Még vmi, amikor kész lettek a melóval (szombat du 13:30), a fonök jött ki tesztelni a gépet, és addig állítgatták, amíg tökéletes nem lett: nem húz el, nem nyikorog, visszaáll rendesen egyenesbe, szóval tényleg lelkiismeretesek voltak.
Sejtettem, hogy ilyesmi volt... :))
Az ismerosöd sacc / kb mit kér a "rácsozatért" ? Egy jó futómuvest tudok, ha vkit érdekel, lézeres futómubeállítás, + monroe dealer (nekem elég jó áron szerzett csillapítókat) Pátkai muhely, Tel: 261-2290, Jászberényi 93-95 nyitva 8-18 (szombaton nics nyitva, de ha telefonon egyeztettek elotte, akkor kinyit :))
Hunter
NLQ: most mar tudom :) igerem, a kovetkezot nem mulasztom el :)
megathx, az egyik haver talalt valami ladast, ha nem vallalja be, akkor megyek a te ismerosodhoz.
at akarom nezetni a komplett cuccost, fekmunkahengerek, tarcsak, betetek, kerekcsapagy, gombfej. ha minden jol megy a het vegen megyek vele turazni a balcsi eszaki partjara, azt akarom, hogy ne hagyjon ott :)
talaltam kasztnis kollegat, aki bevallalja a gally/vadracsot, tesz a difi ala vedolemezt etc. biatorbagyi volt terepjaros, ha valakit erdekel szoljon.
hunter: no igen, szombaton reggel fel6-ig fent voltunk, u.h. vasarnap delben keltem, de azert megprobalhattad volna kesobb is :) namind1, lesz meg ra alkalom, ha eljon a szervizbol, irok neked!
epp autot probalok belole csinalni :) szal minden alapveto alkatreszt atnezetek :)
Vasárnap 10-11 között hívtalak, de nem voltál bekapcsolva, vagy lefedve. Gondoltam, szombat este buli volt (sziget, vagy ilyesmi) és eldurvultak a dolgok. :))
De hallom, hogy szervízben van a gép. Futómuves kell, vagy motoros?
egyebkent nagyon jot autoztunk, elf majdnem feltekerte a hatso kipuf dobjat a a hidra, en megamortizaltam a hatso kodlampamat, uazt huzigalas, niva hatso kipuf szakadas
kb ennyi.. volt vagy 6 auto abbol 3 topic-os, a tobbi helybeli
szoval voltunk rendesen
Seen: felelotlenseg rolunk lemondani pentek delutan, este jonnek a legjobb otletek:)
menj el a ficsorhoz, van ott egy jo kezu szerelo ert rendesen a nivához is (a fonokenek az volt a vadaszautoja) nem tudom viszont a gazhoz mit szol, ezert hivd fel telefonon
Ficsor autohaz 1106 bp fehér ut 7 ( ors vezer tertol 200 m kobanya fele)
telefon 260-1122 keresd Zvolecki Lajos-t hivatkozhatsz ram nyugodtan ( Nagy Laszlot mondj, az nlq -t nem bizti hogy tudja)
ha a gazhoz nem is nyul, de az alapjaratot tuti meg tudja csinalni
ahh, kar, hogy penteken mar lemondtam rolatok, igy nem olvastam a topicot, szivesen mentem(tunk, mano a felesegem, o is jonni szokott, nem sok vizet zavar :) volna :( milyen volt a tura? :) az en telcsiszamom 30-9606836, a jovoben zargassatok csak, ha valami van :)
sajnos a kocsimat meg nem sikerult megjavittatni. a szerelo, aki a masikkal szokott foglalkozni 15-ig szabin van, uh el kell vinnem valahova. csak nehezen bizom barkire is, akit nem ismerek es nem alltam mar mellette szereles kozben, mert volt mar ra pelda, hogy tobb kart csinalt, mint hasznot :)
ha valaki tud egy jo lada szerelot, aki foglalkozik a gazos nivammal is, ajanlhatna.
ha semmi ismeros nem lesz elviszem az autogazhoz, hallott mar valaki valamit rola?
hunter: nem hivtal, kozbejott valami?
