Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.11.15 0 0 29450

Bocsánat,megszüntetést akartam íri:D

Előzmény: v_peti (29447)
bodecsabi Creative Commons License 2010.11.15 0 0 29449

Anno a 135-ös vonalon az IP vezérlők segítségével nem volt ritka a 3-4 de akár 5 részes IP-k fullos kihasználtsággal való közlekedése,

 

Az a MÁV egyik óriási baklövése volt: utasforgalmilag kurrens időben a korábban jól kihasznált személy helyett közlekedtette az alacsony férőhelyszámú IP-t. Minden hétvégén balhé volt, hogy elfogytak az IP helyjegyek, az utasok meg álltak és fizették a büntit. Szóval az a magas kihasználtság nem az IP-nek szólt, sőt sikerült az IP-val utasok százait jól megszivatni.

Előzmény: M41 2128 (29443)
v_peti Creative Commons License 2010.11.14 0 0 29448

Ja, hogy az IP! Nem csoda, hogy a Göcsejről eltűntek az utasok, mert az IP az ráhordott, míg a személy jóval korábban ért be. Így nem csoda, hogy leszoknak a vonatról az utasok, bravó MÁV! :(((

Előzmény: v_peti (29447)
v_peti Creative Commons License 2010.11.14 0 0 29447

A 23-as nem volt bezárva!

Előzmény: Törölt nick (29442)
v_peti Creative Commons License 2010.11.14 0 0 29446

RKI? Pár éve még nem volt RKI, mégsem szüntették meg a megállókat!  Nem kéne megszüntetni őket, csak napi 2 vonatpár állna meg rajtuk!

Előzmény: rutthin (29445)
rutthin Creative Commons License 2010.11.14 0 0 29445

Ha csúcsidőben sincs igény, akkor csúcson kívül mi szükség van a többi megállóra?

 

Semmi!

 

Én már régen mondogatom, hogy a személyvonatok nagy része Halipusztán, Ménfőcsanakon áthaladhatna, Gyömörén (nagyállomás), és Győrszemerén is csak elég lenne 1-2 vonatnak megállnia!

Egy csomó pénzt takarítana így meg a Start (megállási díjak), de nem lehet megvalósítani, mert az RKI nem engedi. ezért aztán a semmiért megállunk esti késői vonatokkal is mindenhol, igaz hogy csak a kalauz száll le-, meg fel.

Előzmény: v_peti (29440)
Carpy Creative Commons License 2010.11.14 0 0 29444

bár úgy lett volna...

Előzmény: Törölt nick (29442)
M41 2128 Creative Commons License 2010.11.14 0 0 29443

Anno a 135-ös vonalon az IP vezérlők segítségével nem volt ritka a 3-4 de akár 5 részes IP-k fullos kihasználtsággal való közlekedése, sőt esetenként már M41+3A(o) közlekedett. A 97 km-t 1:30 perc alat tette meg, ma a személyvonat 1:52 perc alatt a gyorsvonat 1:48 illetve 1:54(!) perc alatt teszi meg ugyanezt az utat...

Előzmény: Törölt nick (29442)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.14 0 0 29442

Épp ezaz, 23-ason is bezárás előtt 85-90%-os kihasználtsággal közlekedtek.!

Előzmény: M41 2128 (29441)
M41 2128 Creative Commons License 2010.11.14 0 0 29441

Egyetértek, viszont tényleg csak úgy lenne értelme, ha eredeti funkciójában üzemelne mind, vagy egyik sem. A szerelvények maradnak/maradtak (én pl. nap mint nap utazok vele személyvonattal), nekem maga a szolgáltatás hiányzik, amit a mellékvonalakon/másodrendű fővonalakon nyújtott.

Előzmény: Törölt nick (29439)
v_peti Creative Commons License 2010.11.14 0 0 29440

Ha csúcsidőben sincs igény, akkor csúcson kívül mi szükség van a többi megállóra? (Leszámítva azokat, akik Pápára járnak, na meg leszámítva Ménfőcsanakot, ami a jövőben egy S-Bahn rendszer része is lehetne?

 

Na meg a korszerűsítésnek (nyomvonalkorrekció) éppen Szerencseny esne áldozatául, ha jól tudom. :(

 

Előzmény: rutthin (29438)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.14 0 0 29439

* ***** ******

Nekem :S

Előzmény: rutthin (29437)
rutthin Creative Commons License 2010.11.14 0 0 29438

Na meg azért nemcsak Szombathelyből lehet kiindulni. Ott van pl. Győr. Celldömölk felől a következő vonatok érkeznek be: 6:25 7:12 8:12

Miért van az, hogy a 7 után csak egy gyorsvonat jön, és nem egy személy, mert így csak Gyömöre-Tét és Szerecseny felől lehet hivatásforgalomba bejönni?

