Múltkor láttam a debreceni Auchan parkolóban egy Wagont. Nem tudom, hogy a gumik voltak nagyobbak, vagy 15-ös gurigák voltak alatta, de éppenhogy elfért a kerékjáratban a kerék. 3-an ültek benne. Nagyon óvatosan indult a parkolóból a fickó. Ezeken a jó utakon biztos hogy beleér a gumi az ívbe. Még meg sem kellett hozzá nagyon pakolni. Magamtól nem tudok rájönni, hogy miért is jó ha akkora a kerék, hogy alig fér el a helyén. Könnyen beleérhet a sárvédőbe és nem beszélve arról, hogy tökéletesen ki sem lehet mosni az ívet, mert nem lehet hozzáférni.
Köszönöm a részletes választ! De szerintem jól kérdeztem, ESP-t, vagy másképp ESC (elektronikus stabilitás-kontrollt) szereltek be a 2004 körüli modellévtől, de a guglival sem nagyon találtam rá pontosabb információt.
Az az ESP az EPS. Szinte mindenki összekeveri, pedig teljesen mást jelent. Az elsőt talán elektronikus menetstabilizátornak lehetne fordítani. Az utóbbi pedig az elektromos kormányszervó rövidítése.
Az ABS-el nem szokott baj lenni ha a megadott időintervallumban cserélve van a fékfolyadék. Ha nincs cserélve, az több tízezer Forintos kiadást fog jelenteni az ABS kocka meghibásodása miatt. De ez más márkára is igaz, hiszen ugyanazt az ABS kockát más márkájú autókban is alkalmazták. ABS gyűrű szokott törni, de javítható. G13BB füstölhet indításkor, az szelepszár szimering hibára utal. M13A motorikusan teljesen oké. Ott nem jellemző a füstölés. Közel 200-at futott példánynál főleg ha jellemzően városi forgalomban használták, a katalizátor élete lehet véges. Célszerű hibakód olvasóval felszerelkezve megnézni a kiszemelt példányt. Ha világít a motorhiba lámpa, sokszor a P0420-as kódot adja, katalizátor hatásfoka alacsony. Lehet próbálkozni a szondák tisztogatásával, de leginkább a katalizátor lesz a bűnös. Ettől még megy az autó, fogyasztás tekintetében sem lesz növekedés. Sokan úgy vannak vele, le kell ...ni. Igen, csak az a baj, ha más hiba is jelentkezne, akkor arról nem értesül az ember, mert már világít a lámpa. Műszaki vizsgán nem tudom mennyire veszik figyelembe ezt a hibajelzést. A váltó hibáról én is olvastam, hála istennek én nem tapasztaltam. Azért nem hinném, hogy típushiba, mert akkor gyakoribb lenne az a probléma.
Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni, hogy a 2004-es (?) modelfrissítés során az Esp volt a változtatás? -Ezek az elektronikák (ESP, ABS) megbízhatóak, vagy inkább anélkülit érdemes választani? -Tudnátok valami linket mutatni, vagy néhány pontban összeszedni, hogy egy 150-180 E kilométeres Wagon megvásárlásánál mire kell figyelni? (Most, hogy kerestem az ASP-t, ismét belebotlottam a váltóhibával foglalkozó cikkekbe-hát, egy kicsit elbizonytalanítottak vele, előfordul az a 76 lovasnál is...
Van köze, mert kettős funkciót lát el ez a visszajelző. Egyrészt világít ha be van húzva a kézifék, másrészt villog/világít ha a fékfolyadék szintje alacsony. Évente 1-2 alkalommal után kell tölteni nekem is ahogy csökken a szint a betétek kopásától, nomeg a hőtágulás is belejátszik. Hidegben a fékfolyadék is összehúzódik egy minimálisat, amitőpl a folyadékszint csökken.
