Ha vasárnap Alsópetény-Becske között fogtok kékezni szóljatok, arra vevő lennék én is úgyse voltam eleget erre...:D Útközben meg hazaugorhatnék kajálni :))
Mi a Hűvösvölgy - HHH(Rekettyés) környékén fogunk mozogni, miután felköszöntöttük a János-hegyet, János nap alkalmából. Persze a rekettyésben már várni fognak minket, ott ereszd el a hajamat buli fogja kezdetét venni :)
Nem tudom merre, és mennyit mennél, de egy Alsópetény - Becske vagy egy Hollókő - Cserhátsurány szakasz érdekelne engem is, ezek még hiányoznak és 20km körüliek, persze a közlekedést még meg kell nézni hozzá.
Még annyit hogy a stáblistában Sinkó László mellett feltűnik Heincz László is,tehát a "régiek"is jelentősen közreműködnek a produkcióban,hacsak nem ők kezdeményeztek ezt az új sorozatot is.Okfejtésed után szimpi lett riporterünk is,biztosan kell ilyen személyiség egy ilyen sorozathoz,különben lehet létre sem jönne.
De jól sejtem hogy Te külföldön töltöd az ünnepeket?A billentyüzetből ítélve.
Az alázattal én is hadilábon állok sok esetben,viszont magamból kiindulva azt mondhatom hogy azért ez az évek múlásával javul,szóval pl10-15 éve sokkal rosszabb volt.Viszont az okfejtésed teljesen érthető és logikus,biztosan így van,másként nehéz lehet odajutni egyáltalán filmet forgatni.
Na mindegy,legalább van mit nézni megint.:-)
Ruhafronton pedig sokak szerint verhetetlen vagyok a rosszulöltözöttséget tekintve,egyszerűen nem érdekel,pedig tudom hogy ha tetszik ha nem eszerint ítélik meg az embert.Macialsó forever!!:-)
Teljesen jó a meglátásod,csak én nem tudtam ilyen óvatosan fogalmazni.Én már annak is örülök,hogy újra készítenek ilyen filmeket.Viszont azt én is észrevettem hogy az az alázat amely Rockenbauer Pált jellemezte nem fedezhető fel ebben a filmben,sokszor,bosszantóan türelmetlenül kérdeznek bele a riporteralanyok mondandójába,pedig az oly'lelkesen mondja a magáét.Még először nézve a filmet is feltűnt ez a riporteri magatartás,pedig teljesen jóindulattal telve néztem meg,örülve annak hogy egyáltalán van újra ilyen sorozat.Egyáltalán nem OFF amit írsz,hanem valós dolog,a természetjáráshoz,és annak bemutatásához nagyfokú ALÁZAT szükségeltetik,és ez sok emberben nincs meg holott ezzel foglalkozik,és azt hiszi hogy rendelkezik ezen tulajdonsággal.
Ez valóban hasznos infó volt,én egyből meg is néztem az első két részt.Dícséretes dolognak tartom hogy újra készítenek ilyen filmeket.Azért látszik rajta,hogy a "Másfélmillió..."az alap,de akkor is jó hogy újra vannak akik megpróbálnak bemutatni egy másmilyen Magyarországot,és ezek ráadásul aktuális képsorok is,ellentétben a nagyszerű előddel,amely már 30 éves.
Most olvasok az MTSZ honlapján a Szucharda Gyula emléktúráról... Jó, tényleg idős volt már Gyuszi bácsi, de azért megdöbbentem, mert nem hallottam a tavaly bekövetkezett haláláról.
Úgy tudom, annak idején többek között Ő tervezte meg és jelölte ki az AK Békés megyei eredeti útvonalát.
