Keresés

Részletes keresés

regen_bogen Creative Commons License 2013.10.24 0 0 57099

Igazad van, a beton a legolcsóbb ezekből, akkor nem 30 cm lesz a koszorú. Bár a jelenlegi 50 cm-es falvastagság vakolattal együtt annyi, szóval simán lehet, hogy az 5 cm ytong/heraklith és az 5 cm XPS között nem lesz több 35 cm-nél, az meg majdnem 30 :-)

Előzmény: KömKel (57097)
Athos27 Creative Commons License 2013.10.24 0 0 57098

Pont minap néztem, hogy a létra tényleg átformálta kissé az eredeti képét :)

Én elsősorban a vízfelvétel miatt gondoltam rossznak, a mechanikai védelmet kis odafigyeléssel talán meg lehet oldani. Bár az meg hiánycikk...

 

Viszont még valami eszembe jutott a koszorú betonozását illetően: ahogyan észervettem két tábor létezik. Van aki tesz az utolsó téglasorra egy vékony GV lemezt, hogy a beton ne töltse ki az üregeket, van aki meg nem, "legalább jobban kapaszkodik" érveléssel.

Neked mi a véleményed?

 

Üdv,

P

Előzmény: KömKel (57095)
KömKel Creative Commons License 2013.10.24 0 0 57097

Én az XPS-t vastagitanám inkább, mivel a beton koszorúnak még igy is szarabb lesz a hőátbocsátása, mint a vályogfaladnak.

De ha a legolcsóbb megoldásra mész, akkor a belső 5 cm Ytong/heraklith, és a külső 5 cm XPS között töltsd ki betonnal :)

Előzmény: regen_bogen (57096)
regen_bogen Creative Commons License 2013.10.24 0 0 57096

Ha a belső ytong/heraklith és a külső 5 cm-es XPS között szélesebb hely marad a koszorúnak, mint a tervezett 30 cm, akkor a belső ytong/heraklith fal legyen vastagabb, vagy az XPS külső/belső oldalára kerüljön még ytong? Azaz az XPS a koszurúval érinkezzen, vagy a külső falsíkra kerüljön?

Előzmény: KömKel (57094)
KömKel Creative Commons License 2013.10.24 0 0 57095

Lehet a szemed csalt meg, van már fehér szinű XPS is.

Bár én is láttam már pár helyen sajnos EPS-t berakni. Vizfelvételi szempontból sem jó, valamint az épitkezés közbeni mechanikai igénybevételeket sem birja (ácsok baszakodása, létra nekitámasztás, stb)

Előzmény: Athos27 (57093)
KömKel Creative Commons License 2013.10.24 0 0 57094

Az Ytong már okés, de elég belőle belülre az 5 cm-es. Igazából meg kell nézni melyik olcsóbb: Ytong vagy heraklith.

Kivülre viszont nem jó az Ytong, oda mindenképpen XPS-t rakjatok, mivel csak a "későbbiekben" lesz külső hőszigetelés.

 

Előregyártott kerámia áthidalónál a kerámiára már megtapad a vakolat, azt jobban össze lehet hozni, mint a betonra rakható cementvakolatot a mészvakolattal.

Előzmény: regen_bogen (57092)
Athos27 Creative Commons License 2013.10.24 0 0 57093

Ha már koszorú szigetelés.

Több helyen is láttam, hogy a koszorú külső részére 5 centis sima fehér (gondolom 100-as) EPS-t raknak bentmaradó zsalunak + szigetelésnek XPS helyett. A tégla síkjában még kap fából megtámasztást, így nem nyomódik szét. Ez így mennyire korrekt? Gondolok pl a vízfelvételre a betonból, stb...

 

Szigetelési értékben 30-as falnál 25 centi koszorú szélességgel 5 centi XPS/EPS és + 12 centi külső EPS szigeteléssel számolva a zsalunál lévő XPS/ EPS (U= 0,21/0,22) szigetelési értéke közt egészen kevés a különbség.

 

Üdv,

P

Előzmény: KömKel (57091)
regen_bogen Creative Commons License 2013.10.24 0 0 57092

Az előregyártott áthidalónál nincs szükség ilyen heraklith lemezre? Vagy ekkor elég, ha üvegszövet hálót teszünk a vályog/tégla/áthidaló határvonalakra a vakolat alá?

