Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

triplaharom Creative Commons License 2015.10.17 0 0 13042

Szevasz Kolléga !

Jövő szombaton megyünk a kecskeméti börzére, 80 %. Onnan + jó volna elugrani Ceglédre az áruért.

Előzmény: Lki1 (13041)
Lki1 Creative Commons License 2015.10.17 0 0 13041

Filmhíradó a Fürgéről:

 

http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=6395

dutrancs Creative Commons License 2015.10.16 0 0 13040

Kattints a nagy szövegre.

Előzmény: louithebad (13036)
dutrancs Creative Commons License 2015.10.16 0 0 13039

Még annyit,hogy bizonyítsam,hogy (1967- től napjainkig) nem egy buherált motort bontottam meg!

Előzmény: louithebad (13036)
dutrancs Creative Commons License 2015.10.16 0 0 13038

Korrigálom magamat,utánanéztem.-mind a régi mind az újabb(Jumz) motoroknál is a két fél ,keskeny csapágyféllel találkozol.Ugyan így van ez a Román Utos  és az újabb 650-es UTB -nél is.

Előzmény: louithebad (13030)
dutrancs Creative Commons License 2015.10.14 0 0 13037

Majd meglátod,hogy a tiedbe is benne lesz a két tömítő fa + a hátsó csapágyfedél felfekvő felületénél két db kis tömítő gumifülecske.  Amennyiben D-65 ös motorod van a gépbe,akkor az olajfogó csapágy betétes. Ellenben,ha a régi MTZ 5-ös motorja van benne ,akkor van szó tömítőfilces  tömítési megoldásról.Az még grafitos azbeszt gyűrűs volt. Ma már teflonos fonat kapható helyette.A két motor között lényeges különbségek vannak . A régi örvénykamrás ,105-ös furattal,az újabb pedig közv. befecskendezéses,110-es furattal( ua. a hüvely ,dugó garnitúra van benne, mint az MTZ 80-ba).

Előzmény: louithebad (13036)
louithebad Creative Commons License 2015.10.14 0 0 13036

Köszönöm a részletgazdag információt! Az olajteknőt mindenképp leakarom venni, mert az alja elég rendesen fel van ütődve (gondolom még kotró korában felhasalhatott valamire). Berendelek egy motortömítő garnitúrát, plusz egy karteltömítést, ha mégsem sikerülne az egyszerűbb verzió. "ahogy a főtengely csapágyak és csapok kopnak,úgy eszi meg az olajvisszahordó spirál is a maga keskeny csapágyát." Ez a keskeny csapágy az amiben a grafitos filc csíkot lehet cserélni, vagy valami teljesen más??  ".Az ötödik széles csapágyháznál vissza kell majd ütnöd a két tömítő fapálcikát."

Fa pálcika??! Ez komoly?? Nem lehet, hogy valami buhera motort bontottál meg?

Mindenesetre kiszántok vele így, de utána mindenképpen megpróbálom megcsinálni. "Ehhez járul még az elhasználtság fokától függő kartellgáz enyhe nyomása és már meg is jelenik újból az olaj." Ez elég aggasztó, egy másik fórumon is volt egy pár évvel ezelőtti iromány miszerint teljes motorgenerált követően kis idő múltán ugyanúgy folyatta az olajat mint előtte....

Szereznem kell egy spéci alkatrész katalógust, robbantott ábrákkal.

 

Még egyszer köszönöm Dutrancs! Ha szétkaptam megírom mit láttam!

 

Üdv:  Lajos

Előzmény: dutrancs (13034)
dutrancs Creative Commons License 2015.10.12 0 0 13035

utoljára -kétszer írtam! Bocs.