Az Egererdő ZRt. Mátrafüredi Erdészetének tájékoztatása szerint január 7-én, 9-én és 10-én társas hajtóvadászat lesz a Mátra gerincétől délre eső részeken, Abasártól Gyöngyöspatáig. Az érintett területek pontos meghatározására néhány nappal a vadászatok előtt kerül sor, ezért a Mátrában akkor túrázni szándékozóknak nem árt majd figyelni a matra.hu honlapot, de ide is berakom majd a hírt.
elkészült Magyarország első kifejezetten gyalogosok számára optimalizált útvonaltervező (nem (valós idejű) navigációs, ahogy a cikk írja) alkalmazása.
Ennek létrejöttében három ELTÉ-s hallgató is közreműködött: Kacsuk Dániel III. éves hallgató a terepi felmérésben vett részt diákmunkásként, Lukovszki Viktor V. éves hallgató a térképet kezelő szoftver fejlesztőgárdájának volt tagja a Topolisz kft. alkalmazottjaként, valamit Resch András V. éves hallgató a térkép kifejlesztésén, előállításán dolgozott a Top-Map zrt. alkalmazottjaként.
A térképpel kapcsolatban két dolgot szeretnék kiemelni:
-Az index cikkben szereplő példákkal ellentétben ez nem járműnavigációs térkép az autós tiltásokat figyelmen kívül hagyva, hanem kifejezetten gyalogosok számára létrehozott adatbázis. Így minden releváns információ (járdák, átkelők, lépcsők, stb.) szerepel a térképben (egyelőre a nagykörúton belül).
-Térinformaikai szemszögből vizsgálva érdekesség, hogy a vonalas elemekből felépülő navigációs térképek és azt azokat kezelő szoftverek jobbára képtelenek a felületeket bejárható elemeket leírni, értelmezni, ez az adatbázis valamint az alkalmazás azonban erre is képes. Így pl. a Hősök terének két tetszőleges pontja összeköthető, a felület keresztezhető, bár ott vonalas útszakasz nem található.
Az ingyenes alkalmazás a következő linken érhető el:
VOR-ral (Verkehrsbund Ost-Region) zónánként 1,80, 4 zónára 7,20 euro. ( ez kb. Bécstől számolandó zóna, a beosztás itt van: http://www.vor.at/fileadmin/user_upload/downloads/Plaene/TZP_4_09.pdf Ennek a VOR rendszernek az egyik határa a Sopron-Deutschkreuz vonal, attól délre nem ez az érvényes, viszont pl. a Fertő-körüli vonalak beletartoznak. És ha jól értem, busz és vonat is van benne.
A Pilisben 3 Mária út is lesz, mert a Pilisi Máriaútból (kék M jelzés) Égett-hársnál fog kiágazni a Pálos Máriaút (sárga M jelzés), és a fentinél egy kicsit hosszabb útvonalon (Dobogókő helyett Klastrompusztán és Pilisszántón át) a pilisszentkereszti Szent-kútnál csatlakozik vissza belé.
A Soproni-hegységről ugye volt szó: itt bővítés és szűkítés is történt, a környéki rész bővült, a hegység városhoz közel eső nem túl nagy területén viszont logikusan szűkült. Még így is elég sűrűnek látom a hálózatot, ránézve az 1:40000-es térképre...
Nagyon kellemes meglepetés a Zselic jelzéshálózatának jelentős bővülése (legalábbis a korábban általam ismerthez képest). Egy igen nagy területről van szó, hiszen a szokásos papírméret mellett itt 1:60000-ben ábrázolják a tájegységet. Így nem is tűnik túl sűrűnek a számos új út, hiszen nem arról van szó, hogy párszáz méterrel egymással párhuzamosan vezetik őket. Főleg a Zselic Baranya megyei szakaszán jelentős a bővülés, hiszen szembetűnő, hogy korábban az RP DDK végtelen Abaliget vá. - Gálosfa szakaszán szinte nem is volt leágazás (talán csak a vége előtt, Nagytótvárosnál a K+ Terecsenybe), most meg Szabás - Nagymáté - Kán térségében számos új turistaút van, többféleképpen lehet itt variálni körtúrákat. A térkép ábrázolja a Baranyai-hegyhát északi részét is, ahol egy hosszabb új egybefüggő P+ jelzésű turista(kör)út is van, valamint Dombóvár - Mosdós - Gödre térségében is vannak új utak.
