Keresés

Részletes keresés

(M)Ákos Creative Commons License 2013.10.22 0 0 57056

Egész jó kis film, észrevételeim:

- a szegélykövek oldalsó beton megtámasztásait magasabbra húztam volna, legalább a feléig. Belül azért figyelni kell, hogy ne legyen túl magas, férjen még legalább 2 cm homok a térkő alá

- itt is sódert emlegetnek, erről mindenkinek a folyami jut eszébe, de zúzott kő kell

- a videón járdalapot raknak, amit ugye a végén nem a lapvibrátorral süllyesztenek a helyére. Térkőnél viszont igen. Ahogy én leírtam, tényleg csak 0,5 cm-t süllyed a kő bevibrálásnál (tapasztalat)

- ötletesnek tűnik, hogy a füves részen előre végigmennek lapvibróval...bár így biztos nehezebb kiásni utána. Én inkább kiástam előbb, és az első 10 cm kaviccsal együtt tömörítettem, ami alatta van (csupasz földben ugye elakad a gép)...

- az ágyazó réteg elhúzására tényleg jó ötlet a deszka sablon, utólag így csinálnám :)

- a szegélykő bebetonozása után egy éjszaka várakozás kevés, főleg most. Nem köt meg a beton, lapvibróval meg könnyen szétüti az ember

- 4 sóder/1 cement betont csináltam...biztos, ami biztos :)

- a szegélykő rakásnál akkor jó, ha annyi beton került alá, hogy 0,5-1cm-vel magasabban legyen, amikor odahelyezik...és gumikalapáccsal kelljen fokozatosan leütni a helyére. Így biztos nem marad üreg alatta. Az első odarakás után érdemes egyébként visszavenni, és megnézni alatta a "lenyomatot".

 

Ez az egész térkövezés sokkal nagyobb munka, mint aminek az elején látszik :S

Előzmény: Törölt nick (57044)
hantorish Creative Commons License 2013.10.22 0 0 57055

Igen, van ÉMI minősítése. Elég komoly árverseny van jelenleg a piacon ezen a környéken (Nem Budapest). Több referenciaházat is megnéztünk, szakember is látta, meg voltak vele elégedve. Sajnos azt nem tudom milyen lesz 10 év múlva, de most jóknak tűntek.

 

Az toldtandó terület alatt mindenképpen megcsináltatnám az aljzatbetonozást, hogy egy teherviselőn legyen később az egész épület. Viszont ahogy írtam 14 M Ft fölé egyszerűen nem tudok menni, ami az építést illeti.

 

Tetőtérben is gondolkodtam. Itt a kivitezelők azt mondták, hogy többre jönne ki az első ütem jóval a komolyabb födém miatt és annyit nem spórolnék vele. Megmondom őszintén nekem a tetőteres megoldás tetszene a legjobban. Ilyenben nőttem fel, nekem semmi kifogásom a tetőtérrel kapcsolatban, sőt...

 

A vízszintes bővítéstől azért félek, mert egyelőre nem tudom elképzelni, hogy ezt hogy oldják meg később egy, már kész ház esetén szépen. Hogy bontják meg a tetőt, hogy toldják hozzá a falazatot, stb.

 

A tetőtérnél viszont tiszta sor. Ott már kívülről nem kell hozzányúlni, csak belül megoldani.

 

Kérdés, hogy ha mindenképpen két ütemben szeretném a teljes házat elkészíteni, melyikbe érdemes belevágni.

 

Egy tetőtérbeépíthetőségnek milyen plusz költségei lennének nm-re vetítve? Tehát mennyivel kerülne többe ez a 80 nm-es földszinti lakóterület, ha tetőtérbeépítést készítenék elő? Ugye ez esetben az vízszintes bővítéshez szükséges aljzatbetonozát megspórolom, ami legalább 500.000 Ft.

Előzmény: KömKel (57051)
Peter atyuska Creative Commons License 2013.10.22 0 0 57054
Előzmény: Peter atyuska (57053)
Peter atyuska Creative Commons License 2013.10.22 0 0 57053

Gondolkodjatok típus tervekben az erdert -nek vannak ilyen típustervei és az ár komplett amit megadnak azaz nincs késöbb olyan hogy ja még kéne ez meg az és engedéllyel rendelkezik = nem lesz vele sehol sem gond.

Előzmény: hantorish (57049)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.22 0 0 57052

Az első dolog szerintem... elfelejteni a könnyű szerkezetet!

 

Kizárt, hogy jobb ár-érték és lakhatási mutatót adjon, mint egy rendes épület.

 

---

 

Viszont csak földszintes épületben gondolkodni, semmi tetőtér, semmi pince...

