Keresés

Részletes keresés

Coupe1 Creative Commons License 2011.10.26 0 0 47823

Szia!

 

Köszönöm a választ. A kúpos szelepet hol találom, még soha nem szereltem ilyet.

Előzmény: MTZ Betyár (47822)
MTZ Betyár Creative Commons License 2011.10.26 0 0 47822

Próbáld meg átkötni a munkahengert a másik két tolattyú valamelyikére, és ott mit csinál.

Ha semmi, akkor ki kellene venni a kúpos szelepet, valószínű nem tud zárni, (ezért nincs működtető nyomás, nem emel) mert valami kosz beszorulhatott alá, vagy tömítés darab, akármi.

 

Előzmény: Coupe1 (47821)
Coupe1 Creative Commons License 2011.10.26 0 0 47821

Sziasztok!

 

Egyszer már írtam ide a fórumra de senkitől nem kaptam választ. Mivel még mindig fennáll a probléma ezért ismét próbálkozom.

MTZ hidraulika rendszer van kistraktoromon, ez a hidraulika rendszer egyik pillanatról a másikra elromlott.

Szétszedtem a szivattyút, hibátlan, olyan erővel nyomja a tartályba vissza az olajat, hogy az ott felhabosodik, viszont a munkahenger csak keservesen, nagyon pörgetve a motort, húzza vissza a munkahengerszárat de azt kézzel is vissza tudom tartani.

A munkahengert is szétszedtem /C100/ minden tömítése kiváló nem látni kopást, stb.

Van rajta 3db csavar, légtelenítő??? azokat is nyitogattam és vártam jöjjön belőle olaj, majd elzártam.

A vezérlőtömböt nem szedtem szét, az oldalán van egy légtelenítő??? ott is folyik olaj, ha megnyitom.

Tömítetlenség kifelé nincs sehol nem szivárog, egyedül a munkahenger egyik gyorscsatlakozójánál cseppen néha olaj de az eddig is megvolt. /abban lehet tömítést cserélni vagy komplett csere???/

 

A vezérlőtömbben mi romolhat el egyszerre? vagy hol lehet a hiba?

 

Ha jól emlékszem, akkor legutolsó emeléskor  teljesen kint volt a munkahenger szára, ahogy a trartor felment egy kisebb dombra és közben kultivátort húzott, akkor nem akarta felemelni csak nagyon lassan, pörgetve a motort. /Én azt hittem kevés volt az olaj a tartályban és levegőt kapott./ Azóta sajnos nem lehet használni.

 

Kérem, aki tud segítsen, adjon tippet.

 

Előre is köszönöm!

 

 

Ilyen fajta vezérlőtömb van a gépen, a nyíllal jelölt helyen van egy kar, amit használni kellett plusz van egy negyedfordulatú csap is amit zárni nyitni lehet. /Azt nem lehet szétszedni, nem tudom gyárilag hogy rakták össze, eredetileg piros színre volt fújva./ Még egy lehet hogy fontos, a traktoromban a vezérlőtömb vízszintes helyzetben van beépítve vagyis lapjával lefelé, mint a képen is ahogy odatették.

 

Sok évig hibátlanul működött, évente kb 20 munkaórát használtuk.

 

MTZ Betyár Creative Commons License 2011.10.26 0 0 47820

Freddy,  te vagy ott a másik oldalon a fáraó?  :))))

Előzmény: Törölt nick (47803)
akela_a_hun Creative Commons License 2011.10.25 0 0 47819

Sziasztok!

 

Talán vki találkozott a következő problémával:

820.2 töltés.

Az alap töltés (12V) jó, 14 körül adja.

A kiegészítő töltés - a másik akksira - viszont 13V fölé nem nagyon megy.

Kipróbáltam egy másik szabályzót (a hűtőnél), azzal is ugyanaz.

(saruk kicserélve, érintkezők megpucolva, töltővezeték két végén fesz.mérés ugyanannyi)

A generátorból kivezetett 2 szál váltófeszültség tekercse nem szakadt, nem testzárlatos.

 

Valami ötlet?

Gyakori ezeknél az ilyesfajta nyűg?

