Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tizedes82 Creative Commons License 2009.09.28 0 0 6490
Jah 480- Huf és tizenöt perc...
Előzmény: Tizedes82 (6489)
Tizedes82 Creative Commons License 2009.09.28 0 0 6489
Na a rézkefe volt drótig kopva...durva...nem is belevaló volt benne....
Most kapott vacsi újjat és szupi lett...
Előzmény: drtuka (6468)
homa78 Creative Commons License 2009.09.28 0 0 6488
Nem lötyög a kipufogód?
Előzmény: Adam Jay (6487)
Adam Jay Creative Commons License 2009.09.28 0 0 6487
Üdv Urak!

Kérdésem lenne a tisztelt hozzáértőkhöz: Reggel, hideg motornál, álló helyzetben gázföccsöt adva kopogást hallok (mint amikor valami hozzáverődik az aljához, csak halkabban). Indulásnál, váltasnál kuplungot felengedve szintén. Utazás 10 km, 9 órával később indulás haza, siri csend, minden normális. Gurulás közben is minden ok, teháth nem futómű. Tipp?

Előre is kösz.

Adam
stemplis Creative Commons License 2009.09.28 0 0 6486

Én  2 éve szedtem szét, mert a jobb oldali rugótartó tányérom el volt rozsdálva  és kissé "lefittyent". Vissza kellett hegeszteni.

Utána a másikat is kiszedtem, de az jó volt..

Az alsó csavarok /amikről előzőleg már írtak/ nekem is be volt rohadva, de végül ki tudtam ütni...

A lényeg: a rugót úgy húztam össze, hogy amikor még  keréken volt, akkor nagyjából lemértem, hogy mennyi a távolság a rugó két spirálja között és kb. 25x4-5 mm-es laposvasból hajlítottam két "célszerszámot". Utána a kettőt szemben egymással belenyomtam a rúgóspirálok közé, majd felemeltem az autót!

A teleszkóp széthúzodott, de a rugó úgy maradt ahogy volt, és simán ki majd szétlehetett szedni.

Ja, még annyit, hogy a célszerszám azért olyan amilyen, mert ilyen anyagot találtam a "vashulladék" között:)

Azóta használtam már máskor is, szóval "nagy értékként" van elrakva, így le is tudtam most fotózni;)

Előzmény: svgyula (6475)
nagyember! Creative Commons License 2009.09.28 0 0 6485
kösz Bastiano. Vateran találtam énis 5500ft-ért nem nagyon bíztam benne hogy az megbízható ,de lehet azt fogom megvenni .

Jah és még lenne egy kérdésem ,termosztát mien árban vannak? Vagy ez jó-e a 2000évjáratu 1.3 MPI be

http://www.vatera.hu/termosztat_skoda_felicia_1_3_mpi_fedeles_021_367_153336516.html


Válaszotokat előre is köszönöm.
homa78 Creative Commons License 2009.09.28 0 0 6484
hali!Műszerfal szétszedés:A kormány mellett balra van egy kis ledes ajtócska,azt le kell pattintani alatta 1csavar!Alatta van a gombsor (világitás s.t.b),annak a két széle lepattint alatta is csavar!Kormány mellett jobbra ,szellőzőrács közepe lepattint ott is csavar , alatta gombsor (elakadásjelző stb)két széle lepattint, alatta is csavar!(remélem nem felejtettem ki egyet sem)Ezek után óvatosan feszegetés nélkül kijön az egész! Asszem ennyi!:)
Előzmény: Fischi (6472)
Epeter01 Creative Commons License 2009.09.28 0 0 6483
Na csak sikerült. Közben átgondoltam, a rugó pszkosul orrba tudja baszarintani az embert, így inkább ha házilag csinálsz összehúzót a kkor 14mm-es vagy még erősebb menetes orsót válassz, egy vastagabb anyag még mindíg olcsóbb mint a fogorvos, ha szájbarúgott a rugó
Epeter01 Creative Commons License 2009.09.28 0 0 6482
Epeter01 Creative Commons License 2009.09.28 0 0 6481
Na megint megpróbálom, mert valahogy nem megy a feltöltés
Epeter01 Creative Commons License 2009.09.28 0 0 6480

Na megpróbáltam rajzolni két verziót, ha meg akarod csinálni.

