Kérdésem lenne a tisztelt hozzáértőkhöz: Reggel, hideg motornál, álló helyzetben gázföccsöt adva kopogást hallok (mint amikor valami hozzáverődik az aljához, csak halkabban). Indulásnál, váltasnál kuplungot felengedve szintén. Utazás 10 km, 9 órával később indulás haza, siri csend, minden normális. Gurulás közben is minden ok, teháth nem futómű. Tipp?
Én 2 éve szedtem szét, mert a jobb oldali rugótartó tányérom el volt rozsdálva és kissé "lefittyent". Vissza kellett hegeszteni.
Utána a másikat is kiszedtem, de az jó volt..
Az alsó csavarok /amikről előzőleg már írtak/ nekem is be volt rohadva, de végül ki tudtam ütni...
A lényeg: a rugót úgy húztam össze, hogy amikor még keréken volt, akkor nagyjából lemértem, hogy mennyi a távolság a rugó két spirálja között és kb. 25x4-5 mm-es laposvasból hajlítottam két "célszerszámot". Utána a kettőt szemben egymással belenyomtam a rúgóspirálok közé, majd felemeltem az autót!
A teleszkóp széthúzodott, de a rugó úgy maradt ahogy volt, és simán ki majd szétlehetett szedni.
Ja, még annyit, hogy a célszerszám azért olyan amilyen, mert ilyen anyagot találtam a "vashulladék" között:)
Azóta használtam már máskor is, szóval "nagy értékként" van elrakva, így le is tudtam most fotózni;)
hali!Műszerfal szétszedés:A kormány mellett balra van egy kis ledes ajtócska,azt le kell pattintani alatta 1csavar!Alatta van a gombsor (világitás s.t.b),annak a két széle lepattint alatta is csavar!Kormány mellett jobbra ,szellőzőrács közepe lepattint ott is csavar , alatta gombsor (elakadásjelző stb)két széle lepattint, alatta is csavar!(remélem nem felejtettem ki egyet sem)Ezek után óvatosan feszegetés nélkül kijön az egész! Asszem ennyi!:)
Na csak sikerült. Közben átgondoltam, a rugó pszkosul orrba tudja baszarintani az embert, így inkább ha házilag csinálsz összehúzót a kkor 14mm-es vagy még erősebb menetes orsót válassz, egy vastagabb anyag még mindíg olcsóbb mint a fogorvos, ha szájbarúgott a rugó
Na megpróbáltam rajzolni két verziót, ha meg akarod csinálni.
A bal oldali a hivatalos, de ahhoz a száron egymással szemben jobb és balmenet van, amit nehezebb megoldani, és középen van a négy vagy hatlapú hajtórész.
A jobb oldali egy jókora erős csavarból is elkészíthető, de tényleg jókora és tényleg erős kell. Legalább 12mm-es csavarból, a teljes hossza pedig legalább 300 mm
lengéscsillapítót ugyan jó régen cseréltem, de toronygumit nem annyira így a kettőből megpróbálom összeszedni az emlékeimet:
A gólyalábat egyben szeded ki, úgy hogy a két 8-as csavart bontod ki a toronynál, és akkor egyben jön ki. Ehhez ki kell szedni a gátló alsó keresztben álló csavarját is - ami a legjobb esetben is be van szorulva, de inkább be van rohadva (ahogy ezt más más is írta)
Ha egyben kijött akkor kell egy normális satu (nem életbevágó, de sokat segít) befogodaz egész gólyalábat, és jöhet az összehúzó, és a középső nagy anya, ehhez kell majd egy 6-os villáskulcs, vagy franciakulcs, hogy a gátló tengelyét megfogd.
Én annak idejeén horribilis 1500 pénzért vettem egy összehúzó párt, a "kőbányai bazár" nevezetű piacon.
Megpróbálok mellékelni egy rajzot.
Maga a munka nem olyan tragikus csak rendszerint be vannak rohadva a csavarok.
Ha a gátló alja nem akar kijönni a helyéről, akkor lehet hogy meg kell küldeni nagykalapáccsal. ha erre kerülne a sor, akkor előtte vedd le a féknyerget nehogy egy suhintással tönkretedd a csövet vagy a légtelenítő csavart.
Nem nagy cucc. Rugóösszehúzó helyett két erősebb spanifer is megteszi :) Legyen csavarlazítód, esetleg valami melegítő eszközöd, mert a gólyaláb alján lévő csavar tuti be lesz rohadva (mi kalapáccsal sem tudtuk kiütni, csak miután lánggal rápirítottunk). Esetleg ilyen csavart előbb szerezz be kettőt. Toronygumi és toronycsapágy csere is ajánlott, ha már szétszedi az ember (a csapágyban ellenőrizd a zsírmennyiséget). Asszem ezek a legfontosabbak.
Tisztelt uraim! Azt szeretném kérdezni hogy valaki cserélt-e már első lengéscsillapítókat otthon. Emelő, szerszám van, talán rugóösszehúzót is sikerül csinálnom ha valaki megosztaná velem tapasztalatait megköszönném! Ja és ha rugóösszehúzóról rajz lenne az jól jönne szerszán van megtudom csinálni!
Először kiemeled a műszerfalat, majd lecsattintod azokat a fém füleket róla, és szétcsavarozod a műszeregységet. Leveszed az "üveget", és a km. óra mutatót, az előlapját, hátulról a nagy anyát, és már a kezedben is van...
Üdvözlök Mindenkit! Egy kis problémám volna, tavaly decemberben a roppant megbízható Magyar utaknak köszönhetöen sikerült egy szép kátyút fognom. Elvittem szerelőhöz, ott megállapították hogy gömbtámasz és torony gumi cserére szorul ez meg is történt. Egy ideig jó is volt de most valószínűleg a lengés csillapító adta meg magát mivel szinte nulla a lengés csillapítás. Érdeklödnék hogy tudtok e olcso megbizható lengés csillapítót ? Elöre is köszönöm
Valószinű a 16év megkoptatta... Remélem lehet külön kapni őket és nem kell komplett zsönerator fezsszabályzót cserélnem... Na meg hogy elmegy e egy két napig így....(15 perc autóút 3 perc város)
Van egy kis gondom a felivel... Jövök hazafele és alapjáraton világít a töltésjelzőm... Gázadásra fokozatosan halványodik és kb 1500-nél alszik el... Az ékszij nem csúszik a generátoron... Kábelek meghúzva... Mi lehet a baja?
Hali sziasztok. Lassan 1 éve használok egy 99-es felicsitát. Eddig " lekopogom " semmilyen komoly gond nem volt vele. Hátsó kipufdob csere 3 szor elsö egyszer hátsó fékpofa csere féltengely gumiharang csere, ja és másfél havonta olajcsere. Igénytelen megbízható kis autó. pedig használom rendesen. :D