 

Mert nincs is máshonnan rá igény!

Vaszar, Gecse-Gyarmat nem jár Győrbe iskolába, Szerecsenyben megáll a gyors, ahogy Gyömörén is, Szemere, Ménfő meg buszos.

Ennyi a titok nyitja.

Előzmény: v_peti (29432)
rutthin Creative Commons License 2010.11.14 0 0 29437

És hiányozni fog valakinek?

Előzmény: M41 2128 (29436)
M41 2128 Creative Commons License 2010.11.13 0 0 29436

Az ütemes menetrend áldozata

 

 

 

 

Menetrendváltástól teljesen eltűnik ez a szolgáltatás :(

Excelsior84 Creative Commons License 2010.11.13 0 0 29435

Budapest - Pécs intercity

Felvetődött korábban, hogy miért nincs poszt: nos, ez egyszerű, nem jön túl sok levél. Amint van valami, általában ki szoktam rakni, de ha nincs mit (illetve nem olyan minőségű), akkor nem lesz poszt. Ha van is, akkor az kizárólag hétköznapokon kerül ki.   Nagy örömök[...] Bővebben!

Egy olvasói vélemény...gondolom, majd megszűnnek a késések, hogy a pécsi IC-k visszamennek a Délibe

v_peti Creative Commons License 2010.11.12 0 0 29434

Na ja, én is említettem már, hogy ki kéne battyognia a buszpályaudvarra a vasutasoknak, és megpróbálniuk adaptálni a vasútra az ottani menetrendet!

Előzmény: Carpy (29433)
Carpy Creative Commons License 2010.11.12 0 0 29433

Ha azt akarod megtudni, hogy vajon egy városban mikor kezdenek az iskolák/hivatalok stb, akkor ne a vasúti menetrendből indulj ki, mert azt ezer dolog torzítja, téríti el az ideálistól. A buszmenetrend sokkal jobb tanácsadó e téren.

Hogy Győrbe Cell felől, és Pécsre Szigetvár felől miért nem ér be személyvonat negyed 8 - fél 8 körül, azt én sem értem évtizedek óta, de nyilván megvan az oka. Ha rajtam múlna, biztosan beérne, ahogy Székesfehérvárra is Sárbogárd felől.

Előzmény: v_peti (29432)
v_peti Creative Commons License 2010.11.12 0 0 29432

Ki jár 8-ra? Ha jól tudom a hivatalok sok helyen 1/2 8-kor kezdenek, nemcsak Szombathelyen. Az iskolák változó 1/2 8 és 8 között. Szombathelyen a "klasszikusb" gimnáziumok általában 1/2 8-kor, a középiskolák meg 3/4 8 körül. De ha jól tudom máshol is sok iskola 3/4 8-kor kezd. A hivatalok meg szerintem nemcsak Szombathelyen kezdenek 1/2 8-kor.

 

Viszont ha a hivatalok és az iskolák nem egyszerre kezdenek, akkor már nehéz megoldani rendesen a bejárást.

 

Na meg azért nemcsak Szombathelyből lehet kiindulni. Ott van pl. Győr. Celldömölk felől a következő vonatok érkeznek be: 6:25 7:12 8:12

Miért van az, hogy a 7 után csak egy gyorsvonat jön, és nem egy személy, mert így csak Gyömöre-Tét és Szerecseny felől lehet hivatásforgalomba bejönni?

 

Ott van pl. Pécs esete!

 

Barcs felől reggel 6:36-kor és 7:45-kor jön be vonat. Ezek Szentlőrincen jól csatlakoznak az IC-khez, na de Pécsen kiknek jók ezek?

 

6:36 jó a 7-re járóknak, de a hivatásorgalomnak és az iskolásoknak 7:20-8:00 közötti közötti kezdést feltételezve nemigazán jók. 7:45-ös érkezéssel ki tud beérni a munkahelyére 8-ra? Mire kiér a buszhoz 7:50-van. Ha nem az 1 km sugarú körben dolgozik, akkor nem ér oda 8-ra. Vagy Pécsen mediterrán lazasággal 8:10-kor kezdődika munka és az iskola?

 

Csak az egyetemisták maradnak így (igaz, ők sokan vannak), mert nekik nem harapják le a fejüket, ha nem érnek be 8:00-ra, csak 8:10-re. A többiekkel mi lesz? Itt mit lehetne tenni?

1. várakozzanak Szentlőrincen 10 perccel többet az IC-re?

2. kezdjenek az iskolák 8:10-kor

3. menjen 10 perccel később az IC?

 

Mi itt a megoldás?

Előzmény: Carpy (29419)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.11.12 0 0 29431

az utasok nagy réséznek közömbös megoldás, az utasok 15-20 %-ának pedig pozitív irányú változás lenne.