A koszorú elvileg úgy van tervezve, hogy az 50 cm széles vályogfalra készül kívül-belül egy 5-10 cm-es ytong fal, ami zsaluként is szolgál, és így a koszorú csak 30x30-as lesz. Ekkor is kell az XPS? Egyébként a későbbiekben 10 cm kőzetgyapot hőszigetelés fog a külső falra kerülni.

Előzmény: KömKel (57091)
KömKel Creative Commons License 2013.10.24 0 0 57091

Az a baj a heraklith-al, hogy viszonylag könnyen törik, tehát önmagában nem alkalmas zsaluzatnak, csak ritkitott deszkázással megtámasztva.

 

A monolit áthidalót úgy érdemes kialakitani (koszorút is), hogy legyen nagyon minimálisan 5 cm XPS hőszigetelés kivül, de ha nem lesz utólagos hőszigetelés a falon, és kellően vastag a falazat, akkor 8-10 cm lenne a jobb.

Ha az ablak középre kerül a falsikon, akkor az XPS az ablaktok feléig forduljon be vizszinetesen is (áthidaló alsó része).

 

A beton áthidaló alá is kell mindenképpen aláfalazás.

Előzmény: regen_bogen (57090)
regen_bogen Creative Commons License 2013.10.24 0 0 57090

Gondolom ez a Heraklith lemez szolgálhat bennmaraddó zsaluzatként is. Vagy a külső oldalon nem érdemes ezt használni? Illetve említetted, hogy az előregyártott áthidaló alá a feltámasztásoknál 2-3 sor kisméretű téglát kell rakni. Igaz ez a helyben öntött áthidalónál is?

Előzmény: KömKel (57089)
KömKel Creative Commons License 2013.10.24 0 0 57089

Azt azért számold hozzá, hogy ILLENE a monolit áthidaló belső felére és aljára Heraklith C25 fagyapot lemezt rakni, hogy rendesen össze lehessen vakolni a vályoggal.

Mert a beton sosem fog tudni rendesen együttdolgozni a vályogra rakott vakolattal, és szemezni fogsz a repedésekkel.

Előzmény: regen_bogen (57087)
regen_bogen Creative Commons License 2013.10.24 0 0 57088

Valami ilyesmire számítottam. Kicsit árnyalja a képet, hogy most csak a jelenlegi ablakok helyének vályoggal történő befalazásához kell a falazóhabarcs, mert máshová kerülnek a nyílászárók. A közfalak felhúzása jövőre húzódik, ráadásul azok ytongból lesznek, amihez nem is biztos, hogy falazóhabarcsot érdemes használni (de ez már egy másik kérdés). Tehát most viszonylag kevés kell, a már említett 1 raklap (35 zsák) elegendő lesz. Így nem tudom, hogy érdemes-e a helyben keveréssel foglalkozni.

Előzmény: Törölt nick (57086)
regen_bogen Creative Commons License 2013.10.24 0 0 57087

A nagy nyílásokra van statikai terv, csak az ablakok fölé való 100-as, 125-ös, 150-es áthidalók kiváltása érdekelne, hogy ha helyben öntjük és bevasaljuk rendesen, akkor jobban jövök-e ki anyagilag, mint az előregyártott áthidalóval, figyelembe véve a nagy falvastagságot. Nyilván a kőműves jobban örül az előregyártottnak, mert azzal kevesebb gondja van.

Előzmény: KömKel (57085)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.24 0 0 57086

Kb. a feléből...

Előzmény: regen_bogen (57084)
KömKel Creative Commons License 2013.10.24 0 0 57085

Azért ha nagy nyilásáthidalásod lesz, érdemes egyeztetni a vasalásról statikussal, mert nem mindegy, hogy mi támaszt még erre rá (pl tető szarufái, vagy födémgerenda).

Előzmény: regen_bogen (57082)
regen_bogen Creative Commons License 2013.10.24 0 0 57084

Jelen esetben, ahogy a linken is látszik, az újházas 890 a baumit meg 1115/zsák, ami egy raklapnál (35 zsák) már 7875 Ft az újház javára. Azt még nem számoltam ki, hogy a helyben kevert mennyiből jönne ki.

Előzmény: Törölt nick (57083)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.24 0 0 57083

Valószínűleg az újház csak átcimkézett (saját "márkanéven" árult, s alapvetően az újház nem olcsó).