 

Előzmény: dutrancs (13034)
dutrancs Creative Commons License 2015.10.12 0 0 13034

Kapd le az olajteknőt és nézz alá. Már meg is fogod látni,hogy az ötödik széles csapágyfedelet  leengedi-e a lendkerék öntvény háza. Olyan régen csináltam,hogy már nem emlékszem rá.Akkor van szerencséd,ha a csapágyfedél ne talán  lejön és a rögzített csapágyfél (amit Csabi említ) az alsó felén van. Akkor a felsőt kitudnád fordítani,a másikat( az újat ) pedig befordíthatnád.A csere nem lesz hosszú életű, mert ahogy a főtengely csapágyak és csapok kopnak,úgy eszi meg az olajvisszahordó spirál is a maga keskeny csapágyát. Ehhez járul még az elhasználtság fokától függő kartellgáz enyhe nyomása és már meg is jelenik újból az olaj. A z UTB traktoroknak is ez volt a baja.Az ötödik széles csapágyháznál vissza kell majd ütnöd a két tömítő fapálcikát.Amennyiben nem jön le az említett csapágyfedél ,akkor nincs más hátra mint a motor ki,kuplung

szerk. ,lendkerék le és a kuplungház le. Majd írd meg ,hogyan sikerült.Kár,hogy utoljára 2008 tavaszán(telén) javítottam ilyet utoljára.

Előzmény: louithebad (13030)
B-csabi Creative Commons License 2015.10.11 0 0 13033

van száma a porlasztó alsónak? vagy nincs..

Előzmény: Bautz (13031)
B-csabi Creative Commons License 2015.10.11 0 0 13032

Ahogy emlékszem ki kell venni a főtengelyt is mert az egyik gyűrű alul van, a gyűrűknek van egy kiállása ami a blokkba illeszkedik elfordulás ellen..úgy hogy szerintem ki kell venni a motort...de azért ne vegyél mérget rá

Előzmény: louithebad (13030)
Bautz Creative Commons License 2015.10.10 0 0 13031

Üdv Mindenkinek!

Josef Bautz tarktorhoz porlasztóalsót keresek. Tud ebben valaki segíteni?

 

louithebad Creative Commons License 2015.10.09 0 0 13030

Üdv ismét!

 

A lényeget elfelejtettem!

Van egy Jumzom, ami úgy néz ki főtengely szimeringes. Illetve azt már tudom, hogy a lendkerék  felől

nem szimering van hanem valami két félből álló gyűrű amiben valami grafitos zsinór, vagy filc van.

Az lenne a kérdésem mekkora bontással jár ennek a cseréje? Elég a kartel felől támadni, vagy ki kell vennem

a motort?

 

Üdv:  Lajos

 

louithebad Creative Commons License 2015.10.09 0 0 13029

Üdvözlet Mindenkinek!

 

Jó régen jártam erre, de most van egy kis időm olvasgatni, nézelődni. Az öreg SZK-5 jól vizsgázott. Vágtunk vele búzát, facéliát, árpát, tritikálét, napraforgót, és a napokban kukoricát is. Komolyabb üzemzavar nem nagyon jelentkezett, a fékek karmantyúi nem tolerálták a dot4-es fékolajat, így télen újból generál. A gabonaasztalon a motolla variátor halt meg, de szalmával etetve tudtunk aratni. Kalászos után hengerfejpakolást kellett cserélni mert beeresztette a vizet a dugattyúk felé, és az Istennek se akart átfordulni a főtengely. Összességében meg vagyok, vagyunk elégedve a technikával, bár a komfortja hagy némi kívánni valót maga után. A napi 10 hektárt lekapta búzában, naprában, facéliában meg még jobban haladt. A pergetése sokkal kevesebb mint a mai 50-60 milliós gépeknek, a tisztasága pedig kiváló! Bár ezek szerintem csak a beállításon, és a kezelőn múlnak. Összességében véleményem szerint 100 hektárig kiszolgálja az igényeket, gondolom azért gyártják a mai napig mert van is igény olcsó, kézben tartható gépre.

Tóni bácsi Creative Commons License 2015.10.06 -1 0 13028

:-)))

Előzmény: vmickey75 (13027)
vmickey75 Creative Commons License 2015.10.05 0 0 13027

Oda is....meg munkásruhába...:)

Előzmény: Tóni bácsi (13026)
Tóni bácsi Creative Commons License 2015.10.05 -1 0 13026

Műszerfalba!