Szaby27 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 47818

Amúgy nem mindig az anya lazul le. A váltóban fárad el a csapágy.... Sajnos ez csak szétszedés után derül ki.

Rükvercben hangos a váltód?

Előzmény: Törölt nick (47807)
Szaby27 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 47817

Egy picit lehet, így tehermentesíted a kuplungházat. A levágás után nem azt jelenti, hogy IX.ikbe a barázdán át lehet rongyolni. :)

Előzmény: 892.2 (47813)
Szaby27 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 47816

15,5R38-as gumi szélessége : 394-400mm között mozog. A gumi külső átmérője 1570mm

13,6R38-as gumi szélessége 345mm körül van. Átmérője valamivel kisebb mint a 15,5R38-asé.

Neked 82-es mtz-éd van arra 15,5R38 való.

Előzmény: gun81 (47811)
vanyitom Creative Commons License 2011.10.25 0 0 47815

Szoktak itt felénk, mert akkor nem töri el a kuplunharangnál. De igazából pilótafüggyő hogy eltörik e.......

Előzmény: 892.2 (47813)
Szaby27 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 47814

Majd Gyulától kérdezd meg a kiszállási díjat és az órabért. :))) Kamion olcsóbban jön. :)))

Mtz felbakol két kerék ki, majd két tank ki, utána munkahenger ki, difi fedél le és máris látod az anyát. Az anya meghúzására és kimérésére kell célszerszámot gyártani. De rajzlap is megfelel célszerszámnak. :)

Előzmény: Törölt nick (47803)
892.2 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 47813

üdv.

szerintetek érdemes az egyeneshid ütközőjéből levágni?

arra célzok hogy többet billenjen és ne feszgesse az alvázat és kuplungházat ha felütközik.

Szántomi Creative Commons License 2011.10.25 0 0 47812

Köszönöm!

Előzmény: lala5995 (47810)
gun81 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 47811

sziasztok

megtudnátok mondani mi a különbség a 13,6 R38 és a 15,5 R38 gumi méretei közt a különbség.

Mármint szélesség,magasság ilyenek

elöre is kösz

holnap akarok új gumit venni az egyik kihasadt szántás közben elég régi is volt már

lala5995 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 47810

Egy kép ami segít!

Előzmény: lala5995 (47809)
lala5995 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 47809



Előzmény: Szántomi (47808)
Szántomi Creative Commons License 2011.10.25 0 0 47808

Lenne egy kérdésem:

mtz-n csúszik a kardán melyik csavarral kell beállítani hogy ne csússzon?

mert ha jól tudom van a kuplungnak egy csavar meg a fék azt hiszem az van. javítsatok ha nem jól tudom.

és még valami mire kell figyleni az állításnál?

köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2011.10.25 0 0 47807

Ezek szerint, Farkas Gyula szerelője,csak max hézagolhatott egy kicsit...:-)

 

..tudtam én.. hogy nem olyan egyszerű ez....

A "traktoros" Creative Commons License 2011.10.25 0 0 47806

Még annyit, ez csak tűzoltó munka.

Előzmény: A "traktoros" (47805)
A "traktoros" Creative Commons License 2011.10.25 0 0 47805

Üdv.

Igen,kerekek tank (tankok) dififedél le és....

olajat nem feltétlenül kell le engedni.

Előzmény: Törölt nick (47803)
MTZ Betyár Creative Commons License 2011.10.25 0 0 47804

Ha nem veszik le a fülkét, akkor alábakolják, le mindkét hátsó kerék, ki a tankokat, munkahengert, fülkét megemelni amennyire lehet, fedél fel a hídházról.

Ez így egy nagy szívás és csak max. kihézagolja a tányérkereket, mert az anyát nem tudja rendesen meghúzni és ha a kihajtás csapágyát akarná kihézagolni ahhoz pedig ki kell venni a bolygóművet, ahhoz előbb a féktengelyeket, de még az előtt a féltengelyeket kihúzni, nagykereket kivenni és még sorolhatnám....

Meg, ha az anya laza, akkor ott már a váltóba is van gond nem kevés.

