Függetlenül állítható a fűtés meleg vize és a HMV-hez használt fűtő víz. Ha jól veszem ki a szavaidból érdemes ezt magasabbra állítani mint a mostani 60 fok körüli érték. Igaz, hogy a kazán kénytelen lesz jobban dolgozni, hogy előállítsa a mondjuk 80 fokos vizet, de talán hamarabb felmelegszik a HMV. Azon már én is agyaltam, hogy érdemes lenne letekerni éjszakára és nappalra. A Francnak dolgozik vele a kazán mikor csak este kell fürdéshez ....
Üdv. Hogyan kell rendesen működnie egy 120 Literes képen látható Vaillant HMV tároló egységnek? Van rajta egy tekergető és egy hőmérséklet kijelző. Beállítom a tekergetőt, hogy kb 40-50 fok körüli vizet tároljon. Ha a hőmérséklet lentebb megy akkor indítja a kazánt. A kazánon is van egy tekergető ami a fűtővíz hőmérsékletét állítja. Most 60 fok körül van (fél állás), tehát ha jól gondolom akkor ilyen hőmérsékletű vizet állít elő ami felmelegíti a 120 literes tartályban lévőt.
Mennyi lenne az ideális hőmérséklet. Logikusan minél magasabbat készít a kazán annál gyorsabban csinálja a meleg vizet?
Most azt tapasztalom, hogy kiengedek egy fél kád vizet és a hőmérséklet gyorsan leesik és csak langyos víz jön a csapból. Ekkor a kazán elindul és fűt mint a barom, de csak nagyon lassan emelkedik a víz. A fűtéstől eltérően itt nem engedi lehűlni a vizet a kazán, hanem folyamatosan adagolja a gázt és modulál, hogy a 60 fok körüli fűtő vizet tudja tartani. Ez a normális üzem?
Közben persze a fűtés leáll és a szobák nem kapnak meleget mert a kazán a vízre figyel. A másik kérdés, hogy mi a tartály tetején az a két gomb? Pontosabban az egyik, a radiátoros gomb. Mit kapcsolok vele?
én is ezen a témán tipródok most. Őszintén szólva azt látom, hogy a hagyományos "közművesítésnek" nem igazán kedvez a CSOK. Bár a szennyvizet állítólag kiveszik belőle, de ez az összkomfortos kategória eléggé nevetséges, elavult definíció. Napelemes, házivízműves, autonóm épületek így teljesen kiesnek. A tömegkályha, cserépkályha opciókban gondolkodok; de ha nem felel meg a CSOKnak akkor nem lesz CSOK.
Sehol sincs pontosabban definiálva a központi fűtés, egyedül a NAV részéről van egy bővített magyarázat, bár ezt sem tartom 100%-nak. Ha találtál pontosabb infót akkor oszd meg kérlek.
A következőben szeretnék tanácsot kérni. Belvárosi lakásba keresnénk wc-darálót. Van ilyen készülékkel kapcsolatban tapasztalatotok?
Felfelé emelnie nem kellene, vízszintesen is max 3-3,5 m-t kell elvinnie, de sajnos nincs sztenderd átmérőjű lefolyónk, így nem lehet a darálót "megkerülni".
Sajnos a függőleges strang előtt összeömlik a csatorna egy nagyon rövid szakaszon a szomszéd lakáséval, ahol eddig nem volt wc, de idén ők is beszereltek egyet darálóval. A mi lakásunkban most fog véget érni a felújítás, még nem lakjuk, de amikor ő lehúzza a wc-t, a lefolyóink hörögtek, amikor lehúzták az övékét... Nálunk a teljes csatorna hálózat ki lett cserélve.
Azt szeretném kérdezni, hogy milyen márkájú ill. típusú készüléket javasolnátok? Annyi színezi még a képet, hogy a wc-ülőkébe épített bidét is használni fogunk, így fontos, hogy annak használatakor is bekapcsoljon a daráló. Nem tudom, hogy erre az alap modellek is alkalmasak? Ill. létezik olyan, ami a szokásosnál alacsonyabb nyomáson nyomja el a szennyvizet? Ide nem kéne akkora erő, mintha a szuterénből kéne felnyomni az utca szintjére...
Apropó, mitől repedhetett el? A cseredarab nem volt olcsó, de olyan mint az új, egy gázszerelőtől vettem, pár szót dumáltam vele és mondtam neki hogy miért kell cserélni a meglévőt, erre azt mondta, hogy "Igen, ott szokott elrepedni...". De aztán siettünk, nem rugóztunk rajta tovább és azon is csak később kezdtem el agyalni, hogy kár volna kidobni ha esetleg javítható is. De így tovább gondolva az is érdekelne, hogy vajon mitől van ez a szokása, hogy ott elreped?
Szimpla anyagfáradás, vagy valami egyéb hiba okozza?
Rendellenes működést én nem látok rajta, szépen gyújt be , szépen alszik el...
Kösz, gondoltam szétbontom a két felet , akkor hozzá lehet férni, csak majd a tömítést kell cserélni. Azért, ha kerülne egy ép darab olcsón az továbbra is érdekel...
Van egy F8 konvektorom, a hődob első felének a belső oldala elrepedt.
Vettem már helyette egy újszerű cseredarabot, de töröm a fejem rajta, hogy javítható-e gazdaságosan az amit le fogok venni? Mert egyéb baja nincsen amúgy.
Neten láttam ilyen alkatrészt de túl drága, nem éri meg megvenni hozzá.
Kérdés: Szokás-e ezt a dobot foltozni, hegeszteni?
Illetve ha valakinél van olyan hibás, kidobásra ítélt Fég F8 konvektor, aminek ez az alkatrésze jó és olcsón
átadná az is érdekes lehet. (Pest ill. környéke... ha volna, írjatok rám az ugy[kukac]freemail[pont]hu címre )
Junkers fali kombi cirkóról van szó. A probléma az volt, hogy amikor ment a fűtés és eközben melegvíz vétel történt, utána az égőfej nem kapcsolt le, azaz égve maradt. (Volt is nagy riadalom miatta)
Korábban nálam is volt ilyen probléma a Kolibrim-nél, és ott az átváltó szelep okozta a problémát.
Ezért ennél a Junkersnél is erre gyanakodtam. Ezért a mágnestekercsét leszedtem, alaposan megtisztítottam a helyét a sok mocsoktól és azóta rendben működik.
Kérdésem az volna, hogy valóban ekkora problémát tud okozni a sok por a mágnestekercs alatt? Vagy tartani kell-e attól, hogy a hiba ismét előjön?
Szerintem nem. Egy ismerősnek még be van téve egy Grundfos alfa 2 a padlófűtéskörbe, és csak hármas fokozatban tudja megkeringtetni rendesen a vizet. Igaz neki vannak radiátorok is fent, de majd holnap rákérdezek tőle. Ja és a radiátoros körön is van egy szivattyú, 8 radiátor, kb 100 nm a kecó.