A magyarországi integrált ütemes menetrenddel lényegében csupán annyi gond van, hogy nem integrált, hacsak az nem az, hogy a szárnyvonalakról van csatlakozás a fővonalra és ellentétesen, mivel a fővonalak között nem nagyon van coincidence. Ütemesnek ütems, ha egy kicsit megerőszakoljuk, menetnek menet, de a rend vagy rendszer hiányzik belőle, mivel annak egyetlen fogalmi eleme sem teljesül.

Az pedig nem igaz, hogy nem nyújtottam járható alternatívát.

Előzmény: gabor144 (29430)
gabor144 Creative Commons License 2010.11.12 0 0 29430

"emberek a lábukkal szavaznak, és ezt meg is teszik, amikor az autót választják"

"a legtöbb vonatra lasszóval kell fogni az utasokat."

 

Ezekben van igazság, most már csak azokat az - általad vélt - összefüggéseket kellene bebizonyítani, hogy az általad ostorozott ITF-hívek féle menetrend elűzi az utasokat, és az általad elképzelt menetrend visszaszerzi. Mert azt még nem sikerült. Egyáltalán, mit szeretnél Te? A "minden szar ahogy van" mondattal összefoglalható zagyvaságokon és a - országos szinten napi összes utas max 1-2 %-ának érdemi előnyt jelentő - "mindent a Keletibe" rögeszméden kívül nem sok érdemi konkrét, egy kicsit is átgondolt javaslatot hallottunk Tőled.

Előzmény: Excelsior84 (29426)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.11.12 0 0 29429

Ki kell, hogy ábrándítsalak, mert csak a ti elképzelésetek az, hogy vagy az előváros, vagy a távolsági közlekedés. Ti állítjátok azt, hogy a 2800 forintos bérletekkel utazók érdekei alá kell rendelni az 5-6-7 ezer forintos egyúti jegyeket birtokló utasokét. És ennek mi az oka? csak, viszont van hozzá indoklás: ez a közérdek

Előzmény: Siemens113 (29428)
Siemens113 Creative Commons License 2010.11.12 0 0 29428

Hehe vicces vagy és már nem először. :)

 

Itt nem az én személyemről van szó. Itt arról van szó, hogy életetekben nem ültetek még vonaton, maximum a mozdonyon, életetekben nem beszéltetek utasokkal.

 

Na most fogom a hasam a röhögéstől  :D:D:D és joggal. De hogy miért az már legyen az én "titkom" abból a pár ezer hsz-ből úgysem derült ki még semmi amit itt a fórumokon  tettem az elmúlt (100-120-140ees vonal topikban) 5 évben. Ja tudjuk neked az elővárosi utas nem utas hanem hülye vasutas. áhh teljesen fölösleges erőltetni tovább.

 

Na tényleg elég volt a Veled való beszélgetésből, további jó fórumozást. :)

Előzmény: Excelsior84 (29426)
vasutasadam Creative Commons License 2010.11.12 0 0 29427

Azt javaslom mindenkinek, hogy célszerű lenne visszatérni a realitások talajára.

 

Tipikus bagoly mondja verébnek eset...

Előzmény: Excelsior84 (29426)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.11.12 0 0 29426

monforte

 

"Sok állításod ész érvekkel (amik Neked persze nem azok...) cáfolni lehet."

 

Ezzel csak az a gond, hogy mások, és többek is megírták, hogy nincs igazatok.

 

Siemens113

 

"Azon szerintem nem kell megsértődnöd/meglepődnöd hogy senki nem válaszol már Neked."

 

Itt nem az én személyemről van szó. Itt arról van szó, hogy életetekben nem ültetek még vonaton, maximum a mozdonyon, életetekben nem beszéltetek utasokkal.

 

Itt arról van szó, amit bbdokl megfogalmazott:  éltudatosan összehordott anyagok, vélemények kapják a legtöbb hozzászólást, hisz az alanyok egy követ fújnak.  Ráadásul ennek egyetlen célzata van, a jelenlegi menetrend támogatása, mellyel csupán egy baj van: IGY mondta mindig, hogy az emberek a lábukkal szavaznak, és ezt meg is teszik, amikor az autót választják. Az igazság az, hogy nektek csak az számít, hogy jól mutasson papíron, az pedig, amit asszem Carpy mondott, hogy a legtöbb dolognak nincsenek, és nem is lesznek meg a személyi és műszaki feltételei, nem számítanak. Az sem számít, hogy a legtöbb vonatra lasszóval kell fogni az utasokat.

Egyébként a hozzászólásod minősíthetetlen színvonalú.

 

v_peti

 


"Vonalanként erősen változó, hogy a hivatásforgalom vagy a távolsági forgalom hogy oszlik meg egymással."

