Keresés

Részletes keresés

Mondeo Mk II Creative Commons License 2010.06.22 0 0 63157
A C56-osok közül...
...mi a rendszáma annak a kocsinak, amit 2000-ben 37-edikként gyártottak le?
...mi a rendszáma annak, amit 2001-ben 53-adikként gyártottak le?
...TSBC56T2MY2HU0128. Ez a HLD-863-at vagy a 868-at takarja?

Előre is köszönöm!
Dante001 Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63156
Ugyanaz, csak '97től megváltoztatták E95-re.
Előzmény: ==T== (63154)
bi-02 Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63155

Szerintem meg...:))

 

1970-re terveztek készíteni 1+3 darabot a 242-esből. A három tesztkocsit SU, DDR és PL tesztre szánták...

Korábban már kitárgyaltuk, hogy még mi mindent tervez(get)tek abban az időben. Aról is volt szó, hogy ezek a tervek (208,210,220,230,240) nem valósultak meg maradéktalanul, tehát ezeket az archív adatokat (Ikarus üzemi lap) érdemes fenntartással kezelni.

 

Jelen tárgykörben biztos, hogy készült egy világos színű, és egy bordó 242-es. Az, hogy melyiket minek hívták nem tudom, sőt azt sem, hogy volt-e elkészültükben időbeli különbség. Kutakodásaim során valamiért, a lengyel tesztkocsihoz P2-t írtam. (Az orosz lett volna a P1, az NDK-s pedig a P3.) Ugyanezen forrás szerint az 1970-es ipari vásáron a 242.P1-est tervezték kiállítani. Az biztos, hogy a polákoknál a bordó volt kint, ergo (talán) az volt a 242.P2. A világosról ismert egy kiállításon készült kép - ablakában Autóker táblával. Amennyiben hiteles a "fenntartással kezelendő" forrás, akkor az lehetett a 242.P1. Ebben az esetben nem volt K1, de volt P1 és P2. Ennek némileg ellent mond egy másik forrás (Autó-Motor), miszerint 1970-ben a BNV-n kiállított járművek között nem szerepel 242-es. Ha ezt fogadom el, akkor csak 1969-ben készülhetett a fotó, viszont az 1970 előtt kiállítottakról nincs részletes infóm, vagyis vagy korábban készültek el, mint 1970, vagy eltérő időben. Esetleg rossz a forrás. Amíg azonban nincs másik bizonyíték, a rendelkezésre állókból célszerű kiindulni. 

 

Lényeg a lényeg. Helyközi/távolsági 242-es nem készült, csak városi - véleményem szerint összesen az alábbi kettő.

 

1.)  A világos színű P. 03-99 rendszámmal próbán, majd GB 40-71 rendszámon forgalomban;

 

2.)  A bordó, ami volt "kockalámpás" is, meg kerek lámpás is fehér homlok- és hátfal ajtóval, amin a lovas reklám rajta maradt még az átalakítása után is.

Ezt ugyanis 1975-ben átépítették speciális kialakítású - távolsági szerű - busszá, amikor többek között befalazták a hátsó ajtaját, a másodikhoz pedig mozgássérült rámpát kapott, majd 1975.04.29-én átadták a Halassi Olivér Sc-nek, ami egy "akadálymentesített" sportklub volt.

A próbák során P. 06-89 rendszámot (is) viselő busz, ami kikerült a polákokhoz (is?) majd a próbák végeztével GB 18-78 rendszámmal használták hasonlóan a többi proto társához, végül 1975-ös átépítése után kap(hat)ta meg a GB 86-59 -es rendszámot.

 

Szerintem...

 

Előzmény: trlpx (63148)
==T== Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63154
Egy kis Ikarus történelem képekkel:

1895 - 1964

1964 - 1984

1984 - 2006

Az E95 az ugyanaz mint a 395?
By 65-79 Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63153
BPO-105 Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63152
Na igen. Ha az a két busz ugyanaz, akkor sok mindent megmagyaráz, többek között azt is, hogy miért néz ki a "két" típus ugyanúgy...
E95 Express Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63151
Jajj, hát így már beugrott, köszi
Előzmény: ckg471 (63150)
ckg471 Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63150
Ikarus 415.83, orosz Dynamo elektronikás trolibusz. Később átalakítva autóbusszá.
Előzmény: E95 Express (63146)
trlpx Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63149
Azzal kellett volna kezdened; GSA topictárs nem véletlenül írta.
Előzmény: Dante001 (63147)
trlpx Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63148
Az én elképzelésemben:

242.K1 v. P1 - vajszínű, narancs elsőajtós, ikerfényszórós - GB 40-71
242.P2 - kétajtós, 37 üléses, helyközi kivitel - GB 86-59
242.P3 - a bordó, kocka- később kereklámpás. NDK-ban is tesztelték, Lipcsében kiállították. Egy cikk 242/63.69.01 típusként említi, ahol a 63 szerintem a P3-at jelölné, a többi evidens. Később ő átfényezve a GB 18-78.

A negyedik létező kocsi létezése továbbra is kérdés. :-)
Előzmény: Törölt nick (63143)
Dante001 Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63147
Tényleg nincs, megnéztem az Ikarusos könyvben.
Előzmény: Törölt nick (63145)
E95 Express Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63146
Igen, ezt már én is írtam, köszi a linket is, meglepődtem amikor megláttam az utolsó 415-öst, nem tudtam róla.

Amúgy tud valaki arról a gépről(KLM-792) valamit?

