Igen, a "rendszertisztítás" miatt is gondolkodom rajta, mert így megspórolom egy flakon injektortisztító árát is:) De ami lényegesebb, hogy napi 100km kell mennem a jövőben, és jó lenne kevesebbet költeni üzemanyagra..
Köszönöm a válaszokat! Már egy ideje gondolkodom rajta, de eddig nem nagyon mertem kipróbálni. A jövöhéten alighanem rászánom magam. Kíváncsi leszek mit fog mutatni fogyasztásban?!:)
már használom 2-3 hónapja, még nem volt gondom. Igaz, felesbe töltöm, mert nincs elektronikám a gépben. Amit én tapasztaltam: - magasabb fordulatszámon már nem megy úgy mint E95-tel, de ez természetes jelenség(ezt elektronika orvosolná) - kb. 0,5-1L plusz 100Km-en.(az ár kompenzálja, 90HUF különbség???) Ez kp-s 50KW-os motornál. Elméletileg az MPI-nél nincs ekkora különbség.
Hát... jó kis feladatokkal láttatok el :) Köszönöm mindegyikőtöknek, igazán. Most aztán jöhet az angolra forditás. Még azt sem tudom, hogy ezt a műszeres hibakód-keresést hogy hivják. Sebaj! Csak optimistáán!!
Szerintetek annak van jelentősége, hogy már napok óta "erősen figyelem" a SkodaSzarvast menet közben (lassan már jobban figyelek rá, mint a forgalomra!!), szóval annak van-e jelentősége, hogy kezdek nagyon finoman bánni egyszerre mind a kuplunggal, mind pedig a gázpedállal. Nem azt mondom, hogy egyáltalán nem rángat ilyenkor gáz hozzáadásakor, de mintha kevésbé lenne erőteljes és gyakori a rángatás. Szerintetek? Vagy már csak én akarom ezt képzelni??
A kompresszióval egyébként semmi gond. Három hónapja vettük a gépet, és mint a golyó úgy ment. Valami azóta történt.. lehet, hogy mi nyúztuk szegénykét... Néha egyébként (amikor nagyon jó napja van és kifog épp szabad 3-5 percet) lehet érezni, hogy mihelyst abbahagyja a rángatást a motor "ugrik" a gázfröccsre. Na jó, már ami egy 1.3asból kitellik ugye.
Az is igaz, hogy itt a kocsik olcsóbbak. A fenntartása, főleg ha gond van vele, már sokkal drágább. De MI RAGASZKODTUNK egy Skodához, és mostmár EHHEZ a Skodához, úgyhogy inkább szeretnénk megjavitani, megjavittatni, mintsem eladni és venni egy másik, esetleg újabb szerzeményt (ami cseppet sem biztos, hogy jobb lenne).
És örülök, hogy van ez a klub, akik ugyanúgy szeretik a kicsiny kis járgányukat!!
srácok találkozot e valaki olyan jelenségel hogy ingadozik az alapjárat de csak egy egész picit a mutaton is csak picit lácik meg halacik. és meg is találta a hibát ( 1.3 MPI)
Kollégák már adtak egy tucat tippet, ami mind helytálló.
Én próbálok olyan sos diganosztikai segítséget adni, ami nem kerül pénzbe és mielőtt elviszed Vag-Com diagra meg tudod gyorsan és fájdalommentesen nézni.
0.) vannak olyan beállítások, melyeket a motorvezérlő "megtanul" eltárol.
Ezek egy része törlődik, ha egy éjjszakára leveszed az akku sarut.
Ha semmi nem változik, akkor nem ez a baj.
1.) javaslatom húzd le a lamda szonda kábelét ( kipuffantó irányból jön felfelé és a termostat ház alatt van a széthúzható csatija a motor menetirány szerint bal oldalán)
Ha lehúztad a csatlakozót, akkor az ECU motorvezérlő vészprogramot futtat, mert érzékeli, hogy megszakadt a lamda kör. Így normálisan kell mennie, ha ez volt a hiba oka. ( kicsit felugrik a 1 literrel fogyasztása). Ha semmi nem változik, akkor ezt a hibát kizártnak tekinthetjük.
2.) Ami már nálam is jelentkezett és számos hiba oka volt az a folytószelep problémája. A folytószelep a motor tetején egy műanyag takaró alatt megtalálható.
