Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

homa78 Creative Commons License 2009.09.19 0 0 6374
98-as 1.3 LXi
Előzmény: homa78 (6373)
homa78 Creative Commons License 2009.09.19 0 0 6373
Sziasztok!Én egy újdonsült skoda felicia tulaj vagyok!Szeretném megkérdezni ,hogy márkaszervízben drágább javíttatni az autót?A Skoda Palotába XV.ker szeretném vinni!Azok megbízhatóak?A maszekokban már sokkat csalódtam!Üdv.
stemplis Creative Commons License 2009.09.19 0 0 6372
Igen, a "rendszertisztítás" miatt is gondolkodom rajta,  mert így megspórolom egy flakon injektortisztító árát is:) De ami lényegesebb, hogy napi 100km kell mennem a jövőben, és jó lenne kevesebbet költeni üzemanyagra.. 
Előzmény: arthur877 (6371)
arthur877 Creative Commons License 2009.09.19 0 0 6371
Zöldkártya vizsgálat előtt különösen javallott egy kb. 50%-os tankolás belőle... :D
Előzmény: stemplis (6370)
stemplis Creative Commons License 2009.09.18 0 0 6370
Köszönöm a válaszokat! Már egy ideje gondolkodom rajta, de eddig nem nagyon mertem kipróbálni. A jövöhéten alighanem rászánom magam. Kíváncsi leszek mit fog mutatni fogyasztásban?!:)
ó-vodás5407070 Creative Commons License 2009.09.18 0 0 6369

OCT1.4MPi

 

egy két alkatrész azért még maradt a Felicia 1.3MPi-ből amit átmentettek a Cseh mérnökök

 

(befecskendezők,nyomásszabályozó...)

ó-vodás5407070 Creative Commons License 2009.09.18 0 0 6368

én 2007 óta használok

 

több mint 80000km-t mentem már E85tel

 

kedden vittem kipufogó klinikába az OCT1.4MPi-t és ott elvágták a csövet a katalizátor előtt és bele lehetett nézni

 

olyan belül az egész,mintha új lenne

 

semmi korom sehol sem

Előzmény: stemplis (6366)
drtuka Creative Commons License 2009.09.18 0 0 6367
már használom 2-3 hónapja, még nem volt gondom.
Igaz, felesbe töltöm, mert nincs elektronikám a gépben.
Amit én tapasztaltam:
- magasabb fordulatszámon már nem megy úgy mint E95-tel, de ez természetes jelenség(ezt elektronika orvosolná)
- kb. 0,5-1L plusz 100Km-en.(az ár kompenzálja, 90HUF különbség???)
Ez kp-s 50KW-os motornál.
Elméletileg az MPI-nél nincs ekkora különbség.

Hát ennyi az én tapasztalatom E85-tel.
Előzmény: stemplis (6366)
stemplis Creative Commons License 2009.09.18 0 0 6366

Sziasztok!

Van itt olyan, aki már több hónapja használ bioetanolt?

Milyen tapasztalatod tudok mondani? Jó és rossz (ha van) egyaránt érdekel!:)

Tizedes82 Creative Commons License 2009.09.18 0 0 6365
http://www.hasznaltauto.hu/3266946_skoda_felicia_1996
Ha valakit érdekel....
Tizedes82 Creative Commons License 2009.09.18 0 0 6364
Az enim is központis 96/2 most eladó lett...jött egy fiatalabb...
Előzmény: ó-vodás5407070 (6362)
daVeFR Creative Commons License 2009.09.17 0 0 6363

Diagnostic fault code reading

 

A "rángatás" érdekesebb kérdés. Jerking, stuttering, ... Még agyalok rajta. ;)

Előzmény: k-sz (6361)
ó-vodás5407070 Creative Commons License 2009.09.17 0 0 6362

nem mindegy melyik 1996os

 

1996 nyártól már van MPi,addig pedig a BMM

 

 

k-sz Creative Commons License 2009.09.17 0 0 6361
Hello Mindenkinek!

Hát...
jó kis feladatokkal láttatok el :)
Köszönöm mindegyikőtöknek, igazán.
Most aztán jöhet az angolra forditás. Még azt sem tudom, hogy ezt a műszeres hibakód-keresést hogy hivják. Sebaj! Csak optimistáán!!

Szerintetek annak van jelentősége, hogy már napok óta "erősen figyelem" a SkodaSzarvast menet közben (lassan már jobban figyelek rá, mint a forgalomra!!), szóval annak van-e jelentősége, hogy kezdek nagyon finoman bánni egyszerre mind a kuplunggal, mind pedig a gázpedállal. Nem azt mondom, hogy egyáltalán nem rángat ilyenkor gáz hozzáadásakor, de mintha kevésbé lenne erőteljes és gyakori a rángatás.
Szerintetek?
Vagy már csak én akarom ezt képzelni??