Ezt viszont 2 ütemre bontani a terven.

 

Alkészülhet ez egész alap+fal+födém+tető egyben, de

a 2 ütem miatt tudsz lakhatásit kérni egy részére is.

Ami már önálló lakásnak minősül és kb. kész van belül is...

 

A többi meg majd egyszer elkészül.

Előzmény: hantorish (57049)
KömKel Creative Commons License 2013.10.22 0 0 57051

Ugye ÉMI-s minősitésű könnyűszerkezetes kivitelezőkkel beszéltetek? Csak mert az "ács vagyok, összerakom fából" tipusú épületekre nem kaptok engedélyt.

Én akikkel beszéltem könnyűszerkezetes ház épitése kapcsán, a legolcsbb is 160e körül jött ki, plusz az alapozás.

(Ennyiből egyébként téglából is meg lehet épiteni)

 

Ha később toldani akarjátok, akkor a későbbi költségkimélés és egyszerűsités miatt a bővitménynek az alapozását jó lenne megcsinálni a mostani épületével együtt, hogy ne tudjon külön mozogni. Valamint természetesen a helyiségeket is úgy elrendezni, hogy ne gátolja a bővitést.

 

A másik megoldás a tetőtér, ahogy előttem is irták.

Előzmény: hantorish (57049)
Gyurco78 Creative Commons License 2013.10.22 0 0 57050

Úgy megépíteni a padlást/tetőt, hogy később be lehessen építeni...ez az én tippem.

Előzmény: hantorish (57049)
hantorish Creative Commons License 2013.10.22 0 0 57049

Sziasztok!

 

Párommal házépítésben gondolkodunk, viszont a forrásaink szűkösek, építkezésre nincs 14 M Ft-nál több pénzünk. (plusz a telek).

 

Számos építettőnél puhatóztunk már, referenciamunkákat is megtekintettünk. Az eddig nyertesek durván 145-150 Ft-os nm áron csinálnák meg könnyűszerkezetből. (ez a bruttó alapterületre vonatkozna).

 

 

Ennyiből durván 80 nm-es nettó alapterületű ingatlant lehet felhúzni elfogadható minőségben. Hosszútávon sajnos ez kevés lesz, mindenképpen 110-120 nettó nm körüli ingatlant szeretnék.

 

Szerintetek milyen módon lehetne megvalósítani a bővítést? Értem ezalatt, hogy hogyan célszerű terveztetni a házat a 80nm-re, hogy később a lehető legegyszerűbb módon lehessen hozzátoldani ezt a plusz 30-40 nm-t (két szoba + fürdőszoba).

 

A 80 nm-be szeretnék egy kényelmes méretű nappalit, hálót, konyhát, fürdőt, háztartási helységet és egy szobát (5 éves távlatba ez még 2 kisgyermeket kényelmesen ki tud szolgálni).

 

 

Érdemes egyáltalán ezen az úton elindulni, vagy várjunk még, spóroljunk még és inkább legyen 90-100 nm, amibe már elfér a nappali + 3 félszoba is?

 

 

 

(M)Ákos Creative Commons License 2013.10.22 0 0 57048

Ha "100 évre" akarod megcsinálni, mint én, akkor:

- kiszeded a földet a végleges szint alá 35 cm-rel, és mindkét oldalon 20 cm-rel szélesebbre ásod a "tükröt)

- elterítesz 10 cm murvát, átmész rajta lapvibrátorral többször

- bebetonozod a "kerti szegélyt", ami 20 cm magas, alá is jutott a murvából + 5 cm a betonból

- 2 nap múlva folytatod a murvával feltöltögetést, 10 cm-ként lapvibrózni kell!!! Ha kicsit meglocsolod, nem porzik.

- a murvával feltöltést a végleges szint-a térkő vastagsága-3 cm-ig csinálod (ha 8 cm-s a köved, akkor szint-11 cm-nél megállsz

- az így előkészített tükör legyen +- 1 cm pontosságú (hogy 2-4 cm ágyazó homokot tudj teríteni)

- elteríted az ágyazó réteget, ezt nem tömöríted, csak vízmértékkel tökegyenesre el kell húzni (ez igényli a legnagyobb odafigyelést)

- ezt az ágyazó réteget úgy teríted, hogy ha ráteszed próbának a térkövet, a végleges szint + 0,5 cm magasan legyen, kilógjon

- lepakolod a térkövet, gumikalapácshoz nem nyúlsz :)

- besöpröd a fugázó homokot, amíg elnyelik a fugák, utána a maradékot eltávolítod

- felrakod a lapvibrátorra a gumilapot, amit szintén béreltél hozzá

- többször végigmész a területen, széleken kezdve (bár itt csak az lesz :))

- csodálkozol, hogy "eltűnt" a homok a fugákból :)

- megint besöpröd, majd a felesleget eltávolítod...