A www.SOF.hu szervíz/műhelytitkok oldalon a típus alatt megtalálod a folytószelep tisztítást, de mielött a teljes tisztítást megcsinálnád próbáld meg előbb ezeket:
Imbusz csavarokat levéve eltávolítod a műanyag takarót és látnod kell két elektromos kábel csatlakozót az alumínium pillangószselep házon.
Az egyik az utastér felé van és a kábel függőlegesen megy bele, nekem ez volt eloxidálódva egy garázsban tartott 46e Km-rt futott LXI esetén ami furának is tűnhet. Hibás a konstrukció, mert a hajnali harmat lecsapódik a kábelen, a tömítés a csatin idővel nem zár jól, és a nedvességet a függőleges kábel pont belevezeti a csatiba... WD40 és fogkefe segítségével alapos tisztítás kellett neki, tele volt kékeszöld rézoxidos trutyival... Kipucolva összerakni és felülről én tettem rá egy nagy rugalmas gumikitt gumót, hogy ne vigye be a vizet többé ( rágógumi is jó oda... )
A másik csati az öntvény menetirány szerinti bal oldalán található, széthúz, kitisztít, WD40 összerak... Mivel az oldalról kábelezett, így itt nincs harmat bevezetős probléma...
összerakni, kipróbálni, ide válaszként le kéne írni az eredményt...
Ha, ezek után sem javult meg, akkor számos javaslatom volna, ami szervíz nélkül megoldható ha egykor jól figyeltél a politechnika órán és nem is drága.
Szia! Próbálj meg rotort cserélni a gyújtáselosztóban (vagy legalábbis nézd meg, hogy kokszos-e a régi). Itthon ismerős megveszi, postán elküldi és olcsón megvan :)
Üdvözletem a Feliciásoknak! Bontós tippet szeretnék kérni, 96-os Feliciához keresek jobb első elektromos ablakemelőt. és jobb oldali ködlámpakeretet a lökháritóba. Előre is köszönöm!
Rángatásssal már más is küzdött, érdemes picit visszaolvasgatni, amit én leszűrtem belőlük, hogy érdemes műszerrel hibakódot olvastatni, és valamelyik szenzorra gyanakodni. Ha jól olvasom, akadt akinek a sortrafó okozta, de volt fojtószelep, hal szenzor, lambda szonda és hőfokjeladó hiba is. Szóval ez így távdiagnosztikával nem valószínű, hogy megjavul. Mindenesetre először ki kéne szűrni biztosra, és csak utána megvenni az új alkatrészt, mert elég borsos ára van némelyiknek.
Gyujtótrafót nem erőltetni, ha jól tudom 2 db imbuszcsavarral van rögzítve, talán alulról, azokat kell először kitekerni. Gyertyából nekem Brisk DR15TC hárompólusu van benne, eddig még jól megy vele, de ha kiszeded amivel eddig ment, szerintem az a típus is megfelel.
Lánchoz nem tudok szólni, mert még csendben van, műszerfalizzót 1-200 forintért lehet kapni, kétféle van benne, mindegyik foglalattal egybeépített, az egyik ha jól emlékszem 2W és zöld, ez a műszerfalvilágításé, a másik talán 1,2W és kék, ez pedig a visszajelzőké. Csere picit trükkös, ki kell emelni a műszerfalat, amit öt csavar tart, és a hátoldalon cserélhetők. Van róla a korábbi hozzászólásokban képes illusztráció is.
Motorolaj-csere 15000 km vagy 1 év, váltóolaj 60000 km vagy 2 év, ha jól tudom. Motorolaj 10W40 ebből azt hiszem 4 liter kell, váltóolaj 75W90 ebből pedig 2,4 liter.
User Manual-t emberi nyelven még nem láttam, de ha találsz online, engem is érdekelne. :)
Most lettem Felicia tulajdonos, egy 1.3-as GLXi-t vásároltam (98'-as), előtte egy Favoritot is használtam (1990-es). Annyi lenne a kérdésem, hogy a gyertyákról, hogyan lehet leszedni a "gyújtótrafó hidat" (nem tudom a pontos nevét). Próbáltam lehúzni, bár nem erőltettem, illetve a bele való gyertya pontos tipusa érdekelne.