Előzmény: Veteran11 (13024)
triplaharom Creative Commons License 2015.09.29 0 1 13025

Szerintem mindenféle légfékes járműbe. Ez olyan általános műszer volt, mint az egyesített hátsólámpa, teherautó , traktor, pótkocsi, busz.

Előzmény: Veteran11 (13024)
Veteran11 Creative Commons License 2015.09.29 0 0 13024

jó napot megtudnátok mondani hogy ezt az órát mibe szerelték?

Tóni bácsi Creative Commons License 2015.09.28 -1 0 13023

Ismerve Téged Pistikém, ebben biztos voltam, de tudod, hogy nekem is volt feladatom Veled szemben.

Majd emíliázd meg a pontos címedet, hogy a két könyvet el tudjam postázni!

Előzmény: triplaharom (13020)
Tóni bácsi Creative Commons License 2015.09.28 -1 0 13022

Kedves Zemi Barátom!

 

Ne fájdítsd már tovább a szívemet, szenvedek én éppen eléggé, hogy nem találkozhattam Veled, Veletek. :-(((((((

Pedig több helyen is olvashattátok, mennyire készültem rá. A rossz idő miatt még éppen elmentem volna, de ahogy írtam, a Fiamnak nagy szüksége volt az autóra, ezt meg kellett értenem.

Annyi örömöm van, hogy legalább az az üzleti ügy amiért elkérte, számára kedvező módon alakult. Ez némi vigasz. :-)

Előzmény: Zemiator (13019)
Zemiator Creative Commons License 2015.09.27 0 0 13021

Lehet, nem is bánná, ha nem az elmaradt találkozónk,hanem inkább a hagymapucolás miatt könnyezne !

Előzmény: triplaharom (13020)
triplaharom Creative Commons License 2015.09.27 0 0 13020

Én + hazacipeltettem volna Tóni bácsival is 1 kis csomagocskát... (:-)))

Előzmény: Zemiator (13019)
Zemiator Creative Commons License 2015.09.27 0 0 13019

Tóni bácsi,nagyom sajnálom,hogy sem szakszerű magyarázatot,sem az MTZ 5L és MTZ 5M DIESEL TRAKTOROK ALKATRÉSZJEGYZÉKE-t nem tudtam átadni Halason !

Tény ,hogy az idő elég ramaty volt,de komolyan számítottam a jelenlétedre !

Amúgy megértelek, vannak helyzetek amiket meg kell oldani,emiatt ne legyen lelkiismeret furdalásod !  

Sárgaságból is csak egy kicsi jusson ! :-)

Előzmény: Tóni bácsi (13017)
B-csabi Creative Commons License 2015.09.25 0 0 13018
Előzmény: Tóni bácsi (13017)
Tóni bácsi Creative Commons License 2015.09.25 -1 0 13017

Na, egyelőre én is itt tartok, de majd Halason kérek erre szaxerű magyarázatot, mert ez így nem világos. Bizonyára van olyan működőképes, mint egy négyszögletes K25-ös első kerék.

Előzmény: Józsi73 (13007)
triplaharom Creative Commons License 2015.09.25 0 0 13016

Nem azért írtam ezt le mintha Te nem tudnád, de soxor nem elég a szimeringet kicserélni, mert a féktengelyen van a bibi. Láttam már olyan durván +munkált felületeket, hogy a sokadik szimering koptatta már le a durva késnyomokat a futó részről. Akkor már viszont méret alatt van.

Előzmény: triplaharom (13015)
triplaharom Creative Commons License 2015.09.24 0 0 13015

Ahol a difi csövénél, ill. a szimeringeknél bemegy az olaj, ott tök mind1 milyet rax bele, mert át ázik és már sz@rt sem érnek.

Előzmény: dutrancs (13013)
dutrancs Creative Commons License 2015.09.24 0 0 13014

Egy "m" betűm lemaradt!

Előzmény: dutrancs (13013)
dutrancs Creative Commons License 2015.09.24 0 0 13013

Én is szerette a háromszög tárcsákkal dolgozni.Akinek nem jó,ott valami más a bibi!

Előzmény: triplaharom (13012)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!