 

Tavaly télen csináltunk egyet, ketten voltunk rá, egy hétig csináltuk szépen lassan fűtés hiányába... de az első megmozdulás az a fülke levétel volt, aztán meg ízekre szedés.... erre is aztmondták csak az anya laza aztán a kuplungtól végig a féltengelyekik bezárólag mindennek baja volt. Összes csapágy szar volt... váltóban bemenő, kimenő tengely csere, jobbos féktengely, jobbos nagykerék, kúp-tányérkerék páros... 5000 üzemórás váltó volt...

Csak friss olajat nem látott sürün.

 

Szóval, ha ilyen van és valaki nem akar sokat anyázni, akkor a fülkét le. Meg mindjárt így jobban kirajzolódnak a dolgok bent, meg kint a hidraulikát is egyszerüen gyorsan rendbe lehet tenni.... :)

Előzmény: Törölt nick (47803)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.25 0 0 47803

Hali !

 

Bemásolok ide 2db hozzászólást egy másik fórumról..

 

""Menet közben morog,vagy akkor,mikor 9-be gyorsan mész-vele,és hirtelen elveszed a gázt ?

Utóbbi esetben,koronás-anya fellazult...(MTZ betegség)
De tök mindegy..mert akkor is szét kell húzni !..és a fülkét is le kell venni..
De ez nem olyan nagy baj ám! mert így legalább ,kiderül hogy milyen állapotban van a váltód..és ha rendbe rakod,
sokáig jó lesz..nekem a 80-as,7000 üzemórája bontatlan,és még mindég jó! igaz, hangosabb már mint kellene..""

 

VÁLASZ RÁ :

 

""

válasz #9227 hozzászólásra » | Farkas Gyula küldte be 2011-10-25 18:02:36-kor

Válasz #9226. hozzászólásra

Ma csináltunk egyet , a fülkét nem kell levenni és szét sem kell húzni a traktort ! A szervizesem meg egy segítség egy nap alatt megcsinálja !""

 

Szerintetek,milyen módszerrel dolgozott a szervizes,mikor meghúzta a koronás anyát ?? széthúzás és fülke levétele nélkül...

 

Leengedte az olajat,leszedte a trepplemezeket,és  felülről azon a kis nyíláson keresztül kínlódhatott ?

Mtz 550E Creative Commons License 2011.10.25 0 0 47802

Hali!

Tudnátok nekem segíteni egy ismerősömnek féltengely csapágyat mert összertört meg megfordult már a tengelyen! Mit lehetne vele csinálni? Mert nekem azt is mondták hogy pontozzuk fel pontozóval és utánna sósavval kenjük le és mehet rá az új csapágy és megszorúl! Vagy valami ragasztóval?

Szántomi Creative Commons License 2011.10.25 0 0 47801

 az elmúlt hét eseményei: tárcsázás, vetés hengerezés.

Szántomi Creative Commons License 2011.10.25 0 0 47800

Köszönöm!

esetleg ha még tudsz mtz-50,80,82...stb könyveket ilyen formában azt megköszönném :)

Előzmény: Szaby27 (47797)
Gepesz35 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 47799

A neten találtam!

Előzmény: Törölt nick (47771)
Gepesz35 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 47798

Üdv!Valaki tudjae a Kiskőrösi kertitox permetező alkatrészes ürgének a telefonszámát?

Szaby27 Creative Commons License 2011.10.25 0 0 47797
Előzmény: Szántomi (47795)
Szántomi Creative Commons License 2011.10.25 0 0 47796

 itt is van ezzel melózok :)

Szántomi Creative Commons License 2011.10.25 0 0 47795

Jó napot mindenkinek!

Új vagyok a fórumon.

igaz nem rendelkezek itthon MTZ-vel de azzal dolgogatok jelenleg egy 820-as típussal.

Lenne is egy kérdésem: valakinek lenne PDF formában vagy képekben mtz kezelési és karbantartási útmutatója?

Törölt nick Creative Commons License 2011.10.25 0 0 47794

Igen megvan még jo állapotu csa mi grammer üléseket használunk.Tiszaalpár.

Előzmény: mérnökferi (47792)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!