hogy fantasztikus dolgokat tudnak ezek a gépek... Ha látod (nyitott motorháztetővel) ahogy egy ilyen motor eldolgozgat, hát az a minimum, hogy "feláll a karodon a szőr" nagggyon szép bír lenni :)
Azt mindenestre tudom, hogy tényleg sokat tesznek az alkatrészre is, meg az új autók áraira is. pl (állítólag) egy itthon vásárolt "mezei" új jeep áráért megkapod a tavalyi full extrás modelt amiban, amit ha behajózol, az összköltséggel együtt is szép haszonnal túl bírsz adni rajta. (én még nem csináltam, de hallottam olyanról, aki ebből él)
Nekem nagyon tetszik a jeep, mindennap az ami nagykövetség előtt jövök dolgozni, hát nem semmi kis autók állnak ott...
Tényleg a legfontosabb ami érdekel, az a szervízköltség, a fenntarthatóság, az üzembiztonság.
Jó lenne többet tudni ezekről az autókról...
Szívesen elmennék egy Landrover Club találkozóra, ha tényleg benézhetnek outsider-ek is. Helyről, időpontokról van vmi konkrétum? Jöhet mail-címre is.
Előre is kösz.
Szia Pethor Donneck!
Az Y-ról tényleg nagy ugrás a Jeep, de nem félek, a honvédségnél ('86) nehézpóton voltam anyagbeszerző, meg terepes Rábákkal építettük a szocializmust :)
Azok voltak ám a kalandok, amikor diffizárral feltolattál a bunker tetejére, nekiáltál billenteni, aztán az első futómű kezdett belesűllyedni a puha, friss földbe, a gép meg kezdett borulni szépen :) Egyszer majdnem sikerült felborítani a gépet (többeknek tényleg sikerült) végül úgy úsztam meg, hogy balról egy "kis" Fiat Allis lánctalpas "tartotta a földet" jobról meg egy nagy "Fiat" húzott az alvázon keresztülvetett drótkötéllel, miközben az ikerkerekekről kezdtek "lefordulni" a gumik... durva volt, de sikerült billenteni, eztán diffizárral kimászni a süllyesztőből :)
A terepjárókat egyébként nem kedveltem, pont a divathullám miatt, ameddig egy ismerős csajszi el nem vitt a Pajero-ján. Az még csak hagyján volt, hogy olyan magasan ültem, mint egy Zsukban, de úgy gyorsultunk, mint a "golyó" :)
Szia MAZ!
Te nem szoktad összekeverni a 3. meg az 5. fokozatot? Amikor cementessel mászkáltam, "felkapcsoláskor" rendszeresen "visszatettem" 4. fokozatba, a jó kis U alakú váltokulissza miatt :(
Srácok!
Köszi minden infót, landi klubbal kapcsolatban fussunk össze vmikor, ha lehet, akkor írjatok időt, és köszi mindent!