Úgy van!Szerintem kérdezzrá,hogy mennyiért csinálná meg!Már ha egyáltalán helyileg közel vagy hozzá de biztosan találsz valakit aki megcsinálja ha nem akarod magad!
Természetesen csináltatásra gondoltam!Prototípúsnak pedig itt van a kép!Nincsen ebben semmi bonyolult!Egy darab cső lefelé konyuló végekkel,ha nincsen csőhajlító akkor vágni kell vagy 45 fokos patentívekkel meg lehet csinálni!A két végére fenék lemez amibe persze előzőleg lyuk és csavar vagy anya kerül hegesztett kötéssel!A tetejére két darab vízszintese lemez darab vagy laposvas darab lyukkal a lámpáknak és lehet festeni lökhárítót kifúrni és felcsavarozni!
Van itt valaki lakatos a fórumon!Ritkán szokott írni és nagyon szégyenlem de nem ugrik be a neve!Csinált itt valakinek első lökhárítót is azthiszem!Szerintem neki semeddig sem tart egy ilyet megcsinálni!
Igazad van nem kell túlmisztikálni ezt a fellépőt.Amire neked nekünk kell arra megfelel.Meg amúgy is ha már elsőre tökéletes utána mit csinálnánk ,nem?
Az enyém is 27-es hasonló okokból mint a tied!A gyári kerékőrök már akkor is odavoltak amikor vettem a kocsit de most nem raktam vissza őket mert az egyikkel nagyon megszenvedtem!
A csavarokkal nincsen bajom a gyári kulcsal szoktam szerelni de a kerekeket sokat kellett emelgessem hajlított derékkal mire ki és vissza vadásztam a nyavajásokat!:-)
Ezzel eleinte én is nagyon szenvedtem, mert részben szorult a 27-es dugó a kerékanyáimon (van rajtuk valami hülye krómozott borkolatféleség - mondjuk kerékőrnek így majdnem jók :) , részben meg nem megfelelő szerszámokkal küzdöttem. Mióta van egy rendes 45 centi hosszú csuklós fejű hajtószáram, amire rá is tudok állni, ha kell, azóta sokkal könnyebb. Ez előtt elhajlítottam a gyárit, eltörtem egy kihúzhatós Auchan gazdaságos fajtát. A kerekeket meg talicskával szoktam tologatni kettesével :), mert otthon jó messze vannak az utcától és főleg ott szoktam kereket cserélni, mert az udvar apró köves és nem szeretem emelgetni a kocsit.
Erről jut eszembe!A múlthéten felraktam a nyári kerekeket de előtte lemértem őket,31 kg/db!El vagyok szokva a fizikai munkától így egy kicsit meg is viselt a mutatvány mire előbányásztam őket meg lecseréltem és elraktam a télieket!
Tehát 4,5 kg-al nehezebbek a gyáriaknál és 7 cm-el / ezt nem mértem csak számítások alapján / nagyobbak átmérőre is!Hazudnék ha azt mondanám,hogy szétszaladt a ménes de azért megérezni,hogy nincsen akkora menetdinamika!:-(
Köszönöm az ötletelést! Nekem a "minek a biztosíték" a legszimpatikusabb. Lehet, hogy kipróbálom. :-) Meg ha lesz időm, leszedegetem a pehely könnyű kerekeket és a végére járok a fekete madzagnak is!
Kicsit gyakorlatiasabban: ha leveszed az első kereket, akkor a féktárcsa mögött megérkezik a hajékony fékcső, meg egy másik, kb 4-5 mm vastag fekete vezeték -ez az utóbbi végződik az ABS szenzorban. A szenzor teteje is gumi-műanyag borítású, annál fogva felfelé ki lehet húzni a szenzort. Passzosnak kell lennie, de kijön. Akkor kiderül, hogy a szenzor maga illetve az egész "üreg", amiben van, mennyire koszos, olajos - esetleg ellenkezőleg, rozsdás. A szenzor tisztítása ideig óráig javulást hozhat. Én kétszer megtisztítottam, egy-egy napig pöpec volt utána. Talán kettőig is :)