A kompresszióval egyébként semmi gond. Három hónapja vettük a gépet, és mint a golyó úgy ment. Valami azóta történt.. lehet, hogy mi nyúztuk szegénykét...
Néha egyébként (amikor nagyon jó napja van és kifog épp szabad 3-5 percet) lehet érezni, hogy mihelyst abbahagyja a rángatást a motor "ugrik" a gázfröccsre. Na jó, már ami egy 1.3asból kitellik ugye.

Az is igaz, hogy itt a kocsik olcsóbbak. A fenntartása, főleg ha gond van vele, már sokkal drágább. De MI RAGASZKODTUNK egy Skodához, és mostmár EHHEZ a Skodához, úgyhogy inkább szeretnénk megjavitani, megjavittatni, mintsem eladni és venni egy másik, esetleg újabb szerzeményt (ami cseppet sem biztos, hogy jobb lenne).

És örülök, hogy van ez a klub, akik ugyanúgy szeretik a kicsiny kis járgányukat!!

Valakinek egyéb ötlete van még?

7végén ráérek forditani :) :) !
Előzmény: ZödFelicsita (6359)
tomi 01 Creative Commons License 2009.09.17 0 0 6360
srácok találkozot e valaki olyan jelenségel hogy ingadozik az alapjárat de csak egy egész picit a mutaton is csak picit lácik meg halacik. és meg is találta a hibát ( 1.3 MPI)
ZödFelicsita Creative Commons License 2009.09.17 0 0 6359

Hello !

 

Kollégák már adtak egy tucat tippet, ami mind helytálló.

 

Én próbálok olyan sos diganosztikai segítséget adni, ami nem kerül pénzbe és mielőtt elviszed Vag-Com diagra meg tudod gyorsan és fájdalommentesen nézni.

 

0.) vannak olyan beállítások, melyeket a motorvezérlő "megtanul" eltárol.

Ezek egy része törlődik, ha egy éjjszakára leveszed az akku sarut.

Ha semmi nem változik, akkor nem ez a baj.

 

1.) javaslatom húzd le a lamda szonda kábelét ( kipuffantó irányból jön felfelé és a termostat ház alatt van a széthúzható csatija a motor menetirány szerint bal oldalán)

Ha lehúztad a csatlakozót, akkor az ECU motorvezérlő vészprogramot futtat, mert érzékeli, hogy megszakadt a lamda kör. Így normálisan kell mennie, ha ez volt a hiba oka. ( kicsit felugrik a 1 literrel fogyasztása). Ha semmi nem változik, akkor ezt a hibát kizártnak tekinthetjük.

 

2.) Ami már nálam is jelentkezett és számos hiba oka volt az a folytószelep problémája. A folytószelep a motor tetején egy műanyag takaró alatt megtalálható.

A www.SOF.hu szervíz/műhelytitkok oldalon a típus alatt megtalálod a folytószelep tisztítást, de mielött a teljes tisztítást megcsinálnád próbáld meg előbb ezeket:

http://www.sof.hu/muhelytip.php?id=67 a 96-os az még központi befecskendezős lehet, ott még a befecsi mossa folyamatosan a pillangó szelepet, de:

 

 

Imbusz csavarokat levéve eltávolítod a műanyag takarót és látnod kell két elektromos kábel  csatlakozót az alumínium pillangószselep házon.

 

Az egyik az utastér felé van és a kábel függőlegesen megy bele, nekem ez volt eloxidálódva egy garázsban tartott 46e Km-rt futott LXI esetén ami furának is tűnhet.  Hibás a konstrukció, mert a hajnali harmat lecsapódik a kábelen, a tömítés a csatin idővel nem zár jól, és a nedvességet a függőleges kábel pont belevezeti a csatiba...  WD40 és fogkefe segítségével alapos tisztítás kellett neki, tele volt kékeszöld rézoxidos trutyival... Kipucolva összerakni és felülről én tettem rá egy nagy rugalmas gumikitt gumót, hogy ne vigye be a vizet többé ( rágógumi is jó oda... ) 

A másik csati az öntvény menetirány szerinti bal oldalán található, széthúz, kitisztít, WD40 összerak...  Mivel az oldalról kábelezett, így itt nincs harmat bevezetős probléma...

