olcsó jegy, egy külön kulturális-történelmi élmény, sőt el lehet vonatozni piti összegért Mostar és Pločebe, az egész zusammen egy hétre háztól házig jeggyel, szállással együtt 50-60-70ezerből kijön (magánszálláson érdemes aludni)
Hááát... a müncheni vonal szerintem akkor sem volt valami nagy durranás, amikor még nem volt arra egy fia railjet sem. Mondom, a nagysebességű vonal viszont jó.
a bahn.de ezeket dobja 49 pénzes occójeggyel, egész pontosan Gifhorn a célállomás (tudom, Wolfsburgba megy Hano elkerülőn ICE, szóval én kérek elnézést a pongyola fogalmazásért.)
Nincs értelme Münchennek menni, Nürnbergben és Würzburgban is jól át lehet szállni a hannoveri vonatra - sőt, ha ICE90-nel mész, még ettől is mentesülsz. Utóbbinak nagy előnye még, hogy a vonat elejéből nézheted a nagysebességű pályát.
Ez utóbbit leszámítva azonban minden odavezető útvonal unalmas, a legjobb éjszaka menni Berlinig vagy Hannoverig. Magdeburg imádnivaló hely, de Wolfsburg felé nem esik útba.
Salzburgtol Rosenheimig lehet latni az Alpokat is, en nagyon szeretem...
M-tol nem tudom merre megy a vonat Wolfsburg fele...............
Ha Augsburg-Ulm-Stuttgart fele (mert vannak ilyen fura uton kozlekedo ICE-k), akkor M-UL (nekem) uncsi, de Ulmtol ismet nagyon szep szakasz, a Geißlinger-Steige mindenkepp...
A CZ-iranyt nem ismerem...
En Salzburgfele szavazok.. (De amugy sztem Linztol Passau fele erdemesebb menni tavolsag miatt...)
Hát pedig vannak különbségek...ha pl. március 16-án mennék: Zürichbe már csak normál árú jegy van: 150 Euro csak oda! Berlin 39 Euro, Románia (Brassó) 19 Euro. A legutóbbi útvonalról senkinek sincs tapasztalata?Csak mert azt senki nem javasolta...
Ha csak az a lényeg, hogy mit látsz a vonatablakból, akkor Zürich. Ha az is, hogy az utazás kényelmes legyen, és a célállomás ne legyen drága (persze ha az jó neked, hogy hazulról hozol minden kaját, akkor nem szóltam), akkor Berlin, vagy Drezda is elég.
Berlin igazi nagyváros, érdemes megnézni, az út egy szakasza is nagyo szép. (Nagymaros-Szob, Brno-Prága,Bad Schandau-Drezda) a különösen szép szakaszok.
A tavaszi szünetben végre sikerül kiruccannom egy kicsit,csak abban szeretnk egy kis segítséget kérni Tőletek, hogy merre érdemes: 3 úticélban gondolkodok és mindenképp nappali vonatban: 1. Bp-Prága-Drezda-Berlin a jeseniussal. 2. Bp-Nagyvárad-Kolozsvár-Sepsisztgy.-Brassó a Hargitával 3. Bp.-Zürich a railjettel.
Látnivalók, kényelem és ár/érték arányban ti hova mennétek a 3 közül?Azért ez a három,mert ezek közül egyik helyen sem voltam még...szívesen veszek minden tapasztalatot. A fő szempont a táj és a látnivalók,aztán persze az ár.
A nyari napfordulo kornyeken tervezek egy utat az eszaki Sarkkor fole...
Szeretnem a Finn barataimat is meglatogatni, de mivel ok nem annyira eszakon laknak, igy felmerul a dolog, hogy esetleg valami extra kiterot kell tennem eszakabbra..
Talaltam egy vasuti terkepet, ezek alapjan probalok celpontot talalni...
A telepulesnek ahol leszallok illene legalabb a sarkkoron vagy attol eszakra lennie, esetleg MAX 1 fokkal delebbre
A kiindulasi pont Nemetorszag lenne...
Igazabol mivel a leheto legolcsobban kellene osszehozni, reszben hajnaldo lennek repulni is, de most a legolcsobb eljutas Berlinbol Helsinkibe ebben az idoszakban 130 EUR es meg Berlinbe is fel kell jutnom delrol illetve Helsinki sem eppen a sarkkor...
Idokozben a mellekelt terkepen latom, hogy Svedorszagban egesz jol fel lehet jutni eszakra, talaltam is mar Stuttgartbol egy jo 39 oras eljutasi lehetoseget Riskgränsenbe.... Esetleg IR-t vennek (26 ev felett) talan bele tudnam suriteni az utakat...
Jol latom, hogy itt fenn eszakon nem sok kapcsolat van FIN es Svedorszag kozott? (szaggatott vonalat latok)
InterRaillel hogyan lehetne ezt jol kihozni?
Svedorszagban es Daniaban kell valami extra potdijat fizetni es ha igen, mennyit?
Hogy van ez kompokkal pl?
Lehet, hogy visszafele Finnorszagon keresztul jonnek, es onnan komppal ismet Nemetorszag... Picit durva a terv elsore, de ha valaki tud valamit arakrol, azt megkoszonem :))