Sziasztok!!!
Most nem borzolom a kedélyeket, az eddigiekért bocsi!
A Landy-t tényleg megvette a FORD és már dolgozik azon, hogy hogyan lehetne az EXPLORER hajtásláncát alábiggyeszteni!(DEFENDER ÉS DISCOVERY)
Ugyanakkor megnyugtatásul közölték, hogy a DEFI esetében valami "OLD TIMER" néven továbbra is gyártásban marad az "elevult" és drága merevhidas verzió is. A probléma csak az, hogy a hazai importőröket ismerve, csak a "piacképes" olcsóbb verzió lesz nálunk rendelhető, ami egyébként az összes autótípus hazai forgalmazására már ma is igaz.
NLQ: a szerviz minosege jonak latszik, sajnos a munka minosegerol meg nem tudok nyilatkozni, a hatarido betartasa mehetne jobban is :)) bar megertem, hogy nehez megbecsulni a munka mennyiseget, de inkabb mondjanak tobbet, mint kevesebbet :)
Hali
BiharyG: :) csak trefa volt, ugyanis nem indulok el egyedul (mar megtapasztaltam miert is nem szabad :)) de koszi a felajanlasod!
SEEN: meselj mi a velemenyed a szervizrol??? nekem a Lajos javitja evek ota a kocsijaimat ezert elfogult vagyok, meg aztan az utobbi 2 automon a legnagyobb munkajuk a fekbetet csereje volt..
Bihary G: ha elakadok a kornyeketeken, elokapom a notebookot a mobiltelefont es a gps-t es irok neked egy emilt a pontos helymeghatarozassal, es varom, hogy a het melyik napjan olvasod az emiljeidet :))).
Vagy letoltom a honlapotokrol az egyikotok csorlojet :)))
egyebkent a honlapon levo telefonszam a tied?? mert ugy sokkal 1*übb a dolgom :))
Rövid bemutatkozás: Bihary Gábor (38), Siófok. Idén állt össze egy nagyjából használható Toyota LandCruiser-em (1986-os LJ70-es, 2.5TD; hátul Dioferr-féle zár, emelés, Warn M8000-es csörlő). Somogybabodon triál sokadik hely, éjszaka meg eltévedtünk :-(
Kaposváron trophy 3., triál kategória 2. hely. Siófok Rangers Off Road Club, van a lapunkon jó pár fotó a környékbeli versenyekről, meg az autómról :-) http://www.siofok.com/rangers.
Ha valaki túrát szervez vagy útitársat keres a környéken (esetleg elakadt valahol :-), szóljon bátran.
maszületett:
"A CAMEL TROPHY-ra... " Igen, de ez a fajta rendezvény már megszünt, az igazsághoz tartozik, hogy a 2 utolsó is inkább a terembicikli, és lepényevő versenyhez hasonlitott, igy a LR kiszállt.
A Gerő Andris kért meg, hogy tegyem ide is fel a felhivást, jelenleg több infóm nekem sincs.
Happy_Hunter:
Hát a 40k Ft-s eléggé zsenge, viszont 200$ az Usa-ban az elfogadhatóan jó minőség. (itthon ua. kb. 120-150k.)
elf:
Olyan terv is van, hogy veszel egy GPS-t, és a miting után visszakapod a stexet a nagyker árig.
Kamionbolt, a helsinki ut legvégén, majdnem a Bp. táblánál.
Álltalános gumi, difi, és egyéb dolgokkal kapcs. hétfőn, addig is szasztok:
Nlq: A Ford megvette a landit. Ja, úgy mint a Jaguart meg még más cégeket is. Az autógyártás
a világon pár éven belül pár 4-5 óriáskonszern kezében lesz. Hát igen, globalizáció meg ilyesmi...
Remélem legalább a Defendert nem fogják elbaszni Fordék.