Nyáron tud lenni érdekes a jelenség. A nagy kánikulában kitágul, minden oké. Elindulok, a menetszél hűti, ekkor összehúzódik egy kicsit és extrém esetben ez a kis összehúzódás elég ahhoz, hogy néha bevillanjon a lámpa. Aztán mikor városba érek, megint nem villog. Kisebb sebbesség, forróbb aszfalt, melegíti a csőrendszerben a folyadékot, újra tágul és nem villog. Tavalyelőtt esett meg velem. :)
Sziasztok Ülés hátálma állító tekerő kezdi megadni magút szalaszt tekerednél ha elszalaszt végleg mi a megoldás cseren kívül lehet hegeszteni rá valami tekerö felet ami nem műanyag nem adja meg magát 3 évig bírta nálam.
Jó rég volt már hozzászólás, de azért hátha segít valaki :)
A műszerfalomon a kézifék lámpája, ahogy megy az autó felvillan, elalszik majd megint felvillan - mintha az a kábel ami ezt a visszajelzést adja nem kontaktolna rendesen.
Meg tudjátok mondani merre keressem ezt a kábelt, akár ennek az oldalnak a segítéségvel is ...
Ma okozott meleg pillanatokat nekem is a kocsi. Jobban mondva a riasztó/központi zár.
Mentem boltba, kiszálltam, majd távirányítóval beriasztottam a kocsit. Pár perc múlva, ahogy megyek felé, rányomok, semmi. Az irányjelzők felvillantak, de a központi nem oldott fel. Na mondom mi a ménkű van. Első gondolatom az volt, hogy nem zártam be a kocsit? De zárva volt. Ekkor meg az ötlött fel bennem, hogy valaki blokkolta a riasztómat?
Ahogy nyomogattam a távirányítót, hallom, hogy a csomagtérnél kattan a zár, tehát azt nyitotta, csak az ajtókat nem. Szerencsére a riasztót kikapcsolta, csak a központi nem old fel valamiért.
A lökhárító festett, vagy anyagában színezett fekete műanyag? Youtube-on láttam videókat, amikor hőlégfúvóval óvatosan melegítve szinte újjá varázsolták a műanyag elemeket.
Sziasztok ...a mai nap se telhet el normálisan... (esküszöm be kellene vonni az összes jogsit, és újra vizsgáztatni mindenkit, de nem 60 éves pista/jóska bácsinál, hogy majd "okosba")
Kerestem is a neten másik hátsó lámpát, de újból csak DEPO utángyártott van (körbe van egy téglalap kerete).
Valaki tud esetleg új(nem használt) gyári Valeo-t?
Gyári szám: 35670-83E00
Jah és hogy lehet a műanyag lökhárítóról eltüntetni a súrlódás nyomot?
Úgy tűnik, valamelyik érzékelő szerint vagy nyitva valamelyik ajtó, vagy motortér, esetleg ha van még más érzékelő (mondjuk ultrahangos) az adhat fals riasztást. Nekem egyszer egy hatalmas nyári zivataron való áthajtás iután az úticélhoz érkezvén hiába volt minden bezárva, a riasztó nekem is megszólalt mintha egy ajtó vagy a motortér nyitva lett volna. De minden be volt csukva rendesen, a belsőtér világítás sem ment, tehát az ajtók is zárva voltak, a motorteret meg nem nyitottam ki. Körülbelül 1 óra múlva már nem indult el a riasztás. Arra gondoltam, hogy az intenzív zivatarban lehulló eső miatt a motortér kapcsolóhoz bejuthatott valamennyi víz és amiatt érzékelte azt a riasztó, hogy nyitva van valami. Ezt erősíti az is, hogy egy órával később már minden rendben volt, holott nem csináltam semmit. A hiba azóta sem jelentkezett, pedig ez körülbelül 3 évvel ezelőtt történt.
Riasztó jelenséget tapasztaltam, bár nem kifejezetten wagonspecifikus dolog, de boldog wagontulajdonosként ide jövök a nyűgömmel. Mostanában lett az a betegsége, hogy magától megszólal a riasztó, ha lezárom az autót a távirányítóval. Mi lehet ilyenkor a probléma kiváltó oka, s meg lehet-e szüntetni a proletárzseb nyújtotta lehetőségek keretén belül?
A hátsó ablakmosó sem javult meg eddig, majd egyszer nekiállok a bontásnak, hátha sikerül valamit elérni.