Segitséget kérnék!Olajcsere előtt állok 1.9 pdtdi,a kérdésem az lenne hogy az olajszürő házon lévő nyil a le vagy a felszerelési irányt mutatja.Köszi a válaszokat
"Egy ilyen olajcsere egy tank üa ára és akkor sokat mondtam."
Egy tank üza, legyen az a tank nagyon üres és menjen bele a névleges 55l akkor 55*280=15400Ft. (aktuális árfolyamon ez 49,75€)
Ez még az anyagköltséget is visítva futja, ha a szokott webshopból rendelem az olajat és a szűrőt és akkor még hol van a márkaszerviz ára ehhez...
...vagy nálatok olyan olcsó a márkaszerviz, mert akkor lehet, hogy megérné úgy időzítenem a dolgaimat, hogy a határhoz közeli dolgaim legyenek olajcsere idején...
A feleségem Pug 107 rövidtávon megelégszik 5,5 literrel. Az esetek igen nagy többségében ez kb. 500 métert reggel oda és késő délután vissza.
Ez még a hihetetlen kategóriát is alulról súrolja, egyszerűen energetikailag nem jön össze, ami 500 méteres távon hidegen 5,5 litert fogyaszt 100 kilométerre vetítve, az melegen országúton 1,5-2 literből eljár. Valahol hiba van a kréta körül.
Simán bírja az a gyárilag előírt periódust is, persze ha annak a motornak ideális főleg országúti és autópályás üzemben van, de ha meg nem ilyen akkor a fedcomp amúgy is bezavar hamarabb a szervizbe olajat cserélni...
...persze mindenki arra költi a saját pénzecskéjét amire akarja... és ha neki arra áll fel akkor akár 5000km-ként is lecseréltetheti az olajat.
Egyébként meg a többség nem figyel oda az autójára, hogy az most éppen regenerál-e vagy sem, hanem ha megérkezett akkor leállítja és kész!
(többek között ezért sem kell a DPF-es autók zömébe olajat utánatölteni két olajcsere között)
Egy Scoutnak se kellett utánnatőlteni soha.
Ezért kell 15e km olajat és olajszűrőt cserélni a rsz motorokba.
Ha városba nem állítod le a motort, amikor észreveszed, hogy regenerál, akkor befejezi a regenerálást. Csak a 3-5 kmres etapokon, be se melegszik egy 2 literes dízel. Se télen, se nyáron.
A részecskeszűrőt nem a rövid városi használat teszi tönkre, hanem az hogy ilyen használat mellett nincs módja a regenerációs ciklusnak lefutnia.
Egyrészt ugye a városi használatban jellemzően magasabb a koromképződés mint a kímélő közepes fordulatszámon gurulásnak egy országúti szakaszon.
Másrészt ha a rendszer úgy érzékeli, hogy itt az ideje a regenerációnak, akkor a motorbemelegedése után elkezdi. Utólag egy nagyon kevés üzemanyagot fecskendez az égéstérbe a kipufogás alatt amit a forró gázok illetve a forró környezet begyújt és a kipufogógáz oxigén tartalmát felhasználva eléget ezzel felhevítve a szűrőt magát amitől a korom (elemi szén, mármint többnyire) is elég.
Ehhez a folyamathoz viszont idő kell, és ha a rövid szakaszok alatt nem tudja elvégezni, mert ha egyszer félbeszakadt, akkor legközelebb újra kezdi, akkor egy idő múlva gyakorlatilag permanens regenerációs ciklusban fog működni a motor, amint bemelegszik, rákezd és mielőtt végezne megszakad, legközelebb újra... és így tovább.
A dolognak több következménye is van, egyrészt megnő a fogyasztás, másrészt az utólag befecskendezett dízelolaj egy nagyon kicsi része a hengerfalról a motorolajba mosódik és ha ez a jelenség sűrűn ismétlődik akkor nagyon megszaporodhat a motorolajban a dízelolaj! (többek között ezért sem kell a DPF-es autók zömébe olajat utánatölteni két olajcsere között)
Azonkívül a szűrőben lévő korom idővel egy sűrű olajos takonyszerű valamivé alakul és végleg kinyírja a szűrőt. Esetleg ilyenkor még lehet, hogy segít ha kiveszik a kerámia betétet és kemencében kiégetik, de ez már csak a végső utáni megoldás lehet csak.
Meg inkább dizelbe ajánlanám az 508 at benzinesben erősek jól esznek de viszont kokszosodnak van mikor már az első 60 ezer km nél is, dízelek stabilak HDI eléggé kiforrott a benzinesre szerintem még várni kell.
A hengeekapcsolosrol O3 hallani mindent, de alt akinek baja van vele az hangosabb szóval ki tudja mennyire legenda,hogy érzékeny.
Az 508-cal én is szemeztem, de mivel tudtam előre, hogy az asszonypajtinak is kell egy másik drüttyögő a 107 helyett (Pug 2008 /szigorúan szívó motoros/ ami kb. 1-1.5 héten belül remélhetőleg haza ér) ezért egy O3 lett a választásom. Nem rossz gép csak a kokszosodó, (állítólag)hengerlekapcsolós tsi-től félek egy kicsit ...
