Köszi, igazad van, a képeket az útvonalon és a kéktúra útvonalat erintő oldalakról gyüjtöttem.. a megjegyzések rovatban feltütettem, de valahogy ez nem olvasható..
Elolvastam. A leírásodhoz képest most a jelzések sokkal jobbak voltak, benőtt, bozótos szakaszokkal sem találkoztunk, térképet, GPS-t max. bővebb áttekintésre használtuk, tájékozódni nem nagyon kellett.
Köszönöm, hogy leírtad, de ezt már tudtam. Akkor röviden vázolom a helyzetet. 10 napja elsőbbségivel küldtem el neki az igazolásunkat, azzal a megjegyzéssel, hogy mivel a kilátó romjainál nem találtunk kódot, az ott készült igazolófényképekkel igazolnánk ottlétünket. Azt kértem, hogy adja meg az e-mail-címét, hogy a képeket átküldhessem. Ezt szeretném most is.
A jelvény odaítélése A kész és kitöltött igazolófüzetet és vele együtt 200Ft-ot, el kell küldeni a: Kreicsi Gábor, 3100 Salgótarján, Béke krt. 22-es címre. Az értékelés után a túrázó postai úton megkapja a kitűzőt.
Egyéb tudnivalók A túra csak egy nap alatti teljesítését értékeljük. Előzetes bejelentés és egyeztetés esetén a teljesítéshez túravezetőt biztosítunk.
Egyetértek: nekem is életem eddigi legrosszabb útja volt a Szarvas - Mezőberény szakasz. A fotó megvan, pecsételni még fogok. Én törekszem az autónélküliségre, ezért még csak néhány malom van meg. Békéscsabán október 24-én zárva volt a múzeum, talán a kolbászfesztivál miattm így csak fotó készült, plusz blokk a Plázából :-).
Ez a szakasz volt számunkra a DDK mumusa. Viszonylag hosszú táv és a két vége különböző tájegységekhez tartozik, így közlekedésileg szinte egyáltalán nincs közös kapcsolódási pontjuk. Addig nyűglődtünk vele hogy hogyan szervezzük meg, míg végül ez maradt utolsónak. A múltkori mecseki túránk során kiötlöttük, hogy pécsi bázissal egész jól kilogisztikázható, így pénteken Pécsnek vettük az irányt. A munkám miatt csak későn tudtunk indulni, ezért negyed 10 tájban, szemerkélő esőben érkeztünk a MÁV-szállóhoz, pont egyidőben a Budapestről jövő IC-vel, a nagy felfordulásban alig bírtunk kipakolni az autóból. A szállás elfoglalása rutinosan ment, gyorsan összekészültünk másnapra és nyugovóra tértünk.
Reggel 6-kor már trappoltunk a buszállomásra, hogy elérjük a Kaposvár felé induló járatot. Eleinte még sötétben haladtunk, majd mikor világosodni kezdett, végre nézelődhettünk is. Volt mit! A reggeli köd csodás dolgokat művelt, beült a völgyekbe, foszlányai patakként körbefolyták a dombokat, fákat. Volt olyan falu, amit teljes ködpaplan fedett, csak a templomtorony állt ki belőle! Sokáig nem tartott a látványosság, Szentbalázson le kellett szállnunk. Itt volt negyed óránk, éppen elég, hogy elolvassuk az információs táblákat és megcsodáljuk a szelektív konténerek mellé, a villanyoszlopra szerelt palackprést. Hamarosan jött a szembe járat, amivel továbbzötykölődtünk.
Alig 3 óra alatt már ott is voltunk Gálosfán. Itt még sűrűbb köd fogadott, így nem is nézelődtünk, egyenesen a "faluközepi" italbolthoz tartottunk. Ugyanúgy, mint májusban, a reggeli ital mellé készségesen adták a bélyegzést. Nem időztünk sokat, máris nekivágtunk. A falu szélén a volt vasútállomást alig láttuk a ködben, ahogy elhaladtunk mellette, majd átvágtunk egy (valószínűleg) réten. Ezután egy szép gyertyánosban erős kaptató következett, ami így az elején elég ütős volt, a dobtetőre érve mindjárt vetkőztünk.
A síkon jó tempóban haladtunk, főleg erdei dózerutakon, olyannyira, hogy sem a Csepegőkút-felé leágazást, sem a térképen Nagytótvárosnak jelölt helyet nem vettük észre. Már Cigány-dombnál (6 km-nél) játunk, mikor egy szimpatikus farakásnál megpihentünk. Tovább haladva rövidesen kiértünk az erdőből, jobbra szép kilátás nyílt a Csebény feletti rétekre, színesedő fákra és a legelésző birkákra. Ezután nemsokára Szabásra érkeztünk, ahol egy kutya jól megugatott, de szerencsére a gazdája visszahívta. Itt szép új útbaigazító táblát láttunk, mely a felirata szerint 1%-os felajánlásokból készült.