A szelepeket beállítottam (0.2-re), a lánc viszont szól benne, bár elvileg 80 ezer km van benne, lehetséges ez ennyi km után?
Honnan lehetne letölteni Fel. 2-höz user manualt?
Egyébként tetszik a gép, működik benne minden, kivéve egy-két műszerfali izzót, csendesebb mint a Fav. volt, bár annak hosszabb volt a váltója, nem pörgött annyit mint ez.
Olajat mennyi km után kell cserélni a motorban?
Bocs a sok kérdésért, ill. köszönöm a válaszaitokat előre is. Üdv. T.a.
Sziasztok! Angliában élő, első kocsitulajdonos pár vagyunk. Skoda Felicia 1.3, 96-os, benzines.
Eleinte csak gyorsitásnál rángatott, de ma már állandóan.
A következőket tapasztaltuk: - kocsi elinditásakor gázfröccs nélkül elsőre indul :) - menet közben, a kuplung benyomásakor egyenletes, szép hangja van, nem rángat. - a motor "húz", érezni van benne erő. - lejtőn lefelé, gáz nyomásánál is szépen megy.
Minden egyéb esetben, rángat: - bármelyik sebesség berakásánál, a gázpedál nyomásakor, - egyenletes sebességnél is, pl. ha folyamatosan 50-nel megyek, - a hegymenetet kifejezetten nem birja.
Tettünk már bele injector-tisztitót, valamint kicseréltük a gyertyákat is. A probléma továbbra is fennáll.
Szerelőhöz kéne vinnünk, de ahogy otthon is, itt is vannak lúzerek, valamint a nyelv sem megy szakmai szinten (hogy is tudnám mindezt angolul elmagyarázni :)! ).
Segitsetek, kérlek! Mi lehet a gond, vagy mire figyeljünk fel? Mit cseréljünk ki? Min változtassunk?
Segitségeteket, ötleteiteket előre is köszi szépen!
Sziasztok! Angliában élő, első kocsitulajdonos pár vagyunk. Skoda Felicia 1.3, 96-os, benzines.
Eleinte csak gyorsitásnál rángatott, de ma már állandóan.
A következőket tapasztaltuk: - kocsi elinditásakor gázfröccs nélkül elsőre indul :) - menet közben, a kuplung benyomásakor egyenletes, szép hangja van, nem rángat. - a motor "húz", érezni van benne erő. - lejtőn lefelé, gáz nyomásánál is szépen megy.
Minden egyéb esetben, rángat: - bármelyik sebesség berakásánál, a gázpedál nyomásakor, - egyenletes sebességnél is, pl. ha folyamatosan 50-nel megyek, - a hegymenetet kifejezetten nem birja.
Tettünk már bele injector-tisztitót, valamint kicseréltük a gyertyákat is. A probléma továbbra is fennáll.
Szerelőhöz kéne vinnünk, de ahogy otthon is, itt is vannak lúzerek, valamint a nyelv sem megy szakmai szinten (hogy is tudnám mindezt angolul elmagyarázni :)! ).
Segitsetek, kérlek! Mi lehet a gond, vagy mire figyeljünk fel? Mit cseréljünk ki? Min változtassunk?
Segitségeteket, ötleteiteket előre is köszi szépen!
Szia! ITT van akciósan 10,700-ért. Szerintem összetehetjük a két kezünket, hogy egy tizesből van egy vadi új, karcmentes szélvédő az autónkhoz. Nissan, Mazda, Renault, stb. ez szerintem egy százas körüli nagyságrend...
Sziasztok.üdv mindenkinek itt a forumon.Most találtam az oldalra,nagyon jó.Olyan problémám lenne,hogy Feliciámnak kellene egy uj,vagy használt szélvédő.Kavicsos probléma mitt,kb az uj 200 ft-os nagyságban.Ujjonnan 15000 körül adnának,esetleg lenne valakinek ötlete.Hajdú Bihar megye lenne a legjobb.Előre is köszönöm.
Hála eljutottam odáig h megnézettem a szekeret gépenn..Egyértelműen azt a hibát dobta ki amivel mindvégig gyanúsítottam,mégpedig a lambdaszonda..:(95-e km-ert bírt.. ahhozképest nem rossz:DArra is gyanakszok h valamelyik dob lukas,nem-e zavarhat be?