Előzmény: gategard (63136)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63145
A képen a 258.00 van, mondom, hogy nem létezik 257...
1
258
Előzmény: Dante001 (63144)
Dante001 Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63144
Létezik, noha csak 1 db készült belőle. A 256os jobbkormányos változata, légkondícionálóval.

Klikk
Előzmény: Törölt nick (63141)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63143
Ez a lengyel kocsi a 242.P3, ezen kívül még K1, P1, P2 is létezett.
Az egyik kétajtós (GB-86-59), a többi városi. Még két rendszámot ismerek: GB-18-78 és GB-40-71.
A vajszínű, narancs ajtóval a 242.P2 (NDK demo) - szerintem..
Előzmény: torqmatic (63140)
colossal404 Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63142
Tudtommal volt 257 is, a 256 jobbkormányos változataként.
Előzmény: Törölt nick (63141)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63141
Ikarus 257 nem létezik, 258 igen.
Előzmény: BPO-105 (63139)
torqmatic Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63140

Ikarus 242 1971-ben, Varsóban

 

Egy lengyel "kolléga" szerint annakidején felmerült egy olyan ötlet, hogy a típus licenszét eladták volna nekik, és ott gyártották volna ezeket a buszokat, de a dologból végül nem lett semmi. Tudja valaki, hogy mi lehetett ennek az oka? Egyébként hány darab készült ebből a típusból és mi lett a sorsuk? (A buszok.fw.hu-s írást elolvastam.)

BPO-105 Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63139
Üdv!

Valaki le tudja nekem írni, mik a különbségek egy Ikarus 257 és egy 258 között?
Ikarus 256.50 Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63138
Sziasztok Ikarus-os társaim !

Arra szeretnék megkérni valakit, hogy egy bizonyos Ikarus 256.50-es típusú BOP-351
rendszámú zöld hajlított csíkokal ellátott autóbuszt lefényképezne-e nekem?
Az autóbusz tartózkodási helye: Székesfehérvár és környéke lehet, de az ország bármely területén felbukkanhat !
Sajnos a távolság miatt nem tudnám lefényképezni a buszt, de aki a közelben lakik és körbefényképezné nekem, annak nagyon örülnék!
Illetve: ha valaki lefényképezne nekem egy liaz felnit pont szemből, hogy az egész keréktárcsa látható legyen mind az öt db hűtőlyukkal.

Előre is köszönöm szépen a segítségeteket.
Üdv Ikarus 256.50 !
Ikarus 256.50 Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63137
Hello Litlebubu !

Az Ikarus 260 Típusú model után érdeklődöm, hogy mennyiért válnál meg tőlle?
Még egy kérdésem lenne.
Ikarus 280 típust is készítesz?

Üdv: Ikarus 256.50 !
Előzmény: Törölt nick (61219)
gategard Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63136

most látom a gyári első irányjelzőt lecserélték

Előzmény: E95 Express (63077)
gategard Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63135
http://busztipusok.hu/415/415-1.htm itt van róla gyári fotó több idu759ként
Előzmény: E95 Express (63077)
cly-142 Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63134
Te meg mit rísz örökké...?
Előzmény: robbanómotor (63129)
cly-142 Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63133
Na, ez királyság, ezt én sem tudtam, de jó hogy leírtad -állításod szerint sokadjára-, én április 22-e óta fórumozok, előtte is sokat nézegettem, de ilyen leírással most találkozok először.
Előzmény: Snake-Mojzi (63130)
torqmatic Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63132
Ez hülyeség.
Előzmény: Törölt nick (63131)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.21 0 0 63131
És több típusuknál is koppintották az IK400-asokat, valamint néhány EAG-gyanús gyártmányuk is van.
Előzmény: Snake-Mojzi (63130)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2010.06.20 0 0 63130
Elég unalmas, hogy lassan hetente el kell mondani...

Az Ikarus repülőgyár egy része annó Zimonyba költözött, később a másik egyesült az államosított Uhri kocsigyárral és létre jött az Ikarus Karosszéria- és Járműgyár.
Aztán a 60-as,70-es években a jugók gondoltak egyet és a zimonyi repülőgépgyárban elkezdtek buszokat gyártani Ikarus, majd Ikarus-Zemun néven. Ezt követően a két gyár megállapodott abban, hogy a magyar Ikarus használja tovább a nevet, a szerb gyár pedig Ikarbus néven tevékenykedik tovább. Később egy lengyel széria viszont Ikarus néven készült déli szomszédainknál, ebből kerekedett egy kisebb ügy, majd a zimonyi gyár ismét Ikarbus néven termelt és termel a mai napig. Szintén érdekesség, hogy megvették az Ikarus 405-ös licenszét és továbbfejlesztették azt. A típus most is szerepel a kínálatukban.

Vagy legalábbis valami hasonló...

VAGY

Tündérkirályfi gondolt egyet és alapított egy konzervgyárat a messzi Déli-sarkon, majd elnevezte Csudijónak, de mivel ez a név nem tetszett a fiának, ezért átkeresztelte Ikarusra, majd egy hirtelen ötlettől vezérelve a gyárat áttelepítette Jugoszláviába és áttért a buszgyártásra.

Hogy melyik történet a valós, annak mindenki utána járhat egy kis visszaolvasással...
Előzmény: ACH-445 (63128)
robbanómotor Creative Commons License 2010.06.20 0 0 63129
Könyörgöm, ne kezdd már megint. Egyszer már el lett magyarázva, nem?
Előzmény: ACH-445 (63128)
ACH-445 Creative Commons License 2010.06.20 0 0 63128

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!