 

Körülbelül 15 zsák felett érdemesebb helyben keverni. Ráadásul a kőmívesek is jobban szeretik az oltott meszet mint a mészhidrátot.

Előzmény: regen_bogen (57082)
regen_bogen Creative Commons License 2013.10.24 0 0 57082

Anyagilag gondolom jobban jövök ki, ha helyben öntöm, mivel ha jól tudom, akkor az 50 cm-es vályogfalra kellene nyílásonként 4-4 db az előregyártott áthidalóból, ami darabonként 1600-2500 Ft, mérettől függően.

 

Másik kérdés: Van-e különbség az újHÁZ márkanéven forgalmazott falazóhabarcs és a Baumit 30 falazóhabarcs között? Elvileg az elsőt is a Baumit gyártja. Gondolom érdemesebb ilyet venni, mint helyben keverni a habarcsot cementből, mészből és homokból.

Előzmény: KömKel (57081)
KömKel Creative Commons License 2013.10.24 0 0 57081

Öntheted egybe, de ha nagyon mélyre nyúlik a koszorúhoz képest, akkor az alsó vasaknak is lent kell lenniük, tehát értelemszerűen 3 sorban lesznek benne a vizszintes vasak (kettő a koszorúé, egy pedig az áthidalóé), és ezeket 1-1 jó hosszú kengyel fogja össze.

Előzmény: regen_bogen (57080)
regen_bogen Creative Commons License 2013.10.24 0 0 57080

Értem, köszönöm szépen. És egyébként kell egyáltalán előregyártott áthidaló, vagy ha már úgyis zsaluzni kell a koszorút, akkor nem önthetem helyben az áthidalót is, ahogy a koszorút?

Előzmény: KömKel (57037)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.23 0 0 57079

Flexibilis csemperagasztó.

 

Azonban gondold át újra. Az OSB kültéren nem túl tartós (max fedett helyre való). S a szeletelt téglát impregnálni is kell (hozzá való olaj vagy más hasonló)

Előzmény: pitmann (57078)
pitmann Creative Commons License 2013.10.23 0 0 57078

Sziasztok!

 

Osb lapra mivel lehet felragasztani pl szeletelt tégát? (kültérre!).

 

Előre is köszönöm!

 

Üdv

KömKel Creative Commons License 2013.10.23 0 0 57077

Több lheetőség van:

 

1. Eleve beépitett a tetőtér, ilyenkor a terhelés nem változik, tehát nem nyúlnak hozzá.

2. A fa födém csak bentmaradó zsaluzatként szolgál, kap felülre egy komolyabb vasbeton lemezt.

3. Olyan kicsik a fesztávok, hogy a régi fagerendák elegek.

4. Papiron létezik a megerősités, csak szarnak bele, és a femü beleirja, hogy elkészült.

 

Sajnos a 4. a legjellemzőbb...

Manapság ugyanis vagy faanyagvédelmi tervet (~200e Ft) kell(ene) csináltatni meglévő fafödémnél a faszerkezet állapotáról, és megerősitéséről, vagy cserélni kellene az egészet új faszerkezetre.

Én annyi kompromisszumot szoktam kötni (statikussal karöltve), hogy a feltárás után megnézzük a faanyagot, és bentmaradhat, besüritjük azt. Papiron meg teljes csere szerepel.

Előzmény: Gyurco78 (57076)
Gyurco78 Creative Commons License 2013.10.23 0 0 57076

Ha már fafödém...ahol lakom, a majd' 100 éves házakon simán csinálnak tetőtérbeépítést, és nem hiszem, hogy megsűrítik hozzá a gerendákat, akkor vajon hogy csinálják?

Előzmény: KömKel (57075)
KömKel Creative Commons License 2013.10.23 0 0 57075

Mindkét feltételezésed hülyeség, legalábbis részben...

 

Fafödémen is lehet kialakitani tetőtérbeépitést, és pont most lett készen egy ilyen házam. Annyi a különbség, hogy a fagerendákat nem 80-as osztással kell rakni, hanem 45 cm-ként, tehát majdnem a duplája.

 

A tető hajlásszöge pedig attól (is) függ, hogy milyen széles lesz az épület, illetve milyen a tetőidom kialakitása.

45 fokos tetőnél 1 m2 födémterületre 1,41 m2 tetőfelület esik, 30 fokosnál 1,15 m2. A tetőszerkezet 10e Ft/tetőfelületm2 áron hozható ki, hőszigetelés nélkül.

