Színbe is beleköthetnek:D Piros de a fülke fekete:))) mint minden MTZ erre felé a gyáriak is piros feketén jöttek ki de a forgalmiban piros van beleírva
első műszakijára így vittem én is, de az már megszűnt, a pótkocsit már vizsgáztatóhelyre kellett vinni szigorúan, már nem jöttek ki előlre megbeszélt helyre, ez megszűnt mifelénk
én már így hegesztve vettem anno tíz éve, mióta meg van a gép most megy 2. műszakijára nálam. Úgyhogy ez sem friss repedés, de az eleje már totál fel lett újjítva királycsap, mankóstengely csere stb stb
Egy rakodó gépen nagyon sok olyan tehert viselő elem van ami hegesztve van és nem pár kilót visel el hanem komoly erőhatásoknak van kitéve és mégis birja.A hegesztéstől függ ,hogy milyen lessz a minőség.
Mifelénk, ha összejön több mezőgazdasági gép vizsgázni, akkor kijönnek egy megbeszélt helyre a vizsgáztatók(maszek, nem NKH) és ott egyszerre mindet levizsgáztatják.
A lámpa nélküli 50-estől kezdve az ütött kopott T-150-ig minden átment....
Jött egy mohás pupos 80-as, a fülke bal hátsó sarkát ott helyben a vizsgáztatók és a gazdája festették le gyorsan, hogy a fényképen abból a szögből kinézzen valahogy....
Akinek nem volt vonófeje, feldrótozták a másik gépre a fénykép erejéig, meg ilyenek.
Volt amelyiken motorszám nem volt, a másikon az alvázszám nem látszott... lényeg a papír és a stex volt.
Nem bukott egy se.... :)))
Jó de azért voltak ám bővebb számban, mind műszakilag, mind esztétikailag megfelelő gépek is.
Hát igen van ugy hogy cserélni kell.De egyet fogadj meg,ha nagyon tördeli a gép az alvázat akkor ott más gond is van.Lehet ,hogy az elsőhidal is gond van és vagdalja nagyon az alvázat,ha lóg a királycsapszeg akkor ha hirtelen nagyot fog az eleje akkor az alvázra nagyot ránt rá,ezért is tördelheti.Szóval mindennek oka van ok nélkül nem történik semmi.Felénk amit emlitettem ,hogy aki erdőre is kijár vele annak el szokott repedni.De annak az az oka ,hogy a tuskókon meg a rossz egyenletlen tekeredös terepen agyon feszegeti magát.
A törött alvázat el kell dobni, és újat tenni helyette. Mivel teherviselő elem, a szilárdságának megfelelőnek kell lennie. De a hegesztéskor megváltozik a fém szerkezete. És újra el fog repedni.
Az uj is eltörik.egyébként ha jól meg van csinálva akkor az nem törik el.A hegesztésnél még egy sem tört el sosemm hanem máshol.Egy a lényeg a repedés végénél mindig át kell furni ,hogy a repedés feszültségmentesitve legyen,és jöl be kell gyökölni mind két oldalról az anyagot.
Vizsgaállomás függő, mifelénk elég szigorúak... Vízmelegítő miatt megbuktattak mtz-éket. ACV vonóhiányában kivették a vontatást vagyis lekorlátozták 750kg-ra stb. Volt olyan, hogy a traktor színébe belekötöttek.
Hát ha arról a hegesztésről van szó amit ott mutogatsz akkor igaza van a Szabinak jobb ha elsemm viszed müszakira ugy,mert a vizgáztató 100m-ről helyben megbuktatja.Ez egy nagy gányolás már neharagud,ilyet becsukott szemmel szoktunk hegeszteni hülyéskedésből.Alap szabály:ALVÁZAT HA HEGESZT VALAKI CSAK IS LESZERELT ÁLLAPOTBAN LEHET HEGESZTŐASZTALON DINAMÓVAL,A CO NEM JÓ MERT NAGYON LÁGY.