Innen enyhe ereszkedő következett, majd egy patakon átkelve mélyútban kaptattunk fölfelé, mire kifáradtunk volna, meg is érkeztünk Felsőkövesdre. A buszfordulónál a Fekete István emlékút tájékoztató tábláit láttuk, melyek innen Nagymátéig kísérték útunkat. Felsőkövesd érdekes hely, 6-8 házból áll, ebből kettőn is éppen tetőt cseréltek, jól meg is bámultak bennünket. A település végén a hírdetőtáblán megleltük a dobozt, de sajnos üres volt. A közeli padokon megpihentünk és közben megpróbáltunk a TTT fórumban leírt esőházban is kóbor nyalókákat keresni, de sajnos eredménytelenül. Közben egy helybéli lányka le-föl mászkált körülöttünk, bámult, de nem szólt, a végén már eléggé idegesítő volt. Kissé csalódottan indultunk tovább az aszfalton. Elhaladtunk egy éppen kipucolás alatt levő irtás, majd az Alsókövesdet képviselő egyetlen épület mellett. Ez egy kisebb kúria, ahogy néztük, magántulajdonban levő nyaraló lehet.
Itt letértünk az aszfaltról, majd egy dózerúton kaptatni kezdtünk. Elhaladtunk több Fekete Istvános tábla mellett, majd az elég furán festett K+ elágazásához értünk, ahol rövid pihenő után jobbra indultunk tovább a kéken. Nagymátéig folyamatosan eereszkedtünk, ismét egy erdőirtást láttunk, majd elértük a vaddisznóskertet. Itt búcsút intettünk a Fekete István emlékútnak és balra indultunk a kerítés mentén. Rengeteg jel utalt arra, hogy a kerítésen belül sok vaddisznó él, de élő állatot nem sikerült megpillantanunk. A Hollófészek csúcsát most kihagytuk, egy irtáshoz érve a K kör jobbra el, mi balra fordultunk. Itt FeLaZso ránézett a műszerre, hirtelen elvigyorodott, gyorsan húzott egy vonalat és ráírta, hogy neki már csak 10 km van hátra a DDKból. Néhány vidám fotó is készült.
Fellelkesülve gyorsan fogytak a kilométerek. Abaliget felé közeledve egyszercsak nyílt terepen találtuk magunkat, ahonnan sokáig váltakozó, szép kilátás tárult elénk. Az utolsó néhány száz méteren kicsit jobban oda kellett figyelni, egy alig látható ösvényen, fától-fáig bukdácsoltunk. Egy romos ház mellett értünk ki az aszfaltra, ahonnan már csak néhány lépés volt a vasútállomás, ahol az utolsó pecsét is bekerült a füzetbe, ezzel FeLaZso végére ért a DDK bejárásának. Bő két óra alatt keveredtünk visza Pécsre, ahol a befejezés örömére azonnal a másnapi DDP megkezdését tervezgettük :))
Összegyűlt egy 59 tételes listám azokról a "gyanús" román kori templomokról, romokról, amelyek sem Nálad, sem a cserkészek listáján nem szerepelnek, de pl. a műemlékem.hu vagy a Genthon-könyv alapján a kategóriába tartozók lehetnének. Tudom, hogy most nincs sok időd, de azért megkérdezem: átküldjem e listát?
"Bár azt is meg tudom érteni, ha nem szeretne az MTSZ ilyen irányban sem precedenst teremteni, hiszen akkor más önkori is jöhetne ilyen igényekkel."
Hát igen! Most képzeljétek el, ha engednek itt, akkor aztán csőstől jönnének a módosítások: aki szeretné a falujába a kéktúrát, az felfestené oda a jeleket - mindenfajta egyeztetés nélkül, aki meg nem, az meg a falu megkerülésével festené fel hasonló módon! Na, ez lenne aztán a felfordulás!
"Egyébként nem lehetne a hídon átkelve a túloldalon a gáton menni Gibártra a vízműig? "
kvte és a képek szerint már a híd lépcsői is az ártérben vannak, szerintem nem szerencsés ilyen irányban kijelölni (módosítani) az útvonalat, hiszen nem járható egész évben. A töltés a másik oldalon Gibártig a guglimepszen jól látszik, valszeg járható lenne, kicsit hosszabb, mint a hivatalos út, viszont nincs benne szint.
Nem tudom, mennyire fogékony az MTSZ az ilyen változtatásokra, de talán megoldható lenne a probléma alternatív útvonalként (Céce-Újhíd-Gibárt), mint az AK Hajós és Császárkörtés között.
Bár azt is meg tudom érteni, ha nem szeretne az MTSZ ilyen irányban sem precedenst teremteni, hiszen akkor más önkori is jöhetne ilyen igényekkel.
Amúgy tényleg ekkora látványosság az a híd, amiért érdemes levinni arra az OKT-t?
Így látatlanban azt is megkérdőjelezném, hogy a helyiek használják-e azt a hidat...
"Most az új "jel" a semmiben keresztezi pl a vasutat, tájegységhatáron"
A tájegységhatár Boldogkőváralján van. Legalábbis az MTSZ kiirása szerint. Most lehetne piszkálódni, hogy miért is nem ENcs-en van a határ, amikor Boldogkőváralja vmh-nak olyan a megközelitése amilyen.
Értem én a dühödet, de ha most ugy megy oda az MTSZ hogy nyomja a hivatalos szöveget, akkor igenis az MTSZ egy hivatal. És erre majd a Hernádcéce tuloldalán lévő földtulajdonosok szántják be az utat, aztán Akrától Abaujdevecserig lehet aszfaltozni.