Más: Meg tudnád írni annak a kamionosboltnak a címét?
maszületett: Khmmm. Azt hiszem megint kicsit félreérhetően fogalmaztam.
profik: Olyan emberek akik indulnak rendszeresen terepjárós trophykon(szerintem innen ered a "sporttársak" megszólítás is). Tehát eleve van valami terepjárásra alkalmas gépük, terepgumi, csörlő stb. Ha mondjuk megnézed a 4x4 Magazint, láthatsz képeket,beszámolókat ilyen versenyekről. Az induló autók értéke sok esetben nem éri el egy uj Suzuki Swift árát. Szóval ezek az emberek nem milliomosok, csupán elég örültek ahhoz hogy áldozzanak a hobbijukra pénzt,időt stb.
"Szerintem sok olyan majdnem milliomos van aki szívesen indulna, de nem kell neki egy életre GPS"- Hát igen, de ez egy GPS-es verseny. GPS nélkül nem megy...
Egyébként az ilyen varsenyeken(trophykon) segítik egymást az emberek -erről Alfred tudna többet mesélni- nem a másik-fején-keresztülgázolva-mindenáron-továbbhaladás a cél.
A Camel Trophy-s "Oldd meg!" hasonlatot meg legjobb ha egy példával illusztrálom. Az MLRE egyik gyűlésén tartott beszámolót egy Camel Trophyn (asszem 1996-97 környékén)résztvett ember. Ő azt mesélte hogy az "oldd meg!" gyakorlatilag az egyész verseny mottója lehetett volna. Pl: Amikor átadták nekik az autót a verseny elején, még jó volt a méterszámláló -ami ugye szükséges az itiner olvasásához. Ám hamarossan elromlott. Nem mehettek oda a szervezőkhöz hogy javítsátok meg ezt meg azt: az autót müködöképessen kapták, a verseny alatt az ő feledatuk volt karbantartani.
nemrég olvastam, hogy a landi kiszállt a camel_trophy-ból. (autó-motor 16.szám, 2000 aug. 1.) 76. oldal "Willy Fog után szabadon" c. Camel Trophy 2000. defik, és disco-k helyett 20 db CRV és 40 db TRX450-es ATV lesz a palettán.
Ja, és a landi kivonulása miatt a sárga-zöld logo helyett sárga-piros lesz.
Hát így múlik el a világ dicsosége...
elf
Nem akarok kötekedni, de a hozzászólásodat tanulmányozva arra jutottam, hogy nem biztos hogy elindulnék a versenyen ha tehetném sem.
1. Tudomásom szerint magyarországon nincsenek a klasszikus értelemben vett profik.
2. Ezért szerintem a te olvasatodban a "PROFI" azt jelenti, hogy az ember milliomos.
3. Szerintem sok olyan majdnem milliomos van aki szívesen indulna, de nem kell neki egy életre GPS.
4. Azt hittem csak a versenyek alatt van versenyláz, de még ekkor is segítik egymást a sporttársak.
5. A CAMEL TROPHY-ra tudomásom szerint egy jelentekezési lap/kérdőív kitöltésével indulhat az ember. Úgy tudom a többi felszerelést a versenyszervezők biztosítják.
sajna tegnap este nem voltam forumkozelben....
Seen: valami alkatresz beszerzes megy nehezkesen azert huzodik tudtommal...
egyebkent nagyon finom pizzat ettem a motorhaztetodon :) a niva asztalnak egesz jo :)
Na kész van végre a kipuffogóm. EGYÁTALÁN nem lett az autó hangosabb a hátsó dob nélkül.
Már csak a nyikorgó légkondi-komporesszor-ékszíjtárcsára kéne megoldást találanom. De ezt majd csak holnap.