Mindenhol azt írják a rövid városi használat az ami a leginkább károsítja a részecskeszűrőt. Ebben az értelemben mit is jelent a városi használat? Lámpától lámpáig és közben várom a zöld fényt?
A részecskeszűrő magától is kiég, ha elég magas az átáramló gázok hőmérséklete, és elég nagy az áramlás sebessége.
Ha a motor eleve az optimális üzemmódjában dolgozik, akkor kevés lesz az a lerakódás, aminek ki kell égnie.
Mindenhol azt írják a rövid városi használat az ami a leginkább károsítja a részecskeszűrőt. Ebben az értelemben mit is jelent a városi használat? Lámpától lámpáig és közben várom a zöld fényt? Én jellemzően 15 km-ert megyek, amiből kb 5 km a város, de akkor is megyek harmadikba folyamatosan. Ez a használat is nagyon megterheli és károsítja a részecskeszűrőt?
Szép a belső 2012 utáni?ezek már nem a régi franciák a régiek nem tetszettek de ezek az újak nagyon az enyém egy pug 508 sw 163 Le HDI 2012 es sosem volt franciám, de ez függővé tett.
Nekem az asszony kis A2-ese amolyan hobbiautó, szerencsére a nejem nem szeret akkor vezetni, ha én is a fedélzeten vagyok, így a kicsit is többnyire én vezetem, ha azzal megyünk. A Passatot vezetni nem nagyon szeretné, persze próbálta már és tetszett is neki, de olyankor inkább nosztalgiázik a J1-ben, olvas, vagy beszélgetünk. Nem is nagyon szoktunk együtt menni a Passattal szinte csak amikor színházba megyünk, vagy bevásárolni valami olyasmit amit itt a tanyán nem lehet beszerezni...
A feleségem Pug 107 rövidtávon megelégszik 5,5 literrel. Az esetek igen nagy többségében ez kb. 500 métert reggel oda és késő délután vissza. Így gyakorlatilag állandóan hideg motorral van megtéve ez az 1 km-es útszakasz ... Hosszútávon a 4 liter elérhető vele.
Ezeröccá környékén most már az (1.4 / 150 ló) Okti is kezd jól enni :)
Pár napja tankoltunk az 1,3-as Yarisba, átlagfogyasztás 9,6! Szigorúan csak rövid városi szakaszok, meg hogy most a fiam is elkezdett vezetni, kicsit tovább tartanak a helyezkedős manőverek, és az is dobott rajta. Szóval talán a kis szívóbenzines jobban tolerálja ezt, de hogy ez sem szereti, az biztos! Csak a bringa a tuti erre, mondjuk 2 km-en még azon sem melegszem be.
Megvettem az O3-as Scoutot és a szürke O2 Scouttal járok. 31oekm futott és nagyon vigyázok rá, ameddig lekopik rólam, és az nem lesz egyhamar, addig a O3-sal csak hosszú útra megyünk, azaz inkább külfödre (és a fiam csajozni). Kötöttem rá full Cascot is. A fekete O2-es Scoutal az asszony jár.
A büdös helyzet, hogy le kell adjam a hajtásimat hétfőn, mert elvesztettem a pert a rendőrséggel (gyorshajtás- de ha vizsgázom elméletből, akkor 3o nap után visszakapom- most tanulok:)) ). Febr.28-an megyünk az osztrákokhoz sízni. Azon morfondiro(zom)zunk, hogy ha az asszony vezet, melyikkel menjünk, az újjal, vagy a fekete Scouttal. Már előre írtozom az egész úttól, van könyve ezer éve, de ...:)))))) Azt kérdezte, hogy a felvezető sávon a pályán hogy lesz majd, nem ütnek el a kamionok? A fekete Scout egy 17o lovas kompakt ágyúgolyó. Tökön szúrom magam. :)
Én munkahelyig 400 km et mentem heti egy oda vissza, de most haza jöttem végleg úgy néz ki és így csak akkor veszem elő ha pl nagyváros oda vissza 60 km. Városba meg marad asszony 1.9pdtdi O2 je nincs r. Sz. Igaz dízel de bírja ez van.
Ha most kéne venni benzines vennék, de ha már meg vannak ezek a nagy dízelek a háznál nem adom el, inkább megprobaljuk okosan használni őket amennyire lehet.
Pug 508 így csak ünneplős autó nyaralás, vagy minimum 50 km től a másik meg lóti futni :)
De az emberek nagyrésze ezt nem tudja, nem ért hozzá, fogalma sincs róla és akit esetleg megkérdez az sem tudja... Aki esetleg meg tudja és ezt javasolja azt meg lehülyézi nem hisz neki, ugyan már, az új a tuti, magának veszi hosszú távra (10-15 év...).
Ezek szerint én még túl fiatal vagyok ehhez, mert pont annyira nem szeretem az automata váltót, mint 30 éve. Amikor automata váltós kerül a kezembe, azokon is mindig manuálisan váltogatok - az automata váltó lényegének teljes meg nem értése :).