A Kőszegi-hegység és térségében is vannak változások: a Szent Márton túraút S jelzése eléggé bekavart a korábbi ottani S-nak, így számos csatlakozó jelzés is változott, valamint találtam korábban általam nem tudott, rövidebb új turistautakat is. Természetesen a Vasfüggöny túra útvonala is rajta van már.
A Budai-hegység idei változásairól részben tudtam már, de a térkép jelöl még további tervezett bővítéseket. A Mária út (lila M jelzés) itteni szakasza elkészült (Nagykovácsi - Városmajor), és a csatlakozásokra vár a szomszédos tájegységek felé (Gerecse, Pesti-síkság), melyek nyomvonala jelölve van.
Előbbin jelölt a tervezett Pilisi Mária út (kék M jelzés, Budapest-Máriaremete - Esztergom) is, természetesen ez a Pilis és Visegrádi-hegység térképen is jelölt. Ugyanitt szintén jelölt a Gerecséből jövő Mária út (Esztergomnál ágazik ki belőle a Pilisi Mária út), egészen tovább a Börzsöny felé (szobi komp). A Kétágú-hegytől lesz egy új Z+ a Kis-Strázsa-hegy felé.
A Bükk térképén csak kisebb változásokat találtam, de pl a Miskolctapolca fölötti átvariálással már amúgy is találkoztam 1 éve a terepen.
A vasfüggöny túrán mi is epekedve néztük a közelben párhuzamosan haladó, és jól járható piros jelzést, de mi szigorúan vettük az útvonal követését, és dacoltunk a határsávi csalánnal :)
Nem, hanem egy összefüggő K létesül (részben már létesült is), elsősorban a hegység "belsejében" korábban futó P kiváltásával, de ezen a részen ahol nem ennek a nyomvonalára kerül az új K, ott se marad meg a P: van ahol más jelzés lesz/van már helyette, van ahol pedig - pl. a Köves-árokban vagy a Tacsi-árokban - teljesen megszűnik a jelzés.
A P a környéket szinte a határ mentén vagy annak közelében körbejáró egybefüggő útvonal lesz, értelemszerűen egy átkötéssel az ország "belsejében" Fertőboz és Nagycenk között. Annyi eltérés van még a "körtől" ebben, hogy Ágfalváról indul, és mikor majdnem bezárná a kört, akkor mégse teszi, hanem a kelénpataki határátkelőtől az erdőben a 84-es főúttal párhuzamosan bemegy Sopronba, a Tűztoronyhoz. Ez a határ közelében futó P jelzésű "kör" egyébként javarészben eltér a Vasfüggöny túraút Z jelzésének nyomvonalától, kivéve az Urak asztala és a Harka és Sopronnyék közti határátlépési pont között, valamint Sopronpuszta-"észak" és Fertőrákos között.
Az új K vázlatos útvonala: Deák tér - Bánfalva - Ágfalva - Görbehalom telep - Muck - Bella-emlék - halomsírok - a "Ciklámen" tanösvény mentén Hét-bükkfához (tehát már nem a Tacsi-árkon át) - János-pihenő - Bögre-forrás - Ojtozy-emlékmű - Szanatórium - Mária-oszlop - Deák tér
Jelöl egy másik K-et is, a Fertőmelléki-dombságban: Tűztorony - Hubertusz-turistaház - '56-os emlékhely - Tómalom - Zsivány-barlang - Pinty-tető - Káposzta-hegy - Pihenőkereszt - Pap-rét Majdnem körtúra ez is, 1 km se hiányzik a kör bezárásához.