A GPS-es versennyel kapcsolatban. Jpmaster azt a felhívást copyzta ide, ami a magyar Land Rover Egyesület oladalán van. Egyébként a legutóbbi MLRE gyülésen a Gerő András mondott egy-két szavat a versenyről:
- Az 50 pont sok. Nem lehet mindet a megadott időn belül begyüjteni. Lesz pont terepen, és lesz a aszfalúton megközelíthető helyen. Az nyer aki a legtöbbet gyüjti be. Fel kel hogy tudd mérni mit tudsz megszerezni, és mit nem. Egyébként a pontok nem csak egyszerű pecsételőhelyek lesznek, ennél sokkal furfangosabbat találtak ki a szervezők.
- Ez a verseny profiknak szól. Nincs terepgumid/csörlőd/GPS-ed-ed/internet elérésed? Old meg! Ez a Te problémád, magadnak kell megküzdened vele. Mint a Camel Trophy-n.
- Egyébként értékes díjak várhatóak. És talán a résztvevőknek tudnak biztosítani olcsóbban vásárolható GPS-t.
NLQ: ma sem lesz autom :((( a legjobban az zavar, hogy egy telefonba kerult volna szolni, hogy nem lesz kesz es akkor nem szervezek mindent ugy, hogy ma tudok menni a balatonra...
jpmaster
Még mindíg a verseny tervezettel kapcsolatban!
Máris van egy potenciális gyöztesetek akinek nincs GPS-e! (SEEN)
Fel kéne dobnia valakinek, ha van ilyen infója, hogy hol lehet 1 hétvégére GPS-t bérelni és milyen feltételekkel. Szerintem sokan vannak akik szívesen áldoznának ilyenformában erre, és érdekli őket a GPS.
Így legalább a gyakorlatban próbálhatnák ki, nem a nagymama koordinátáit próbálgatnák beütögetni, hogy milyen messze van légvonalban tőlük.
Bezzeg az UAZ-ban :-))
Ott télen-nyáron meg lehet főni, de az UAZ tulajok és extulajok ezt lehet, hogy megcáfolják.
Mindenesetre én ezt hallottam róla.
maszületett:
Nem, sajnos ez nem egyedi probléma. Igazán nem is probléma, hanem jellegzetesség. A Defender munkaautó, gumicsizmában/bakancsban, pufajkában ül benne a dógozó, tehát nem is kell akkor a fűtés, másrészt ez angol autó, az angolok meg nem túl kényesek a fűtésre - egy életen át fáznak és jó köszvényesek lesznek.
Én most szereltetek Webasto-t a Landyba, hogy télen mindig üzemmeleg motorral induljak.
jpmaster: csatlakozom maszuletetthez, ugyan nem voltam meg hasonlo versenyen, de az 50 pont nekem is soknak tunik. masik kerdes, hogy nekem pl. nincs GPS-em :)
rainforest
Amit a fűtésről írtál nagyon meglepett!
Ha a PU-t nem tudja befűteni, mit csinálhat a CSW-ben, ahol 4xakkora a légtér!
Szerintem ez valami egyedi probléma lehet.
jpmaster
Még ne vagyok sporttárs de itt egy hozzászólás
1)Biztos van olyan (rajtam kívül is) aki csak a munkahelyén tud felmászni a NETre. Magyarul pénteken legkésőbb délben fel kellene dobni a dolgokat, hogy mindenki tudjon nyomtatni is.
2.) Az 50 pont kijelölése nagyon soknak tűnik, nem tudom mennyi idő kell a teljesítéshez, mert függ az egymástól való elhelyezkedésüktől, de ha 2 megyényi területen szórjátok szét, akkor nem is tudnék még becslésekbe sem bocsátkozni. Amennyiben nagyok a távok és ennyi ellenőrző pont lesz, akkor a pontokat jól látható helyeken kellene elhelyezni azért, hogy aki koordináták szerint már megtalálta, gondolom ez a cél, az ne vesztegesse az időt azzal, hogy melyik fa tetején lehet.
Lehet hogy semmi újat nem mondtam, akkor bocsi!