- megint lapvibrózás

- megint besöpröd homokkal

- elvileg kész, de egy kis homokot hagyhatsz rajta, amit majd az eső még bemos majd a fugákba

- 2-3-4-5-6 hét után ellenőrzöd, hogy a fugák feltöltve maradtak-e, ha hiányzik, pótolod a homokot

(- ha ez elmarad, akkor a cipőről a sár megy be oda, aztán kinő a gaz könnyedén

- ja, a járda mellé visszatöltöd a földet

Na, ezen így megcsinálva autóval is lehetne döngetni...

A murva azért jó a szegélykő alá is, mert meg van oldva ott is a vízelvezetés, így a fagy nem tolja fel.

Kell neked:

0-20 (poros) murva, kiszámított mennyiség 1,2x-ese (tömörödik)

0-4 ágyazó homok, szintén többet kérj, bosszantó, ha elfogy

fugázó homok (szürke kvarchomok legyen, az áll jól össze), ebből 1 m3 akár 100 m2-re is elég szokott lenni, lehet hogy csak pár vödör kell

 

Ha nem akarod ennyire igényesre:

- lehet a szegélyt a földbe is betonozni, csak megmozgathatja a fagy csúnyán pár év alatt

- lehet spórolni a murva vastagságán, pl. csak 10 cm-t teszel (szintén gond lehet a fagy, szar a vízelvezetés->feltolja a köveket)

- ha nem akarsz lapvibrátort bérelni, és csak kicsi a terület, leütögetheted egyesével is a köveket gumikalapáccsal, de a felület így soha nem lesz teljesen egyenletes

 

Itt egy kép, hogy el tudd képzelni a dolgokat:

Illetve itt pdf-ben:

http://www.eptar.hu/csomopont_letoltes.php?tipus=pdf&id=235

 

Ha van gyakorlati kérdésed, szívesen segítek, nem vagyok szakember, csak elég sokat megcsináltam otthon :)

Előzmény: murray (57042)
Gyurco78 Creative Commons License 2013.10.22 0 0 57047

Rakható hosszában, csak a két szélénél ugye nem lesz egyenes, szóval ott sokat kell fugázni. Ez meg vagy tetszeni fog, vagy nem. Ha mindenképp hosszába rakod, és minden második sort eltolsz egy fél téglányit, akkor szerintem szebb lesz, meg jobban is kapcsolódnak a kövek.

A szegélyt én sem hagynám el, mert egy idő után szét fognak csúszkálni a kövek nélküle.

Előzmény: murray (57042)
halaloszto Creative Commons License 2013.10.22 0 0 57046

azert a szegelyt nem hagynam ki...

 

Vajk

Előzmény: Törölt nick (57044)
murray Creative Commons License 2013.10.22 0 0 57045

köszi

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.22 0 0 57044

- a leendő járdaszint alatti 25 cm-ig kiszeded a talajt

- erősen tömöríted (döngölés)

- járdaszint alatti 6-7 cm-ig feltöltöd zúzott kővel

- és tömöríted járdaszint alá 9 cm-ig

- elterítesz rá 4 cm térkő homokot (marozsi homok)

- síkba húzod lerakod ráa térkövet jrárdaszint plusz 1 cm magasan

- gumis lapvibrátorral levered-tömöríted a járdaszintre

- a fugákat homokkal feltöltöd (bele söpröd amíg nyeli)

 

Megnézel pár videot a youtube-on okosodásként... pl. ezt.

https://www.youtube.com/watch?v=LqYvV7JVIWI

Előzmény: murray (57042)
halaloszto Creative Commons License 2013.10.22 0 0 57043

szegely kotelezo. soder nem igazan jo, mert a kerek kavicsok allandoan mozognak egymason. igazibol poros murva kell, az tomoritve, azon homokagyba rakva a terko. keresztbe hosszaba szerintem mindegy, de kotesbe kellene tenni. ertelemszeruen keresztbe teve sok fel/vagott darab kell, hosszaba teve meg nagyon feltunu ha a fuga nem fut nyilegyenesen.