A bal oldali a hivatalos, de ahhoz a száron egymással szemben jobb és balmenet van, amit nehezebb megoldani, és középen van a négy vagy hatlapú hajtórész.

A jobb oldali egy jókora erős csavarból is elkészíthető, de tényleg jókora és tényleg erős kell. Legalább 12mm-es csavarból, a teljes hossza pedig legalább 300 mm

Értelem szerűen mindegyikből kettő kell.

Epeter01 Creative Commons License 2009.09.28 0 0 6479

Halihó!

 

lengéscsillapítót ugyan jó régen cseréltem, de toronygumit nem annyira így a kettőből megpróbálom összeszedni az emlékeimet:

A gólyalábat egyben szeded ki, úgy hogy a két 8-as csavart bontod ki a toronynál, és akkor egyben jön ki. Ehhez ki kell szedni a gátló  alsó keresztben álló csavarját is - ami a legjobb esetben is be van szorulva, de inkább be van rohadva (ahogy ezt más más is írta)

Ha egyben kijött akkor kell egy normális satu (nem életbevágó, de sokat segít) befogodaz egész gólyalábat, és jöhet az összehúzó, és a középső nagy anya, ehhez kell majd egy 6-os villáskulcs, vagy franciakulcs, hogy a gátló tengelyét megfogd.

Én annak idejeén horribilis 1500 pénzért vettem egy összehúzó párt, a "kőbányai bazár" nevezetű piacon.

Megpróbálok mellékelni egy rajzot.

Maga a munka nem olyan tragikus csak rendszerint be vannak rohadva a csavarok.

Ha a gátló alja nem akar kijönni a helyéről, akkor lehet hogy meg kell küldeni nagykalapáccsal. ha erre kerülne a sor, akkor előtte vedd le a féknyerget nehogy egy suhintással tönkretedd a csövet vagy a légtelenítő csavart.

Előzmény: svgyula (6477)
Bastiano21 Creative Commons License 2009.09.28 0 0 6478

Szervusz Nagyember!

 

Én tavaly raktam be Vika lengéscsillapítókat, ez volt a legolcsóbb, amit akkor találtam, akkor voolt 5500 Ft/db a Skoda Radius-nál.

 

Ettől olcsóbbat én nem tudok a piacon és nekem jó lett, igaz kb 8-9000 km-t mentem azóta vele.

üdv

 