 

összerakni, kipróbálni, ide válaszként le kéne írni az eredményt...

 

Ha, ezek után sem javult meg, akkor  számos javaslatom volna, ami szervíz nélkül megoldható ha egykor jól figyeltél a politechnika órán és nem is drága.

 

 

 

Üdv, jó szerelést

Előzmény: k-sz (6349)
reszelozsir Creative Commons License 2009.09.17 0 0 6358
Az enyém központis, abban van.
Előzmény: daVeFR (6357)
daVeFR Creative Commons License 2009.09.17 0 0 6357
Abban még van gyújtáselosztó? :o
Előzmény: reszelozsir (6356)
reszelozsir Creative Commons License 2009.09.17 0 0 6356
Szia! Próbálj meg rotort cserélni a gyújtáselosztóban (vagy legalábbis nézd meg, hogy kokszos-e a régi). Itthon ismerős megveszi, postán elküldi és olcsón megvan :)
Előzmény: k-sz (6350)
skorpio3 Creative Commons License 2009.09.17 0 0 6355
Üdvözletem a Feliciásoknak!
Bontós tippet szeretnék kérni, 96-os Feliciához keresek jobb első elektromos ablakemelőt. és jobb oldali ködlámpakeretet a lökháritóba.
Előre is köszönöm!
bgombas Creative Commons License 2009.09.16 0 0 6354
Rángatásssal már más is küzdött, érdemes picit visszaolvasgatni, amit én leszűrtem belőlük, hogy érdemes műszerrel hibakódot olvastatni, és valamelyik szenzorra gyanakodni. Ha jól olvasom, akadt akinek a sortrafó okozta, de volt fojtószelep, hal szenzor, lambda szonda és hőfokjeladó hiba is. Szóval ez így távdiagnosztikával nem valószínű, hogy megjavul. Mindenesetre először ki kéne szűrni biztosra, és csak utána megvenni az új alkatrészt, mert elég borsos ára van némelyiknek.
Előzmény: k-sz (6350)
bgombas Creative Commons License 2009.09.16 0 0 6353
Gyujtótrafót nem erőltetni, ha jól tudom 2 db imbuszcsavarral van rögzítve, talán alulról, azokat kell először kitekerni. Gyertyából nekem Brisk DR15TC hárompólusu van benne, eddig még jól megy vele, de ha kiszeded amivel eddig ment, szerintem az a típus is megfelel.

Lánchoz nem tudok szólni, mert még csendben van, műszerfalizzót 1-200 forintért lehet kapni, kétféle van benne, mindegyik foglalattal egybeépített, az egyik ha jól emlékszem 2W és zöld, ez a műszerfalvilágításé, a másik talán 1,2W és kék, ez pedig a visszajelzőké. Csere picit trükkös, ki kell emelni a műszerfalat, amit öt csavar tart, és a hátoldalon cserélhetők. Van róla a korábbi hozzászólásokban képes illusztráció is.

Motorolaj-csere 15000 km vagy 1 év, váltóolaj 60000 km vagy 2 év, ha jól tudom. Motorolaj 10W40 ebből azt hiszem 4 liter kell, váltóolaj 75W90 ebből pedig 2,4 liter.

User Manual-t emberi nyelven még nem láttam, de ha találsz online, engem is érdekelne. :)
Előzmény: jazzati (6352)
jazzati Creative Commons License 2009.09.16 0 0 6352

 

Sziasztok!

 

Most lettem Felicia tulajdonos, egy 1.3-as GLXi-t vásároltam (98'-as), előtte egy Favoritot is használtam (1990-es). Annyi lenne a kérdésem, hogy a gyertyákról, hogyan lehet leszedni a "gyújtótrafó hidat" (nem tudom a pontos nevét). Próbáltam lehúzni, bár nem erőltettem, illetve a bele való gyertya pontos tipusa érdekelne.

A szelepeket beállítottam (0.2-re), a lánc viszont szól benne, bár elvileg 80 ezer km van benne, lehetséges ez ennyi km után?

Honnan lehetne letölteni Fel. 2-höz user manualt?

Egyébként tetszik a gép, működik benne minden, kivéve egy-két műszerfali izzót, csendesebb mint a Fav. volt, bár annak hosszabb volt a váltója, nem pörgött annyit mint ez.

Olajat mennyi km után kell cserélni a motorban?

Bocs a sok kérdésért, ill. köszönöm a válaszaitokat előre is. Üdv. T.a.

 

k-sz Creative Commons License 2009.09.16 0 0 6351
bocsi az előzőért. Azt hittem lefagyott a számitógép. Hmmm..
k-sz Creative Commons License 2009.09.16 0 0 6350
"Rángat" a kocsi!!! Autószerelők IDE!