 

Vajk

Előzmény: murray (57042)
murray Creative Commons License 2013.10.22 0 0 57042

T. Urak a képen szereplő talajra szeretnék járdát építeni ezen térkőből.

úgy tudom hogy kell alá egy kemény sóder és puha sóder réteg és ebbe bele menne. de nem kell "rögziteni"

ez igaz? a szegély amit lehet hozzá venni külön mindenképp kell?

rakható hosszában is? fater szerint eleve keresztben kell rakni..

köszönöm.

tgwh3 Creative Commons License 2013.10.21 0 0 57041

Köszönet, majd meglessük. Cserépkályhánál mint ha lenne valami vizesedés, de repedést pl. nem látok, minden csupa derékszög és vízszintes a tető nem roggyant. Képeken :D

Lábazati hőszigeteléssel együtt lehet a vízszigetlést is? Igazából maga az épület tetszik, sok ablak, L alakú, és tényleg jól néz ki, ahhoz képest, hogy 30 éveset is láttunk, ami már borult jobbra-balra :D Ha esetleg lesz belőle valami, majd érdeklődöm. Privátban próbálok egy linket küldeni, két percet megér, mondjuk a kockához képest biztos nagyobb a hővesztesége :D

Járdát nem láttam, csak megengedi, alkudni úgyis kéne, ha akar belőle valamit :D

Előzmény: KömKel (57040)
KömKel Creative Commons License 2013.10.21 0 0 57040

Ha tömör kisméretű téglás, akkor általában rendben van.

 

A következőkre kell figyelni:

- hajszálrepedések a falon rendben vannak, de ha 45 fokosak, és/vagy átmennek lábazatra/koszorúra is, akkor az valami bibi

- födém nem-e lóg be (ha fafödéme van)

- sajnos 90%, hogy nincs vizszigetelése. Meg kell nézni nem-e áznak fel a falak. Hosszútávon mindenképpen meg kellene csinálni a vizszigetelést, ez elég húzós költség (15-20e Ft/fm)

- tetőszerkezet állapota

 

Ha hozzá akartok nyúlni a vétel után, akkor nem ártana egy alapfeltárást is csinálni, mert ha kőből rakott, 60 cm mély alapja van pl, akkor ezt meg kell erősiteni, ami megint horror. Értelemszerűen ezt a feltárást nem nagyon fogja engedni a tulajdonos, mert fel kell ásni az épület mellett 1 helyen, teljesen az alap aljáig... (bár pont most volt erre pozitiv példa, hogy a komoly érdeklődőnek még azt is megengedte, hogy a járdát feltörje emiatt)

Előzmény: tgwh3 (57039)
tgwh3 Creative Commons License 2013.10.21 0 0 57039

1935-ben épült épületről elsőre mit gondolnátok? Képeken nézve rendben van, élőben még nem jutottunk el odáig, hogy megnézzük. Gondolom statikussal kellene megvizsgáltatni.

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.21 0 0 57038

És ez .... ?

 

4.  fagyapot tábla

+ hálózni+glettelni kell

+ nem kell alapozás, vasháló a szerelőbetonba max

+ haladós, pormentes

+ gépészeti vezetékek vésés és egyebek nélkül elhelyezhetők

 

 

Előzmény: KömKel (57035)
KömKel Creative Commons License 2013.10.21 0 0 57037

Az áthidaló feletti koszorúrészbe rakjatok bele alulra

+1 szál vasat középre 120 cm nyilásszélességig

+2 szál vasat elosztva efelett

 

(200 cm felett illik külön, nagyobb vasalatot és koszorút rakni erre a szakaszra)

 

Előzmény: regen_bogen (57036)
regen_bogen Creative Commons License 2013.10.21 0 0 57036

Óh, köszönöm szépen a részletes tájékoztatást :-)

Úgy tudom az áthidalók fölé közvetlenül a betonkoszorú kerül nálunk, ezek szerint akkor nyugodtan vehetünk porotherm áthidalót a vályog falba. Gipszkarton falban nem is gondolkoztunk, válaszfal meg ha nincs semmilyen ellenjavallat, akkor gondolom abból célszerű, amivel a kőműves szebben tud dolgozni.

Köszönöm mégegyszer a segítséget.

Előzmény: KömKel (57035)
KömKel Creative Commons License 2013.10.21 0 0 57035

A vályog falba mehet a porotherm áthidaló, de:

- az alátámasztásoknál kell 2-3 sor kisméretű tégla a végeknél

- fölötte is kell 2 sor kisméretű tégla, mivel a porotherm áthidalónál előirás teherhordó fal esetén (hacsak nincs felette közvetlenül koszorú pl)

 

A belső falaknál mindkét verziónál kb ugyanazok a költségek:

 

1. Tégla válaszfal

+ olcsóbb az áthidaló

+ olcsóbb a falazóanyag

- vakolni kell

- mivel a súlya sokkal nagyobb, kell alá egy megerősitett szerelőbeton vagy kis vasalt sávalap

