Korrigálom magamat,utánanéztem.-mind a régi mind az újabb(Jumz) motoroknál is a két fél ,keskeny csapágyféllel találkozol.Ugyan így van ez a Román Utos és az újabb 650-es UTB -nél is.
Majd meglátod,hogy a tiedbe is benne lesz a két tömítő fa + a hátsó csapágyfedél felfekvő felületénél két db kis tömítő gumifülecske. Amennyiben D-65 ös motorod van a gépbe,akkor az olajfogó csapágy betétes. Ellenben,ha a régi MTZ 5-ös motorja van benne ,akkor van szó tömítőfilces tömítési megoldásról.Az még grafitos azbeszt gyűrűs volt. Ma már teflonos fonat kapható helyette.A két motor között lényeges különbségek vannak . A régi örvénykamrás ,105-ös furattal,az újabb pedig közv. befecskendezéses,110-es furattal( ua. a hüvely ,dugó garnitúra van benne, mint az MTZ 80-ba).
Köszönöm a részletgazdag információt! Az olajteknőt mindenképp leakarom venni, mert az alja elég rendesen fel van ütődve (gondolom még kotró korában felhasalhatott valamire). Berendelek egy motortömítő garnitúrát, plusz egy karteltömítést, ha mégsem sikerülne az egyszerűbb verzió. "ahogy a főtengely csapágyak és csapok kopnak,úgy eszi meg az olajvisszahordó spirál is a maga keskeny csapágyát." Ez a keskeny csapágy az amiben a grafitos filc csíkot lehet cserélni, vagy valami teljesen más?? ".Az ötödik széles csapágyháznál vissza kell majd ütnöd a két tömítő fapálcikát."
Fa pálcika??! Ez komoly?? Nem lehet, hogy valami buhera motort bontottál meg?
Mindenesetre kiszántok vele így, de utána mindenképpen megpróbálom megcsinálni. "Ehhez járul még az elhasználtság fokától függő kartellgáz enyhe nyomása és már meg is jelenik újból az olaj." Ez elég aggasztó, egy másik fórumon is volt egy pár évvel ezelőtti iromány miszerint teljes motorgenerált követően kis idő múltán ugyanúgy folyatta az olajat mint előtte....
Szereznem kell egy spéci alkatrész katalógust, robbantott ábrákkal.
Még egyszer köszönöm Dutrancs! Ha szétkaptam megírom mit láttam!
Kapd le az olajteknőt és nézz alá. Már meg is fogod látni,hogy az ötödik széles csapágyfedelet leengedi-e a lendkerék öntvény háza. Olyan régen csináltam,hogy már nem emlékszem rá.Akkor van szerencséd,ha a csapágyfedél ne talán lejön és a rögzített csapágyfél (amit Csabi említ) az alsó felén van. Akkor a felsőt kitudnád fordítani,a másikat( az újat ) pedig befordíthatnád.A csere nem lesz hosszú életű, mert ahogy a főtengely csapágyak és csapok kopnak,úgy eszi meg az olajvisszahordó spirál is a maga keskeny csapágyát. Ehhez járul még az elhasználtság fokától függő kartellgáz enyhe nyomása és már meg is jelenik újból az olaj. A z UTB traktoroknak is ez volt a baja.Az ötödik széles csapágyháznál vissza kell majd ütnöd a két tömítő fapálcikát.Amennyiben nem jön le az említett csapágyfedél ,akkor nincs más hátra mint a motor ki,kuplung
szerk. ,lendkerék le és a kuplungház le. Majd írd meg ,hogyan sikerült.Kár,hogy utoljára 2008 tavaszán(telén) javítottam ilyet utoljára.
Ahogy emlékszem ki kell venni a főtengelyt is mert az egyik gyűrű alul van, a gyűrűknek van egy kiállása ami a blokkba illeszkedik elfordulás ellen..úgy hogy szerintem ki kell venni a motort...de azért ne vegyél mérget rá
Jó régen jártam erre, de most van egy kis időm olvasgatni, nézelődni. Az öreg SZK-5 jól vizsgázott. Vágtunk vele búzát, facéliát, árpát, tritikálét, napraforgót, és a napokban kukoricát is. Komolyabb üzemzavar nem nagyon jelentkezett, a fékek karmantyúi nem tolerálták a dot4-es fékolajat, így télen újból generál. A gabonaasztalon a motolla variátor halt meg, de szalmával etetve tudtunk aratni. Kalászos után hengerfejpakolást kellett cserélni mert beeresztette a vizet a dugattyúk felé, és az Istennek se akart átfordulni a főtengely. Összességében meg vagyok, vagyunk elégedve a technikával, bár a komfortja hagy némi kívánni valót maga után. A napi 10 hektárt lekapta búzában, naprában, facéliában meg még jobban haladt. A pergetése sokkal kevesebb mint a mai 50-60 milliós gépeknek, a tisztasága pedig kiváló! Bár ezek szerintem csak a beállításon, és a kezelőn múlnak. Összességében véleményem szerint 100 hektárig kiszolgálja az igényeket, gondolom azért gyártják a mai napig mert van is igény olcsó, kézben tartható gépre.
Ne fájdítsd már tovább a szívemet, szenvedek én éppen eléggé, hogy nem találkozhattam Veled, Veletek. :-(((((((
Pedig több helyen is olvashattátok, mennyire készültem rá. A rossz idő miatt még éppen elmentem volna, de ahogy írtam, a Fiamnak nagy szüksége volt az autóra, ezt meg kellett értenem.
Annyi örömöm van, hogy legalább az az üzleti ügy amiért elkérte, számára kedvező módon alakult. Ez némi vigasz. :-)
Na, egyelőre én is itt tartok, de majd Halason kérek erre szaxerű magyarázatot, mert ez így nem világos. Bizonyára van olyan működőképes, mint egy négyszögletes K25-ös első kerék.
Nem azért írtam ezt le mintha Te nem tudnád, de soxor nem elég a szimeringet kicserélni, mert a féktengelyen van a bibi. Láttam már olyan durván +munkált felületeket, hogy a sokadik szimering koptatta már le a durva késnyomokat a futó részről. Akkor már viszont méret alatt van.