 

Beszéljünk a fővonalakról. gondolom, senki nem vitatja, hogy nyaranta az emberek bizony mennek Szegedről, Miksolcról és Debrecenből Balatonra. a vasút pedig többek között azért veszít el nagyon sok utast, mivel egyszerűen nem megoldott az átszállás. Budapesten, és Miskolc még jó helyzetben van.

 

"Tegyük fel, hogy a távolsági vonatok minden óra 20-kor indulnak.  Viszont a reggeli hivatásforgalom miatt a mindig óra 8-kor érkező vonatot 7 óra esetén behozom 6:58-ra, mert a 1/2 8-ra járókat ki kell szolgálnom"

 

Ha elhagyjuk Budapest elővárosi vonalait, akkor azt látjuk, hogy az emberek azért utaznak vonattal, mert maximum a vonat és a busz között választhatnak. Így teljesen mindegy, maximum káromkodnak, és lenyelik a békát. A debrecen-Balaton vagy Nyíregyháza-Balaton utazás esetében viszont azt vizsgálják, hogy az a színvonalon aluli minőségű szolgáltatás 7-8 órás menetidő, és a sok ezer forintos menetjegy jobban megéri-e az autóhoz képest.

 

Valószínű, hogy 10 év múlva nem csökken a hivatásforgalom, az informatika fejlődése miatt. A jövőt illető elképzelések, arra építenek, hogy az egyéni motorizált közlekedés és az úthálózat nem fog fejlődni. Csak a fórumon részt vevők éppen azt hagyják figyelmen kívül, hogy a kormány a Bajnai-kabinet által megkötött szerződéseket megvalósítja 2013-ig, majd nagyarányú közútfejlesztésbe kezd, kilométerarányossá teszi az autópálya-díjakat. A közlekedési stratégiáról pedig a sajtó annyit ír, hogy építenek Ferihegyre gyorsvasutat, korszerűsítik a nyugati pályaudvart, és megnyitnak néhány szárnyvonalat. Ez együtt járhatna az elővárosi közlekedés nyugati pályaudvarra terelésével is.

 

A gond csupán az, hogy a hozzászólók a realitásokat nem veszik figyelembe. Első ütemben az lenne a minimális feltétel, hogy a nyíregyházi, a pécsi IC-k és a keszthelyi gyorsok a keletibe menjenek. Ilyenkor nyaranta a nyíregyházi InterCity-k elejére lehetne gyorsvonati kocsikat akasztani Keszthely felé, a nyíregyházi IC-kocsikat pedig el lehet küldeni Horvátország felé, és 2 óránként lenne hibrid-IC a balatonra.

 

Azt javaslom mindenkinek, hogy célszerű lenne visszatérni a realitások talajára.

 

 

vasutasadam Creative Commons License 2010.11.12 0 0 29425
Carpy Creative Commons License 2010.11.12 0 0 29424

Szombathely speciális város, a fél 8 jellemzőbb kezdés, mint a 8, ebből általánosít Peti.

Előzmény: Törölt nick (29420)
DJ. Bakter Creative Commons License 2010.11.12 0 0 29423

A kamionok arra mennek, amerre nekik jó. Addig főleg, amíg nincs kitéve a tehergk-val behajtani tilos c. tábla.

Előzmény: v_peti (29413)
archlinux Creative Commons License 2010.11.11 0 0 29422

OFF

 

Én amúgy diák koromban még a 7:20-as érkezést is korainak tartottam (busszal), kb. a vasútállomás mellett található buszpályaudvarra. Amikor 5:45-kor kel az ember, akkor 15-20 perc is sokat számít. ;-) Reggel minden fontosabb csapásirányból 3-4 busz érkezik egyszerre, ki kell egyet jelölni diákjáratnak, aztán végighelyijáratozni vele várost, szépen mindenkit letenni az iskola előtt (Kaposváron erre kb. adott az útvonal, hogy hol tömörülnek a sulik), aztán csókolom.

 

ON

Előzmény: archlinux (29421)
archlinux Creative Commons License 2010.11.11 0 0 29421

Igen, csak ilyenkor jön özv. Toppantó Józsefné Pizsama-alsóról, hogy az ő hivatalában 7:30-kor kezdődik a munka, és ő személy szerint el van lehetetlenítve. Így a 41-es vonalon a Nagykanizsa-Dombóvár vonat 7:21-es érkezését átrakták idén márciusban 7:06-ra, jövőre 7:02-re (egy nagyon hasznos kaposvári álldogálássá transzformálva a korábbi érkezést). Dombóvár felől hasonló a szitu. Úgy látom, sok diákbérletet nem akarnak eladni a vonalon.

Előzmény: Törölt nick (29420)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!