Hali!
a helyzet: szoval akkor 15 ora shell kut m3 kivezeto oldalon
Alfred jon, elf jon, jpmaster vitorlazik a balatonon, leto 99% nemjon,
ki jon meg ??? ha nincs epp autoja (seen) akkor is johet, biztos talalunk neki helyet! es nem kell kigyalogolnia a shell kutig, eleg ha a robert k krt-re jon gyalog... csak emil nekem
Beszeltem Leto kollagaval, most jott haza, es sok dolga van, asszongya 99% hogy nem jon :(
Alfred allia-t nem tudod utolerni ??? ez karcmentes tura lesz! mezon autokazas a "specialokig", ott meg mindenki annyit valal be amennyit akar
jpmaster?
utol tudja erni valaki?? hatha nem olvassa holnap delutan 3 ig a topicot!
aki jon az emil nekem az nlq@nlq.hu emil cimre, esetleg telefonszammal, es akkor ot is tutti megvarjuk a shell kutnal! (persze csak ha nem kesik :)))
Szoval akkor vasarnap!!! a delutan 3 oras talalkozo eleg jol hangzik... van 4-5orank tesztelni a gepeket
talalkozo lehetne 15 orakor az m3 kivezeto szakaszan a Shell kutnal
Leto kollegaval mi van ??? reg lattam a topicon!
na mingya felhivom :)
felhivtam egy haveromat aki tudja az utat is:)
o mondott egy elado defendert 2,5 TD intercoleres
taviranyitos csorlovel, pancelozott az alja, ratokotlel Jack alofutes meg miegymas... 1995 os a jargany es 3,7 millcsiert elado (most teherautonak van vizsgaztatva, tehat teherautokent vagy szemelyautokent is elerheto)
Hello mindenki,
Felig meddig off kerdes de manualis valtos
terepjarot at lehet alakitani automatava?
Vagy ki kell cserelni mindent,motort mit tudom en?
Koszi!
Ha a gázos rész ment el, akkor gyorsan nézz át a gázos topicba. Vagy a másik: (www.autogaz.hu) Egyébként néha a rázkódás miatt kicsit elmászhat az alapjárat, de nem jellemzo.
NLQ: en vasarnap nem tudok menni, hacsak nem mondd valaki szombaton is uzemelo szerelot :)
hunter: nemtudom, en nem nagyon latom ezt at, mert mivel gazos, lehet allitgatni dolgokat a gazhoz is. ezert kene egy szerelo, aki latott mar ilyet :)
Vasárnap délelott hívlak, 10 körül. Egyébként pontosan mi a pálya? Hogyhogy "elment" az alapjárat... Nem lehet, hogy egyszeruen csak laza a rugó az alapjárati állítócsavar alatt, és eltekeredett?
hetvegen (mondjuk vasarnap) el kene menni autokazni egyet... vagy mar soha nem csinalunk topic turat ????
gondoltam itt fot kornyeken... eleg erdekes helyeket tudok... csak ugy karcmentesen...
hunter: persze, hivj nyugodtan, a terepezes most nem fog menni az alant reszletezett okok miatt, de egy talalka osszejohet, ha nem is feltetlen holnap, de vasarnap mindenkeppen.
Szia SEEN!
Aktuális még a hétvége? Nem terep-tesztre gondoltam, csak tök jó lenne egy kicsit beleülni egy ilyen gépbe, és menni vele, akár "betonon" hogy milyen érzés lehet... Sz'al, minden OK? Hívhatlak holnap telefonon?
tegnap: voltunk a harmas hatarhegyen a repternel, van ott minden, mi szem-szajnak ingere. meg kell mondjam, teljesen beleszerettem a ladaba, nehany aprosagtol eltekintve:
1. elmult az alapjaratom, ez gyakorlatilag annyit jelentett, hogy a feket a gazzal egyszerre kellett nyomnom ;) (a szivato kis merteku raengedese sem segitett)
2. valami eszvesztoen elkezdett nyikorogni a bal eleje fele (meg nem tudom mi).
ezektol eltekintve azonban nyugodtam mondhatom, hogy szuper volt (eloszor gazzal, aztan benzinnel, ossze sem hasonlithato a ketto, a benzin 2x erosebb). megjartam minden szoget, amit csak lehetett, sot, tobb olyan helyen is le/felmentem, ahol a hosszu pajero mar fennakadt (nagyobb hasmagassag ide vagy oda). egyszoval bejott.
jpmaster: elso korben az autot akarom rendberakni, fekek, futomu, motor (nekem jo lesz az 1.5, max kap egy rendesebb tengelyt). a tuning csak azutan johet. tenyleg nem tudtok valakit, aki _hetvegen_ is szerel motort? muszaj megcsinaltatni az alapjaratot, annelkul nem lehet elvezetesen terepezni.
Nálam ott kezdődött a dolog, hogy alá pogácsáztuk a rugót, hozzá vettünk gátlókat, ettől nagyobb kereket lehetett alátenni nagyob hasmagasság, viszont imbolygósabb lett.