Előzmény: nagyember! (6471)
svgyula Creative Commons License 2009.09.28 0 0 6477
Még egy kérdés ha a motortérben levő csavarokat a középsőt kévéve leveszem akkor lefele kijön egybe a gólyaláb? Úgy értem gumistól csapágyastól?
reszelozsir Creative Commons License 2009.09.28 0 0 6476
Nem nagy cucc. Rugóösszehúzó helyett két erősebb spanifer is megteszi :)
Legyen csavarlazítód, esetleg valami melegítő eszközöd, mert a gólyaláb alján lévő csavar tuti be lesz rohadva (mi kalapáccsal sem tudtuk kiütni, csak miután lánggal rápirítottunk). Esetleg ilyen csavart előbb szerezz be kettőt. Toronygumi és toronycsapágy csere is ajánlott, ha már szétszedi az ember (a csapágyban ellenőrizd a zsírmennyiséget). Asszem ezek a legfontosabbak.
Előzmény: svgyula (6475)
svgyula Creative Commons License 2009.09.28 0 0 6475
Tisztelt uraim!
Azt szeretném kérdezni hogy valaki cserélt-e már első lengéscsillapítókat otthon. Emelő, szerszám van, talán rugóösszehúzót is sikerül csinálnom ha valaki megosztaná velem tapasztalatait megköszönném! Ja és ha rugóösszehúzóról rajz lenne az jól jönne szerszán van megtudom csinálni!
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.28 0 0 6474
Hátttt.....nem lesz olcsó, mert párban kell cserélni és ha nem akarod rövid időn belül megint szétszedni, akkor ne vegyél használtat.
Előzmény: nagyember! (6471)
arthur877 Creative Commons License 2009.09.28 0 0 6473
Először kiemeled a műszerfalat, majd lecsattintod azokat a fém füleket róla, és szétcsavarozod a műszeregységet. Leveszed az "üveget", és a km. óra mutatót, az előlapját, hátulról a nagy anyát, és már a kezedben is van...
Előzmény: Fischi (6472)
Fischi Creative Commons License 2009.09.27 0 0 6472
És hogy kell kiszerelni?? Meséld el.. Köszi! :)
Előzmény: homa78 (6459)
nagyember! Creative Commons License 2009.09.27 0 0 6471
Üdvözlök Mindenkit! Egy kis problémám volna, tavaly decemberben a roppant megbízható Magyar utaknak köszönhetöen sikerült egy szép kátyút fognom. Elvittem szerelőhöz, ott megállapították hogy gömbtámasz és torony gumi cserére szorul ez meg is történt. Egy ideig jó is volt de most valószínűleg a lengés csillapító adta meg magát mivel szinte nulla a lengés csillapítás. Érdeklödnék hogy tudtok e olcso megbizható lengés csillapítót ? Elöre is köszönöm
Tizedes82 Creative Commons License 2009.09.27 0 0 6470
Drutka,Ződfelicsita köszi a segítséget...
Holnap megjavítom...
Előzmény: drtuka (6468)
Tizedes82 Creative Commons License 2009.09.27 0 0 6469
Valószinű a 16év megkoptatta...
Remélem lehet külön kapni őket és nem kell komplett zsönerator fezsszabályzót cserélnem...
Na meg hogy elmegy e egy két napig így....(15 perc autóút 3 perc város)
Előzmény: ZödFelicsita (6467)
drtuka Creative Commons License 2009.09.27 0 0 6468
hát igen, ha mákod van fesz.szab
ha nincs akkor diodasor
Sajna nekem az utóbbi volt így ~15eHUF-ban fájt(diodasor+fesz.szab)
Előzmény: Tizedes82 (6463)
ZödFelicsita Creative Commons License 2009.09.27 0 0 6467
és ezek azok "szénkefék", melyek bronzból vannak...
Előzmény: ZödFelicsita (6466)
ZödFelicsita Creative Commons License 2009.09.27 0 0 6466

A fesszab a generátorrra van felszerelve 2 csavar fogja fel és egy vezeték csatlakozik rá.  Fém lapon kis kiemelkedő fém dobozka.

 

És általában 14.4V feirat van rajta.

 

Innem benyúlik a generátorba a két szénkefe, ha kiszereled akkor látod.

 

 

Előzmény: Tizedes82 (6465)
Tizedes82 Creative Commons License 2009.09.27 0 0 6465
Nekem egy kocka (14V felirattal) a fesszabályzóm...alatta van szénkefe?
ZödFelicsita Creative Commons License 2009.09.27 0 0 6464

hello !

 

Nekem akkor volt ilyen, amikor a fesszabályzómban a szénkefék felakadtak, meg az egyik el is volt kopva nagyon.

 

A saját porától beragadt a helyére és az elkopott rész már nem érintkezett kicsi fordulatnál a forgórészhez.

 

Nagyobb fordulaton rezgett annyira, hogy volt töltésem

 

Mivel nem drága és amúgy is kihalós a fesszabályzó, így érdemes egyben cserélni.

 

Vagy 1.2eFt volt és 10 perc a csere....

 

Jó szerelést !

Előzmény: Tizedes82 (6463)
Tizedes82 Creative Commons License 2009.09.27 0 0 6463
Hali!

Van egy kis gondom a felivel...
Jövök hazafele és alapjáraton világít a töltésjelzőm...
Gázadásra fokozatosan halványodik és kb 1500-nél alszik el...
Az ékszij nem csúszik a generátoron...
Kábelek meghúzva...
Mi lehet a baja?
andras3220 Creative Commons License 2009.09.27 0 0 6462
Köszönöm, ezzel a válasszal már sokkal előrébb vagyok :)
Előzmény: arthur877 (6444)
picifutár Creative Commons License 2009.09.27 0 0 6461
Hali sziasztok. Lassan 1 éve használok egy 99-es felicsitát. Eddig " lekopogom " semmilyen komoly gond nem volt vele. Hátsó kipufdob csere 3 szor elsö egyszer hátsó fékpofa csere féltengely gumiharang csere, ja és másfél havonta olajcsere.
Igénytelen megbízható kis autó. pedig használom rendesen. :D

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!