Sziasztok!
Angliában élő, első kocsitulajdonos pár vagyunk.
Skoda Felicia 1.3, 96-os, benzines.

Eleinte csak gyorsitásnál rángatott, de ma már állandóan.

A következőket tapasztaltuk:
- kocsi elinditásakor gázfröccs nélkül elsőre indul :)
- menet közben, a kuplung benyomásakor egyenletes, szép hangja van, nem rángat.
- a motor "húz", érezni van benne erő.
- lejtőn lefelé, gáz nyomásánál is szépen megy.

Minden egyéb esetben, rángat:
- bármelyik sebesség berakásánál, a gázpedál nyomásakor,
- egyenletes sebességnél is, pl. ha folyamatosan 50-nel megyek,
- a hegymenetet kifejezetten nem birja.

Tettünk már bele injector-tisztitót, valamint kicseréltük a gyertyákat is.
A probléma továbbra is fennáll.

Szerelőhöz kéne vinnünk, de ahogy otthon is, itt is vannak lúzerek, valamint a nyelv sem megy szakmai szinten (hogy is tudnám mindezt angolul elmagyarázni :)! ).

Segitsetek, kérlek!
Mi lehet a gond, vagy mire figyeljünk fel? Mit cseréljünk ki? Min változtassunk?

Segitségeteket, ötleteiteket előre is köszi szépen!



k-sz Creative Commons License 2009.09.16 0 0 6349
"Rángat" a kocsi!!! Autószerelők IDE!

Sziasztok!
Angliában élő, első kocsitulajdonos pár vagyunk.
Skoda Felicia 1.3, 96-os, benzines.

Eleinte csak gyorsitásnál rángatott, de ma már állandóan.

A következőket tapasztaltuk:
- kocsi elinditásakor gázfröccs nélkül elsőre indul :)
- menet közben, a kuplung benyomásakor egyenletes, szép hangja van, nem rángat.
- a motor "húz", érezni van benne erő.
- lejtőn lefelé, gáz nyomásánál is szépen megy.

Minden egyéb esetben, rángat:
- bármelyik sebesség berakásánál, a gázpedál nyomásakor,
- egyenletes sebességnél is, pl. ha folyamatosan 50-nel megyek,
- a hegymenetet kifejezetten nem birja.

Tettünk már bele injector-tisztitót, valamint kicseréltük a gyertyákat is.
A probléma továbbra is fennáll.

Szerelőhöz kéne vinnünk, de ahogy otthon is, itt is vannak lúzerek, valamint a nyelv sem megy szakmai szinten (hogy is tudnám mindezt angolul elmagyarázni :)! ).

Segitsetek, kérlek!
Mi lehet a gond, vagy mire figyeljünk fel? Mit cseréljünk ki? Min változtassunk?

Segitségeteket, ötleteiteket előre is köszi szépen!



tomi 01 Creative Commons License 2009.09.16 0 0 6348
nekem 14000 montak a bontotra 15600 az uj de ha cseréled cserély gumi kédert mert befogázni
Előzmény: Tib3 (6346)
daVeFR Creative Commons License 2009.09.16 0 0 6347
Szia! ITT van akciósan 10,700-ért. Szerintem összetehetjük a két kezünket, hogy egy tizesből van egy vadi új, karcmentes szélvédő az autónkhoz. Nissan, Mazda, Renault, stb. ez szerintem egy százas körüli nagyságrend...
Előzmény: Tib3 (6346)
Tib3 Creative Commons License 2009.09.16 0 0 6346
Sziasztok.üdv mindenkinek itt a forumon.Most találtam az oldalra,nagyon jó.Olyan problémám lenne,hogy Feliciámnak kellene egy uj,vagy használt szélvédő.Kavicsos probléma mitt,kb az uj 200 ft-os nagyságban.Ujjonnan  15000 körül adnának,esetleg lenne valakinek ötlete.Hajdú Bihar megye lenne a legjobb.Előre is köszönöm.
Kigen Creative Commons License 2009.09.16 0 0 6345

Üdv Mindenki!

 

Hála eljutottam odáig h megnézettem a szekeret gépenn..Egyértelműen azt a hibát dobta ki amivel mindvégig gyanúsítottam,mégpedig a lambdaszonda..:(95-e km-ert bírt.. ahhozképest nem rossz:DArra is gyanakszok h valamelyik dob lukas,nem-e zavarhat be?

Előzmény: arthur877 (6344)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!