 

2. Ytong

+ csak glettelni kell

+ a szerelőbetonba rakott vasháló általában elég neki alapozásnak

- drágább a falazóanyag

- drágább az áthidaló

- oda kell figyelni, hogy szigorúan benne legyen az előirt huzalozás

 

3. Gipszkarton

+ csak glettelni kell

+ nem kell alapozás, vasháló a szerelőbetonba max

+ haladós, pormentes

+ gépészeti vezetékek vésés és egyebek nélkül elhelyezhetők

- a rendesen elkészitett (2x2 réteg gk, kőzetgyapottal) gk válaszfal nem olcsóbb a falazottnál

Előzmény: regen_bogen (57032)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.21 0 0 57034

No ilyet is ritkán mondok, de halgass KömKel-re. Ő ért is hozzá.

 

Egyébként exnél a válaszfalakba felébe helyben öntött, felébe Porotherm áthidaló van (Y-tong fal mindenhol). Nincs velük probléma. Mondjuk beltérben túl nagy hőingadozásról nem beszélhetünk.

A főfal viszont más, s ahhoz nem tudok hozzászólni.

Előzmény: regen_bogen (57032)
C20NE Creative Commons License 2013.10.21 0 0 57033

Régen beraktak egy fagerendát és csókolom, mondjuk nem is van nagy terhelés rajta egy földszintes épületnél, de én szélesebbre bontanám a nyílást és két oldalon pillért falaznék/betonoznék, ami majd az áthidalót tartja, így sokkal stabilabb lesz és az ajtót/ablakot is stabilabban lehet rögzíteni.

Előzmény: regen_bogen (57032)
regen_bogen Creative Commons License 2013.10.21 0 0 57032

Igen, 10-es válaszfal lesz, nem teherhordó, és földszintes az épület. Csak itt a fórumon írta KömKel nemrég, hogy pl ytong falhoz nem szerencsés porotherm áthidalót használni, mivel eltérő a hőtágulásuk, és repedezni fog a találkozásnál. Ezért kérdeztem, hogy a vályog és ytong, vagy a vályog és tégla párosítás jobb-e ilyen szempontokat is figyelembe véve, hiszen a közfalakat bele kell kötni a főfalba, tehát találkoznak. Tényleg, ha már áthidaló, azokkal mi a helyzet? Vályog falba ablak-ajtó fölé mehet-e a portherm áthidaló? Azt látom, hogy árban nem mindegy, mert a 100-as ytong áthidaló ára kb duplája a porotherm árának (hacsak nem néztem el valamit nagyon).

Előzmény: Törölt nick (57025)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.21 0 0 57031

A HS38 önmagában U=0,35 >> R=1/U=1/0,35=2,86

A 10 cm fehér hab U=lambda/vastagság=0,04/0,1=0,4 >> R=2,5

 

Összesen R=2,86+2,5=5,36 >> U=1/R=1/5,36=0,19 W/m2k

Ez manapság rendben van, bár 50 cm fal vastagság adódik.

(pl. a 30 N+F és 14 cm fehér hab kicsit vékonyabb falat adott volna)

 

Erre a HS38 téglára nem az EPS hab való, hanem a vakolható kőzetgyapot!

Pára és hanggátlás szempontból is...

 

----

 

...és  valóban nagyjából majdnem felezi a  FALON át távozó hőt.

Gázból a csupasz HS38 fal évi ~350 Ft-t eszik egy télen.

A 10 cm habbal együtt már csak ~190 Ft-t ...

C20NE Creative Commons License 2013.10.21 0 0 57030

Az, akkor marad a fal.

 

Mondjuk a fürdőszobában a vizes rendesen szétvéste ám, de ezek szerint szerencséje volt 20 évvel ezelőtt.

 

Köszönöm a választ!

Előzmény: KömKel (57029)
KömKel Creative Commons License 2013.10.21 0 0 57029

Ha ez közvetlenül a gerendákon és a béléstesten fekvő felbeton, akkor nem vésheted meg, mivel ez a födém tartószerkezetéhez tartozik.

Előzmény: C20NE (57027)
Varek1 Creative Commons License 2013.10.21 0 0 57028

 Miért ne, ha a vasaktól kivitelezhető.

Azok a fűtéscsövek nem túl vastagok.

Előzmény: C20NE (57027)
C20NE Creative Commons License 2013.10.21 0 0 57027

Sziasztok!

 

Tetőtérben betongerendás és kerámia béléstestes födémen van egy betonréteg. A fűtéscsöveket szeretném elvinni benne. Megvéshető ez óvatosan a falak mellett vagy statikailag nem lenne szerencsés.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!