Előzmény: hantorish (57072)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.23 0 0 57074

Kapart vs. dörzsölt:

Szigetelés illetve védelem szempontjából nincs jelentősége túlzottan, csak esztétikai megjelenésben. Azonban a dörzsöltet könnyebb felhordani (kevesebb gyakorlattal is szép lesz).

A festék jó eséllyel nagyon elfedi a struktúrát, tehát kevés marad belőle. S a szín+festék valószínűleg többe is kerül. Azonban a festék nem nagyon fogja elfedni a szín hibáit, inkább kiemeli.

Ilyen esetben inkább valami hengerelhető szín (pl. Roll-Putz) javasolt, vagy szépen megcsiszolni és simán festeni.

Előzmény: NeomatiK (57073)
NeomatiK Creative Commons License 2013.10.23 0 0 57073

Üdv újra!

 

Vékonyvakolatnál kapart helyett lehet előnye a dörzsöltnek? Én a kaparttal szimpatizálok.

És a 2mm vastagnak van előnye a 1,5mm-hez? A 2mm-esben gondolkodtam először. De ha nincs semmi előnye, akkor lehet, hogy a 1,5mm-essel is megelégszem, ebből olcsóbbra jön ki 1 m2.

 

Meg azon is filóztam, mivel erősebb szín van betervezve, ami egyre drágább a szín mélyülésével, hogy a szín szerint a legolcsóbbat - ami fehér - választanám. Aztán lefesteném a kívánt színre.

Ennek amiatt is látom előnyét, hogy így 2 réteg lesz, a vékonyvakolat és a festék, így elméletileg jobb a védelem. Másfelöl a színt könnyebb korrigálni (ha a vödrös vékonyvakolat színe mégsem tetszene). Valamint a vékonyvakolat felhordásakor nem kell annyira ügyelni, mert a festék kijavítja a kisebb hibákat.

 

Hátránya az lenne, hogy 2-szer kell vele dolgozni. Ez nem baj végülis. Ami már érdekesebb: hogy a festés mennyire tünteti el a fal kapart struktúráját?

 

Meg arról sincs még infóm, hogy a festék mennyibe kerül.

 

hantorish Creative Commons License 2013.10.23 0 0 57072

Arra esetleg tudna-e nekem választ adni, hogy milyen többletköltséggel járna a sima fafödémes, 30 fokos tetőszerkezethez képest a tetőtérbeépítéshez szükséges kezdeti kivitelezés.

 

Mert ugye ehhez szükség lenne a vasbeton födémre és a 45 fokos dőlészszögre.

 

szilentium Creative Commons License 2013.10.23 0 0 57071

Annyit tanácsolnék neked a tetőtérrel kapcsolatban , hogy úgy alakítsd ki , hogy a későbbiekben megoldható legyen a külön bejárás a lenti lakórésztől . Ha valamelyik gyerek otthon maradna miután felcseperedik , esetleg családostul , akkor ez még jól jöhet.

Előzmény: hantorish (57070)
hantorish Creative Commons License 2013.10.23 0 0 57070

Így igaz!

 

A lépcsőt pedig speciel én nem tekintem teljes egészében kieső területnek, alatta mindenképpen beépített szekrényt, vagy könyvespolcot szeretnék, amivel máris visszanyertem valamennyit.

 

A ház elrendezését pedig ahogy írtad is, nem szeretném túlbonyolítani. Inkább egy fedett terasszal szeretném megbontani az "egyszerű" formát, magában az épületben nem kívánok túl nagy variálást.

 

A lényeg, hogy a tetőrben férjen el legalább 2 szoba (félszoba) és egy fürdőszoba. A földszintre egy háló, nappali, konyha+étkező, fürdő, wc, háztartási helység. Esetleg még egy kis félszoba, ha elfér.

 

A lépcsőzés egyáltalán nem jelent problémát. Tetőteres házban nőttünk fel, teljesen megszokottá vált a lépcsőzés, speciel én jobban is szeretem, hogy jobban elszeparálódik a lakótér.

 

Első körben a tetőtérrel egyáltalán nem is foglalkoznék. Csak a tetőt, illetve a födémet építeném úgy, hogy később ne legyen probléma beépíteni.

 

 

Előzmény: KömKel (57067)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!