Motor: Hát a legjobb a haveré lett, ö nem szögelte ide-oda, vett egy Fiat 131 2lit 127 pacisat, az ütőtt mindent.
de a Lada motorhoz szinte mindent be lehet szerezni, a tereprallyeban is mennek jópáran, meg a régi rallyeisták is tuningolnak, és akkor helyből annyit fogyaszt, mint a V8-as Range(20 lit.).
Futómű:
Sok elvarázsolt dolgot lehet vele tenni, tózse lada alkatrészek, viszont a Niva nem kifejezetten Off Road-ozásra lett alapvetően kitalálva, ezért fogy rendesen a cucc komolyabb kalandozások alatt.
Csövek:
Itt sokan esküsznek Öki mesterre (én nem ismerem, mert a fater és én gyártottuk magunknak a Metalloglobus telepről {XV. Körvasútsor} vett alapanyagból) de mások is vannak. 4x4 magazinban vannak hirdetések.
Difiházat, lengőkarokat érdemes erősitgetni.
jpmaster:
Nyugi... :-))))
Annyit ígértél, amit a 853-as hozzászólásban idéztem. Eredetileg valahol a 150-es hozzászólás környékén követted el, ha jól emlékszem. Csak azért emlegettem fel, mert mindig jó egy tapasztaltabbtól tanulni.(öregebbet nem írhatok... ;-))
SITI:
"Az X5-öt terepjáróként nyomják mindenhol (a másik topicban idézték, hogy mindenhol otthonosan mozog, stb), annyit is kérnek érte, alig kétnapos svájci próbautam folyamán úgy vettem észre, hogy a nagy motorral szerelt (akkor még nem volt más variánsa) gyakorlatilag ugyanazt tudja terepen, mint a V8-as Disco."
Most vettem észre ezt a sületlenséget.
Doktor Úr! Tegnap láttam a szalonban az X5-öt. Hát, magasabb járdaszegélyre ne álljon vele! A felező meg csak hiányzik belőle, mikor ugyanazt tudja éppen a terepen mint a Disco...
elf:
Még a topic elején merengtem arról, hogy a traktor és a személyautó közötti skálán mozognak a terepjárók, egyik inkább ilyen, a másik inkább olyan.
Én is úgy érzem, a terepjáró valahol ott kezdődik, hogy felező kerül a hajtásláncba. Ettől függetlenül még kitűnően mehet az a BMW a teniszpálya felé vezető sóderen sokkal jobban mint a 7-es sorozat bármelyik tagja...
atilla:
"Van ötletetek, hogy mennyi mézet kell előkészíteni 1 automata Defenderre (gyári klímával)?"
Te azt hiszed, mi itt viccelünk! Bejelentettelek a Csörgő Lacinál, itt a száma, írtam, hívjad föl, add elő a vágyaidat, és ő pontosan meg fogja mondani mennyi lesz!
SITI":Az X5...alig kétnapos svájci próbautam folyamán úgy vettem észre, hogy a nagy motorral szerelt (akkor még nem volt más variánsa) gyakorlatilag ugyanazt tudja terepen, mint a V8-as Disco."
NA! SZVSZ Ez csak NAGYON KÖNNYŰ terepre igaz, mivel ha jól tudom az X5-ben nincs felező. Annélkül nem lehet komolyan terepezni, pláne nem egy benzines autóval. Ráadásul az X5-ben a Freelander független felfüggesztése van, ami inkább arra jó hogy ne rázzon nagyon földúton, és nehéz terepen inkább hátrányt jelent a merevhidas megoldással szemben.
Egyébként a BMW gyári katalógusa szerint az X5 szabadidőautó. Szerintem a BMW nem is akart igazi terepjárót csinálni. A megcélzott vásárlói rétegnek az a fontos, hogy az X5-el igazi BMW módjára lehessen száguldani, nagy, tekintélyes dög legyen, de ne "ijedjen meg" egy havas úttól, vagy egy szolidabb földúttól sem. Ennyi
jpmaster: mik a tapasztalataid a nivaval, mire kell vigyazni? :)
nekem az tunt fel, hogy a hatso difin nincs semilyen vedo alkalmatossag. azt hiszem meg kell fuznom egy lakatost, en nem bizom benne, hogy nem verem oda. :)
Hát ide normális emberek irogatnak azonos szenvedéllyel-véleménnyel, és azt hiszem mindenki nevében megköszönhetem a elismerő soraidat.
Szoval itt nem "ciki" Suzuki meg Uaz dolgot felhozni, mert pl. én is Uaz-zal kezdtem, utána jött a Niva, most meg már 9 éve a Jeep.